Ummetus, nopeasti toimivia kotikonsteja
Mulla ollut nyt 4pv jo vatsa ihan kovalla. Ei tuu mitään muuta kuin pieruja ja kokoajan painon tunne vatsassa sekää vääntää vatsaa vähän väliä. Olen yrittänyt syödä kaikkea mikä saisi vatsan löysälle tai toimimaan mutta ei auta. Auttaako laksatiivit tällaiseen ongelmaan? En jaksaisi enään odotella päiviä että tulppa lähtee. Voiko tämä olla jo vaarallista?
Kommentit (103)
Risiiniöljy lienee kaikkein nopein
Mulla toimi kun aloitin päivän lusikkallisella rypsiöljyä. Olin jo kokeillut apteekkijuttuja. Jatkoin rypsiöljyn ottamista muutaman päivä ja normaali ulostus alkoi toimia. Vettä myös paljon
Kahvi, se Italialainen nimeltään paska, nimensä mukainen. Tällä sain keväällä pika laihdutuksen aikaiseksi kun join joka aamu tupla expressona.
Ennaltaehkäisevästi. Illalla kaksi kuppia vettä. Päivällä Oululaisen jälkiuuniviipaleita, luumukiisseliä. Liikuntaa. Kun nämäkään ei auta pakollisen liian istumisen takia, apteekista Laxoperonia 2 taplettia yöksi. Aamulla ongelma ohi taas vuodeksi. Ainakin minulla tepsii.
Parhaat ummetusniksit joita olen saanut, on aamulla tyhjään vatsaan keitetyn kuuman veden juominen, muistaakseni ihan puoli litraakinja sitten vain odotella että tulee tarve mennä WC.
Toinen niksi on laittaa tyhjällä lääkeruiskulla peräsuoleen sopivan (ei liian) kuumaa vettä, joka helpottaa ulosteen ulostuloa. Lisäksi paperin kanssa voi painaa välilihan päältä samalla kuin ponnistaa, jolloin uloste tulee helpommin ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi. Normaali kofeiinipitoinen kahvi. Kahvi on tutkitusti ns. diureetti.
Mä oon samaa mieltä ja mun kokemuksen mukaan pikakahvilla lähtee myös pikaripulit kun juot muutaman kupin
Tähän olisi hauska linkki italialaisten tyylistä Youtubesta. Koetan hakea linkin. :D
Tässä se linkki: https://www.youtube.com/shorts/4BAPSA6-AbA . Näillä on hauskoja klippejä Youtubessa. Jostain syystä ovat "ethnic dads/moms/grandmas" - nimellä, mutta ovat italialaisia jotka asuvat Australiassa. Heidän ethnic moms/grandmas ovat tosi symppiksiä. Ja se 70- luvun talo sisustuksineen. Kivaa katsottavaa!
Ps. Tietäville: Mikä kahvintekotapa kyseessä? Pressopannu? Onko helppo tehdä, onkohan millaista verrattuna suodatinkahviin? Juovat tosi pienistä kupeista.
Joisin ensin reilusti vettä. Sekaan voi laittaa vähän suolaa tai elektrolyyttijauhetta. Luumut ja lakritsa saavat suoliston lihakset liikkumaan rivakammin, niitäkin voi kokeilla.
Jos jotenkin onnistut, niin tehokkainta olisi saada vettä suoraan peräsuoleen, koska se sekoittuu ulosteeseen ja siitä tulee pehmeämpää. Noin tehtiin sairaalassa, kun piti saada vatsa toimimaan. Siellä oli ihan sopiva esine sitä varten, en tiedä, miten tuo onnistuisi kotioloissa, ainakaan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat ummetusniksit joita olen saanut, on aamulla tyhjään vatsaan keitetyn kuuman veden juominen, muistaakseni ihan puoli litraakinja sitten vain odotella että tulee tarve mennä WC.
Toinen niksi on laittaa tyhjällä lääkeruiskulla peräsuoleen sopivan (ei liian) kuumaa vettä, joka helpottaa ulosteen ulostuloa. Lisäksi paperin kanssa voi painaa välilihan päältä samalla kuin ponnistaa, jolloin uloste tulee helpommin ulos.
Lisäyksenä vielä edellisiin, magnesium illalla suositusta isompana annoksena laittaa myös vatsan toimimaan hyvin. Esim. Pirkka päärynä makuinen magnesium purutabletti, purkki maksaa n. 2 euroa. Tätä 2 tablettia illalla, isompi perheenjäsen on ottanut 3 tablettia. Kyllä tehoaa.
Laksatiivisuppo pyllyyn jos ei muu auta. Tunnin sisällä tulee kakka. Apteekista saat apua.
Bidelläkin voi suihkutella peräreikään viileällä vedellä joka supistaa siinä edessä olevia rauhasia (peräpukamat)pienemmiksi.
Helpottuu ulosteen pääsy ulos.
Coca-Colaa litra tai reilu yliannos magnesiumia 👍
Toilaxista on se yhdistelmäpakkaus jossa suunkautta otettava tabletti ja peräruiske.
Risiiniöljy lienee se kaikkein nopein
Nestepaastolle. Olut ainakin ja kahvi laittaa suolen toimimaan. Älä nyt mättää kiinteää ruokaa enää vaan pysy nestelinjalla, kunnes vatsa toimii.
Työnnä suppo tai sen kokoinen pala saippuaa peräaukkoon. Haaleaa vettä kannattaa juoda koko ajan, että ulostemassa pehmenee.
Tietysti apteekista saatava laksatiivi auttaa ja räjäyttää kakan pois noin 8 tunnin kuluttua ottamisesta.
Lycka till (och kakka också).
Jos et tapaa juoda niin joko puoli pannua kahvia tai puoli pulloa viiniä tekee kyllä tehtävänsä.