Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?
Kommentit (1036)
Vierailija kirjoitti:
Mies tietää koodin puhelimeen, ei ole tarvinut nuuskia. Itse en tiedä hänen puhelimen koodia, eikä kiinnosta. Se on samalla hänen firman puhelin.
Hän ainoastaan käyttää puhelintani silloin, jos pyydän vastaamaannä viestiin mikä koskettava muita, tai ottaa minusta ja lapsista kuvan.
Jos koet tarvetta nuuskia toisen puhelinta, niin olisi keskustelun paikka
*Meitä* piti kirjoittaa, ei muita
Hups
Puhelin on nykyisin jo kirjessalaisuuten verrattava vempele. Ei salasanoja tai nettiselaushistoriaa puolisolle näytetä. Yhteisiä tilejäkin meillä on, ollaan sen verran vähävaraisia että rahat ovat yhteisiä. Mutta ei ihan kaikki toiselle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisia puuroja ja vellejä on ketjussa. Sitten on vielä sekin tapa joka esim. minulla ja miehelläni on, että toisen puhelimen käyttö on täysin normaalia ja sallittua, koska ne on vaan puhelimia. Tavaroita. Puhelimia voidaan käyttää ristiin aivan kuten halutaan, eikä se ole millään tavalla "tutkimista" eikä "kyttäämistä", vaan tavaroiden käyttöä siinä kuin vaikka kahvinkeittimenkin. Ei sen kummempaa.
Tiedämme ja tunnemme muutenkin toistemme asiat ja kuulumiset, työkuviot ja -kaverit, ystävät ja niiden puolisot puolin ja toisin, joten mitään salaista ei ole. Talossa on lisäksi kaksi läppäriä ja tabletti, nekin yhteisiä.
Mä voin aivan hyvin soittaa miehen puhelimella tai ottaa sillä kuvia, googlettaa jotain tai laittaa lapselle viestiä. Ja mies mun puhelimella. Mies voi pyytää mua katsomaan työporukkansa WA-ryhmästä työ
Puhelin ei ole pelkkä laite. Teknisesti kyllä, mutta sisällöllisesti puhelimissa alkaa olla ihmisten koko elämä. Yhteydenpito, ystävät, työasiat, kontaktit, kalenteri, pankki, some, valokuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten tehtiin ajankohtaisohjelman yhteydessä testi jossa romani pyysi ohikulkijoilta puhelinta lainaan soittaakseen puhelun. Ei tainnut kukaan lainata. Monikohan teistä puhelin on vaan tavara eikä minulla ole salattavaa -tyypeistä lainaisi puhelimen jollekulle joka kadulla kysyisi?
Sinä vertaat kadulla randomisti vastaan tullutta ihmistä omaan aviopuolisoon? Mä olen lainannut puhelintani kaupassa ventovieraalle nuorelle, jonka piti soittaa kotiin ja oma puhelin oli mennyt rikki.
En silti näyttäisi ventovieraalle ihmiselle esim. sähköpostejani tai tilitietojani. Puolisolleni, jonka kanssa olen elänyt yli 30 vuotta, voin näyttää aivan kaiken. Etkö tajua tässä mitään eroavaisuutta?
Kerrotko ystävillesi ja työnantajalle, että miehelläsi on mahdollisuus nähdä kaikki heiltä sinulle tulevat viestit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten tehtiin ajankohtaisohjelman yhteydessä testi jossa romani pyysi ohikulkijoilta puhelinta lainaan soittaakseen puhelun. Ei tainnut kukaan lainata. Monikohan teistä puhelin on vaan tavara eikä minulla ole salattavaa -tyypeistä lainaisi puhelimen jollekulle joka kadulla kysyisi?
Sinä vertaat kadulla randomisti vastaan tullutta ihmistä omaan aviopuolisoon? Mä olen lainannut puhelintani kaupassa ventovieraalle nuorelle, jonka piti soittaa kotiin ja oma puhelin oli mennyt rikki.
En silti näyttäisi ventovieraalle ihmiselle esim. sähköpostejani tai tilitietojani. Puolisolleni, jonka kanssa olen elänyt yli 30 vuotta, voin näyttää aivan kaiken. Etkö tajua tässä mitään eroavaisuutta?
No mitäs pahaa se random ventovieras voisi pelkällä puhelimella, tavaralla tehdä?
Tässä on taas outo ristiriita, että ihmiset luottavat naiivisti puolisoihinsa jopa lyhyen tuntemisen jälkeen ja luottamusta vaaditaan muiltakin, mutta sitten jos jotain tapahtuu käännetään takki ja aletaan penätä että olisi jotenkin pitänyt osata ennakoida että puoliso olikin hyväksikäyttävä narsisti. Miksi annoit pääsyn puhelimeen, miksi annoit tilitiedot, mitäs läksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun puhelimessani ole mitään sellaista, jota puolisoni ei saisi nähdä. Toisaalta ystävieni kuulumisia en välttämättä kaikkia kerro miehelleni.
Jäi pois aloituksesta, mutta ystävätär suutahti kun mieheni luki viestin, jossa ystävätär kommentoi miestäni ja parisuhdettamme. Mies vastasi puhelimellani ystävättärelleni että suhteessamme kaikki on yhteistä jos ne tulevat puhelimitse. Mies sanoi, ettei ymmärrä miksi ystävätär puuttuu meidän elämään ja kritisoi miestä, koska ei tunne tätä kunnolla. Puolin ja toisin emme jaa kasvotusten ystäviemme elämää ja asioita, mutta meillä on pääsy molempien puhelimiin, sähköposteihin ja muihin. Ap
Kuulostaa siltä, että olette epänormaalin läheisriippuvaisia. Minä en koskaan menisi koskemaankaan kenenkään puhelinta eikä mun puhelinta katso edes lähimmät. Kysymys yksityisyydestä. Ahdistaa nämä kaiken keskenään jakavat, mitenhän pärjäisivät esim. eron tullessa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä puhelintaan "vapaasti lainaavilla" "ne on vaan puhelimia"-ihmisillä ole muita luottamuksellisia ihmissuhteita kuin puolisonne? Kukaan ei saa kertoa vain teille luottamuksella esim. vakavasta sairaudesta, surusta, eropohdinnoista tai kokemastaan traumasta? Aloittajan puoliso on kuulemma jopa vastannut yksityiseen viestiin aloittajan ystävälle, mitä voi pitää todella rajattomana käytöksenä. Edellä vastaavaa kokeneet ovat kertoneetkin, mikä voi olla seuraava askel.
Kyllä mulla on muutamia oikein hyviä ystäviä, sekä sukulaisia. Mutta olen ollut mieheni kanssa niin pitkään, että ystävistä ja sukulaisista on tullut yhteisiä. Voisivat siis yhtä hyvin kertoa suoraan nuo mainitsemasi asiat miehelleni. Ja sama niinkin päin että minulle on selvää että ystäväni kertoo miehelleen minun/meidän kuulumiset. Vakavan sairauden epäilyt, läheisen kuolemat, kaikki. Eihän se mitään haittaa, päinvastoin. Aikuisia fiksuja ihmisiä ollaan kaikki. Sama juttu sukulaisten suhteen.
Joskus ollaan vastattu johonkin toisen saamaan viestiin, jos toinen on estynyt vastaamasta. Ei laiteta omia nimiämme alle, vaan toisen pyynnöstä voidaan vaikka kuitata viesti saaduksi, vastaamalla "ok". Tai että tullaan tunnin päästä. Tai vastaavaa.
Mitään "seuraavia askeleita" ei varmasti ole tulossa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monenlaisia puuroja ja vellejä on ketjussa. Sitten on vielä sekin tapa joka esim. minulla ja miehelläni on, että toisen puhelimen käyttö on täysin normaalia ja sallittua, koska ne on vaan puhelimia. Tavaroita. Puhelimia voidaan käyttää ristiin aivan kuten halutaan, eikä se ole millään tavalla "tutkimista" eikä "kyttäämistä", vaan tavaroiden käyttöä siinä kuin vaikka kahvinkeittimenkin. Ei sen kummempaa.
Tiedämme ja tunnemme muutenkin toistemme asiat ja kuulumiset, työkuviot ja -kaverit, ystävät ja niiden puolisot puolin ja toisin, joten mitään salaista ei ole. Talossa on lisäksi kaksi läppäriä ja tabletti, nekin yhteisiä.
Mä voin aivan hyvin soittaa miehen puhelimella tai ottaa sillä kuvia, googlettaa jotain tai laittaa lapselle viestiä. Ja mies mun puhelimella. Mies voi pyyt
Puhelin ei ole pelkkä laite. Teknisesti kyllä, mutta sisällöllisesti puhelimissa alkaa olla ihmisten koko elämä. Yhteydenpito, ystävät, työasiat, kontaktit, kalenteri, pankki, some, valokuvat.
Niin, sulle. Meille se on pelkkä laite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä puhelintaan "vapaasti lainaavilla" "ne on vaan puhelimia"-ihmisillä ole muita luottamuksellisia ihmissuhteita kuin puolisonne? Kukaan ei saa kertoa vain teille luottamuksella esim. vakavasta sairaudesta, surusta, eropohdinnoista tai kokemastaan traumasta? Aloittajan puoliso on kuulemma jopa vastannut yksityiseen viestiin aloittajan ystävälle, mitä voi pitää todella rajattomana käytöksenä. Edellä vastaavaa kokeneet ovat kertoneetkin, mikä voi olla seuraava askel.
Kyllä mulla on muutamia oikein hyviä ystäviä, sekä sukulaisia. Mutta olen ollut mieheni kanssa niin pitkään, että ystävistä ja sukulaisista on tullut yhteisiä. Voisivat siis yhtä hyvin kertoa suoraan nuo mainitsemasi asiat miehelleni. Ja sama niinkin päin että minulle on selvää että ystäväni kertoo miehelleen minun/meidän kuulumiset. Vakavan sairauden epäilyt, läheisen kuolemat, kaikki. Eihän se
Mites, ovatko ystäväsi samaa mieltä, että heidän sinulle luottamuksella kerrotut asiat menevät automaattisesti miehellesi? Tai ovatko asiasta ylipäätään tietoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on muutamia oikein hyviä ystäviä, sekä sukulaisia. Mutta olen ollut mieheni kanssa niin pitkään, että ystävistä ja sukulaisista on tullut yhteisiä. Voisivat siis yhtä hyvin kertoa suoraan nuo mainitsemasi asiat miehelleni. Ja sama niinkin päin että minulle on selvää että ystäväni kertoo miehelleen minun/meidän kuulumiset. Vakavan sairauden epäilyt, läheisen kuolemat, kaikki. Eihän se
Ootko nyt ihan varma että tuo on kaikille ystäville ihan ookoo? Kuulostaa nimittäin niin omituisen sanoisko vaikka sisäsiittoiselta että vaikea uskoa.
Tileistä sanoisin sen verran, että kannattaa ne omat tilit olla ja sinne vain oma pääsy. Kukaanhan ei tietenkään eroa koskaan, mutta erotilanteessa asiat voivat kääntyä todella ikäviksi varsinkin jos kultsipuppeli tyhjentää tilisi ja lastenkin säästötilit.
Vaikka ei uskoisi, siitä omasta puolisosta voi tulla paljastua todellinen kusipää kun laitetaan lusikoita jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ystävillesi ja työnantajalle, että miehelläsi on mahdollisuus nähdä kaikki heiltä sinull
Miksi työnantajani laittaisi minulle viestejä omaan puhelimeeni? Ei miksikään, sitä varten on työsähköposti.
Ystävien kanssa asiat on yhteisiä. Minullekin on selvää että heidän miehensä kuulevat tai saavat lukea minun kuulumiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs pahaa se random ventovieras voisi pelkällä puhelimella, tavaralla tehdä?
No mitäs pahaa se random ventovieras voisi pelkällä puhelimella, tavaralla tehdä?Tässä on taas outo ristiriita, että ihmiset luottavat naiivisti puolisoihinsa jopa lyhyen tuntemisen jälkeen ja luottamusta vaaditaan muiltakin, mutta sitten jos jotain tapahtuu käännetään takki ja aletaan penätä että olisi jotenkin pitänyt osata ennakoida että puoliso olikin hyväksikäyttävä narsisti. Miksi annoit pääsyn puhelimeen, miksi annoit tilitiedot, mitäs läksit.
Mulle 30 vuoden avioliitto ei ole lyhyt tunteminen, joten asiaa on turha kanssasi jatkaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt tätä, että suhteessa ihmiset lakkaavat olemasta omia persooniaan vaan muuttuvat kumppanin kanssa kuin henkisesti siamilaisiksi kaksosiksi jopa niin, että läheisetkin mieltävät heidät saman persoonan osiksi. Ei rakkauden ja parisuhteen tarkoitus kuitenkaan ole minuuden katoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun puhelimessani ole mitään sellaista, jota puolisoni ei saisi nähdä. Toisaalta ystävieni kuulumisia en välttämättä kaikkia kerro miehelleni.
Jäi pois aloituksesta, mutta ystävätär suutahti kun mieheni luki viestin, jossa ystävätär kommentoi miestäni ja parisuhdettamme. Mies vastasi puhelimellani ystävättärelleni että suhteessamme kaikki on yhteistä jos ne tulevat puhelimitse. Mies sanoi, ettei ymmärrä miksi ystävätär puuttuu meidän elämään ja kritisoi miestä, koska ei tunne tätä kunnolla. Puolin ja toisin emme jaa kasvotusten ystäviemme elämää ja asioita, mutta meillä on pääsy molempien puhelimiin, sähköposteihin ja muihin. Ap
Kuulostaa siltä, että olette epänormaalin läheisriippuvaisia. Minä en koskaan menisi koskemaankaan kenenkään puhelinta eikä mun puhelinta katso
Eihän me erota, kun ei ole salaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ystävillesi ja työnantajalle, että miehelläsi on mahdollisuus nähdä kaikki heiltä sinull
Minulla työpuhelin ja työläppäri ovat vain töitä varten. En sotke niihin edes omia yksityisasioita, vaan pidän omat yksityisasiani nijstä täysin erillään.
Toistemme yksityispuhelimiin emme koske, mutta käytännössä voi olla tilanteita, että toisen kädet ovat taikinassa tai öljyssä ja on tarve katsoa jotain puhelimelta. Tällöin toinen voi käyttää puhelinta.
"Miksi työnantajani laittaisi minulle viestejä omaan puhelimeeni? Ei miksikään, sitä varten on työsähköposti.
Ystävien kanssa asiat on yhteisiä. Minullekin on selvää että heidän miehensä kuulevat tai saavat lukea minun kuulumiseni."
Kysymys kuului, kerrotko ystävillesi tai uusille tuttavuuksille, joille annat puhelinnumerosi, että miehesi voi lukea kaikki heiltä tulevat viestit?
Jotkut työnantajat kommunikoivat työntekijöidensä kanssa puhelimitse, joten siksi kysyin työnantajastakin. Mutta sinun työpaikassa ei näemmä toimita niin.
Tällainen asia ei ole koskaan ollut ajankohtainen. En tosin ole ollut abioliitossa, vain avoliitossa.
Ellei ole mitään salattavaa, miksi sitten salata mitään? Minun on tosi hankala ajatella, että olisin parisuhteessa ihmisen kanssa, jolta pitäisi salata jotain.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi työnantajani laittaisi minulle viestejä omaan puhelimeeni? Ei miksikään, sitä varten on työsähköposti.
Ystävien kanssa asiat on yhteisiä. Minullekin on selvää että heidän miehensä kuulevat tai saavat lukea minun kuulumiseni."
Kysymys kuului, kerrotko ystävillesi tai uusille tuttavuuksille, joille annat puhelinnumerosi, että miehesi voi lukea kaikki heiltä tulevat viestit?
Jotkut työnantajat kommunikoivat työntekijöidensä kanssa puhelimitse, joten siksi kysyin työnantajastakin. Mutta sinun työpaikassa ei näemmä toimita niin.
Jos työpaikka viestii salaisuuksia, ne asiat joko viestitään erillisellä laitteella, tai salattuna viestintänä, jolloin työntekijälle ei jää epäselväksi, että salaista on. Jos sinun työnantajasi lähettelee sinulle tavallisia tekstiviestejä, ei ole mitään hätää, voit kertoa työvuorosi jne vapaasti muillekin.
Mies tietää koodin puhelimeen, ei ole tarvinut nuuskia. Itse en tiedä hänen puhelimen koodia, eikä kiinnosta. Se on samalla hänen firman puhelin.
Hän ainoastaan käyttää puhelintani silloin, jos pyydän vastaamaannä viestiin mikä koskettava muita, tai ottaa minusta ja lapsista kuvan.
Jos koet tarvetta nuuskia toisen puhelinta, niin olisi keskustelun paikka