Kampaajalla käyminen on nykyään aivan h....tin kallista
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt reilut 20v samalla kampaajalla pk-seudulla, teki myös hääkampaukseni, ja tällä hetkellä maksan pesusta, väristä (sekoitus 3 eri sävystä) ja leikkauksesta (kerroksia)+föönikäsittelystä 75-80€.
Käyn hänen luonaan 2kk (8-9vkoa) välein.
Sulla täytyy olla sitten todella lyhyet hiukset. Huvittaa kyllä vähän miten helposti ihmiset saadaan koukuttumaan tuohon hommaan. On keksitty niin monimutkainen leikkaus ja värjäys että riippuvuus on pakollinen.
Sitä kutsutaan ammattitaidoksi, etsitään ja kokeillaan kunnes löydetään kullekin asiakkaalle ja hänen muulle sävystölleen (iho, silmät jne) mahdollisimman imarteleva hiusväri. Ei se niin mene, että kampaaja ottaa tuubista vaikkapa suklaanruskea tai pikimustaa tai jotain tiettyä punaista väriä, truuttaa siihen hapetteen ja hieroo asi
No itse ainakin jouduin hakemaan sitä täydellistä sävyä kaupan sävytteen kanssa kampaajakäynnin JÄLKEEN. Mutta nyt on täykky sävy hiuksissa, ja kampaajalle malli ens kerralle. Mulla on täydellinen värisilmä ihan oman ammattinikin vuoksi. Luonnonlahja, mitä ei voi kouluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Stadissa ainakin on.
On espoossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin aikoja luottokampaajalleni, jonka luona kävin ennen kuin siirryi itse leikkaamaan hiukseni.ja siellä oli joka päivälle aikoja aamusta iltaan vapaana. Ennen on pitänyt varata viikon päähän vähintään, nyt saisi heti. Mitä on tapahtunut? Ihmiset säästää selvästi eikä käy kampaajalls.
Syitä varmaan on monia, mutta olen aina ihmetellyt suomalaisnaisten pihistelyn kampaamokäynneissa. Hiukset on valtavan iso asia ihmisen ulkonäössä ja kertoo muutakin ihmisestä. Tällaista nuukailua en ole muissa maissa tavannut, säännöllinen kampaajalla käynti ja hiuksista huolehtiminen on muualla yhtä normaali asia kuin päivittäinen peseytyminen. En nyt tarkoita niitä henkilöitä, joilla yksinkertaisesti ei ole rahaa käydä kampaajalla, mutta sellaisia ei ole paljon. Kyse on valinnoista.
Nimenomaan, iso asia ulkonäössä. Ja sitten siitä pitäisi vielä maksaa että joku tekee sille jotain sellaista mitä et halunnut? Juu ei. Osaan kyllä kertoa mitä haluan ja mitä en, ja näyttää esimerkkikuvia. Ei ole auttanut mitään.
Niin on, onneksi minulla on pitkät hiukset ja helposti itse saan leikattua hiusten latvat kampaamalla hiukset sivuille eteen hiukset myös värjään itse, vaalennetut hiukset niin minun tarvitsee vain itse värjätä tyvi 2-3 kk välein. En ole käynyt kampaajalla 15 vuoteen ja ihan työssäkäyvä olen.
Mä vain leikkautan hiukset siistiksi puolen vuoden välein. 2 x 50e
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kampaajaoppilaitoksissa. Ei ole koskaan mennyt mitään pieleen, opettaja aina valvomassa ja neuvomassa.
Olen ihan hyvätuloinen mutta en todellakaan maksa pitkän tukan raidoituksesta +300 euroa.
oppilaitoksissa selviän alle satasella kerta.
Mulla on mennyt pieleen.
Do it youself on uusi trendi koska hinnat karkaavat joka asiassa. Huomataan ettei olekaan rakettitiedettä hiusten leikkaaminen. Sen osaa jopa mies tai teinitytät/poika jos ei itse ylety takahiuksiin. Taitaa jäädä pysyväksi ilmiöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt reilut 20v samalla kampaajalla pk-seudulla, teki myös hääkampaukseni, ja tällä hetkellä maksan pesusta, väristä (sekoitus 3 eri sävystä) ja leikkauksesta (kerroksia)+föönikäsittelystä 75-80€.
Käyn hänen luonaan 2kk (8-9vkoa) välein.
Sulla täytyy olla sitten todella lyhyet hiukset. Huvittaa kyllä vähän miten helposti ihmiset saadaan koukuttumaan tuohon hommaan. On keksitty niin monimutkainen leikkaus ja värjäys että riippuvuus on pakollinen.
Sitä kutsutaan ammattitaidoksi, etsitään ja kokeillaan kunnes löydetään kullekin asiakkaalle ja hänen muulle sävystölleen (iho, silmät jne) mahdollisimman imarteleva hiusväri. Ei se niin mene, että kampaaja ottaa tuubista vaikkapa suklaanruskea tai pikimustaa tai jotain tiettyä punaista väriä, truuttaa siihen hapetteen ja hieroo asi
Hah, ammattitaito. Sen kun näkis. Kokeillaan kunnes löydetään? Ja tästä kokeilusta maksetaan huikea tuntiveloitus?
4x60=240 euron säästö vuodessa kun mies leikkaa. Sillä saa kuukauden ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Kirvesmiehen saa töihin 50e tunti. Hänellä pakettiauto ja tuhansien eurojen työkalut.
Parturi ottaa 100e tunti....
Ei kai parturilla pelkkä työ maksa 100e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienyrittäjiinhän iski sekä edellinen Alvin korotus (se puolikas prosentti pakottaa uusimaan kassajärjestelmiä, jos vielä on vanhoja) ja tämä yrittäjien eläkeuudistus, jossa eläke maksetaan jatkossa alan keskipalkan mukaan. Vielä kun kotitalousvähennys saksittiin vuodenvaihteesta taas pienemmäksi, voidaan popcornien kanssa katsoa tammikuussa lopettavien yrittäjien määriä. Jos siis joku raaskii ostaa poppareita.
Höpö. Ei kampaamoista saa kotitalousvähennystä. Nyt laitetaan puurot ja velllit sekaisin. Hintoja kannattaa vertailla ja vaihtaa paikkaa, jos hinta ei miellytä. Minulla on luottokampaaja: keskipitkät hiukset ja niiden leikkaus ja värjäys noin 110 e. Mielestäni kohtuullinen.
Ei mitään höpö, teksti koski myös muita yrittäjiä kuin kampaajia. Kampaajat pääsevät kahdella ansalla, kolmas
Remppojen hinnat laskee, kun yrittäjät ei leivo vähennystä hintoihin. Toivottavasti ainakin loppuu veronmaksajien kuppaus! On moneen kertaan tutkittu,että kotitalousvähennys ei lisää työllisyyttä ja syö vain verotuloja eli lisää leikkaustarvetta muualta ja/tai velanottoa. Vuodessa kotitalousvähennnys vie puoli miljardia euroa valtion kassasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienyrittäjiinhän iski sekä edellinen Alvin korotus (se puolikas prosentti pakottaa uusimaan kassajärjestelmiä, jos vielä on vanhoja) ja tämä yrittäjien eläkeuudistus, jossa eläke maksetaan jatkossa alan keskipalkan mukaan. Vielä kun kotitalousvähennys saksittiin vuodenvaihteesta taas pienemmäksi, voidaan popcornien kanssa katsoa tammikuussa lopettavien yrittäjien määriä. Jos siis joku raaskii ostaa poppareita.
Höpö. Ei kampaamoista saa kotitalousvähennystä. Nyt laitetaan puurot ja velllit sekaisin. Hintoja kannattaa vertailla ja vaihtaa paikkaa, jos hinta ei miellytä. Minulla on luottokampaaja: keskipitkät hiukset ja niiden leikkaus ja värjäys noin 110 e. Mielestäni kohtuullinen.
Ei mitään höpö, teksti koski myös muita yrittäjiä kuin kampaa
Remppojen hinnat laskee, kun yrittäjät ei leivo vähennystä hintoihin. Toivottavasti ainakin loppuu veronmaksajien kuppaus! On moneen kertaan tutkittu,että kotitalousvähennys ei lisää työllisyyttä ja syö vain verotuloja eli lisää leikkaustarvetta muualta ja/tai velanottoa. Vuodessa kotitalousvähennnys vie puoli miljardia euroa valtion kassasta.
Mun tuttu remppaaja/rakentaja/mökkitalkkari ajaa nykyään taksia työkseen. Rakentaminen loppui ja asiakkaat katosivat jo ennen vähennyksen muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Do it youself on uusi trendi koska hinnat karkaavat joka asiassa. Huomataan ettei olekaan rakettitiedettä hiusten leikkaaminen. Sen osaa jopa mies tai teinitytät/poika jos ei itse ylety takahiuksiin. Taitaa jäädä pysyväksi ilmiöksi.
Tää on todellakin yleistynyt. Aikuinen poika kävi aiemmin tosi ahkerasti parturissa, nykyään 15v pikkusiskonsa leikkaa. Kaikki uusimmat trendit on helppo toteuttaa kun videoita ja välineitä on saatavilla loputtomiin. Tästä oli itseasiassa jommassakummassa iltapäivälehdessäkin kuinka pari yläasteikäistä poikaa alkoi eräässä koulussa parturoimaan muita ja se oli ihan hyväksyttyä ja suosittua hommaa. Tää yleistyy koko ajan. Mun mies kävi juuri parturissa ja sanoi että parturi hioi tiettyä kohtaa vaikka kuinka kauan ja silti lopputulos ei ollut sitä mitä halusi. Tyttö korjasi sen hetkessä. Eikä ole edes alalla vaan peruskoulussa. Itselläni ei ole taipumusta kädentaitoja vaativiin hommiin mutta jos vähääkään on, sen oppii. Se ei tosiaan ole mitään rakettitiedettä.
Mulla on pitkät hiukset, en enää koskaan leikkauta niitä parturissa. Pienestä tasoituksesta ottavat 30€. Raitoja käyn laittamassa pari-kolme kertaa vuodessa, kun ei vaan raski useammin enää. Juuri varasin ajan ja taas oli hinnat noussut. 150€ pelkät raidat puolipitkille hiuksille, pitkille yli 200€. Otin puolipitkille, saa nähdä mitä sanoo. Ihan järkyttävän kallista, kun se lopputulos ei edes pysy kuin reilun kuukauden hyvänä. Ja joka kerta sieltä kampaamosta lähtiessä on olo, että tästäkö mä taas maksoin niin paljon.
Asiakkaathan heillä tällä menolla katoavat. Itsekin siirryn varmastikin pian värjäämään itse.
Toinen on kosmetologit. En käy enää ollenkaan, kun pelkkä perus kasvojen puhdistus on jo yli 100€. Kulmien muotoilu ja värjäys 35€. Vielä muutama vuosi sitten sen sai 20 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Tai viidelle ihmiselle terveelliset sapuskat viideksi päiväksi.
Ei nyt kauheesti tule säästöä tuollaisesta, mutta köyhälle kyllä tai kitupiikeille keskiluokkaisille ihmisille.
Joku 2000-luvun alun opiskelijanuori juhlisi tuon hinnan yhdessä illassa ravintolassa helposti.
Ei sinällään mikään suuri säästö. Suomessa porukka säästää ihan ihmeellisistä asioista.
Menee jopa ihan sairauden puolelle ja sama heijastuu työnantajien määräämissä palkoissa. Se sama ilmiö näkyy.
Ei haluta maksaa, halutaan itelle hirveen suuri osa voitoista.
Kuin pikkusisarukset karkkipussin jaoissa. vanhempi ottaa kaiken itelleen ja huiputtaa pienempiä tyytyväinen ja ahne ilme naamallaan.
Omiaaan huiputtaa kuin venäläinen.
Kyllä on pokkaa saatanalla ja sitten mällää naama soikeana sokerista kuin kermapersehanurinen viimeisellä rekiajelullaan kohti helevettiä.
Helevettiinhän se on menossa. Ahneus on perisynti. Saituus on yksi osa ahneutta, se on sitä kun perse panttaa paskaa.
Sellaisia teitin porukka onpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai viidelle ihmiselle terveelliset sapuskat viideksi päiväksi.
Ei nyt kauheesti tule säästöä tuollaisesta, mutta köyhälle kyllä tai kitupiikeille keskiluokkaisille ihmisille.
Joku 2000-luvun alun opiskelijanuori juhlisi tuon hinnan yhdessä illassa ravintolassa helposti.
Ei sinällään mikään suuri säästö. Suomessa porukka säästää ihan ihmeellisistä asioista.
Menee jopa ihan sairauden puolelle ja sama heijastuu työnantajien määräämissä palkoissa. Se sama ilmiö näkyy.
Ei haluta maksaa, halutaan itelle hirveen suuri osa voitoista.
Kuin pikkusisarukset karkkipussin jaoissa. vanhempi ottaa kaiken itelleen ja huiputtaa pienempiä tyytyväinen ja ahne ilme naamallaan.
Omiaaan huiputtaa kuin venäläinen.
Kyllä
Kannattaa käydä välillä vaikka kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkät hiukset, en enää koskaan leikkauta niitä parturissa. Pienestä tasoituksesta ottavat 30€. Raitoja käyn laittamassa pari-kolme kertaa vuodessa, kun ei vaan raski useammin enää. Juuri varasin ajan ja taas oli hinnat noussut. 150€ pelkät raidat puolipitkille hiuksille, pitkille yli 200€. Otin puolipitkille, saa nähdä mitä sanoo. Ihan järkyttävän kallista, kun se lopputulos ei edes pysy kuin reilun kuukauden hyvänä. Ja joka kerta sieltä kampaamosta lähtiessä on olo, että tästäkö mä taas maksoin niin paljon.
Asiakkaathan heillä tällä menolla katoavat. Itsekin siirryn varmastikin pian värjäämään itse.
Toinen on kosmetologit. En käy enää ollenkaan, kun pelkkä perus kasvojen puhdistus on jo yli 100€. Kulmien muotoilu ja värjäys 35€. Vielä muutama vuosi sitten sen sai 20 eurolla.
Miksi ihmeessä täällä koko aika vängätään siitä, kuinka vuosia sitten oli halvenpaa. Niin oli, mutta kun erinäisistä syistä kaikki hinnat on nousset,nyt kai inflaatio on jokseenkin kurissa. Jokainen toimii kuten tahtoo, minä haluan kannattaa pienyrittäjiä ja käytän ahkerasti erilaisia palveluja, kampaajalla käynnit mukaan lukien.
Siksi mulla onkin pitkät, värjäämättömät hiukset. Pari kertaa vuodessa siistitään latvat.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä välillä vaikka kävelyllä.
Kävely ei tuota mitään markkinatalouden rattaisiin.
Mieluummin ostaa kymmenen salikäyntiä satasella. Voi sisätiloissa kävellä tai juosta matolla lämpöisessä. Vain saidat ihmiset juoksee talvisin pihalla säästäen pikku penninsä kukkaroihinsa. Suomi on täynnä näitä jotka ei halua maksaa mistään. Sama näkyy työnantajissa.
Ei ihme kun lama vain syvenee.
Täällä nyt kovasti joku kampaaja yrittää. Kyllähän se usein menee juuri noin. Ei ymmärretä yhtään edes paljonko on 5cm, miten sitten monimutkaisempia asioita! Mulle on aivan sama vaikka kirjoittaisit kirjan kampaajien ammattitaidosta, en enää lähde sitä testaamaan, oli sitten kallista tai ilmaista.