Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kymmenen vuotta sijoittamista takana ja vihdoin kohta sadan tonnin tonnin salkku

Vierailija
26.12.2024 |

Isä opetti aikanaan sijoittamisen alkeet ja nyt vihdoin kantaa hedelmää. Kannattaa kaikkien vähän säästä pesämunaa lapsilleen.

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et veikkaa et voi voittaa. Toisaalta jos sijoitat Helsingin pörssin indeksiin niin et voi kuin hävitä.

10 vuotta sitten Helsingin pörssin indeksiin sijoitettu 100 000 € on nyt vähän yli 200 000 €. En minä sitä kutsuisi häviämiseksi, vaikka muualta olisikin saanut selvästi paremman tuoton.

Arvonmuutos aikavälillä: +7,91 %

Vierailija
62/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun osakesalkku 685 000. Perintönä tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On noita omistuksia salkuissa jotain 7,5 triljoonaa, en vaan viiti leuhkia

Onpas varakas otos suomalaisia täällä, kun suomalaisen keskivertosijoitussalkku on 5000-10000 euroa. Mutta tokihan täällä monen miehet tienaa yli sata tonnia vuodessa, joten ymmärtäähän sen.

Eivätkö naiset tienaa ja sijoita?

Naiset tienaa ja kuluttaa.

Naiset "sijoittavat" vaatteisiin, koiriin ja ulkonäköön :D

Voihan sille naureskella mutta naisen sijoitus ulkonäköön tuottaa helposti taloudellisen turvan jos nainen on fiksu.

Vierailija
64/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole hääppöinen tämäkään.

Vierailija
65/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niiden osingoilla elannon saan (vaatimattoman, tyydyn vähään).

Vierailija
66/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, ap! Samoin muut jotka onnistuneet pitkäjänteisessä sijoittamisessa. Itselläkin tuli 100 000 täyteen pari vuotta sitten monen vuoden sijoittamisen jälkeen. Se on ihan totta, mitä sanotaan, että ensimmäinen 100 000 on vaikein, ja sen jälkeen salkku paisuu kuin itsestään. Mulla on salkku nyt yhtäkkiä jo 150 000, toki olen sinne uutta rahaakin lappanut tässä välissä, mutta kyllähän se kasvuvauhti tässä koko ajan on kiihtynyt. Alle parin vuoden sisään pitäisi jo 200 000 mennä rikki. Mukavalta tuntuu, vaikka tähänkin monet tulevat varmasti mollaamaan, että 200 000 on vasta ihan nappirahoja.

Vierailija
67/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et veikkaa et voi voittaa. Toisaalta jos sijoitat Helsingin pörssin indeksiin niin et voi kuin hävitä.

10 vuotta sitten Helsingin pörssin indeksiin sijoitettu 100 000 € on nyt vähän yli 200 000 €. En minä sitä kutsuisi häviämiseksi, vaikka muualta olisikin saanut selvästi paremman tuoton.

Lyhyemmän aikaa sijoittaneelle näyttää huonommalta, kun ei ole tuottanut neljään vuoteen mitään. 

Vierailija
68/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta ja 5 nroinen, Suomi on on vapaa maa.

Vierailija
69/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On noita omistuksia salkuissa jotain 7,5 triljoonaa, en vaan viiti leuhkia

Onpas varakas otos suomalaisia täällä, kun suomalaisen keskivertosijoitussalkku on 5000-10000 euroa. Mutta tokihan täällä monen miehet tienaa yli sata tonnia vuodessa, joten ymmärtäähän sen.

Eivätkö naiset tienaa ja sijoita?

Varmasti, mutta aika moni täällä kehuskelee miehensä tuloja.

Ne on yhteisiä.

Naiselle ainoastaan yhteisiä, miehen rahar vain omia, ja naisen rahoihin ei kosketa

Vierailija
70/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvonmuutos aikavälillä: +7,91 %

Minä katsoin tuoton kahdesta Helsingin pörssiin sijoittavasta indeksirahastosta. Toisessa viimeusen 10 vuoden tuotto oli 104 % ja toisessa 105 %.

Vierailija
71/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole salkussa yhtään mitään, mutta lapsien salkut olen onnistunut rakentamaan todella hyvin. 

Vierailija
72/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua läpi, joten en tiedä kysyikö joku jo kuinka paljon tuosta on omaa pääomaa, kuinka paljon sijoitusten tuottoa? Mihin sijoitat? En tarkoita yhtiön tarkkuudella, mutta ymmärsit varmaan. :)

Minä olen vasta aloitteleva "sijoittaja", vuosi takana. 

Olen sijoittanut op:n maailma-indeksirahastoon muutaman vuoden ajan, 9000€ sijoitus (muistaakseni) noussut 12000€ arvoon. Olen ostanut lisää osuuksia kun budjettiin / aikaan on sopinut. 

Vierailija
73/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hys hys eihän palstalla saisi onnistumisista kirjoittaa ainoastaan vali vali nälästä ja tulevasta häädöstä 

Vierailija
74/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, ap! Samoin muut jotka onnistuneet pitkäjänteisessä sijoittamisessa. Itselläkin tuli 100 000 täyteen pari vuotta sitten monen vuoden sijoittamisen jälkeen. Se on ihan totta, mitä sanotaan, että ensimmäinen 100 000 on vaikein, ja sen jälkeen salkku paisuu kuin itsestään. Mulla on salkku nyt yhtäkkiä jo 150 000, toki olen sinne uutta rahaakin lappanut tässä välissä, mutta kyllähän se kasvuvauhti tässä koko ajan on kiihtynyt. Alle parin vuoden sisään pitäisi jo 200 000 mennä rikki. Mukavalta tuntuu, vaikka tähänkin monet tulevat varmasti mollaamaan, että 200 000 on vasta ihan nappirahoja.

Hyvin vedetty. Nuo mollaajat ovat aika varmasti pennittömiä kateellisia. Heitä tällä palstalla riittää toisin kuin sellaisia joille 100k on vähän.

Vierailija
75/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen salkun oon saanut kasaan 10 v. Itse tein saman vuodessa kryptoilla ja alkupääoma oli vain 1000 euroa:D. Olen 22 vuotias. Kannattaa mieluummin kuunnella nuorten oppeja, kun hikisiin indekseihin sijoittaa vuosikymmeniä huonolla profiilia. Minusta tulee miljonääri 1-2 v sisään kun cryptot raketoi! Sulla ehkä 120 k kasassa :D

Voi nuoruus, sillon luulee tietävänsä kaiken. :D

Vierailija
76/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satatonnia on parin vuoden nettopalkka..

Vierailija
77/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole hääppöinen tämäkään.

On se jonkinlainen, mutta mukavalta tuntuu jos on itse ne säästöt kerryttänyt ja sijoittanut. Ei tunnu hyvältä kerskailla toisten rahoilla ja ansioilla.

Vierailija
78/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä menisi. Elän sitten puhtailla pääoma- ja osinkotuloilla enemmin.

Vierailija
79/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvanttiin kaikki nyt. Hirveitä nousuja!

Vierailija
80/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen kannattaa aina ja vaikka 100€/kk hyvä summa mihin jokainen pystyy. Aika menee niin nopeasti, että kymmenen vuoden kuluttua kiva pesämuna versus se ettei käyttötilillä ole rahat säilyneet.

Entä kun tulee tarve rahalle ja on pakko myydä osakkeet ja kurssi onkin romahtanut? Osaikkeissa ei ole mitään taetta, että saat omasi takaisin vaikkapa 20 vuoden päästä.

Hyvässä salkussa ei KOSKAAN ole vain "romahtaneita" osakkeita. Jos on edes alkeellisesti hajauttanut salkkuaan on sielä aina niitä jotka ovat myös voitolla. Ja tuossa tilanteessa jos on pakko saada rahaa voi myydä osan voitolla ja osan tappiolla niin ei häviä mitään, eikä tarvitse verojakaan maksaa.