Kampaajalla käyminen on nykyään aivan h....tin kallista
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Niin on, onneksi minulla on pitkät hiukset ja helposti itse saan leikattua hiusten latvat kampaamalla hiukset sivuille eteen hiukset myös värjään itse, vaalennetut hiukset niin minun tarvitsee vain itse värjätä tyvi 2-3 kk välein. En ole käynyt kampaajalla 15 vuoteen ja ihan työssäkäyvä olen.
Kun tämmöinen henkilö kasvattaa lapsen, niin tämmöinen henkilö todennäköisseti pistää omat perunatkin takapihalleen, jos vain voi. Tämmöinen henkilö ei osta perunoita ja tekee kaiken itse.
Lapsi oppii tavan ja kasvattaa oman lapsen. Elävät kuin juntit rahaa säästellen klonkun ilme naamallaan.
Markkinatalous kärsii ja itkee, kun ei tule keksiä rouskutettavaksi.
Ei synny kultuuria kuluttamiselle. Syntyy vain säästöä.
Säästöstä syntyy uusi Venäjä. Porukka kasvattaa omat perunansa ja mahorkkansa kerrostalojen pihoilla ja kanatkin kaakattaa kellarivaraston häkeissä...
Suomi nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Porukka kehuskelee kuinka tulee säästöä. Säästöä tulee nimenomaan itselle. Se on ahnetta ajattelua.
Itsekkyyttä. Sitä samaa pohtii työnantaja, joka maksaa kitsaasti palkkoja ja ottaa itselle suurimman siivun.
Tää ajattelu on Suomen mädättänyt.
Nyt koko kansa tykkää pitää kaiken itsellä. Ei se ole säästämistä. Todellinen säästö on sitä että maksetaan kampaajalle rahaa työstä ja kampaaja saa rahaa säästöön. Ne rahat mitkä teillä on, on kampaajan tai jonkun muun ammatinharjoittajan rahoja.
TE vain ajattelette kuin työnantajat että ette maksa ja teette itse tai palkkaatte halvemmalla muualta.
Säästö sanan tilalle voi laittaa sanan "saituus".
Meillehän (kansalle) on toitotettu että jokainen on oman onnensa seppä ja kukin huolehtikoon itsestään. Jos ei juuri noilla sanoilla mutta auunnilleen sinne päin. No, minä säästän kampaamokuluissa, olen siis itsestäni huolehtiva, jotta pärjääme paremmin.
Puolipitkän hiuksen raidat, sävytys ja leikkaus 160e. Lopputulos sitten ollut aavistuksen kirkkaampi vaalea jota ei parin viikon kuluttua enää huomaa. Valitettavasti ei vaan ole enää varaa parin kk välein maksaa tuostakaan.
mitä sitten? eihän sitä itse makseta, vaan käytetään miehen luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Porukka kehuskelee kuinka tulee säästöä. Säästöä tulee nimenomaan itselle. Se on ahnetta ajattelua.
Itsekkyyttä. Sitä samaa pohtii työnantaja, joka maksaa kitsaasti palkkoja ja ottaa itselle suurimman siivun.
Nyt koko kansa tykkää pitää kaiken itsellä. Ei se ole säästämistä. Todellinen säästö on sitä että maksetaan kampaajalle rahaa työstä ja kampaaja saa rahaa säästöön. Ne rahat mitkä teillä on, on kampaajan tai jonkun muun ammatinharjoittajan rahoja.
TE vain ajattelette kuin työnantajat että ette maksa ja teette itse tai palkkaatte halvemmalla muualta.
Hyvää pohdintaa. Näitä hienoja ajatuksia saa aina kun lähtee kävelylle ja katselee maamme tilaa. Kävellessä syntyy parhaimmat ajatukset ja näkökulmat.
Tässäkin keskustelussa pohditaan miten saisi tehtyä mahollisimman paljon tuhoa kampaaja-alan ammatin harjoittajille ja heidän perheilleen sekä pienille lapsille.
Köyhyyttä ja kurjuutta ja itselle muutama kymppi tai satanen tilille pölyyntymään.
Tätä kun jatkuu vuosikymmeniä, niin pian koko ammattitaito katoaa maasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin aikoja luottokampaajalleni, jonka luona kävin ennen kuin siirryi itse leikkaamaan hiukseni.ja siellä oli joka päivälle aikoja aamusta iltaan vapaana. Ennen on pitänyt varata viikon päähän vähintään, nyt saisi heti. Mitä on tapahtunut? Ihmiset säästää selvästi eikä käy kampaajalls.
