Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?
Kommentit (1036)
Opin aikaisemmista suhteista sen ettei koodia kannata ikinä luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri puoli tuntia sitten tarvittiin ajastinta. Miehen puhelin oli vieressäni pöydällä, oma puhelimeni olohuoneessa. Joten otin miehen puhelimen, avasin sen koodilla, ja laitoin ajastimen päälle. Sitten laitoin lukituksen takaisin päälle. Kauheaa, eikö 😉
Tässä ketjussa on huomattavan paljon lähes liikuntakyvyttömiä ihmisiä 😌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri puoli tuntia sitten tarvittiin ajastinta. Miehen puhelin oli vieressäni pöydällä, oma puhelimeni olohuoneessa. Joten otin miehen puhelimen, avasin sen koodilla, ja laitoin ajastimen päälle. Sitten laitoin lukituksen takaisin päälle. Kauheaa, eikö 😉
Se on vaan kätevää ja elämää helpottavaa. Todella harvaa miestä kiinnostaa lukea, että mitä se pirjo nyt taas juoruilee tai valittaa jossain whatsapissa ja siksi sen koodin voi ihan huoletta antaa. Ei moni mies jaksais kuunnella, vaikka ihan yrittäis kertoa joidenkin kavereiden elämää suuremmista murheista ja salaisuuksista. Itsekään en lue miehen ja hänen kavereidensa viestimisiä, ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Opin aikaisemmista suhteista sen ettei koodia kannata ikinä luovuttaa.
Mä taas opin aikaisemmista suhteista sen, että koskaan ei enää pidä mennä yhteen sellaisen ihmisen kanssa, joka koodin saatuaan ratsaa puhelimen. Paljon parempi olla suhteessa, jossa puhelimen voi jättää auki pöydälle ja tietää, että puoliso ei koske siihen (jos en itse sitä pyydä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka annatte miehenne lukea kaikki viestinne, toivottavasti kerrotte tämän myös ystävillenne, jotta tietävät olla avautumatta henkilökohtaisista asioistaan teille viesteillä (tai ylipäätään ollenkaan, jos siis ihan kaiken kerrotte miehellenne). Ymmärrän toki ajatuksen, että hyvässä parisuhteessa ei ole salaisuuksia, mutta eikö silti ystävän salaisuudet ole ystävän. Minusta myös ystävyyssuhde on ihmissuhde, johon kuuluu luottamus. Jos ystävä uskoo toiselle omia ongelmiaan, luotettava ystävä ei levittele niitä eteenpäin, ei edes omalle puolisolleen antamalla lukea viestejä tai kertomalla muutenkaan.
Ehkä sinun miehesi lukisi kaikki viestisi jos tietäisi puhelimesi koodin, mutta meillä muilla on kyllä ihan luottamussuhde, eikä puoliso lue viestejä vaikka pin-koodin tietäisikin.
Tässä ketjussa on ollut niitäkin tapauksia, joissa viestit on luettu ja joissa periaatteena onkin, että kumppanin puhelimen voi halutessa tutkia.
Vierailija kirjoitti:
Laiskuuden huippua olla hakematta se oma puhelin olohuoneesta. En todellakaan tuon takia ottaisi toisen puhelinta käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä, ihan kaikki tiedämme että jos sulla on vaikka tarvitsemasi sakset vieressäsi pöydällä, niin et lähde mieluummin hakemaan toisia samanlaisia saksia toisesta päästä taloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuuden huippua olla hakematta se oma puhelin olohuoneesta. En todellakaan tuon takia ottaisi toisen puhelinta käyttöön.
Sinulle se toisen puhelimen käyttäminen on selvästi tärkeä asia. Monille ei ole. Puhelin on vain puhelin, eikä toisen viestit kiinnosta sen enempää vaikka koodi olisikin tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle sama kuin aiemmalle nillittäjälle. Ja ymmärsitkö tuon todellakin niin että käskin sun tehdä jotain??!!? Ei jumankauta tätä lukutaitoa 🤣
Huom, suostumus toisen yv-viestien lukemiseen pitäisi myös pyytää sitten niiltä muilta viestikeskustelujen osapuolilta, ei minulla ole tarkoituksenani viestitellä kaikkia asioitani kenenkään puolisolle, jos lähetän sen luottamuksellisesti toiselle henkilölle.
Minulla voi olla avoin parisuhde, mutta se ei muuta luottamuksellisia keskusteluita minun asioikseni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nimenomaan on vapaa pääsy kaikkeen omaisuuteen, ilman salaisuuksia. Kännyköihin siitä saakka kun ne on olleet olemassa. Ei tarvitse olla syytä miksi koskee toisen puhelimeen, eikä se myöskään haittaa yhtään jos toinen sieltä jotain katsoo. En pidä sitä mitenkään "tarkistamisena", en "kyttäämisenä" tai vastaavana. Se on vaan puhelin. Sieltä voi selata kuvia tai mitä vaan. Se on ihan ok.
En osaa sanoa "saako salaisuuksia olla", koska itselläni sellaisia ei vaan ole. En koe siihen mieheni kanssa mitään tarvetta. Ja uskon täysin että mieheni on ihan samaa mieltä, koska voidaan puhua ihan kaikesta. Se taas saako salaisuuksia olla jonkun toisen parisuhteessa, se ei ole mun asiani millään lailla enkä sellaisia ole tässäkään ketjussa kommentoinut.
Kuulostaa epäterveeltä. Ihan mielenkiinnosta mitä sä lasket salaisuudeksi? Onko kavereiden asiat salaisuuks
Tätä minä olen yrittänyt perätä, mutta moni ei tunnu ymmärtävän, vaan inttää inttämistäån, että minulla ja puolisollani ei ole salaisuuksia. Vaikka näin olisi, niin kai silti kaverin salaisuudet on kaverin salaisuuksia, eikä niitä pitäisi jakaa edes omalle puolisolle ilman kaverin lupaa.
Lainaus: *Tätä minä olen yrittänyt perätä, mutta moni ei tunnu ymmärtävän, vaan inttää inttämistäån, että minulla ja puolisollani ei ole salaisuuksia. Vaikka näin olisi, niin kai silti kaverin salaisuudet on kaverin salaisuuksia, eikä niitä pitäisi jakaa edes omalle puolisolle ilman kaverin lupaa.*
Koska kaverin salaisuuksilla ja niiden jakamisella puolisolle ole mitään tekemistä sen kanssa onko puolisolla puhelimen pääsykoodi tiedossa. Ja sitähän tämä ketju alunperin koski, ei sitä *kerrotteko ystävänne salaisuudet puolisolle*. Ja aika moni on kertonut, että puoliso pääsee puhelimeen, mutta ei mene sieltä mitään lukemaan.
Mitä tulee salaisuuksien jakamiseen, niin yhtä hyvin ne voi jakaa tai olla jakamatta ilman puhelinta ja niiden viestien lukemista. Vai luuletteko, että vasta älykännyköiden myötä ihmiset alkoivat kommunikoida toistensa kanssa?
Ja nämä *olemme yhtä* -trollit jättäisin ihan omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: *Tätä minä olen yrittänyt perätä, mutta moni ei tunnu ymmärtävän, vaan inttää inttämistäån, että minulla ja puolisollani ei ole salaisuuksia. Vaikka näin olisi, niin kai silti kaverin salaisuudet on kaverin salaisuuksia, eikä niitä pitäisi jakaa edes omalle puolisolle ilman kaverin lupaa.*
Koska kaverin salaisuuksilla ja niiden jakamisella puolisolle ole mitään tekemistä sen kanssa onko puolisolla puhelimen pääsykoodi tiedossa. Ja sitähän tämä ketju alunperin koski, ei sitä *kerrotteko ystävänne salaisuudet puolisolle*. Ja aika moni on kertonut, että puoliso pääsee puhelimeen, mutta ei mene sieltä mitään lukemaan.
Mitä tulee salaisuuksien jakamiseen, niin yhtä hyvin ne voi jakaa tai olla jakamatta ilman puhelinta ja niiden viestien lukemista. Vai luuletteko, että vasta älykännyköiden myötä ihmiset alkoivat kommunikoida toistensa kanssa?
Ja nämä *olemme yhtä* -trollit jättäi
Olen edellisen kommentin kirjoittaja, enkä tarkoittanut puolison pääsyä puhelimelle, vaan nimenomaan sitä, että täällä moni on vängännyt näyttävänsä kaikki viestit puolisolle ja kertovansa kaiken piolisolle, koska "meillä ei ole salaisuuksia" . Totta hitossa se on ihan yhtä lailla luottamuksen pettämistä, jos suullisesti jakaa toisen salaisuuksia. Tämä keskustelu nyt vain lähti näistä viestien näyttämisestä tai -lukemisesta. Ja nyt meikäläinen poistuu täältä kinaamasta, tämähän Juupas eipäs jatkunee täällä hamaan tappiin asti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka annatte miehenne lukea kaikki viestinne, toivottavasti kerrotte tämän myös ystävillenne, jotta tietävät olla avautumatta henkilökohtaisista asioistaan teille viesteillä (tai ylipäätään ollenkaan, jos siis ihan kaiken kerrotte miehellenne). Ymmärrän toki ajatuksen, että hyvässä parisuhteessa ei ole salaisuuksia, mutta eikö silti ystävän salaisuudet ole ystävän. Minusta myös ystävyyssuhde on ihmissuhde, johon kuuluu luottamus. Jos ystävä uskoo toiselle omia ongelmiaan, luotettava ystävä ei levittele niitä eteenpäin, ei edes omalle puolisolleen antamalla lukea viestejä tai kertomalla muutenkaan.
Se että tietää puhelimen koodin ei tarkoita että lukisi viestejä
En vieläkään ole saanut vastausta tai perustelua sille, miksi se koodi pitää tietää, jos sitä ei kerran käytä tai tarvitse
Missä lukee että koodi PITÄÄ tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkitunnuksia ei saa antaa kenellekään toiselle. Mutta käyttöoikeudet meillä on annettu toisen tiliin heti kun pankkitunnukset tuli käyttöön. Oli itsestäänselvää, koska helpotti arkea.
Ne voi silti antaa jos haluaa antaa, näin meilläkin on tehty. Jos jotain sattuu toiselle, niin toinen voi hoitaa asioita.
Ymmärräthän tekeväsi rikoksen siinä vaiheessa.
Ymmärräthän ettei se siinä vaiheessa kiinnostele kun toinen makaa koomassa. Tärkeintä on että pystyy hoitaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankkitunnuksia ei saa antaa kenellekään toiselle. Mutta käyttöoikeudet meillä on annettu toisen tiliin heti kun pankkitunnukset tuli käyttöön. Oli itsestäänselvää, koska helpotti arkea.
Ne voi silti antaa jos haluaa antaa, näin meilläkin on tehty. Jos jotain sattuu toiselle, niin toinen voi hoitaa asioita.
No niitä EI SAA antaa kenellekään toiselle. Se on laitonta. Jos annat, syyllistyt rikokseen. Jos puolisosi käyttää pankkitunnuksiasi, hänkin syyllistyy rikokseen. Tässä ei neuvotteluvaraa ole.
Mitä sitten? Ei poliisi tule kotiin katsomaan kuka hoitaa vakavasti sairastuneen asioita😅
Me jaetaan kaikki paitsi alusvaatteet ja hammasharjat. Myös puhelimen saa kyllä katsoa läpi, jos haluaa. Koskee molempia yhtä lailla.
Mulle tämä on tärkeääkin, koska edellisessä suhteessani mies pimitteli ja salaili vaikka mitä, monet asiat paljastui vasta erotessa ja osa eron jälkeen. Nykyisen kanssa meillä ei ole salaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan jaa puhelimeni pääsykoodia miehelleni. Enkä muillekaan. Pidän tietystä yksityisyydestä. En myöskään kyttää mieheni puhelinta. Kumpikin saa toki lainata toisen luuria tai näyttää sieltä juttuja jos sattuu toisen puhelin olemaan esim lähempänä.
Emme piilottele puhelimia tai kyttää niitä hämärissä oloissa :DTämä ei toki ole aina ollut näin parisuhteissani. Ensimmäinen laatuaan, jossa todella huomaa toisen käytöksestä ettei ole salattavaa.
Jaamme kulut aikalailla puoliksi, toki nyt kun minä opiskelen lääkäriksi niin mieheni maksaa enemmän sähköasentajan palkastaan. Tulevaisuudessa maksan sitten kyllä varmasti taas itse enemmän.
Huolet, murheet, ilot ja surut jaamme aina!
Minäkin pidän yksityisyydestä, mutta sillä ei ole tekemistä sen kanssa tietääkö mieheni puhelimeni pääsykoodin.
Siis ehdottomasti mies saa koska tahansa tarkastaa puhelimeni. Kyllä mulla on sellanen kaveriporukka joka kertoo henkilökohtaiset ja arat asiat puhelimessa eikä viesteissä.
Sillä että kumppani tietää luurin koodin einole mitään tekemistä tarinontisi kanssa. Avaa oma ketju tuolle ihmettelyllesi