Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaajalla käyminen on nykyään aivan h....tin kallista

Vierailija
27.12.2024 |

Tosi ärsyttävää :/

Kommentit (217)

Vierailija
201/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajat voisivat palkita kanta-asiakkaita edes pienellä alennuksella - tämä voisi lisätä sitoutumista.

Vierailija
202/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kampaamo vetoaan kaikkien hintojen nousuun. Se on vaan kumma, kun toinen, samalla kadulla oleva paikka ei ole niitä hintojaan samaan tahtiin nostanut kuin toinen. Koulutus sama, työnjälki sama, vuokra sama. Asun samassa taloyhtiössä, missä on myös kampaamo ja tiedän tasan tarkkaa, ettei tässä ole kenelläkään vuokra noussut viimeisen viiden vuoden aikana. Silti tämä kampaaja aina syyttää vuokran nousuja. 

Se että asuntojen vuokra ei ole noussut ei kerro sitä etteikö liiketilojen vuokra olisi noussut. Ihmettelen kyllä missä muka on pysynyt vuokrat 5v samalla tasolla, kun useimmilla nousee vähän joka vuosi. Mutta et voi tietää noiden kampaamoiden kulurakennetta ja mistä hinnat muodostuu. Käy sillä halvemmalla sitten, jos haluat. Jostain sekin kertoo, että kalliimpikin paikka on pystyssä eikä konkassa. Kenties osaamisessa ja työnjäljessä on kuitenkin eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaskunta on valmis maksamaan paljon, niin mikäpä siinä on rahastaessa. 

Eihän tuo ole edes kallista, kun työn jälki jopa näkyy ulospäin. Vertaan lähinnä siihen, että ihoa hoidetaan kalliilla valmisteilla ja tulos ei eroa hoitamatta jättämisestä tai edullisilla aineilla hoitamisesta. 

Vierailija
204/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hintojen nostosta oikeasti hyötyä, vai aiheuttaako esim. 10% nosto 10% asiakaskadon?

Vierailija
205/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka kehuskelee kuinka tulee säästöä. Säästöä tulee nimenomaan itselle. Se on ahnetta ajattelua.

Itsekkyyttä. Sitä samaa pohtii työnantaja, joka maksaa kitsaasti palkkoja ja ottaa itselle suurimman siivun.

Tää ajattelu on Suomen mädättänyt.

Nyt koko kansa tykkää pitää kaiken itsellä. Ei se ole säästämistä. Todellinen säästö on sitä että maksetaan kampaajalle rahaa työstä ja kampaaja saa rahaa säästöön. Ne rahat mitkä teillä on, on kampaajan tai jonkun muun ammatinharjoittajan rahoja.

TE vain ajattelette kuin työnantajat että ette maksa ja teette itse tai palkkaatte halvemmalla muualta.

Säästö sanan tilalle voi laittaa sanan "saituus".

Ja tässä ympäristössä nuoret naiset vannovat vasemmistolaisen tasa-arvon toimivuudesta, jossa jokainen ihminen pyyteettömästi tekee valintoja yhteisön edun vuoksi. "reaali"sosialismia parhaimmillaan. 

Vierailija
206/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kampaaja mutta kauneusalan yrittäjä. Hintoja kauhisteleville haluaisin muistuttaa, että ihan kaikki kustannukset ovat nousseet myös kampaajille ja muille palveluntarjoajille. Ei pelkät alvit vaan liiketilojen ja vuokrapenkkien vuokrat ovat nousseet, materiaalit (kuten kampaamolaatuiset värit yms) ovat kallistuneet, YEL on kallistunut... lisäksi henkilökohtaiset kustannukset ovat nousseet, työllään sen kampaajan pitäisi maksaa myös kotinsa kulut ja ruokaa pöytään. Voin vakuuttaa, että kampaajat eivät rahassa kieri, ja hintojen nousu menee kustannusten kattamiseen ja normaaliin elämiseen. Ihan kaikki on kallistunut tämän vuosikymmenen aikana, ei yrittäjät voi jatkaa palveluidensa myyntiä vuoden 2015 hinnoilla.

Niinpä, kyllähän kotiväri (ne loreal paketit yms joissa on raskaat hapetteet) maksaa jo 15 euroa cittarissa ja prismassa normaalihinnalla. Eli kaksi pakettia väriä pitkiin hiuksiin maksaisi jo 30 euroa sekin, ilman mitään työn hintaa. Ja tulos on tietenkin huonompi ja noin käsiteltyihin hiuksiin tarvitsee hyvät hoitoaineet ja mahdollisesti jonkun väriä ylläpitävän naamion joka sekin maksaa kai 10-14e prismassa. Ainakin swartchkopfin naamiot joista itse tykkään on aika paljon yli kympin, en tiedä onko Biozell tms halvempi.

Vierailija
207/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä monellakin ongelma, että ei saa mitä tilaa siellä kampaajalla. Samoja kokemuksia on minullakin ja se kyllä risoo. Mulla ne epäonnistumiset on olleet mielestäni mulle sopimattomasta föönäystyylistä. Jostain syystä mulle usein föönataan tanttamalli, vaikken ole yhtään tanttamainen. Tämä on onneksi helppo ongelma, joka hoituu seuraavassa pesussa. Leikkaukset on poikkeuksetta hyviä ja mulle sopivia. Ärsyttävää se kuitenkin on ja olen miettinyt, että miten kampaaja mut näkee niin eri lailla mitä oikeasti olen. Voisi kuitenkin toteuttaa toiveeni olipa mitä mieltä tahansa minusta ihmisenä.

Vierailija
208/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä monellakin ongelma, että ei saa mitä tilaa siellä kampaajalla. Samoja kokemuksia on minullakin ja se kyllä risoo. Mulla ne epäonnistumiset on olleet mielestäni mulle sopimattomasta föönäystyylistä. Jostain syystä mulle usein föönataan tanttamalli, vaikken ole yhtään tanttamainen. Tämä on onneksi helppo ongelma, joka hoituu seuraavassa pesussa. Leikkaukset on poikkeuksetta hyviä ja mulle sopivia. Ärsyttävää se kuitenkin on ja olen miettinyt, että miten kampaaja mut näkee niin eri lailla mitä oikeasti olen. Voisi kuitenkin toteuttaa toiveeni olipa mitä mieltä tahansa minusta ihmisenä.

Joo, tämä. Itsellä isoin ongelma tuo, että viileistä raidoista tulee niin usein mummoharmaat oranssilla tyvellä. Siksion pakkokäydä niillä kalliilla ja hyväksitodetuilla kampaajilla. Usein on myös niin, että samakampaaja ei ole huippileikkaaja ja - värjääjä,vaan pitäisi käydä  hakemassa nämä palvelut eri paikoista.

Vierailija
209/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan osaa leikata hiuksiin sellaista mallia, joka olisi hyvä. Hiuksiin menee aika paljon rahaa ja aikaa kun ne näyttää asiallisilta vain suoristettuina/kiharrettuina ja tarvitsevat tuotteita pysyäkseen niin. Jos löytäisin kampaajan joka oikeasti leikkaa mieluisan mallin, niin maksaisin kyllä esim 70e neljä kertaa vuodessa siitä. Sekin on vaan vaikea löytää kampaaja, joka tajuaisi minkälainen malli on kyseessä ja osaa tehdä. Kuvatkaan ei välttämättä auta, kun jotenkin se kampaaja näkee ja tulkitsee erilailla, tai tekee oman versionsa oman näkemyksensä mukaan.

Vierailija
210/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolipitkät, moniväri/raidat+leikkaus 135€ ( kempele)

Vierailija
211/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin itse samasta asiasta. Keväällä lyhyiden hiusten leikkaus pesulla oli 29€, nyt joulukuussa 43€. Kulmien värjäys keväällä reilu kymppi,nyt kaksikymppiä. Näin erään keskusliikkeen kampaamossa.

Vierailija
212/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä välillä vaikka kävelyllä.

voi veikkosta, tottahan se veistää

Vierailija
213/217 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienyrittäjiinhän iski sekä edellinen Alvin korotus (se puolikas prosentti pakottaa uusimaan kassajärjestelmiä, jos vielä on vanhoja) ja tämä yrittäjien eläkeuudistus, jossa eläke maksetaan jatkossa alan keskipalkan mukaan. Vielä kun kotitalousvähennys saksittiin vuodenvaihteesta taas pienemmäksi, voidaan popcornien kanssa katsoa tammikuussa lopettavien yrittäjien määriä. Jos siis joku raaskii ostaa poppareita.

Höpö. Ei kampaamoista saa kotitalousvähennystä. Nyt laitetaan puurot ja velllit sekaisin. Hintoja kannattaa vertailla ja vaihtaa paikkaa, jos hinta ei miellytä. Minulla on luottokampaaja: keskipitkät hiukset ja niiden leikkaus ja värjäys noin 110 e. Mielestäni kohtuullinen. 

Ei mitään höp

Vai niin. Me ollaan yritetty tiettyä korjausta omakotitaloon,en nyt sano mitä, mutta kun soittaa lupaavat soittaa takaisin ,koska tulevat arvioimaan. Mutta eipä vaan kuulu eikä näy,saati että soittaisivat takaisin. Kyllä hommia näyttää riittävän että voi valita työt.

Vierailija
214/217 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maksaa nykyisin kampaajall käynti sen 150e-170e.

Sen takia olen käynyt viimeksi syksyllä.. 

En tiedä raaskinko enää vaikka olisi varaakin.  

Vierailija
215/217 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen vessaan, otan kamman ja vetelen hiukset ojennukseeen. Ei maksa mitään. Parturissa käynyt viimeksi 2019. Enkä mene enää koskaan.

Vierailija
216/217 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ns.  värikypärän haukkuminen temppu  saada ihmiset käyttämään kalliita kampaamopalveluja?

Noin 100-110 euroa olisi kohtuullista raidoista ja leikkauksesta.

Joo. Mulla on paljon harmaita ja kokeilin kampaajalla hennausta. Maksoi 90 euroa. Tosi kiva muttei pysynyt kuin kuukauden hiuksissa. Kävin Normalissa ja ostin Castingin väripurkkeja á 8 euroa. Ei tämä nyt niin väripurkkiväri ole mielestäni.

On se oma luonnollinen harmaan ja ruskean sekoituskin tympäisevä kun oma ihon pohjasävy on kellertävä (olen syystyyppiä ja kaikki murretut oranssit ja keltaiset sopii). Mulla vaaleat raidat lisänä vain pesisi loputkin värit kasvoilta.

Vierailija
217/217 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni paksut, lapaluihin saakka yltävät hiukset. 3-4kk välein käyn ottamassa raidat, leikkaus sekä sävy + joku syvähoito.

300-350 euroa menee heittämällä.

Sama täällä. Espoo ja Helsinki alueena. 

Kaiken lisäksi en yleensä ole tyytyväinen, joko leikkaus tai väri mättää. Mutta en osaa itsekään tehdä raitoja tai leikata pitkään tukkaan kerroksia, joten minkäs teet.

Meikeissä, ihonhoitotuotteissa, hieronnoissa ym. sitten pihistelenkin mutta tukka pitää olla kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän