Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessaon suunnitelma jokaisen varalle mihin asemaan joutuu sodan tai muun katastrofin sattuessa. Miksi ei kerrota jo valmiiksi mihin ?

Vierailija
28.12.2024 |

Että tietäisi ja osaisi valmistautua. Jos vaikka ei osaa sitä tehtävää mihin määrätään, voisi opetella valmiiksi. Ja minkä ikäisiä tämä koskee? 14 - 70? 16 - 75?

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh paljonko on luvattu tositoimissa sotilaalle palkkaa?

Kaikille veroton päiväraha 5,90 €. Sen lisäksi verollisena miehistölle 66,82 € päivältä, aliupseereille 70,16 € ja upseereille 73,50 €. 

Kotimaan päiväraha on määrältään noin pieni koska työnantaja kustantaa ruuan, työvaatteet ja mahdolliset lääkkeet. 😆

Vierailija
162/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan meille ovea kolkuttelemaan, mutta ei meillä kyllä kotona ketään ole.

Niin. Trollausyritys oli sanoa, että ei viestejä saada poikkeusaikana toimitettua. Siihen oli vastaus oli että jos ei syystä tai toisesta sähköisesti tavoiteta, niin viesti tuodaan ovelle kahteen kertaan - joko henkilökohtaisesti tai sitten kirjallisesti. Ja sen viestin voi vaikka teipata asunnon oveen jos on muurannut postiluukun umpeen. 😆

Sitten on ihan toinen protokolla se, mitä tehdään niille jotka yrittävät pakoilla. Siihenkin on kyllä protokolla. Mutta siis esimerkiksi se työhönkutsu käydään kyllä tarvittaessa kahdesti tuomassa vaikka asunnolle konkreettisesti, ja kun kutsu on toimitettu voi Kela sen jälkeen katkaista työttömyyskorvauksen maksun ilman enempiä kontakteja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla totta että täälläkin ihan ok että sota tulee ja ollaan vaan jees jees. Itse en osallistu ihmisten murhaamiseen aivan naurettavaa että nyt muka vieläkin hehkutetaan kuinka ihanaa olla natomaassa. Joko alkaa ihmiset tajuta ettei Nato auta tosipaikan tullen vaan jokaisen pitäisi pitää huoli itsestään?

No höps höps, eihän siellä suinkaan ihmisiä surmata - ainoastaan rusuja. Meidän suvussa se on ihan perinne ja on hienoa päästä osaksi sukupolvien ketjua. 

Vierailija
164/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka Vakkuri tekee aiheesta videoita. Siinä käsiteltiin että ihmisten kokoaminen yhteen paikkaan voi olla myös riski, jos vihollinen tietää mihin, mikä maa se nyt sitten olisi. Mutta myös autoilu ja kylmä sää ei ole aina hyvä yhdistelmä, ellei ole paikka mihin mennä. Köyhät sossujen armoilla ei ole nytkään hyvä yhdistelmä, aina ne yksin asuvat, eikä myös poikkeustilassa. Miten lämmitys ja vesi, sähkö. Lisäksi naisten asema on edelleen aika heikko, rahaton. Miehillä omat ongelmansa.

Vierailija
165/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkka Vakkuri tekee aiheesta videoita. Siinä käsiteltiin että ihmisten kokoaminen yhteen paikkaan voi olla myös riski, jos vihollinen tietää mihin, mikä maa se nyt sitten olisi. Mutta myös autoilu ja kylmä sää ei ole aina hyvä yhdistelmä, ellei ole paikka mihin mennä. Köyhät sossujen armoilla ei ole nytkään hyvä yhdistelmä, aina ne yksin asuvat, eikä myös poikkeustilassa. Miten lämmitys ja vesi, sähkö. Lisäksi naisten asema on edelleen aika heikko, rahaton. Miehillä omat ongelmansa.

Siis tuo köyhät sanasta lähtien, on minun kommentti, ei Vakkurin.

Vierailija
166/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin mut? Ei ole toimintakykyä mihinkään fyysiseen?

Suomessa on varmasti monta sataa tuhatta ihmistä, joilla ei ole toimintakykyä mihinkään fyysiseen mutta he silti voivat olla kovasti hyödyksi tehden käsillään tai käyttämällä päätään. Tietenkään kaikki eivät voi tehdä vaikkapa seisomatyötä tai nostella painavia tavaroita, joten he tekevät sitten jotain muuta. 

Mieluiten kehittelet jotain mitä jo osaat, mihin sinulla on koulutus tai minkälaisissa jutuissa olet hyvä. 

Vierailija
167/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kansalaisilla on maanpuolustusvelvoite. Myös intin käymättömillä. Jokaiselle määrätään joku tehtävä. Omaintti palvelusta voit katsoa oletko reservissä josta sinut voidaan siirtää tarvittavaan tehtävään tai onko sinulla valmiiksi joku tehtävä katsottuna.

Näin olen ymmärtänyt. Itse menen hoitajaksi sairaalaan.

Mihin sairaalaan? Suomessa on karsittu rankalla kädellä sairaaloiden määrää. Muutama täsmäohjusisku eikä Suomella ole toimivaa terveydenhoitoa. Tällaista on suomalainen varautuminen todellisuudessa.

Vierailija
168/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?

Sitten eletään vastavuoroisesti. Ei oikein voi saada työttömyyskorvausta jos on osoitettu työpaikka eikä ole enää työtön. 

Sen verran kylmää on ollut kyyti viimeiset 20v että en vaan kelpaa yhteiskunnalle, vaikka kaiken olent tehnyt miten piti. Että antaa vaan mennä sotahommiin naiset ja erikoisosaajat. Ei ole mitään puolustettavaa.

Eipä silloin 85 vuotta sitten kyselty, että oletko lumihiutale-inkkeli-mammanpoika nyt ihan varmasti tulossa maatasi puolustamaan.

Otettiin korvasta kiinni, ja räkänokka vietiin rintamalle, rääkyipä äitiä miten kovasti tahansa. Tällaiset voisivat muuttaa suosiolla Venäjälle jo valmiiksi, kun kerran Suomi ei kelpaa.

Vierailija
169/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tuosta omintistä. Minulle ei ollut siellä palveluita. Olen siivooja ammatiltani. Minä en halunnut natoon enkä koko sotaa. Miksi minun tai läheiseni pitäisi kärsiä? Miksi Suomi ei ottanut aikoinaan apua ylhäältä eli Jumalalta vastaan?

Vierailija
170/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tuosta omintistä. Minulle ei ollut siellä palveluita. Olen siivooja ammatiltani. Minä en halunnut natoon enkä koko sotaa. Miksi minun tai läheiseni pitäisi kärsiä? Miksi Suomi ei ottanut aikoinaan apua ylhäältä eli Jumalalta vastaan?

Haista vattu, iigori. Miksi Venäjällä uskonto on valjastettu armeijan palvelukseen, ja papit siunaavat sotarikokset?

Vierailija
171/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?

Sitten eletään vastavuoroisesti. Ei oikein voi saada työttömyyskorvausta jos on osoitettu työpaikka eikä ole enää työtön. 

Sen verran kylmää on ollut kyyti viimeiset 20v että en vaan kelpaa yhteiskunnalle, vaikka kaiken olent tehnyt miten piti. Että antaa vaan mennä sotahommiin naiset ja erikoisosaajat. Ei ole mitään puolustettavaa.

Eipä silloin 85 vuotta sitten kyselty, että oletko lumihiutale-inkkeli-mammanpoika nyt ihan varmasti tulossa maatasi puolustamaan.

Otettiin korvasta kiinni, ja räkänokka vietiin rintamalle, rääkyipä äitiä miten kovasti tahansa. Tällaiset voisivat muuttaa suosiolla Venäjälle jo valmiiksi, kun kerran Suomi ei kelpaa.

Silloin olikin kansa tietämätöntä ja nöyrää. Nyt osataan jo pitää puolia eikä lähdetä uhraamaan henkeä tai terveyttä. 

Vierailija
172/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä ihan kaikkea tästä ymmärtänyt. Mutta kun tuolla aiemmin trollailtiin siitä evakuoinnista, niin jatkan aiheesta. 

Ei nykyaikaisessa sodassa koko maa muutu rintamaksi, vaan Ukrainassakin suurin osa maata on jatkanut elämäänsä melko normaalisti. Sitten jos joku kaupunki tai kunta uhkaa olla sodan jaloissa, sieltä pyritään alta evakuoimaan ihmiset turvaan. 

Jos ei ole omaa autoa ja monella ei todellakaan ole, niin sitten yhteiskunta järjestää bussikuljetuksen evakuointia varten. Se kyyti on ihan ilmainen, pääsee kaikki köyhätkin kyytiin. Ja jos ei jostain syystä joku haluaisi lähteä, niin ei ole järkevää jäädä mutta täysivaltainen ihminen saa kyllä halutessaan jäädäkin. 

Siellä evakuointipaikkakunnalla järjestää yhteiskunta jonkun majoituspaikan tyyliin alakoulun jumppasali. Sinne saa köyhäkin majoittua ihan ilmaiseksi ja torppa lämpiää samaan hintaan ja kännykkääkin saa ladata pistorasiasta.  Omat täkit, tyynyt ja virtapankki kannattaa ottaa mukaan. Mutta ei tämä mitenkään erityisesti juuri köyhiä koettele kun saa ihan ilmaisen siirtymän ja hätämajoituksen. 

Vierailija
173/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silloin olikin kansa tietämätöntä ja nöyrää. Nyt osataan jo pitää puolia eikä lähdetä uhraamaan henkeä tai terveyttä."

Meinaako iigori, että Venäjä ei ole haitta hengelle ja terveydelle? Putin on tapattanut puoli miljoonaa, eikä ole lähelläkään valmista vielä. Jos ne joskus ottaisivat edes osan Suomesta, sille puolelle jäävät olisivat Putinille pelkkää tykinruokaa.

Vierailija
174/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla kansalaisilla on maanpuolustusvelvoite. Myös intin käymättömillä. Jokaiselle määrätään joku tehtävä. Omaintti palvelusta voit katsoa oletko reservissä josta sinut voidaan siirtää tarvittavaan tehtävään tai onko sinulla valmiiksi joku tehtävä katsottuna.

Näin olen ymmärtänyt. Itse menen hoitajaksi sairaalaan.

Mihin sairaalaan? Suomessa on karsittu rankalla kädellä sairaaloiden määrää. Muutama täsmäohjusisku eikä Suomella ole toimivaa terveydenhoitoa. Tällaista on suomalainen varautuminen todellisuudessa.

Muutama täsmäohjusisku ja Pietari lakkaa olemasta. 😆 se bonuksena siinä että lakkaa näin huonot trollit. Ja juu, meillä on muuten joka sairaalassa omat generaattorit sähköntuotantoon. Ime hopista, iikori. 

Vierailija
175/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sinulla on alle 10-vuotiaita poikia niin voit lähettää ne Putelle viihdykkeeksi. Semmoisia ne rusut on. 

Vierailija
176/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista vattu, iigori. Miksi Venäjällä uskonto on valjastettu armeijan palvelukseen, ja papit siunaavat sotarikokset?

Ja tietääkö iikori miksi siellä on vallassa sekopäinen diktaattori? Koska kansalla on aina sellainen johto jonka se ansaitsee. 

Vierailija
177/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on varmasti monta sataa tuhatta ihmistä, joilla ei ole toimintakykyä mihinkään fyysiseen mutta he silti voivat olla kovasti hyödyksi tehden käsillään tai käyttämällä päätään. Tietenkään kaikki eivät voi tehdä vaikkapa seisomatyötä tai nostella painavia tavaroita, joten he tekevät sitten jotain muuta. 

Mieluiten kehittelet jotain mitä jo osaat, mihin sinulla on koulutus tai minkälaisissa jutuissa olet hyvä. 

Olen hyvä nukkumaan. Siinä olen erittäin hyvä. Saatan nukkua pahimmillaan 23 tuntia putkeen. Yleensä vaan kellonympäri+päikkärit. Ei se pää oikein toimi, kun ei muukaan kroppa toimi. Toimintakyky olematon. Makaan ja nukun 22-23,5 tuntia vuorokaudessa. Solut ei tuota energiaa riittävästi, niin tässä tulos.

Vierailija
178/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvä nukkumaan. Siinä olen erittäin hyvä. Saatan nukkua pahimmillaan 23 tuntia putkeen. Yleensä vaan kellonympäri+päikkärit. Ei se pää oikein toimi, kun ei muukaan kroppa toimi. Toimintakyky olematon. Makaan ja nukun 22-23,5 tuntia vuorokaudessa. Solut ei tuota energiaa riittävästi, niin t

Tunnin verran päivästä olet hereillä ja käytät sen trollailemalla tänne koko päivän 😁

Vierailija
179/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin meni. Hanki apua tuohon igorin hokemiseen. Eli haista itse vattu "Igor"

Vierailija
180/181 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin meni. Hanki apua tuohon igorin hokemiseen. Eli haista itse vattu "Igor"

Jos luulet, että jumalolennot päättävät sodista, niin kuulostat ihan nuppivikaiselta iigorilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi