Kampaajalla käyminen on nykyään aivan h....tin kallista
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo pitkään. En ole käynyt kampaajalla enää pariinkymmeneen vuoteen. Annan hiusten kasvaa aika pitkiksi ja sitten kerralla leikkautan polkkatukan, eräs sukulaiseni tekee sen. Olisi kivempi pitää jatkuvasti pitkää tukkaa, mutta ei ole varaa käydä leikkauttamassa huonoja latvoja säännöllisesti, joten olen ratkaissut asian näin.
Pitkän tukan latvat on naurettavan helppo siistiä itse. Youtubesta ohjeet, marketista sakset ja niksnaks. Rahaa kuluu maks. 20 e ja aikaa viisi minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Osta ohentajasakset, trimmeri ja peili. Hyvin pärjätty 10 vuotta.
No sen on näköisetkin joidenkin hiukset että on itse yritetty niitä kyniä ja värjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta ohentajasakset, trimmeri ja peili. Hyvin pärjätty 10 vuotta.
No sen on näköisetkin joidenkin hiukset että on itse yritetty niitä kyniä ja värjätä.
Hah, en silti maksa leikkauksesta mitään, teen itse ja jos se jotain haittaa, niin hoh hoijaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienyrittäjiinhän iski sekä edellinen Alvin korotus (se puolikas prosentti pakottaa uusimaan kassajärjestelmiä, jos vielä on vanhoja) ja tämä yrittäjien eläkeuudistus, jossa eläke maksetaan jatkossa alan keskipalkan mukaan. Vielä kun kotitalousvähennys saksittiin vuodenvaihteesta taas pienemmäksi, voidaan popcornien kanssa katsoa tammikuussa lopettavien yrittäjien määriä. Jos siis joku raaskii ostaa poppareita.
Höpö. Ei kampaamoista saa kotitalousvähennystä. Nyt laitetaan puurot ja velllit sekaisin. Hintoja kannattaa vertailla ja vaihtaa paikkaa, jos hinta ei miellytä. Minulla on luottokampaaja: keskipitkät hiukset ja niiden leikkaus ja värjäys noin 110 e. Mielestäni kohtuullinen.
Ei mitään höpö, teksti koski myös muita yrittäjiä kuin kampaajia. Kampaajat pääsevät kahdella ansalla, kolmas koskee muita. Jos mielikuvituksesi venyy miettimään, pohdi paljonko esim. matalan katteen kotisiivous tai pikkurempat kannattavat vuodenvaihteen jälkeen. Siihen saakka, hyvät värjäilyt.
Luottokampaajani lopetti ja vaihtoi alaa, niin uutta en etsinyt. Nyt värjään ja leikkaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kampaajalla n.8 viikon välein. Joka kerta värjäys ja leikkaus, maksaa 95 euroa. Maaseudulla hintataso on pysynyt aisoissa. Minulla on lyhyehkö hiusmalli. Olen tuon verran valmis sijoittamaan siisteihin hiuksiin.
Ei ole pysynyt hinnat aisoissa maaseudullakaan.
t. Maalla asuva
Kirvesmiehen saa töihin 50e tunti. Hänellä pakettiauto ja tuhansien eurojen työkalut.
Parturi ottaa 100e tunti....
Olen käynyt reilut 20v samalla kampaajalla pk-seudulla, teki myös hääkampaukseni, ja tällä hetkellä maksan pesusta, väristä (sekoitus 3 eri sävystä) ja leikkauksesta (kerroksia)+föönikäsittelystä 75-80€.
Käyn hänen luonaan 2kk (8-9vkoa) välein.
Viimeksi kävin itsenäisyyspäivän jälkeen ja 65 euroa maksoi permis + kaikki mitä siihen kuuluu. Näin on ollut jo vuosia. Stadin keskustassa käytännöllisesti käyttämäni kampaamo, jonka asiakkaana olen ollut noin 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt reilut 20v samalla kampaajalla pk-seudulla, teki myös hääkampaukseni, ja tällä hetkellä maksan pesusta, väristä (sekoitus 3 eri sävystä) ja leikkauksesta (kerroksia)+föönikäsittelystä 75-80€.
Sulla täytyy olla sitten todella lyhyet hiukset. Huvittaa kyllä vähän miten helposti ihmiset saadaan koukuttumaan tuohon hommaan. On keksitty niin monimutkainen leikkaus ja värjäys että riippuvuus on pakollinen.
129 lisää, että hiusteni pituus niskan peittävä, melkein hartioille.
-129-
Mene parturiin. Jos jannu kieltäytyy palvelemasta, kysy, miksi? Sinähän olet transsukupuolinen, saatat ulkoisesti näyttää naiselta mutta todellisuudessa olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan kampaaja kommentoi? Miksi raidat maksavat paljon enemmän kuin vaikka tyviväri??? Ei se väriaine niin arvokasta ole.
En ole kampaaja, mutta luulen, että on nopeampaa sutaista väriaine juurikasvuun kuin tehdä raitoja foliolapuilla. Omassa puolipitkässä tukassa menee kohtalaisen paljon aikaa enkä itse pystyisi foliolappuja laittamaan. Hinta noin 150 e sisältää latvojen tasoittamisen. Talo tarjoaa kahvin ja pikkuleivän.
Mulla kaulaan asti ylettyvä polkka. Tyviväri + leikkaus 160€ ja pelkkä tyvi 130€. Kallista on! Tämä siis Hki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla täytyy olla sitten todella lyhyet hiukset. Huvittaa kyllä vähän miten helposti ihmiset saadaan koukuttumaan tuohon hommaan. On keksitty niin monimutkainen leikkaus ja värjäys että riippuvuus on pakollinen.
Lisäsin juuri kommentin hiusteni pituudesta. Mitä riippuvuuteen tulee niin njaah, tämä on se 1 ja oikeastaan ainoa asia johon olen ns aina päättänyt ja halunnut satsata ulkonäössäni vähän "isommin", en käy kosmetologilla, ihoni hyvä, en laitata kynsiä/ripsiä yms, en polta eikä rahaa pahemmin mene myöskään alkoholiin. Ja värjäystäkään ei ole aivan joka kerta, leikkaus ja sen tulos on aivan erilainen ammattilaisen tekemänä, minulla ei ole kampaajamestarin koulutusta eikä pätevyyttä, ei tarpeeksi teräviä saksia ym välineitä, ei taitoa leikata runsasta suht luonnonkiharaa kuontaloani niin ettei lopputulos olisi karmea, kaikki ei halua leikkaukselta sitä, että saksitaan vain menemään latvoista osa pois.
-129-
En lue ekaa sivua pidemmälle, mutta oletan, että ketjussa on miehiä vinkumassa, miten naiset vois ajaa siiliksi niin säästää. Samat jätteet vinkuu, kun ei ole naisellisia pitkähiuksisia naisia :D
Vierailija kirjoitti:
Mene parturiin. Jos jannu kieltäytyy palvelemasta, kysy, miksi? Sinähän olet transsukupuolinen, saatat ulkoisesti näyttää naiselta mutta todellisuudessa olet mies.
:D onkohan kukaan kokeillut tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan kampaaja kommentoi? Miksi raidat maksavat paljon enemmän kuin vaikka tyviväri??? Ei se väriaine niin arvokasta ole.
En ole kampaaja, mutta luulen, että on nopeampaa sutaista väriaine juurikasvuun kuin tehdä raitoja foliolapuilla. Omassa puolipitkässä tukassa menee kohtalaisen paljon aikaa enkä itse pystyisi foliolappuja laittamaan. Hinta noin 150 e sisältää latvojen tasoittamisen. Talo tarjoaa kahvin ja pikkuleivän.
Minulle on laitettu raitoja joskus kauan sitten, muttei koskaan mitään foliolappuja sentään ole päässä ollut, kun raitoja laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikanaan nk kananperse (se oli joskus ok), ja sitä piti leikkauttaa kerran kuussa, jotta se pysyi mallissa. Aivan jäätävä rahan- ja ajanhukkaa.
Höpö. Ei kampaamoista saa kotitalousvähennystä. Nyt laitetaan puurot ja velllit sekaisin. Hintoja kannattaa vertailla ja vaihtaa paikkaa, jos hinta ei miellytä. Minulla on luottokampaaja: keskipitkät hiukset ja niiden leikkaus ja värjäys noin 110 e. Mielestäni kohtuullinen.