Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
81/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pääsyä puhelimeen. Kasvojentunnistus, eri palveluiden kaksivaiheiset tunnistukset, luottamukselliset työviestit jne.

Vierailija
82/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vaihdettu tunnusluvut hätätilanteita varten mutta tuskimpa tuo muistaa. Ei yleensä ole tarvetta kyylätä toisen luuria, jos haluaa pettää niin sitten pettää. Taidetaan kyllä olla turhankin tiiviisti yhdessä. 

Mitä hätätilanteita? Häkeen saa soitettua toisen puhelimesta, vaikkei tietäisi pääsykoodeja.

No jos toinen makaa koomassa sairaalassa niin saattaa olla tarve hoitaa vaikka pankkijuttuja tai vaikka ilmoitella tapahtumasta johonki, vaikka työnantajalle, perheelle jne. Ei mulla ainakaan ole puolison työnantajan/pomon/sisarusten numeroita tiedossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävilläni on luottamuksellisia juttuja jotka on tarkoitettu vain mulle joten ei katsella toistemme puhelimia. 

Jep. Aina voi kysyä jos joku askarruttaa. Olen myös kieltänyt asioistani juoruamisen muille. En myöskään juorua perheeni asioista. Jostain yleisistä jutuista voidaan jutella, esim. lomamatkoista tai synttäreistä mutta ei mistään henkilökohtaisesta. Eikä kiinnosta toistemme puhelimet.

Vierailija
84/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun puhelimessani ole mitään sellaista, jota puolisoni ei saisi nähdä. Toisaalta ystävieni kuulumisia en välttämättä kaikkia kerro miehelleni. 

Jäi pois aloituksesta, mutta ystävätär suutahti kun mieheni luki viestin, jossa ystävätär kommentoi miestäni ja parisuhdettamme. Mies vastasi puhelimellani ystävättärelleni että suhteessamme kaikki on yhteistä jos ne tulevat puhelimitse. Mies sanoi, ettei ymmärrä miksi ystävätär puuttuu meidän elämään ja kritisoi miestä, koska ei tunne tätä kunnolla. Puolin ja toisin emme jaa kasvotusten ystäviemme elämää ja asioita, mutta meillä on pääsy molempien puhelimiin, sähköposteihin ja muihin. Ap

Sairaalloisen mustasukkaisessa suhteessa seuraava vaihe tuosta oli se, että kumppani alkoi jatkuvasti puhua miten kaverini ovat minulle huonoa seuraa ja varmasti houkuttelevat pettämään ja/tai eroamaan. 

Vierailija
85/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä mitään varsinaisia salaisuuksia ole, mutta en yleensä puhu ystävieni asioista enkä toki omista työasioista. Niiden suhteen olen vaitiolovelvollinen. 

Mieheni ei koskaan katso ilman lupaa puhelintani enkä minä hänen, mutta saatan huutaa esim suihkusta, että vastaa puhelimeen tai katsoo keneltä viesti tuli.

Miksi noin hätä vastata puhelimeen tai tietää keneltä viesti tuli? 

No, esim eilen odotin viestiä milloin pitää hakea teini kotiin. Kädet oli taikinassa, kun tuli viesti. Pyysin miestä kattomaan keneltä se on. Ei siinä sen kummempaa. Toisilla voi olla eri tyyli. Tämä toimii meillä.

Kyllä meillä pyydetään toista vastaamaan tai katsomaan, kuka laittoi viestin, jos itse vaikka on maalaushommissa ta

Minä vastaan soittoihin tai katson viestit kun sopii tai soittelen/viestittelen myöhemmin sitten kun tekemiseltäni ehdin. Jokaisesta soitosta tai viestistä ei tarvitse heti hypätä. 

Vierailija
86/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vaihdettu tunnusluvut hätätilanteita varten mutta tuskimpa tuo muistaa. Ei yleensä ole tarvetta kyylätä toisen luuria, jos haluaa pettää niin sitten pettää. Taidetaan kyllä olla turhankin tiiviisti yhdessä. 

Mitä hätätilanteita? Häkeen saa soitettua toisen puhelimesta, vaikkei tietäisi pääsykoodeja.

No jos toinen makaa koomassa sairaalassa niin saattaa olla tarve hoitaa vaikka pankkijuttuja tai vaikka ilmoitella tapahtumasta johonki, vaikka työnantajalle, perheelle jne. Ei mulla ainakaan ole puolison työnantajan/pomon/sisarusten numeroita tiedossa. 

Ehkä kannattais näiden "hätätilanteiden" takia tallettaa ne tärkeät numerot jonnekin muuallekin kuin siihen henkilökohtaiseen puhelimeen ja laittaa se tärkeiden numeroiden lista vaikka keittiön kaappiin helposti löydettäväksi niin ei tarvitse päästä nuuskimaan toisen puhelinta ... 

Vierailija
87/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsy toisen puhelimeen?!!! EI helvatissa. Kuka antaa? Joku täysin tahvo? orja? tahdoton nahjus?

Miksi ei? Mitä salattavaa sinulla on? Kaksoiselämä?

Ei varmaan. Harvemmilla on kaksoiselämä.

Mutta en halua paljastaa, sukulaisteni enkä  ystävieni asioita, enkä salaisuuksia miehelleni.  Mieshän näkisi kaiken puhelimen sisällön, jos hänellä olisi pin- koodi puhelimeen.

Olen luotettava ihminen ystävilleni. Ja myös läheisilleni, asioissa jotka olen heille luvannut pitää salassa.

TÄMÄ. Esim. sisarusten ja lasten/vanhempien välillä voi olla luottamuksellisia asioita, jotka eivät mahdollisille puolisoille kuulu, vaikka näidenkin ihmisten kanssa oltaisiin hyvää pataa, kuitenkin eri tasolla.

Vierailija
88/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on pitkälle mietitty :D

Itse tiesin puolison työpaikan niin, että tuollaisen sattuessa olisin voinut googlata työpaikan numeron.

Puolison perheenjäsenten numeroja oli itselläni. Jos tuore suhde, niin oletan jonkun olevan lähipiirin listalla terveystiedoissa, kelle sairaalasta ilmoitettaisiin. Moni on nykyään myös somessa, niin suomen seuraaja- kaverilistalla olisin itse viimeistään löytänyt.

Jos avioliitossa oltaisiin, voisin olla pankkiin yhteydessä ja pyytää neuvoa, että kuinka toimia.

Vierailija
89/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia puuroja ja vellejä on ketjussa. Sitten on vielä sekin tapa joka esim. minulla ja miehelläni on, että toisen puhelimen käyttö on täysin normaalia ja sallittua, koska ne on vaan puhelimia. Tavaroita. Puhelimia voidaan käyttää ristiin aivan kuten halutaan, eikä se ole millään tavalla "tutkimista" eikä "kyttäämistä", vaan tavaroiden käyttöä siinä kuin vaikka kahvinkeittimenkin. Ei sen kummempaa.

Tiedämme ja tunnemme muutenkin toistemme asiat ja kuulumiset, työkuviot ja -kaverit, ystävät ja niiden puolisot puolin ja toisin, joten mitään salaista ei ole. Talossa on lisäksi kaksi läppäriä ja tabletti, nekin yhteisiä.

Mä voin aivan hyvin soittaa miehen puhelimella tai ottaa sillä kuvia, googlettaa jotain tai laittaa lapselle viestiä. Ja mies mun puhelimella. Mies voi pyytää mua katsomaan työporukkansa WA-ryhmästä työvuorolistaa tai mä voin pyytää kaivamaan mun sähköposteista jonkun jutun. Aivan normaalia meillä eikä siinä ole mitään negatiivista.

Vierailija
90/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan varmaan vähän erikoinen pari mutta meillä on pääsy ja käyttöoikeudet toistemme ihan kaikkeen.

Pankkitilit (ainakin 10kpl/4 pankkia), kännykät, sometili salasanatkin nähdään. Ei ole koskaan ollut puhetta että nämä olisi kummankaan puolelta ongelma.

Vierailija
91/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi jos joudun sairaalaan enkä pysty soittamaan töihin itse, mies voi mun puhelimesta kaivaa esimieheni numeron ja ilmoittaa tilanteesta. Ihan vaan yhtenä esimerkkinä. Tai joku voisi vaikka ilmoittaa puolisonsa exälle että puoliso on sairaalassa eikä voi ottaa lasta viikonlopuksi tms.

Vierailija
92/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olemme yhtä kuten rakastavan avioparin kuuluu ollakin .Ei salaisuuksia.

Mutta emme silti tutki toistemme puhelimia tms.

Ei tarvitse, koska luotamme toisiimme.

Vierailija
93/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pääsy jos haluaa. Jaan kyllä ihan kaiken, ei ole salattavaa.

Jaatko kaiken muillekin, kun ei ole salattavaa?

Vierailija
94/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tiesin puolison työpaikan niin, että tuollaisen sattuessa olisin voinut googlata työpaikan numeron.

Puolison p

Ei sitä nyt niin hirveästi ole mietitty, tulipahan vaan mieleen kun jonkun mielestä mitään hätätilannetta ei ilmeisesti voi tulla. 

Ihan by the way, eihän nykyään pankkeihin saa mennä eikä saa oikein yhteyttäkään niin ihan kätevää jos pääsee _hätätilanteessa_ jotain hoitamaan, meillä kun ei ole yhteisiä taloustilejä sun muita. Mutta jokainenhan toimii näissä kaikissa jutuissa omalla tyylillään, kaikki yhteistä, kaikki erillään, toivottavasti ollen samoilla linjoilla kumpikin osapuoli. 

Vierailija
95/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään näitä "näyttäisin kyllä puhelimeni, jos toinen pyytäisi". Miksi ihmeessä? Eihän tuollainen pyyntö ole normaalia, ja syy sille olisi todennäköisesti se, että toinen joko epäilee jotain tai tarvitsee todisteluja/vakuutteluja, jotta ei epäilisi. En itse halua osallistua tällaisiin vainoharhaisiin, epäterveisiin kuvioihin, ja pidän tuollaisia todistusten vaatimisia melkoisen kontrolloivana käyttäytymisenä. Itse en siis todellakaan lähtisi vakuuttelemaan ja todistelemaan, että mitään salattavaa ei ole. Suhde perustuu luottamukseen, ja jos toinen ei siihen kykene, vaan kehittelee perusteettomia epäilyjä tyhjästä, en halua sellaisessa kuviossa olla mukana.

Vaikka puhelimeeni olisi juuri palautettu tehdasasetukset ja se olisi täysin tyhjä, en silti näyttäisi puhelimeni sisältöä toisen pyynnöstä. Tuollainen pyyntö ei todellakaan ole tervettä.

Vierailija
96/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattais näiden "hätätilanteiden" takia tallettaa ne tärkeät numerot jonnekin muuallekin kuin siihen henkilökohtaiseen puhelimeen ja laittaa se tärkeiden nume

Sinhään voit laittaa. Kaikkien ei tarvitse, kun voi katsoa ne toisen puhelimestakin. Ihan ilman mitään nuuskintaa.

Vierailija
97/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi jos joudun sairaalaan enkä pysty soittamaan töihin itse, mies voi mun puhelimesta kaivaa esimieheni numeron ja ilmoittaa tilanteesta. Ihan vaan yhtenä esimerkkinä. Tai joku voisi vaikka ilmoittaa puolisonsa exälle että puoliso on sairaalassa eikä voi ottaa lasta viikonlopuksi tms.

Nuo tärkeät numerot voisi olla ihan jossain puhelinmuistiossa kotona. Jos exäni (lapseni isä) joutuisi yhtäkkiä sairaalaan koomassa, niin todnäk nopeiten saisin ilmoituksen hänen äidiltään. Kannattaa pitää ajantasalla tietoja, joihin sairaalasta voidaan olla yhteydessä. 

Vierailija
98/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

96/96 Ollaan laitettukin. Ei ongelmaa. Kukin tyylillään ja jokainen saa olla asiasta mitä mieltä tahansa. 

Vierailija
99/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia puuroja ja vellejä on ketjussa. Sitten on vielä sekin tapa joka esim. minulla ja miehelläni on, että toisen puhelimen käyttö on täysin normaalia ja sallittua, koska ne on vaan puhelimia. Tavaroita. Puhelimia voidaan käyttää ristiin aivan kuten halutaan, eikä se ole millään tavalla "tutkimista" eikä "kyttäämistä", vaan tavaroiden käyttöä siinä kuin vaikka kahvinkeittimenkin. Ei sen kummempaa.

Tiedämme ja tunnemme muutenkin toistemme asiat ja kuulumiset, työkuviot ja -kaverit, ystävät ja niiden puolisot puolin ja toisin, joten mitään salaista ei ole. Talossa on lisäksi kaksi läppäriä ja tabletti, nekin yhteisiä.

Mä voin aivan hyvin soittaa miehen puhelimella tai ottaa sillä kuvia, googlettaa jotain tai laittaa lapselle viestiä. Ja mies mun puhelimella. Mies voi pyytää mua katsomaan työporukkansa WA-ryhmästä työvuorolistaa tai mä voin pyytää kaivamaan mun sähköposteista jonkun jutun. Aivan normaalia meillä e

On kuitenkin täysin eri asia laittaa lapselle wa-viesti, ottaa kuva tai googlata joku asia kumppanin puhelimella kuin se, että pyytäisi kumppania näyttämään puhelimen sisällön ja kävisi läpi kaikki kontaktit, viestiketjut, selaushistoriat jne. Pääsääntöisesti ihmisillä ei ole tarvetta lainata toisen puhelinta, kun omakin on olemassa, mutta tuollainen lainaaminen ei kuitenkaan tainnut olla tämän ketjun varsinainen aihe.

Vierailija
100/1036 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tiesin puolison työpaikan niin, että tuollaisen sattuessa olisin voin

Ihan by the way, eihän nykyään pankkeihin saa mennä eikä saa oikein yhteyttäkään niin ihan kätevää jos pääsee _hätätilanteessa_ jotain hoitamaan, meillä kun ei ole yhteisiä taloustilejä sun muita. Mutta jokainenhan toimii näissä kaikissa jutuissa omalla tyylillään, kaikki yhteistä, kaikki erillään, toivottavasti ollen samoilla linjoilla kumpikin osapuoli. 

Omaan pankkiini olen aina saanut puhelimitse yhteyden niin tunnistautuneena kuin tunnistautumatta. Ja mikä on pankkiin liittyvä hätätilanne, joka pitää päästä hoitamaan nyt juuri heti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä