Suomessaon suunnitelma jokaisen varalle mihin asemaan joutuu sodan tai muun katastrofin sattuessa. Miksi ei kerrota jo valmiiksi mihin ?
Että tietäisi ja osaisi valmistautua. Jos vaikka ei osaa sitä tehtävää mihin määrätään, voisi opetella valmiiksi. Ja minkä ikäisiä tämä koskee? 14 - 70? 16 - 75?
Kommentit (181)
Valtioneuvoston sivuilta löytyy listaus ns. kriittisistä aloista, jotka pyritään pitämään mahdollisuuksien mukaan toiminnassa sotatilanteissakin. Ainakin mun miehelle tuli työpaikalta kysely, että ketkä ovat valmiita tulemaan töihin näissä tilanteissa eli oletan, että kriittisten alojen työpaikat lähettävät listat jossain vaiheessa eteenpäin tiedoksi "sotaan värvääjille", että nämä henkilöt ovat varattuna kriittisten alojen töissä sodan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tiedän minne jään ja mitä teen ja miksi. Kirje tuli viimeksi 4/2022. Olen nainen, 50v, ei armeijataustaa.
Ratkaisevissa ammateissa olevat tietävät kyllä.
Just tollaisten paskantärkeiden tyyppien takia en nostaisi sormeani tämän maan puolustamiseksi.
Jaa kriittisten alojen työntekijät ovat paskantärkeitä kuten elintarviketeollisuudessa tai hoitotyössä toimijat, haudankaivajat jne. Olisko sulla asenteessa hivenen korjattavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä meen Espanjaan jo talvella. Sotaan en tuu. Wokettajat joutuvat kaikki miinanpolkijoiksi. Good riddance of you
Sehän sopii hyvin. Aika nopsaan katkeaa kriisin tullen tukienmaksu ulkomaille kyllä, että toivottavasti pärjäät omillasi sitten jatkossakin.
Kaikki ei elä tukien varassa, vaikka täällä näköjään niin kuvitellaan. Minäkin lähden täältä, ja pärjään hyvin loppuelämäni kyllä ilman mitään tukia tai edes palkkatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ilmoitan jo nyt että en lähde. Aijon makoilla sohvalla niinkuin muulloinkin. Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?
Ilman yhteiskuntaa taitaisit ensinnäkin kuolla nälkään sinne sohvalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertomatta jättäminen on tärkeä osa suomalaista "erinomaista, maailman parasta varautumista". Salataan kaikki ja kerrotaan korkeintaan vasta ihan viime tipassa, että mitä kenenkin tulisi tehdä ja missä pitäisi olla.
Luulisi tästä seuraavan ihan karmea härdelli kun sadat tuhannet ekaa päiväänsä tekevät työssäoppivat yrittävät päästä pelipaikoille ja opetella tekemään juttuja, mutta ilmeisesti näin ei sitten varmaan ole kun tämä linja on valittu 🤔
Varsinkin kun ei ole mitään takeita, että sotatilanteessa viestintä- ja kulkuyhteydet toimisivat kaikkialla. Mutta eihän Suomessa haluta ajatella ennakoivasti noin pitkälle. Aina lähdetään siitä, että päättäjät ehtivät kokoustaa kahvin ja kampaviinereiden kanssa.
Hieno trollausyritys. Kuten kaikki asianomai
Tervetuloa vaan meille ovea kolkuttelemaan, mutta ei meillä kyllä kotona ketään ole.
aika hassua, että media jatkuvasti kertoilee tulevia tapahtumia, ettei sitten yllätä ketään. pitääsikos toimia ennen kuin suomesta tulee uusi ukraina, eli häviävä osapuoli kahinassa, joka ajaa vain usan etuja? mitä mieltä olette lambilampaat?
Varmaan boomerit lennätetään Espanjaan, nuoret pojat rintamalle ottamaan osuaa, ma,tyaiset vokkeihin ja jokaiselle oma paapova hoitaja ja yli 50 vuotiaat jätetään sinne himaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tiedän minne jään ja mitä teen ja miksi. Kirje tuli viimeksi 4/2022. Olen nainen, 50v, ei armeijataustaa.
Ratkaisevissa ammateissa olevat tietävät kyllä.
Just tollaisten paskantärkeiden tyyppien takia en nostaisi sormeani tämän maan puolustamiseksi.
Jaa kriittisten alojen työntekijät ovat paskantärkeitä kuten elintarviketeollisuudessa tai hoitotyössä toimijat, haudankaivajat jne. Olisko sulla asenteessa hivenen korjattavaa?
Onneksi olkoon, sait just väännettyä itsesi siihen pskantärkeiden luokkaan kommentillasi. Kannattaisi aluksi miettiä sitä omaa asennetta.
Ja kyllä, jopa duunarit voi olla nuppi "tärkeydestä" turvoksissa jos luulevat päässeensä firmassa avaintyöntekijän asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ilmoitan jo nyt että en lähde. Aijon makoilla sohvalla niinkuin muulloinkin. Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?
Minä menen. Jos en muuhun pysty niin vaikka jalkarättejä viikkaamaan.
N60
Näin se näkyy sukupolvien erot ja moraalierot kirkkaasti yhdessä lauseessa. Jos en muuhun pysty.. Kiitos sinulle N60, sinunlaisesi ovat katoamassa.
Ei tämä ole mikään sukupolvi kysymys. Olen puolet hänen iästään ja moraali ja motivaatio sama. Vaikka sukupolveani kovasti haukutaan. (Mitäpä sukupolvea ei olisi haukuttu?)
Kaikilla kansalaisilla on maanpuolustusvelvoite. Myös intin käymättömillä. Jokaiselle määrätään joku tehtävä. Omaintti palvelusta voit katsoa oletko reservissä josta sinut voidaan siirtää tarvittavaan tehtävään tai onko sinulla valmiiksi joku tehtävä katsottuna.
Ei noita valmiita asemia ole kuin osalle valmiina jollain tietyllä ajanhetkellä. Loput tehtävät keksitään ja täytetään tarpeen mukaan jos tarve joskus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla yksilöllinen myös ja naisille kanssa. Naisilla on paljon osaamista, mitä voisi käyttää hyödyksi tarpeen tullen. Naiset pitäisi myös opettaa ampumaan ja puolustamaan kotia tarpeen tullen.
Meillä on jo sellainen koulutus valmiina. Nimeltään armeija. Kutsunnat tulee alkaa järjestää myös kaikille alle 30v naisille.
Paljonkos se palkka on nykyään sotilaalla joka osallistuu sotimiseen?
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta ei auta minua nyt joten miksi auttaisin sitä?
Sitten eletään vastavuoroisesti. Ei oikein voi saada työttömyyskorvausta jos on osoitettu työpaikka eikä ole enää työtön.
Sen verran kylmää on ollut kyyti viimeiset 20v että en vaan kelpaa yhteiskunnalle, vaikka kaiken olent tehnyt miten piti. Että antaa vaan mennä sotahommiin naiset ja erikoisosaajat. Ei ole mitään puolustettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kertomatta jättäminen on tärkeä osa suomalaista "erinomaista, maailman parasta varautumista". Salataan kaikki ja kerrotaan korkeintaan vasta ihan viime tipassa, että mitä kenenkin tulisi tehdä ja missä pitäisi olla.
Luulisi tästä seuraavan ihan karmea härdelli kun sadat tuhannet ekaa päiväänsä tekevät työssäoppivat yrittävät päästä pelipaikoille ja opetella tekemään juttuja, mutta ilmeisesti näin ei sitten varmaan ole kun tämä linja on valittu 🤔
Eiköhän sitä sen verran aikaisin kutsuta hommiin, että ehtii pari päivää perehtyä. 😀 Ei tämä tosiaan mikä Venäjä ole, jos töihin kutsutaan niin maksetaan käypä palkka, myös ylitöistä. Ja tosiaan ihan perehdytetäänkin vielä. On myös vähän parempi projektinhallinta kuin se että puoli miljoonaa tekee ekan päivänsä samana päivänä. 😆 Mutta erinomainen trollausyritys
Noh paljonko on luvattu tositoimissa sotilaalle palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Valtioneuvoston sivuilta löytyy listaus ns. kriittisistä aloista, jotka pyritään pitämään mahdollisuuksien mukaan toiminnassa sotatilanteissakin. Ainakin mun miehelle tuli työpaikalta kysely, että ketkä ovat valmiita tulemaan töihin näissä tilanteissa eli oletan, että kriittisten alojen työpaikat lähettävät listat jossain vaiheessa eteenpäin tiedoksi "sotaan värvääjille", että nämä henkilöt ovat varattuna kriittisten alojen töissä sodan aikana.
Sellaisia aloja tai hommia ei ole montaa ja on helposti korvattavissa jos on palvelusikäinen siellä sotimaan.
Mihin mut? Ei ole toimintakykyä mihinkään fyysiseen?
Haloo, rysssä valvoo sitäkin ja saa selville muodostelmat, sijoituspaikat ja kunkin asemon. Siitä laskevat yhteen paljonko on vastassa ja missä. Haloo. Älä myöskään unohda sisäisiä maanpettureita, perinteisesti politiikan ... laidalta. Joo
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla kansalaisilla on maanpuolustusvelvoite. Myös intin käymättömillä. Jokaiselle määrätään joku tehtävä. Omaintti palvelusta voit katsoa oletko reservissä josta sinut voidaan siirtää tarvittavaan tehtävään tai onko sinulla valmiiksi joku tehtävä katsottuna.
Näin olen ymmärtänyt. Itse menen hoitajaksi sairaalaan.
Jokuhan sinun sohvalla makoilusi nytkin kustantaa.