Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kampaajalla käyminen on nykyään aivan h....tin kallista

Vierailija
27.12.2024 |

Tosi ärsyttävää :/

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvonlisävero ilmeisesti syynä

Ai jos arvonlisävero nousee 24 prosentista 25,5 prosenttiin, se muka selittää kymmenien eurojen nousun? Itselläni pitkät hiukset ja käyn välillä ottamassa raidat ja leikkauksen (huonot latvat pois) kampaamossa. Ennen koronaa hinta oli 125 euroa ja nyt ennen joulua 265 euroa! Ei ole mitään tekemistä alvin kanssa. Pikkukauoungissa tämä. Kampaamoja kymmeniä, mutta kaikki yhtä kalliita. 

No huh! Lopetin raitojen ottamisen 2019, onpa hinnat nousseet.

Vierailija
62/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin Timmasta hintoja kun olisi kiva vaihtaa väriä. Pitkiin hiuksiin yksi väri yli 200 € kaikkialla  Lisäksi nämä hiukset taitaisi olla vielä ekstrapitkät kun tuolla yli 200 € hinnalla ei saa väriä latvoihin saakka. 😁 Harmaita pukkaa niin kovasti että pakko on värjätä kun en siedä niitä harmaitani. Mutta tosiaankin jatkan itse kotivärjäilyjäni ja kampaamovärejä saa esimerkiksi Saksasta tilattua kotiin. Uuden kipon ja siveltimen ostin vuosi sitten Normalista, maksoi noin pari euroa.

Suomessa on paljon ihmisiä, joilla tunnista nettopalkka max. kympin. Heidän pitäisi tehdä kolme neljä päivää töitä että olisi varaa laitattaa yksivärinen tukka kampaajalla, raidoitukseen ei hienossa paikassa riitä koko viikon palkka.

Mulla kaupan värit ei siis peitä kaikkia harmaita. Siksi tilaan kampaamoväriä ja hapetetta ulkomailta, koska harmaiden peittoon tarvitaan hapetetta ja väriä eri suhteessa kuin kaupan väreissä. Kotimaasta taas ei voi tilata värejä koska täällä ei myydä niitä kuluttajille! Siksipä minun rahani alvia myöten menee ulkomaille. Ihan älytöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso laittaa minulle ruokakaupasta ostetun hiusvärin päähän ja leikkaa mun hiukset. 

Vierailija
64/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 000 ihmistä kuolee vuodessa joten asiakkaat senkun vähenevät. 

Työikäiset on palkattomissa työkokeiluissa ja ansiosidonnaista leikattiin joten leikataan hiukset itse ja laitetaan nutturalle. 

Vierailija
65/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin just Timmasta ja tuntuu että täällä on hinnat ehkä nyt vähän laskeneet. Kaksi halvinta paikkaa tarjoaa nyt hiustenleikkuusta 48 € hintaan kun taas kesällä kun viimeksi kävin ei mistään saanut alle 50 €. Klikkasin tuota toista 48 € paikkaa ja siellä oli kampaajalla koko päivä tyhjää kalenterissa.

Jännä että näissä ei oikein toimi tuo kysynnän ja tarjonnan suhde. Siis jos päivässä tekee 0 kpl hiustenleikkauksia 70 euron hintaan, päivän ansiot on 0 €. Sitten jos taas tekee kolme hiustenleikkausta 40 € hintaan saa päivässä 120 € laskutusta.

Vierailija
66/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 000 ihmistä kuolee vuodessa joten asiakkaat senkun vähenevät. 

Työikäiset on palkattomissa työkokeiluissa ja ansiosidonnaista leikattiin joten leikataan hiukset itse ja laitetaan nutturalle. 

Itse olen ainakin ollut ihan normi töissä normi palkalla  kuten suurin osa muistakin on

Vierailija
67/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäys raitoineen ja leikkaus noin 120 euroa ja pelkkä tyviväri leikkauksineen on noin 90 euroa. Kuuden viikon välein ja mielestäni ok hinta. 

68/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien hiusten värjäys ja leikkaus 130-160€. Huh huh.

Vierailija
69/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset ja ns curtain bangs eli "verhomainen" otsatukka. Opettelin leikkaamaan itse katsomalla youtuben how to videoita. Helppoa! Ekalla kerralla meni vinoon, mutta tietty leikkasin alussa tarkoituksella liian pitkäksi, että on varaa korjata.

Fiskarssin hiussakset maksoivat noin 20e ja hyvin olen niillä leikannut hiukseni noin 20 kertaa. Olen siis leikannut niillä jo 20* 50 eli tuhannen euron edestä jo, ainakin. Ja oikeasti tuo 50e arvio kampaamon hinnasta on alakanttiin. 

Vierailija
70/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi 5 vuotta sitten kampaajalle. Kuinkahan paljon hinnat ovat nousseet tuon jälkeen?

Olen leikannut myös puolisoni hiukset viimeiset viisi vuotta.

Vierailija
71/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa hyvä kotiblondaus!

Aurinko. Ei näytä ainakaan halvalta pissikseltä.

Ei riitä mun hiuksiin

Vierailija
72/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjäys raitoineen ja leikkaus noin 120 euroa ja pelkkä tyviväri leikkauksineen on noin 90 euroa. Kuuden viikon välein ja mielestäni ok hinta. 

Mistä saa noin halvalla? 

Vierailija
73/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin Timmasta hintoja kun olisi kiva vaihtaa väriä. Pitkiin hiuksiin yksi väri yli 200 € kaikkialla  Lisäksi nämä hiukset taitaisi olla vielä ekstrapitkät kun tuolla yli 200 € hinnalla ei saa väriä latvoihin saakka. 😁 Harmaita pukkaa niin kovasti että pakko on värjätä kun en siedä niitä harmaitani. Mutta tosiaankin jatkan itse kotivärjäilyjäni ja kampaamovärejä saa esimerkiksi Saksasta tilattua kotiin. Uuden kipon ja siveltimen ostin vuosi sitten Normalista, maksoi noin pari euroa.

Suomessa on paljon ihmisiä, joilla tunnista nettopalkka max. kympin. Heidän pitäisi tehdä kolme neljä päivää töitä että olisi varaa laitattaa yksivärinen tukka kampaajalla, raidoitukseen ei hienossa paikassa riitä koko viikon palkka.

Miltä saksalaiselta sivustolta tilaat kampaamovärejä?

Vierailija
74/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin just Timmasta ja tuntuu että täällä on hinnat ehkä nyt vähän laskeneet. Kaksi halvinta paikkaa tarjoaa nyt hiustenleikkuusta 48 € hintaan kun taas kesällä kun viimeksi kävin ei mistään saanut alle 50 €. Klikkasin tuota toista 48 € paikkaa ja siellä oli kampaajalla koko päivä tyhjää kalenterissa.

Jännä että näissä ei oikein toimi tuo kysynnän ja tarjonnan suhde. Siis jos päivässä tekee 0 kpl hiustenleikkauksia 70 euron hintaan, päivän ansiot on 0 €. Sitten jos taas tekee kolme hiustenleikkausta 40 € hintaan saa päivässä 120 € laskutusta.

48 euroa pelkästä leikkuusta on aivan liikaa!

Vierailija
75/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kaupan värit ei siis peitä kaikkia harmaita. Siksi tilaan kampaamoväriä ja hapetetta ulkomailta, koska harmaiden peittoon tarvita

Mistä tilaat?

Vierailija
76/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä edes säästä, vaan ei vaan ole enää varaa. Kun kaikki hinnat ovat nousseet, mutta palkat eivät, niin ensimmäisenä karsitaan palveluista. Itse kävin säännöllisen epäsäännöllisesti kasvohoidoissa ja hieronnoissa, enpä käy enää. Välillä tuntuu, että itsellä oli 20 vuotta sitten opiskelijana parempi ostovoima kuin tällä hetkellä työssäkäyvänä. No, toki on elätettäviäkin.

Vierailija
77/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin aikoja luottokampaajalleni, jonka luona kävin ennen kuin siirryi itse leikkaamaan hiukseni.ja siellä oli joka päivälle aikoja aamusta iltaan vapaana. Ennen on pitänyt varata  viikon päähän vähintään, nyt saisi heti. Mitä on tapahtunut? Ihmiset säästää selvästi eikä käy kampaajalls.

Eipä tarvi käydä, kun ruokakaupassa pyörähtämässä ja katsoo loppulaskua, niin kampaaja ei ole enää niin tärkeä. Kampaajat, suutarit, ompelimot ja tollaset liikkeet karsitaan ekana pois omasta taloudesta. Oma kaveripiiri oli hyvin aktiivista porukkaa kampaajalla. Aina oli jollain aika tai just menossa tai just tulossa. Nyt ei ole noin 3kk yksikään puhunut kampaajasta sanaakaan.

Seuravaksi lähtee ravintolassa syöminen pois. Eipä ole tullu käytyä heinäkuun jälkeen ulkona syömässä. Enkä ole kuullut, että kaveritkaan olisi.

Nyt kun bussiliputkin nousee, niin meillä töissä aloittaa uudet pyöräilijät tammikuussa. 8 työkaveria suoraan jättää lipun ostamatta ja alkaa pyöräillä. Itse olen pyöräillyt nyt 3 vuotta töihin. Saa nähdä kuinka joukkoliikenne sulaa, kun noita pyöräilijöitä on oka vuosi aina vaan enemmän.

Vierailija
78/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn kampaajaoppilaitoksissa. Ei ole koskaan mennyt mitään pieleen, opettaja aina valvomassa ja neuvomassa. 

Olen ihan hyvätuloinen mutta en todellakaan maksa pitkän tukan raidoituksesta +300 euroa.

oppilaitoksissa selviän alle satasella kerta.

Minäkin käyn. Hiustenleikkuu 10e, ihan hyvin leikkaavat. Vähän kauemmin siinä kestää kuin täysin ammattilaisella mutta työttömällä on aikaa.

Vierailija
79/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvonlisävero ilmeisesti syynä

Kampaajien käyttämien tuotteiden hinnat ovat nousseet paljon sitten vuoden 2019 kriisien vuoksi. Mon ei tajua sitä, että sen shampoopullon muovi tehdään öljystä. Jos haluaisi vaikuttaa itse omilla teoillaan hintoihin, kiskoisi etiketit ja liimat pois shampoopullosta ja laittaisi ne muovinkierrätykseen.

Miksi ne etiketit ja liimat pitäisi kiskoa pois? Ei tietääkseni sellaista tarvitse tehdä, kunhan vaikka suihkun yhteydessä huuhtaisee pullot vedellä. Ihan parasta kierrätysmuovia löytyy myös muovisista pyykinpesuainepurkeista; tulee paljon kierrätysmuovia yhdestä purkillisesta. Nämäkin huutelen suihkussa käydessä ja sen jälkeen kuivatan enimmät vedet ja sitten heitän kierrätysmuoviin. 

Vierailija
80/217 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hallitus ja päättäjät heräävät ja korjaavat tilanteen parhain päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi