Suomessaon suunnitelma jokaisen varalle mihin asemaan joutuu sodan tai muun katastrofin sattuessa. Miksi ei kerrota jo valmiiksi mihin ?
Että tietäisi ja osaisi valmistautua. Jos vaikka ei osaa sitä tehtävää mihin määrätään, voisi opetella valmiiksi. Ja minkä ikäisiä tämä koskee? 14 - 70? 16 - 75?
Kommentit (181)
Ihmisillä pitäisi olla myös oikeuksia ja turvaa kriisitilanteissa. Ei manipuloivaa "apua" tai käskyttäminen. Jopa vapaus, että saa pidettyä itsensä terveenä ja kunnossa. Ei siviilien vika ole se, että joku sotii tietyissä maissa. Osalla ei liity siihen mitenkään ja haluaa purkaa huonot rakenteet.
Vierailija kirjoitti:
SUunnitelma ei ole yksilötasoinen, ei ei ole mietitty, mihin Helmi Makkonen sodan aikana päätyy.
Sen sijaan on mietitty sotilaskoulutus- ja ammattiryhmätasolla, mitä tekevät esim strategiset rakennustyöntekijät tai niiden tehtaiden työntekijät, jotka on muutettavissa asetehtaiksi, mitä tekevät autonkuljettajat, mitä sairaanhoitajat ja lääkärit, mitä tutkijat, kirjastonhoitajat, kotiäidit yms. On laskettu, paljonko missäkin ammattiryhmässä on väkeä nyt, ja paljonko sitä jää jos minkäkin verran sotilaskoulutettuja rintamalle, mietitty riittääkö se, ja eroteltu sotilaskoulutettujenkin joukosta ne ,joiden on sittenkin tärkeämpi jäädä muihin hommiin.
Todennäköisesti sinulla siis jo on tarpeellinen koulutus, mutta voit olla varma, etttä sinulle tarjotaan sellainen, jos sitä ei jo ole, kun se aika tulee.
Minä tiedän mihin joudun, jos sota syttyy. Olen tarkkampuja ja olen miinakentän linjassa sivussa 6 muun kanssa ghillipuku pääällä ja kivääreissä äänenvaimentimet. Vihollinen ei pääse minkäänlaisella ajoneuvolla sieltä ja ne joutuu tulee kävellen. Toki nykypäivänä ne lentää drooneilla ja tutkii aluetta, mutta kun kaikilla ghhillipuvut päällä, nii ne ei näe mitään. Ja jos pääsee ensimmäisten miinojen ohitse, niin ne voi katsoa vierrustoveria, kun ei kuulu mitään ääntä, mutta päähän tulee luoti. JA ne ei todellakaan tule siitä sen jälkeen, kun ne ekat 6 tyyppiä kaatuu samaan aikaan eikä ne näe eikä kuule mistä ne luodit tulee.
Tätä kakkamaata en puolusta hetkeäkään. Lähden heti jos tilanne tulee.
Mies eikä orja 29v
Tuo kertomatta jättäminen on tärkeä osa suomalaista "erinomaista, maailman parasta varautumista". Salataan kaikki ja kerrotaan korkeintaan vasta ihan viime tipassa, että mitä kenenkin tulisi tehdä ja missä pitäisi olla.
Luulisi tästä seuraavan ihan karmea härdelli kun sadat tuhannet ekaa päiväänsä tekevät työssäoppivat yrittävät päästä pelipaikoille ja opetella tekemään juttuja, mutta ilmeisesti näin ei sitten varmaan ole kun tämä linja on valittu 🤔
Kertovat ne jos kysyt. Typerä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Ai s....tana minä joudun johonkin kamalaan hoivahommaan, kun on lähihoitajan paperit vanhustyöstä. En ole niitä töitä tehnyt enää vuosikymmeneen, koska en halua. Yäk. No, sota on kamalaa joten kai minä sitten vaan tyydyn pyyhkimään bersiitä.
Voihan sitä kai poistaa ittensä valviran rekisteristä? Tai pestautua "sotilassairaalaan", ns. lotaksi varmaan ottavat. Lottana olisi varmasti monipuolisempaa hommaa kuin vanhainkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kakkamaata en puolusta hetkeäkään. Lähden heti jos tilanne tulee.
Mies eikä orja 29v
Mihin ajattelit mennä?
Putin pakotti seksiin kanssaan alaikäisiä poikia 🤢😡 rikollinen. Putin on myös jäänyt videolla kiinni seksin harrastamisesta alaikäisten poikien kanssa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/il-murhattu-litvinenko-vaitti-putin…
Toivottavasti tuo oksettava pedofiilipappa Putin kuolee pian 🤮
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt vähän sekaisin oikeaa ja väärää tietoa. Eikä tässä aiheessa mitään pahaa ole, kyllä täällä ollaan rusujen varalle valmiina eikä sitä hävetä. 😁
Ne joilla on sotilaskoulutus ja sijoitus sodan aikana tiedossa, tietävät sen kyllä. Ei niitä tänne kirjoitella eikä niistä huudella. Jos huutelee, tulee postissa uusi sijoituspaikka ja se on tiedustelutehtävä mallia miinanpolkija. No loppu oli huumoria heh.
