Suomessaon suunnitelma jokaisen varalle mihin asemaan joutuu sodan tai muun katastrofin sattuessa. Miksi ei kerrota jo valmiiksi mihin ?
Että tietäisi ja osaisi valmistautua. Jos vaikka ei osaa sitä tehtävää mihin määrätään, voisi opetella valmiiksi. Ja minkä ikäisiä tämä koskee? 14 - 70? 16 - 75?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Putin pakotti seksiin kanssaan alaikäisiä poikia 🤢😡 rikollinen. Putin on myös jäänyt videolla kiinni seksin harrastamisesta alaikäisten poikien kanssa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/il-murhattu-litvinenko-vaitti-putin…
5 vuotias poika
Vierailija kirjoitti:
Minun eläkeläinen vanhempi on ilmoittanut minulle monta kertaa ettei lähde asunnostaan mihinkään. En tiedä miten sitten mahdollisen sodan syttyessä viranomaiset saavat hänet ulos asunnosta? Kai se sitten aikanaan selviää?
Toivotaan kaikki hartaasti, että selviää.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertomatta jättäminen on tärkeä osa suomalaista "erinomaista, maailman parasta varautumista". Salataan kaikki ja kerrotaan korkeintaan vasta ihan viime tipassa, että mitä kenenkin tulisi tehdä ja missä pitäisi olla.
Luulisi tästä seuraavan ihan karmea härdelli kun sadat tuhannet ekaa päiväänsä tekevät työssäoppivat yrittävät päästä pelipaikoille ja opetella tekemään juttuja, mutta ilmeisesti näin ei sitten varmaan ole kun tämä linja on valittu 🤔
Eiköhän sitä sen verran aikaisin kutsuta hommiin, että ehtii pari päivää perehtyä. 😀 Ei tämä tosiaan mikä Venäjä ole, jos töihin kutsutaan niin maksetaan käypä palkka, myös ylitöistä. Ja tosiaan ihan perehdytetäänkin vielä. On myös vähän parempi projektinhallinta kuin se että puoli miljoonaa tekee ekan päivänsä samana päivänä. 😆 Mutta erinomainen trollausyritys.
Vierailija kirjoitti:
Minun eläkeläinen vanhempi on ilmoittanut minulle monta kertaa ettei lähde asunnostaan mihinkään. En tiedä miten sitten mahdollisen sodan syttyessä viranomaiset saavat hänet ulos asunnosta? Kai se sitten aikanaan selviää?
No varmaan jos on täysissä järjissään niin saa jäädä jos haluaa. Toki jos on asianhoitaja ihmisellä niin sitten asianhoitaja päättää, mutta muutoin ihmisellä on itsemääräämisoikeus näissä asioissa.
Ihmiset nyt sanovat mitä hassuimpia juttuja ja tässäkin ketjussa uhotaan vaikka mitä. Totuus tositilanteessa on sitten jotain ihan muuta. Vanhempasi saattaa vaan haluta välttää keskustelua ahdistavaksi kokemastaan aiheesta.
Isäni oli aikoinaan asuinalueemme katastrofivastaava. Hänellä oli luettelo, ketkä asuinalueella ovat lääkäreitä, ketkä palomiehiä, korjaajia jne. eli useimpien ammatit ja puhelinnumerot, ja miltä alueelta evakuoidaan mihinkin. Tiedot olivat meillä kotona lukollisessa kaapissa, nykyään varmaan pidetään salasanojen takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertomatta jättäminen on tärkeä osa suomalaista "erinomaista, maailman parasta varautumista". Salataan kaikki ja kerrotaan korkeintaan vasta ihan viime tipassa, että mitä kenenkin tulisi tehdä ja missä pitäisi olla.
Luulisi tästä seuraavan ihan karmea härdelli kun sadat tuhannet ekaa päiväänsä tekevät työssäoppivat yrittävät päästä pelipaikoille ja opetella tekemään juttuja, mutta ilmeisesti näin ei sitten varmaan ole kun tämä linja on valittu 🤔
Varsinkin kun ei ole mitään takeita, että sotatilanteessa viestintä- ja kulkuyhteydet toimisivat kaikkialla. Mutta eihän Suomessa haluta ajatella ennakoivasti noin pitkälle. Aina lähdetään siitä, että päättäjät ehtivät kokoustaa kahvin ja kampaviinereiden kanssa.
Hieno trollausyritys. Kuten kaikki asianomaiset tietävät, niin sotilaspoliisit kyllä tuovat monenlaisia kutsuja asianomaisen ovelle jos ei kutsu muuten tavoita tai sitä ei haluta tavoittaa. Kutsua noudattamatta jättäneille käydään myös kertaalleen tekemässä kohtelias muistutus aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ilmoitan jo nyt että en lähde. Aijon makoilla sohvalla niinkuin muulloinkin. Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?
Sohvasi muuttuu sitten hyvin nopeasti sellin lattiaksi ja makoilusi joksikin ihan muuksi. Yhteiskunta ei sotatilanteessa sinulle sohvia ja makoiluja tarjoile.
Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?
Sitten eletään vastavuoroisesti. Ei oikein voi saada työttömyyskorvausta jos on osoitettu työpaikka eikä ole enää työtön.
Liity KOK tai PS puolueeseen niin saat vapautuksen asepalveluksesta. Näin tuli monelle kun suomea ajettin sotaan ukrainan puolesta. Tietääkö kukaan mikä on Z ja mistä on tullut. Näytti teurastavan korealaisia poikasia ennen kuin yle poisti jutun. On se sentään kopiona.
