Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kymmenen vuotta sijoittamista takana ja vihdoin kohta sadan tonnin tonnin salkku

Vierailija
26.12.2024 |

Isä opetti aikanaan sijoittamisen alkeet ja nyt vihdoin kantaa hedelmää. Kannattaa kaikkien vähän säästä pesämunaa lapsilleen.

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kvanttiin kaikki nyt. Hirveitä nousuja!

Kyllä! Itellä kvanttisalkku +1000% tänä vuonna.

Vierailija
82/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua läpi, joten en tiedä kysyikö joku jo kuinka paljon tuosta on omaa pääomaa, kuinka paljon sijoitusten tuottoa? Mihin sijoitat? En tarkoita yhtiön tarkkuudella, mutta ymmärsit varmaan. :)

Minä olen vasta aloitteleva "sijoittaja", vuosi takana. 

Kukaan todellisuudessa sijoittamalla tienaava ei tule sijoituksiaan paljastamaan. Huonosti sijoittavat taas sitäkin enemmän

Aika monikin kertoo hyvinkin avoimesti. Myös minun sijoitukseni ja tuotot löytää netistä centin tarkkuudella useammalta vuodelta. Näin anonyymipalstalla en ala linkkejä laittaa. Talouslehdistäkin voi lukea useiden sijoittajien salkuista, myös minun...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu mikä kakaroiden ketju. "Mulla on tsiljoona biljoona salkussa, lälläslää". No mulla on alle tonni kun vasta pääsin ulosotoista eroon ja olen äitiyslomalla pienillä tuloilla. Lähinnä olisi hyvä jos jonkin varallisuuden saisin kasaan tulevaisuudessa. Ennen äitiyttä asia oli muutenkin ihan sama, mutta nyt haluan hyvän elämän lapselleni.

Vierailija
84/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu mikä kakaroiden ketju. "Mulla on tsiljoona biljoona salkussa, lälläslää". No mulla on alle tonni kun vasta pääsin ulosotoista eroon ja olen äitiyslomalla pienillä tuloilla. Lähinnä olisi hyvä jos jonkin varallisuuden saisin kasaan tulevaisuudessa. Ennen äitiyttä asia oli muutenkin ihan sama, mutta nyt haluan hyvän elämän lapselleni.

Tonni kvanttitietokoneisiin. Kohta se on 10k.

Vierailija
85/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä kyllä varakasta porukkaa? Joku istuu muutaman vuoden sijoittamisen jälkeen miljoonien osakesalkun päällä ja on elänyt siinä sivussa luksuselämää ja joku toinen on 1000 kk/palkasta onnistunut säästämään satojen tuhansien sijoitussalkun ja tietenkin 3 lapsen yksinhuoltajana ilman elareita.

Vierailija
86/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosottovelkainen haukkuu muita kakaroiksi :DD

Vierailija
87/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika vähältä? Vai onko noi sijoitetut kuukausisummat olleet tyyliin kymppejä? 

Vierailija
88/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosottovelkainen haukkuu muita kakaroiksi :DD

Tuli ihan yritystoiminnasta, vtun pässi. 

Vierailija
89/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama paitsi jo viidessä vuodessa täyttyi tuo 100k. 

Vierailija
90/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On noita omistuksia salkuissa jotain 7,5 triljoonaa, en vaan viiti leuhkia

Onpas varakas otos suomalaisia täällä, kun suomalaisen keskivertosijoitussalkku on 5000-10000 euroa. Mutta tokihan täällä monen miehet tienaa yli sata tonnia vuodessa, joten ymmärtäähän sen.

Monet naisetkin kyllä tienaa tuon verran.

t. Nainen tulolistoilta

Vierailija
91/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Tuo summa tuo jo mielenrauhaa.

Vierailija
92/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma salkku vasta hiukan yli 50t, olen asuntosijoittanut tässä samalla kun sitä kerrytän. Tavoite olisi kumminkin 200t salkku 10 vuoden kuluttua.

Miten ajattelette ensi vuoden sijoitussuunnitelmanne? Keräättekö kassaa pörssiromahdusta odotellen vai laitatteko suoraan sisään sen, mitä pystyy?

Vierailija
93/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 100 000 ole paljoa, mulla on yli tuon mutta en todellakaan säästä sitä mihinkään tyhmiin lapsiin. Miksi lapsille pitäisi jättää yhtään mitään?

Pidän huolen, että kun täältä lähden, kukaan ei hyödy siitä millään tavalla. 

Vierailija
94/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen kannattaa aina ja vaikka 100€/kk hyvä summa mihin jokainen pystyy. Aika menee niin nopeasti, että kymmenen vuoden kuluttua kiva pesämuna versus se ettei käyttötilillä ole rahat säilyneet.

Entä kun tulee tarve rahalle ja on pakko myydä osakkeet ja kurssi onkin romahtanut? Osaikkeissa ei ole mitään taetta, että saat omasi takaisin vaikkapa 20 vuoden päästä.

Ei semmoista tarvetta tule helposti, että kaiken myisi huonoon aikaan. Ja jos tulisi, niin olisipa onni, että on mitä myydä. 

Vierailija
95/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienen salkun oon saanut kasaan 10 v. Itse tein saman vuodessa kryptoilla ja alkupääoma oli vain 1000 euroa:D. Olen 22 vuotias. Kannattaa mieluummin kuunnella nuorten oppeja, kun hikisiin indekseihin sijoittaa vuosikymmeniä huonolla profiilia. Minusta tulee miljonääri 1-2 v sisään kun cryptot raketoi! Sulla ehkä 120 k kasassa :D

Voi nuoruus, sillon luulee tietävänsä kaiken. :D

Nuorenakin voi tietää, jos on näyttää tuloksia sen eteen. Mä en usko, että tolla kommentoijalla on

Vierailija
96/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua läpi, joten en tiedä kysyikö joku jo kuinka paljon tuosta on omaa pääomaa, kuinka paljon sijoitusten tuottoa? Mihin sijoitat? En tarkoita yhtiön tarkkuudella, mutta ymmärsit varmaan. :)

Minä olen vasta aloitteleva "sijoittaja", vuosi takana. 

Kukaan todellisuudessa sijoittamalla tienaava ei tule sijoituksiaan paljastamaan. Huonosti sijoittavat taas sitäkin enemmän

Aika monikin kertoo hyvinkin avoimesti. Myös minun sijoitukseni ja tuotot löytää netistä centin tarkkuudella useammalta vuodelta. Näin anonyymipalstalla en ala linkkejä laittaa. Talouslehdistäkin voi lukea useiden sijoittajien salkuista, myös minun...

Kyllä mä sun salkut tiedän. Vähintään -60% kaikki. Tosin en tiedä, miksi itseäsi haluat nolata yhtään enempää

Vierailija
97/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten näin typerä aloitus saanut näin paljon vastauksia? 

"... Ja vihdoin alkaa kantamaan hedelmää.."

Mitä se edelliset kymmenen vuotta on tehnyt? Eikö ole kantanut hedelmää vai?

Mitä varten näinkin varakkaalla ihmisellä näin typerät jutut?

Vierailija
98/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 100 000 ole paljoa, mulla on yli tuon mutta en todellakaan säästä sitä mihinkään tyhmiin lapsiin. Miksi lapsille pitäisi jättää yhtään mitään?

Pidän huolen, että kun täältä lähden, kukaan ei hyödy siitä millään tavalla. 

Eipä kyllä 100 tonnia ole paljoa, ei sillä oikein mitään saa ja verothan voitoista menee kuitenkin. SItten jos kuolla kupsahtaa siihen omaa salkkua tuijottaen niin menee kp:n mukaan perintövero, eli jos salkusta lähtee 1kk päästä puolet niin menee verotus kp:n mukaan ja muut hienot velkaiset talot menee vasaran alle.

Palataan sitten kun AP:lla on muutama miljoona, sitten se voi jossakin jo näkyäkin verojen jälkeen.

Täällä muutenkin on kaikki rikkaat ja kaikki yli 100 tonnia ainakin tienaavat.

Jatkakaahan reippaasti, kyllä teitä tarvitaan kun verotuloja pitää saada valtion.

Vierailija
99/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten näin typerä aloitus saanut näin paljon vastauksia? 

"... Ja vihdoin alkaa kantamaan hedelmää.."

Mitä se edelliset kymmenen vuotta on tehnyt? Eikö ole kantanut hedelmää vai?

Mitä varten näinkin varakkaalla ihmisellä näin typerät jutut?

Tämä pitää kai kokea, jotta sen ymmärtää. Alussa sijoittaminen on sellaista, että sinne vaan laittaaä koko ajan rahaa eikä se salkku silti ole hääppöinen. Nyt vielä tuli notkahduksia viime vuosina, niin tuntui, että sinne kankkulan kaivoon vaan syytää uutta hyvää rahaa, ja silti saldo on aina vaan se sama pieni summa.

Tänä vuonna tuottoa on tullut mukavasti, niin ne sinne kankkulan kaivoon syydetyt rahat ovat virkistyneet mukavaan kasvuun. Ja vihdoin tuntuu, että nyt vuoden lopussa on selvästi isompi salkku kuin tammikuussa. Eli työ on nyt kantanut hedelmää.

Toki kohta tulee varmaan taas se notkahdus ja pitää jaksaa kaataa rahaa hupenevaan salkkuun, joka hädin ehkä pysyy ennallaan jos oikein ruokkii. Seuraavassa nousussa sillä onkin sitten vielä parempi kyky sieltä nousta uusiin lukemiin. 

Vierailija
100/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten paljon olet sijoittanut? Paljonko olet siis voitolla?