Syitä varmaan on monia, mutta olen aina ihmetellyt suomalaisnaisten pihistelyn kampaamokäynneissa. Hiukset on valtavan iso asia ihmisen ulkonäössä ja kertoo muutakin ihmisestä. Tällaista nuukailua en ole muissa maissa tavannut, säännöllinen kampaajalla käynti ja hiuksista huolehtiminen on muualla yhtä normaali asia kuin päivittäinen peseytyminen. En nyt tarkoita niitä henkilöitä, joilla yksinkertaisesti ei ole rahaa käydä kampaajalla, mutta sellaisia ei ole paljon. Kyse on valinnoista.
Olen eri vastaaja. Allekirjoitan ketjussa olleet monet syyt ja lisään vielä yhden. En tykkää istua pahimmillaan tuntikausia siinä penkissä ja joko jutella tyhjänpäiväisiä asioita tai sitten istua möllöttää ja selata naistenlehtiä. Aikani on arvokasta enkä ole (anteeksi vaan) tavannut kovin miellyttäviä tai älykkäänoloisia kampaajia. Sellainen turhanpäiväinen jaarittelu menettelee työaikana, koska siitä saa rahaa, mutta kampaajalla sitä rahaa kuluu.
Me ihmiset ollaan kovin erilaisia ja itse hämmästelen aina sitä, miten joku hemmottelee itseään menemällä kampaajalle. Hemmottelu on minulle jotain aivan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa olen pettynyt hiusten vaalennukseen, vaikka olen yli 200e siitä maksanut, että opettelin tekemään itse. Ei se mitään rakettitiedettä tai taidetta ole, joskin pitää tietää mitä tekee jos haluaa oikeasti kauniit, viileän vaaleat hiukset.
Mitä aineita käytät?
Vierailija kirjoitti:
mitä sitten? eihän sitä itse makseta, vaan käytetään miehen luottokorttia.
Hah, hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4x60=240 euron säästö vuodessa kun mies leikkaa. Sillä saa kuukauden ruoat.
Tai viidelle ihmiselle terveelliset sapuskat viideksi päiväksi.
Ei nyt kauheesti tule säästöä tuollaisesta, mutta köyhälle kyllä tai kitupiikeille keskiluokkaisille ihmisille.
Joku 2000-luvun alun opiskelijanuori juhlisi tuon hinnan yhdessä illassa ravintolassa helposti.
Ei sinällään mikään suuri säästö. Suomessa porukka säästää ihan ihmeellisistä asioista.
Menee jopa ihan sairauden puolelle ja sama heijastuu työnantajien määräämissä palkoissa. Se sama ilmiö näkyy.
Ei haluta maksaa, halutaan itelle hirveen suuri osa voitoista.
Kuin pikkusisarukset karkkipussin jaoissa. vanhempi ottaa kaiken itelleen ja huiputtaa pienempiä tyytyväinen ja ahne ilme naamallaan.
Omiaaan huiputtaa kuin venäläinen.
Kyllä
Niinpä, ei mun mielestä 240 euroa ole liikaa hintaa siitä, jos on hyvä tukka ja hyvä mieli hiuksista vuoden ympäri. Ulkonäkö vaikuttaa mielialaan, siihen miten sinua kohdellaan, siihen saatko töitä, jne. Ja hyvä hiusmalli + tylsät mustat vaatteet on yleensä parempi kuin epämääräinen malli ja hyvät vaatteet.
Toki jos se mies leikkaa yhtä hyvin ja säästö on vain lisäplussa, niin mikäs siinä.
Kampaajalla käyminen on kallista hyötyyn nähden (tulos säilyy niin vähän aikaa), mutta minkäs teet. Kampaajan kulutkin ovat korkeat, eikä työstä hirveästi jää käteen.
Vaihtoehto on jokin helppo hiusmalli ja itse leikkaaminen.
Moni kampaamo vetoaan kaikkien hintojen nousuun. Se on vaan kumma, kun toinen, samalla kadulla oleva paikka ei ole niitä hintojaan samaan tahtiin nostanut kuin toinen. Koulutus sama, työnjälki sama, vuokra sama. Asun samassa taloyhtiössä, missä on myös kampaamo ja tiedän tasan tarkkaa, ettei tässä ole kenelläkään vuokra noussut viimeisen viiden vuoden aikana. Silti tämä kampaaja aina syyttää vuokran nousuja.
Sitä suurempi sankari (marttyyri), mitä enemmän kehuu itse leikattuja ja värjättyjä hiuksia. Näköjään näin täällä. Ei tarvitse kuin mennä Suomen rajojen ulkopuolelle mihin suuntaan tahansa, niin ihmiset on huomattavan paljon paremman näköisiä hoidettuina hiuksineen ja muutenkin pitävät huolta ulkonäöstään. Siinä suomalainen erottuu eikä tosiaankaan edukseen.
Laskekaa hintoja, niin se perhe säästyy siltä tuholta. Järkevät hinnat-> enemmän asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin aikoja luottokampaajalleni, jonka luona kävin ennen kuin siirryi itse leikkaamaan hiukseni.ja siellä oli joka päivälle aikoja aamusta iltaan vapaana. Ennen on pitänyt varata viikon päähän vähintään, nyt saisi heti. Mitä on tapahtunut? Ihmiset säästää selvästi eikä käy kampaajalls.
Syitä varmaan on monia, mutta olen aina ihmetellyt suomalaisnaisten pihistelyn kampaamokäynneissa. Hiukset on valtavan iso asia ihmisen ulkonäössä ja kertoo muutakin ihmisestä. Tällaista nuukailua en ole muissa maissa tavannut, säännöllinen kampaajalla käynti ja hiuksista huolehtiminen on muualla yhtä normaali asia kuin päivittäinen peseytyminen. En nyt tarkoita niitä henkilöitä, joilla yksinkertaisesti ei ole rahaa käydä kampaajalla, mutta sellaisia ei ole paljon. Kyse on valinnoista.
Mulla on hyvä palkka ja haluaisin käydä kampaajalla. Kun hintalappu on 180 eikä tulos silti ihan sitä mitä haluaisi,niin alkaa mietityttää. Tästä tulee vuodessaaika paljon rahaa, kun toisto 2 kk välein.
Vierailija kirjoitti:
Moni kampaamo vetoaan kaikkien hintojen nousuun. Se on vaan kumma, kun toinen, samalla kadulla oleva paikka ei ole niitä hintojaan samaan tahtiin nostanut kuin toinen. Koulutus sama, työnjälki sama, vuokra sama. Asun samassa taloyhtiössä, missä on myös kampaamo ja tiedän tasan tarkkaa, ettei tässä ole kenelläkään vuokra noussut viimeisen viiden vuoden aikana. Silti tämä kampaaja aina syyttää vuokran nousuja.
Luojan kiitos tässä maassa saa palvelunsa hinnoitella miten tahtoo. Asiakas saa vapaasti valita mitä palveluja käyttää vai käyttääkö mitään.
En ole kampaaja mutta kauneusalan yrittäjä. Hintoja kauhisteleville haluaisin muistuttaa, että ihan kaikki kustannukset ovat nousseet myös kampaajille ja muille palveluntarjoajille. Ei pelkät alvit vaan liiketilojen ja vuokrapenkkien vuokrat ovat nousseet, materiaalit (kuten kampaamolaatuiset värit yms) ovat kallistuneet, YEL on kallistunut... lisäksi henkilökohtaiset kustannukset ovat nousseet, työllään sen kampaajan pitäisi maksaa myös kotinsa kulut ja ruokaa pöytään. Voin vakuuttaa, että kampaajat eivät rahassa kieri, ja hintojen nousu menee kustannusten kattamiseen ja normaaliin elämiseen. Ihan kaikki on kallistunut tämän vuosikymmenen aikana, ei yrittäjät voi jatkaa palveluidensa myyntiä vuoden 2015 hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos tässä maassa saa palvelunsa hinnoitella miten tahtoo. Asiakas saa vapaasti valita mitä palveluja käyttää vai käyttääkö mitään.
Näinpä. Ja se on sen toisen sitten turha valittaa, kun ihmiset säästävät menemällä sinne halvempaan ja perhe kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää pohdintaa. Näitä hienoja ajatuksia saa aina kun lähtee kävelylle ja katselee maamme tilaa. Kävellessä syntyy parhaimmat ajatukset ja näkökulmat.
Hmm...ehkäpä porukan on pakko ajatella ensisijaisesti omien lapsien ruokkimista?
juu, riittää kylppärin peilikaappi terävät sakset purkki väriä kulut alle 10e vuodessa