Kirjasuosituksia 12-vuotiaalle
Mitä lähtisi tarjoamaan 12-vuotiaalle, joka lukee päivittäin, mutta on huono itse löytämän kirjoja. Jos yksin lähettää kirjastoon, ei kuulemma löydä mitään kiinnostavaa. Innostuu kyllä melko usein kun tarjoan jotain, mutta en enää itse tiedä mitä lähtisin ehdottamaan. Tyttö kyseessä jos sillä väliä.
On lukenut Potterit, Nälkäpelit, Sorurikissat, Twilight, Kiltin tytön murha-kirjat, Uljasmaan, Varjot. Tulisiivet, Vihervaaran Anna ja Narnia ei kiinnostaneet.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
shingeki no kyojin eli titaanien sota
Jottei kukaan haksahda, niin tämän mangan suositusikäraja on K18.
Vierailija kirjoitti:
J.J. Arcando Varkaiden akatemia, oli oman lapsen mielestä parempi kuin Potterit.
Tämä kuulostaa lupaavalta!
Seppo Saario - Miten sijoitan pörssiosakkeisiin. Hyvä aloittaa jo nuorena osakesijoittaminen viikkorahoilla niin on sitten miljonääri aikuisena. 20€/kk kuluttomaan indeksirahastoon keskimääräisellä 7% vuosituotolla niin 20v kuluttua rahaa 10000€ 👍
Absurdia kun täällä ivataan vinkkien pyytämisestä lapsen lukutaidon ja innostuksen ylläpitämiseksi. Lapsi on kuulemma avuton ja yksinkertainen, äiti paapoo ja mitähän vielä. Samaan aikaan etusivulla muutamaa ketjua alempana aikuinen kyselee vinkkejä millaisia patalappuja muilla on kun hän haluaisi uusia omansa...
Miksi nykyään aivan joka asiasta koitetaan etsimällä etsiä vain jotain negatiivista huomautettavaa? Milloin tämä elämä meni tämmöiseksi?
Suosittelisin klassikoita, esim. Jane Austenin tai Jules Vernen tuotannot.
The babysitters club, neropatit, Risto Räppääjät
Kirjastosta aikuisten osasto ehkä oikeampi paikka?
Jack Londonin tuotanto, Merisusi ja Erämaan kutsu
Charlotte Bronte, Kotiopettajattaren romaani
Victoria Holtin tuotanto esim. Kuningattaren tunnustus
Margaret Mitchell Tuulen Viemää
Laila Hirvisaaren Sonja-sarja
Aloittaja ja muut kirjavinkeistä kiinnostuneet! Käykääpä katsomassa Kirjavinkit-sivusto kirjavinkit.fi. Siellä on monenlaisista kirjoista arviot ja voi myös tilata uutiskirjeen ja saada kirjavinkkejä sähköpostiin joka viikko. Olen tykännyt sivustosta, vinkkien ansiosta olen löytänyt monien itselle uusien kirjailijoiden teosten pariin.
Hei,ja hienoa että haluat tukea lapsen lukuinnostusta. Suosittelen lämpimästi sellaista kirjailijaa kuin Jacqueline Wilson. Wilsonin kirjoja ovat esimerkiksi Ystäväni Vicky ja Lola Rose. Kirjat käsittelevät nuorille sopivalla tavalla muun muuassa kuolemaa,ystävyyttä,ja vanhempien eroa.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ja muut kirjavinkeistä kiinnostuneet! Käykääpä katsomassa Kirjavinkit-sivusto kirjavinkit.fi. Siellä on monenlaisista kirjoista arviot ja voi myös tilata uutiskirjeen ja saada kirjavinkkejä sähköpostiin joka viikko. Olen tykännyt sivustosta, vinkkien ansiosta olen löytänyt monien itselle uusien kirjailijoiden teosten pariin.
Kiitos paljon! Tutustumme tähän, josko sieltä lapsi bongaisi jotain kiinnostavaa.
Sinuhe Egyptiläinen
Nuorten veisukirja
Mun tyttö luki tuossa iässä fantasia kirjasarjaa, jonka nimeä en saa nyt mieleen. Sellaisia tiiliskiven kokoisia opuksia, meni pitkään saada koko sarja luettua. Kaverit luki samaa sarjaa ja kaikki tykkäsi. Palaan tähän ketjuun kertomaan nimen kun saan sen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö luki tuossa iässä fantasia kirjasarjaa, jonka nimeä en saa nyt mieleen. Sellaisia tiiliskiven kokoisia opuksia, meni pitkään saada koko sarja luettua. Kaverit luki samaa sarjaa ja kaikki tykkäsi. Palaan tähän ketjuun kertomaan nimen kun saan sen mieleen.
Nyt tuli kirjailijan nimi mieleen: Sarah Maas.
Vierailija kirjoitti:
Charlotte Bronte, Kotiopettajattaren romaani
Victoria Holtin tuotanto esim. Kuningattaren tunnustus
Margaret Mitchell Tuulen Viemää
Laila Hirvisaaren Sonja-sarja
Siinä neljä hyvää keinoa tappaa lapsen lukuinnostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli kirjailijan nimi mieleen: Sarah Maas.
Talviyön valtakunta yms, niiden nimissä on aina valtakunta ( engl Throne of...)
The Baby sitters clubit, Penny ja seitsemän tassua kirjat, Wild sarja, Valitut, Taikajengi, Faunoidit, yön talo, kaikki Holly Bournen kirjat, minä Simon homosapiens, hearstopperit... Olen itse 12v tyttö, joka lukee paljon. Alkupäässä listaani on nuoremmille suunnattuja kirjoja, loppua kohden mennään nuorten, sekä nuorten aikuisten puolelle, mutta eiköhän tuosta löydy jotain. PS: Kiinnittäkää huomiomme itse kommenttiin, ei sen kirjoitus virheisiin.
Tarkoititko aloittaja Varjoilla Maria Gripen Varjo -sarjaa? Jos tyttäresi ei niitä ole lukenut, kannattaa katsastaa ne. Niissä on kiva maaginen todellisuus vaikka yliluonnollisia ei tapahdukaan. Näköjään Adlibris suosittelee nuoremmille mutta minä luin niitä varmaan vielä lukiolaisenakin.
Tuija Lehtinen voi olla myös kiva, omasta mielestäni Lehtisen nuortenkirjat ovat aikuistenkirjoja parempia.
J.J. Arcando Varkaiden akatemia, oli oman lapsen mielestä parempi kuin Potterit.