Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaajalla käyminen on nykyään aivan h....tin kallista

Vierailija
27.12.2024 |

Tosi ärsyttävää :/

Kommentit (217)

Vierailija
141/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt reilut 20v samalla kampaajalla pk-seudulla, teki myös hääkampaukseni, ja tällä hetkellä maksan pesusta, väristä (sekoitus 3 eri sävystä) ja leikkauksesta (kerroksia)+föönikäsittelystä 75-80€.

Käyn hänen luonaan 2kk (8-9vkoa) välein.

Sulla täytyy olla sitten todella lyhyet hiukset. Huvittaa kyllä vähän miten helposti ihmiset saadaan koukuttumaan tuohon hommaan. On keksitty niin monimutkainen leikkaus ja värjäys että riippuvuus on pakollinen.

Sitä kutsutaan ammattitaidoksi, etsitään ja kokeillaan kunnes löydetään kullekin asiakkaalle ja hänen muulle sävystölleen (iho, silmät jne) mahdollisimman imarteleva hiusväri. Ei se niin mene, että kampaaja ottaa tuubista vaikkapa suklaanruskea tai pikimustaa tai jotain tiettyä punaista väriä, truuttaa siihen hapetteen ja hieroo asiakkaan hiuksiin. Tai ei ainakaan pitäisi mennä. Tyytyväinen asiakas kokee, että lopputulos imartelee häntä ja tulee myös takaisin.

WinWin!

Vierailija
142/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvonlisävero ilmeisesti syynä

Ai jos arvonlisävero nousee 24 prosentista 25,5 prosenttiin, se muka selittää kymmenien eurojen nousun? Itselläni pitkät hiukset ja käyn välillä ottamassa raidat ja leikkauksen (huonot latvat pois) kampaamossa. Ennen koronaa hinta oli 125 euroa ja nyt ennen joulua 265 euroa! Ei ole mitään tekemistä alvin kanssa. Pikkukauoungissa tämä. Kampaamoja kymmeniä, mutta kaikki yhtä kalliita. 

Ei mitään hintoja voi verrata ennen koronaa vs tämä päivä, kun vuosia on mennyt jo useita. Kaikki hinnat on noussu, ehkä kampaajallasi tilavuokra, sähköt, vedet, käytettävät hiustuotteet, erilaiset verot, tuo 1.5 prossan alvin korotus jne jne jne. Kampaajankin pitää itselleen palkkaa maksaa. Hyvä kampaaja kouluttaa itseään jatkuvasti eikä sekään ole ilmaista. Oliko toi sama kampaaja, jonka hinta oli noussut noin paljon? Kaikenmaailman julkkiskampaamoja kannattaa välttää, niissä on järkyttävät kiskurihinnat eikä ammattitaito ole yhtään sen parempaa kuin muuallakaan. Hinnan moninkertaistaminen käy kätevästi, kun "sisällöntuottaja", joita maa on täynnä, kertoo alustallaan ottaneensa hiustenpidennyksen paikassa x, johan alkaa kampaajalla kassa laulamaan ja tyrkyt varaamassa aikoja. Niissä myös myytäviin tuotteisiin on lisätty julkkislisä, normaalilla hyvällä kampaajalla esim tuote 30e, sama tuote toisella 60e ja taas kansa maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en värjää, mulla on oma tumma tukka ja kampaajalla käyn 1-2 kertaa vuodessa leikkauttamassa. Yleensä otetaan sitten kerralla n. 10 senttiä. Olis mulla periaatteessa varaa käydä kampaajalla, mutta ei ne ole sen hinnan arvoisia. Ja kun oma tukka kasvaa 1,5 senttiä kuussa, niin inhoan sitä tyvikasvua! Oman värin kanssa ei ole sitä ongelmaa ja väri on koko ajan tasainen.

Vierailija
144/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen tukan siistiminen 47e. Jatkossa maksan maksimissaan 20e, eli minusta tulikin kampaajakoulun asiakas.

Vierailija
145/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt reilut 20v samalla kampaajalla pk-seudulla, teki myös hääkampaukseni, ja tällä hetkellä maksan pesusta, väristä (sekoitus 3 eri sävystä) ja leikkauksesta (kerroksia)+föönikäsittelystä 75-80€.

Sulla täytyy olla sitten todella lyhyet hiukset. Huvittaa kyllä vähän miten helposti ihmiset saadaan koukuttumaan tuohon hommaan. On keksitty niin monimutkainen leikkaus ja värjäys että riippuvuus on pakollinen.

Mulla oli aikanaan nk kananperse (se oli joskus ok), ja sitä piti leikkauttaa kerran kuussa, jotta se pysyi mallissa. Aivan jäätävä rahan- ja ajanhukkaa.

Miten se kananperä tähän liittyy? Siinä mallissa ei taida niska olla piilossa kuten mm mainitsin omien hiusteni pituudesta jota kuvastaa termejä käyttääkseni ns long bob.

-129

Vierailija
146/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajien käyttämien tuotteiden hinnat ovat nousseet paljon sitten vuoden 2019 kriisien vuoksi. Mon ei tajua sitä, että sen shampoopullon muovi tehdään öljystä. Jos haluaisi vaikuttaa itse omilla teoillaan hintoihin, kiskoisi etiketit ja liimat pois shampoopullosta ja laittaisi ne muovinkierrätykseen.

Mä laitan aina ne tyhjät pullot muovinkeräykseen, mutta en mä niistä mitään etikettejä/liimoja revi. Muovia nekin on.

Vierailija
147/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sellaiseen perus leikkuuseen esim. Lyhennykseen vain 30-50 euroa kerta. Extra käsittely maksaa.

Vierailija
148/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin säästän, ennen kävin kolmen viikoin välein kampaajalla, nyt käyn viiden viikon välein kampaajalla.

Tukkani on muoto leikattu lyhyeen malliin ja työskentelen ihmisten parissa, joten pehkoni on näytettävä siistille ja hoidetulle, lisäksi kasvaa nopeasti pituutta, niin tuo kahden viikon lisäys on sietorajan takaraja. Värjäykset ym. teen aina kun on tarvetta sille.

Kiitokset kuuluu kampaajalleni, joka osaa tehdä niin taitavasti kaikkea, mitä olen aina halunnut ja lopputulokset ovat miellyttäneet omaa silmääkin. Ihanaa, että on luotto kampaaja ja toivottavasti pysyy myös, ettei laita putiikkia kiinni.

Olet siis itse kampaaja joka pitää rumaa pottatukkaa. Pidempi, luonnollisempi voisi olla yhtä siisti (miksei olisi?!) ja veisi vähemmän vaivaa, aikaa ja rahaa mutta kampaajan on väitettävä että vain säännöllisesti lyhyeksi kynitty tukka on tarpeeksi siisti

En ole kampaaja, enkä tee mitään siihen liittyvää työtä ja minulla ei ole pottatukkaa, vaan minulla on muotoon leikattu lyhyet hiukset (jostakin kohtaa pitemmät kuin toisesta ja tuo sillä särmää kampaukseeni), minkä pystyy vain ammattilainen leikkaamaan. Eikä kampaaja ole sanonut tai aivopessyt kuinka usein pitäisi käydä, vaan minulle kyllä kertoo sen, kun vaan ihan katsoo peilistä.

Sehän riippuu siitä, mitä kukin ihminen pitää tärkeänä itselleen. Haluan näyttää siistiltä ja huolitellulta, joten käyn kampaajalla, jos on rahasta tiukkaa, niin jättää ostamatta vaikka sellaista mitä ei välttämättä tarvitse, kuten esim. herkut.

En minä ainakaan syyllistä ketään, jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee, myös hiusten hoitonsa.

Vierailija
149/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin aikoja luottokampaajalleni, jonka luona kävin ennen kuin siirryi itse leikkaamaan hiukseni.ja siellä oli joka päivälle aikoja aamusta iltaan vapaana. Ennen on pitänyt varata  viikon päähän vähintään, nyt saisi heti. Mitä on tapahtunut? Ihmiset säästää selvästi eikä käy kampaajalls.

Syitä varmaan on monia, mutta olen aina ihmetellyt suomalaisnaisten pihistelyn kampaamokäynneissa. Hiukset on valtavan iso asia ihmisen ulkonäössä ja kertoo muutakin ihmisestä. Tällaista nuukailua en ole muissa maissa tavannut, säännöllinen kampaajalla käynti ja hiuksista huolehtiminen on muualla yhtä normaali asia kuin päivittäinen peseytyminen. En nyt tarkoita niitä henkilöitä, joilla yksinkertaisesti ei ole rahaa käydä kampaajalla, mutta sellaisia ei ole paljon. Kyse on valinnoista.

Vierailija
150/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla maksaa puolipitkän tukan tyviväri + leikkaus + kulmien muotoilu ja värjääminen yhteensä 120e. Ja tämä tässä pk-seudun kehyskunnassa. Minusta kohtuullinen hinta. Käyn 3-4 kk:n välein.

On erittäin kohtuullinen hinta. Itse kävin vuosikausia kaupungin keskustan eri kampaamoissa ja maksoin mitä pyydettiin, noin 200e. Muutin keskustan ulkopuolelle ja hinta tasan yhtä hyvällä kampaajalla, ellei paremmalla, on noin 150e. Keskustan ( Helsinki) vuokrat on kampaamoille tosi kovat.

Vierailija
151/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin aikoja luottokampaajalleni, jonka luona kävin ennen kuin siirryi itse leikkaamaan hiukseni.ja siellä oli joka päivälle aikoja aamusta iltaan vapaana. Ennen on pitänyt varata  viikon päähän vähintään, nyt saisi heti. Mitä on tapahtunut? Ihmiset säästää selvästi eikä käy kampaajalls.

Syitä varmaan on monia, mutta olen aina ihmetellyt suomalaisnaisten pihistelyn kampaamokäynneissa. Hiukset on valtavan iso asia ihmisen ulkonäössä ja kertoo muutakin ihmisestä. Tällaista nuukailua en ole muissa maissa tavannut, säännöllinen kampaajalla käynti ja hiuksista huolehtiminen on muualla yhtä normaali asia kuin päivittäinen peseytyminen. En nyt tarkoita niitä henkilöitä, joilla yksinkertaisesti ei ole rahaa käydä kampaajalla, mutta sellaisia ei ole paljon. Kyse on valinnoista.

Niin, täällä moni valitsee jotain muuta kuin kampaajakäynnin. Syitä on tosiaan monia. Esimerkiksi me eletään kesät tien päällä, muuten elellään tee-se-itse-elämää ja laitetaan kaikki säästyvät rahat reissaamiseen. Mieskään ei käy "kampaajalla", pitkätukka hänkin.

Vierailija
152/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan nk kananperse (se oli joskus ok), ja sitä piti leikkauttaa kerran kuussa, jotta se pysyi mallissa. Aivan jäätävä rahan- ja ajanhukkaa.

Miten se kananperä tähän liittyy? Siinä mallissa ei taida niska olla piilossa kuten mm mainitsin omien hiuste

Siten, että se on todella lyhyt hiusmalli, jota piti leikata vähän väliä.

Vierailija
153/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja samaa olen ihmetellyt jo pitkään. Aloin käymään Prismassa kampaajalla (raidat ja leikkaus) noin 4v sitten. Maksoi 130-140 euroa. Sen jälkeen nousi muutama vuosi sitten 160 euron tietämille ja nyt viimeiset pari kertaa ollut sama setti kuin aina 180-200 euroa. Siis Prismassa?!?!?

Alkaa mennä aika överiks nää hinnat. 

Mitä se Prisma tähän kuuluu. Onko kyse kampaamosta, joka sijaitsee samassa rakennuksessa kuin Prisma? Miten tämä kampaajan ammattitaitoon vaikuttaa? Onnekseen saanut varmaan hyvältä kauppapaikalta tilan kampaamolleen. Ja tuo vertaaminen neljän vuoden takaisiin hintoihin on niin turhaa, kun kaikki hinnat on nousseet.

Vierailija
154/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ponnarille ja ongelma ratkaistu. Nyt on muotia poninhäntä ja sitten edessä muutama suortuva silmän päälle 👍

Vierailija
155/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulisi lisää työttömiä, jos jokainen alkaisi pitää kotiparturikoneen avulla millin sänkeä, oli sitten mies tai nainen?

Vierailija
156/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paksut, lapaluihin saakka yltävät hiukset. 3-4kk välein käyn ottamassa raidat, leikkaus sekä sävy + joku syvähoito.

300-350 euroa menee heittämällä.

Vierailija
157/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos arvonlisävero nousee 24 prosentista 25,5 prosenttiin, se muka selittää kymmenien eurojen nousun? Itselläni pitkät hiukset ja käyn välillä ottamassa raidat ja leikkauksen (huonot latvat pois) kampaamossa. Ennen koronaa hinta oli 125 euroa ja nyt ennen joulua 265 euroa! Ei ole mitään tekemistä alvin kanssa. Pikkukauoungissa tämä. Kampaamoja kymmeniä, mutta kaikki yhtä kalliita. 

Tuolla hinnalla kannattaa jo matkustaa junalla tai autolla muualle kampaajalle. Asun isossa (10 suurimman joukossa) kaupungissa eikä omalla kampaajalla mene 100€ rikki vaikka leikattaisiin ja värjättäisiin. Ja mulla hartiapituiset hiukset eli ei mene edes halvimman mitan mukaan.

Vierailija
158/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaajien käyttämien tuotteiden hinnat ovat nousseet paljon sitten vuoden 2019 kriisien vuoksi. Mon ei tajua sitä, että sen shampoopullon muovi tehdään öljystä. Jos haluaisi vaikuttaa itse omilla teoillaan hintoihin, kiskoisi etiketit ja liimat pois shampoopullosta ja laittaisi ne muovinkierrätykseen.

Joo, ilman muuta muovinkeräykseen, mutta ei etikkettejä tartte poistaa.Sen voi tehdä että irrottaa korkin pullosta, jos ne on kovin erilaatuista muovia.

Vierailija
159/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut syynä silloin kun ALVia laskettiin,silloin ei hinnat laskeneet,joten syyn täytyy löytyä muualta.

Vierailija
160/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadissa ainakin on.

Täällä maallakin on. 150 euroa ei enää riitä raitoihin ja latvojen siistimiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän