Ummetus, nopeasti toimivia kotikonsteja
Mulla ollut nyt 4pv jo vatsa ihan kovalla. Ei tuu mitään muuta kuin pieruja ja kokoajan painon tunne vatsassa sekää vääntää vatsaa vähän väliä. Olen yrittänyt syödä kaikkea mikä saisi vatsan löysälle tai toimimaan mutta ei auta. Auttaako laksatiivit tällaiseen ongelmaan? En jaksaisi enään odotella päiviä että tulppa lähtee. Voiko tämä olla jo vaarallista?
Kommentit (103)
Pegorion apteekista. Kun sen juo illalla, vatsa toimii aamulla.
Jos et pysty odottamaan aamuun, esim. Microlax-peräruiske saa ulosteen tulemaan 5-15 minuutissa.
Kuitu pois,vettä paljon ja magnesiumtabletteja yksi ravintoterapeutti käytti tuohon.
Kuitu vain pahentaisi sitä tulppaa suolessa.
Marketin halpaa magnesiumia eli magnesiumoksidia pari pilleriä, enemmänkin jos tottumusta. Aiheuttaa kyllä vatsanväänteitä toimiessaan tähän tarkoitukseen.
Laita toinen Microlax ja pidättele sitä mahdollisimman kauan.
Levolac tai peräruiskeet ei auta. Pegorion auttaa.
Sitten jos meet apteekkiin, niin sieltä näyttävät eri vaihtoehtoja. Yksi tehokas on Pecoron. Se on jauhepussi joka liuotetaan veteen ja aika pian sitten vessaan.
Jouduin tätä kerran käyttämään ja se oli niin voimakasta, että meinasin pyörtyä vessaan. Vatsa lähti kyllä pikaisesti toimimaan mutta yhden Pecoron-liuoksen jäljiltä jouduin mennä makaamaan, olin täysin valkoinen ja pyörrytystä jatkui muutaman tunnin, kunnes oli ok.
Mulla on matala verenpaine, niin että vinkiksi: jos sinulla on matala verenpaine, niin tuo Pecoron ilmeisesti laskee verenpainetta ja voi aiheuttaa pyörrytystä matalaverenpaineisilla ihmisillä. Tarkkana siis sen kanssa, ehkä ei tarvitse koko pussia juoda jos alkaa vaikuttamaan, niin ei tule pyörrytystä. Tietty jos ei matalaa vp, niin ei varmaan tätä mietittävää.
Ja kun olet apteeksissa, hommaa samalla Silicea, sitä saa myös marketeista. Rauhoittaa mahaa. Ja jatkossa juo joka päivä lämmintä/kuumaa vettä ja osta marketista pinkkiä Himalajan suolaa, siinä on mineraaleja. Voit yhteen vesilasilliseen laittaa vähän H suolaa ja juoda aamulla. Ylipäätään lisäät juomisen määrää.
Johtikö tähän tilanteeseen mahdollisesti jouluisten kuivakakkkujen syönti? Se mikä tähän johti, vähennä sellaista syömistä ja lisää juomista,
Vierailija kirjoitti:
Sitten jos meet apteekkiin, niin sieltä näyttävät eri vaihtoehtoja. Yksi tehokas on Pecoron. Se on jauhepussi joka liuotetaan veteen ja aika pian sitten vessaan.
Jouduin tätä kerran käyttämään ja se oli niin voimakasta, että meinasin pyörtyä vessaan. Vatsa lähti kyllä pikaisesti toimimaan mutta yhden Pecoron-liuoksen jäljiltä jouduin mennä makaamaan, olin täysin valkoinen ja pyörrytystä jatkui muutaman tunnin, kunnes oli ok.
Mulla on matala verenpaine, niin että vinkiksi: jos sinulla on matala verenpaine, niin tuo Pecoron ilmeisesti laskee verenpainetta ja voi aiheuttaa pyörrytystä matalaverenpaineisilla ihmisillä. Tarkkana siis sen kanssa, ehkä ei tarvitse koko pussia juoda jos alkaa vaikuttamaan, niin ei tule pyörrytystä. Tietty jos ei matalaa vp, niin ei varmaan tätä mietittävää.
Ja kun olet apteeksissa, hommaa samalla Silicea, sitä saa myös marketeista. Rauhoittaa mahaa. Ja jatkossa juo joka
Korjaan Pecoron = Pegorion. Kirjoitin muistista valmisteen nimen, se on Pegorion.
Puolen litran pullo Pepsi Maxia suoriltaan. Jos on lisäksi kahvia, niin johan lähtee.
Toinen vaihtoehto on pari kiivihedelmää nopeaan tahtiin lusikoituna (tätä mulle suositteli lääkäri, kun alkuraskaudessa kärsin ummetuksesta).
Vierailija kirjoitti:
Kahvi. Normaali kofeiinipitoinen kahvi. Kahvi on tutkitusti ns. diureetti.
Mä oon samaa mieltä ja mun kokemuksen mukaan pikakahvilla lähtee myös pikaripulit kun juot muutaman kupin
Ottamtta kantaa nykyiseen Mutta syökää liukenemattomia kuituja ja kasviksia, jotka pehmentää suolen sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi. Normaali kofeiinipitoinen kahvi. Kahvi on tutkitusti ns. diureetti.
Mä oon samaa mieltä ja mun kokemuksen mukaan pikakahvilla lähtee myös pikaripulit kun juot muutaman kupin
Tähän olisi hauska linkki italialaisten tyylistä Youtubesta. Koetan hakea linkin. :D
Ottaa pöntölle mukaan lakstiivista luettavaa, laskuja verojuttuja ja jne..
Älä syö enempää - mitään! Veden juominen ja suoliston hierominen voivat auttaa, mutta pääasiassa aika auttaa todennäköisesti seuraavan vuorokauden sisään.
Juo iso kannullinen vettä pitkin aamupäivää.
Opioidiriippuvuus ja seinään lopetus. Ei, et halua kokea sitä, mutta voin taata paskan lentävän. Olen ainoastaan hoitanut näitä, ei omakohtaista kokemusta. Älä siis oikeasti ota neuvoa. Psyk.sh.
Sanon vielä tuosta Pegorion-kokemuksesta jossa meinasin melkein pyörtyä. Siis kirjaimellisesti, kaikki hulvahti jo päässä, taju lähdössä ja jouduin konttailemaan/menemään pitkin seiniä vessasta sänkyyn. Pelottava kokemus. Kalpea kuin lakana. Verenpaineen laskemisen kautta selitettävissä. Tämä niillä joilla jo valmiiksi matala verenpaine, niin huomioitavaa.
Jos tiedossa on matala verenpaine niin tietää huomioida, kirjoitin siitä aiemmin. Sen takia sellaisille parempi jos saa kontikonstein toimimaan, ettei lääkkeiden vaikutuksista tule jotain ikävää. Apteekissa kannattaa asioida farmaseutin kanssa ja mainita asioista.
youtubesta yoga for constipation hakusanalla löytyy hyviä jumppaliikkeitä joka saa aikaan liikettä toivomaasi kohtaan. Toki aiemmin päivällä olisin voinut suositella kunnon kävelylenkkiä, tähän aikaan illasta ei valtaosassa paikoista ehkä se viisain idea.
Pari teelusikallista margariinia mukilliseen kahvia niin kohta lentää virvelipaska.
Tähystykseen valmistautumisen tyhjennystropit on apteekista vapaasi ostettavissa. Kyllä lähtee !