Työvelvoite koskee kaikkia 18-67-vuotiaita. Väestörekisteriä käytetään pohjana, siihen ajetaan Puolustusvoimien sijoituspaikat ja Kelasta poimitaan tiedot eläkeläisistä ja vammaisista (heitä ei käytetä töihin). Tämä on ihan julkinen tieto tämä, meillä ei ole kuin muutaman namikan painallus saada toimiva lista.
Työvelvoitteessa lähtökohtaisesti ensin kysellään vapaaehtoisia, ja niiden puuttuessa määrätään. Työstä maksetaan ihan ammattinimikkeen mukainen käypä palkka, maksetaan myö
Käytetäänköhän mielenterveysongelmaisia? 😄
Mielestäni aihe on vakava.
-Kylmät kädet
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos moni ei luota sossuihin millin vertaa tai johonkin "joka vie jonnekin". Mihin. Eli tulee aika ongelma siitäkin. Ihmiset eivät halua yhteismajoitusta yleensä lainkaan, vaan yksityisyyttä. Mikään verho seinänä, ei ole wc, kuten Helsingissä jossain luolassa oli - ihan naurettavan huono varautuminen.
Sodassa hienohelmaisuus karsiutuu pois luonnostaan. Mikä nyt inhottaa alkaa tuntua luksukselta, että yleensä pääsee lämpimään majoitukseen, sisävessaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ilmoitan jo nyt että en lähde. Aijon makoilla sohvalla niinkuin muulloinkin. Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?
no jojs et auta, niin sitten autat Venäjää ja itket. hahahaha. Ei siinä sen kummempaa, joko tai.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertomatta jättäminen on tärkeä osa suomalaista "erinomaista, maailman parasta varautumista". Salataan kaikki ja kerrotaan korkeintaan vasta ihan viime tipassa, että mitä kenenkin tulisi tehdä ja missä pitäisi olla.
Luulisi tästä seuraavan ihan karmea härdelli kun sadat tuhannet ekaa päiväänsä tekevät työssäoppivat yrittävät päästä pelipaikoille ja opetella tekemään juttuja, mutta ilmeisesti näin ei sitten varmaan ole kun tämä linja on valittu 🤔
Varsinkin kun ei ole mitään takeita, että sotatilanteessa viestintä- ja kulkuyhteydet toimisivat kaikkialla. Mutta eihän Suomessa haluta ajatella ennakoivasti noin pitkälle. Aina lähdetään siitä, että päättäjät ehtivät kokoustaa kahvin ja kampaviinereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos moni ei luota sossuihin millin vertaa tai johonkin "joka vie jonnekin". Mihin. Eli tulee aika ongelma siitäkin. Ihmiset eivät halua yhteismajoitusta yleensä lainkaan, vaan yksityisyyttä. Mikään verho seinänä, ei ole wc, kuten Helsingissä jossain luolassa oli - ihan naurettavan huono varautuminen.
Sodassa hienohelmaisuus karsiutuu pois luonnostaan. Mikä nyt inhottaa alkaa tuntua luksukselta, että yleensä pääsee lämpimään majoitukseen, sisävessaan jne.
Haihattelua ja toiveajattelua. Korona-aikana moni ei kestänyt omassa kodissa oleskelua oman perheen kanssa. En laskisi paljon nykysuomalaisten sodankestävyyden varaan.
Vauva palstalle kirjottelijat joutuu siivoojiksi ja raskaaseen maataloustyöhön. Ne jotka ei kelpaa siihenkään, tukkeja vetämään tai ojaa kaivamaan lapiolla. Ehkä pesemään pyykkiä käsin. Sähköthän voi olla poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai s....tana minä joudun johonkin kamalaan hoivahommaan, kun on lähihoitajan paperit vanhustyöstä. En ole niitä töitä tehnyt enää vuosikymmeneen, koska en halua. Yäk. No, sota on kamalaa joten kai minä sitten vaan tyydyn pyyhkimään bersiitä.
Voihan sitä kai poistaa ittensä valviran rekisteristä? Tai pestautua "sotilassairaalaan", ns. lotaksi varmaan ottavat. Lottana olisi varmasti monipuolisempaa hommaa kuin vanhainkodissa.
Lottajärjestö lakkautettiin 1944.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lottajärjestö lakkautettiin 1944.
Siksi kirjaimet ns.
Minun eläkeläinen vanhempi on ilmoittanut minulle monta kertaa ettei lähde asunnostaan mihinkään. En tiedä miten sitten mahdollisen sodan syttyessä viranomaiset saavat hänet ulos asunnosta? Kai se sitten aikanaan selviää?
Putin on pedofiili
Tuo kaveri on pahasti päästään pipi ja sekaantuu lapsiin 🤢...🤮
Alaikäisiin poikiin
Oksettava rikollinen ja kuuluisi h i r teen
Lähteitä
MTV Uutiset:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/il-murhattu-litvinenko-vaitti-putin…
Iltalehti:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2016012220999141
Toivottavasti tuo oksettava pedofiilipappa Putin kuolee pian 🤮
No niin, täältä tuli ansiokas trollailuyritys. 😃 kaikilla ei tosiaan ole autoa, ja siksipä mahdollisessa evakuoinnissa yhteiskunta järjestää bussikuljetuksen kaikille halukkaille. Hoivalaitosten petipotilaillekin järjestetään heille sopiva kyyti.