Ummetus, nopeasti toimivia kotikonsteja
Mulla ollut nyt 4pv jo vatsa ihan kovalla. Ei tuu mitään muuta kuin pieruja ja kokoajan painon tunne vatsassa sekää vääntää vatsaa vähän väliä. Olen yrittänyt syödä kaikkea mikä saisi vatsan löysälle tai toimimaan mutta ei auta. Auttaako laksatiivit tällaiseen ongelmaan? En jaksaisi enään odotella päiviä että tulppa lähtee. Voiko tämä olla jo vaarallista?
Kommentit (114)
Parafiiniöljy apteekista, varma keino
Lääkkeet auttavat tietysti, mutta litra jäätelöä toimii yleensä aina. Litra kylmää laktoosia herättää suolen.
Ummetus on nykyään yleistynyt kun lähes kaikesta on poistettu laktoosi. Jos on ummetusta niin käytä maitotuotteita joista ei ole poistettu laktoosia.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet auttavat tietysti, mutta litra jäätelöä toimii yleensä aina. Litra kylmää laktoosia herättää suolen.
Ummetus on nykyään yleistynyt kun lähes kaikesta on poistettu laktoosi. Jos on ummetusta niin käytä maitotuotteita joista ei ole poistettu laktoosia.
Minulla on laktoosi-intoleranssi, joten laktoosi siis varmaankin auttaisi. Eli vaikka laktoosipitoinen jäätelö. Maha tulisi kyllä siitä kipeäksi, mutta sen kestää jos suoli sitten toimii.
Oikea kylki on nyt niin kipeä että haittaa liikkumista ja etenkin tuolista nousemista. Alkoi kipuilla kaksi päivää sitten ja ummetus alkoi samaan aikaan. Ei ollut toiminut kunnolla pariin päivään sitäkään ennen.
Voiskohan olla tukos joka vaatii hoitoa? Taidan mennä ainakin kysymään apteekista apua.
Magnesiamaito auttaa välillä. Apteekista jääkaapista.
Oikean kylkiluun alainen kipu kai voi olla sappikivet?
Paras suolistolle parantavin keino on paastota ja juoda riittävästi. Pitää antaa aikaa elimistön käsitellä kaikki mätetyt.
Vierailija kirjoitti:
En ole syönyt maitotuotteita yli 20 vuoteen eikä ole koskaan ummetusta. Kasvikset ja hedelmät pitävät vatsan kunnossa.
Sen siitä saa, kun tukkii suolistonsa kaikella moskalla
Vierailija kirjoitti:
Nestepaastolle. Olut ainakin ja kahvi laittaa suolen toimimaan. Älä nyt mättää kiinteää ruokaa enää vaan pysy nestelinjalla, kunnes vatsa toimii.
Mulla menee vatsa ripulille oluella. Paska lentää ihan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö
Mulla maitohappobakteerit auttaa vielä kevyeen ummetukseen. Laksatiiveja sitten, jos on pahempi.
Nyt seuraa ällöttävä ohje, mutta auttoi itsellä kerran hätätilanteessa aivan järkyttävään ummetukseen, joka teki jo todella kipeää: painele pytyllä istuessa sitä "välissä olevaa ihoa" herättelemään kakkaa tulemaan ulos. Luin ohjeen täältä palstalta ja auttoi yllättävän hyvin
Käy pumpun päälle, verenpaine nousee. Vaarallista