Moneltako Työttömyys pilasi hermot ja kunnon. Kassitolkulla pitää ottaa psyyken lääkkeitä mukaan. Mihin sen torrakon saa mahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kakkamaata en puolusta hetkeäkään. Lähden heti jos tilanne tulee.
Mies eikä orja 29v
Mutta jos et pääse? Eikös Ukrainassakin heti astunut voimaan määräys, että tietyn ikäryhmän miehet ei saa poistua maasta. Mihin suuntaan siis aioitkaan lähteä? Ja millä pelillä?
Eikä sielläkään silti kaikki miehet ole sotapalveluksessa. Tavallisissa töissään on monetkin edelleen, reservissä vain.
Minä olen jo eläkkeellä, mutta ihan valmis vaikka ruokaa laittamaan siellä missä sitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
No mitä veikkaatte mihin minä 46v ADHD/autisti, osa-aikaeläkkeellä oleva työtön naisihminen sijoitetaan? Voisin jo aloitella kun en työelämään kelpaa. Ajokorttia ei ole.
No sinähän voisit vaikka pakata ruokatarvikkeita rintamalla oleville sotilaille tai jakaa avustustarvikkeita , olla apuna raivaus työssä jos sun alueelle iskee pommi, siis ihan vaan tavallista aputyötä. Eikä sitäkään yötä päivää sentään oleteta kenenkään tekevän. Jonkun verran kuitenkin. Jotain päivystämistä, sairaalassa auttamista, kahvinkeittämistä, sidetarpeitten pakkaamista jne. Kuljetus ei olisi ongelma, ihan varmasti olisi kyytejä tarjolla.
Mun äiti oli 15 v. kun alkoi talvisota. Kaikkien yli 15-vuotiaitten (johonkin ikään asti) piti tehdä motti halkoja, se oli määräys. Ei tietenkään kenenkään sairaan tai vanhuksen tms. tarvinnut. No eihän äidistä siihen ollut, niin velipojathan ne senkin motin tekivät. Se riitti valtiolle, kunhan vaan oli tehty. Sai palkaksi mottimerkin, se oli sellainen pieni kirves -rintamerkki. Voi kun olisi tallessa, mutta ei ole.
Luulisin, että sotatilanteessa sitä haluaisikin tehdä edes jotakin, koska pelkästään yksin ja paikallaan oleminen aiheuttaa enemmän ahdistusta ja pelkoa. Kun on tekemisissä ihmisten kanssa yhdessä, siitä on henkistä tukea ja on enemmän perillä siitä mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä veikkaatte mihin minä 46v ADHD/autisti, osa-aikaeläkkeellä oleva työtön naisihminen sijoitetaan? Voisin jo aloitella kun en työelämään kelpaa. Ajokorttia ei ole.
Sinulla voi olla vaikka mitä hyödyllisiä taitoja.
Autisteja on jossakin maissa armeijassa tehtävissä, joissa täytyy havaita poikkeamia suurissa tietomäärissä. Ns. normaali ihminen ei kykene huomaamaan niitä poikkeamia.
Se on vain yksi tehtävä, mutta muitakin vastaavia voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sitä sen verran aikaisin kutsuta hommiin, että ehtii pari päivää perehtyä. 😀 Ei tämä tosiaan mikä Venäjä ole, jos töihin kutsutaan niin maksetaan käypä palkka, myös ylitöistä. Ja tosiaan ihan perehdytetäänkin vielä. On myös vähän parempi projektinhallinta kuin se että puoli miljoonaa tekee ekan päivänsä samana päivänä. 😆 Mutta erinomainen trollausyritys
Siellä voi olla sellaisiakin tehtäviä, joita ei haluta kertoa etukäteen, jotta vihollinen ei saisi tietää ketkä ko. tehtäviä tulevat hoitamaan.
Ei voi olla totta että täälläkin ihan ok että sota tulee ja ollaan vaan jees jees. Itse en osallistu ihmisten murhaamiseen aivan naurettavaa että nyt muka vieläkin hehkutetaan kuinka ihanaa olla natomaassa. Joko alkaa ihmiset tajuta ettei Nato auta tosipaikan tullen vaan jokaisen pitäisi pitää huoli itsestään?
koljan aloitus. Ei kannata ruokkia trollia.
Veikkaan, että on suunnitelma on samassa jamassa kuin huoltovarmuuskeskuksen maskivarastot taannoin. Eli paperilla muka valmis. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai s....tana minä joudun johonkin kamalaan hoivahommaan, kun on lähihoitajan paperit vanhustyöstä. En ole niitä töitä tehnyt enää vuosikymmeneen, koska en halua. Yäk. No, sota on kamalaa joten kai minä sitten vaan tyydyn pyyhkimään bersiitä.
Voihan sitä kai poistaa ittensä valviran rekisteristä? Tai pestautua "sotilassairaalaan", ns. lotaksi varmaan ottavat. Lottana olisi varmasti monipuolisempaa hommaa kuin vanhainkodissa.
Voi poistaa, mutta sitä en tee. Kun kerran olen paperit ja kokemustakin alalta hankkinut, niin on se sentään hyvä takaportti tässä normaalissa elämässä.
Sodassa se kokemuskin luultavasti painaisi enemmän kuin paperit. Vaipanvaihdon lisäksi olen haavoja hoitanut, joten kyllä vaan hoivahommiin joutuisin.
Putin pakotti seksiin kanssaan alaikäisiä poikia 🤢😡 rikollinen. Putin on myös jäänyt videolla kiinni seksin harrastamisesta alaikäisten poikien kanssa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/il-murhattu-litvinenko-vaitti-putin…