Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kymmenen vuotta sijoittamista takana ja vihdoin kohta sadan tonnin tonnin salkku

Vierailija
26.12.2024 |

Isä opetti aikanaan sijoittamisen alkeet ja nyt vihdoin kantaa hedelmää. Kannattaa kaikkien vähän säästä pesämunaa lapsilleen.

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On noita omistuksia salkuissa jotain 7,5 triljoonaa, en vaan viiti leuhkia

Onpas varakas otos suomalaisia täällä, kun suomalaisen keskivertosijoitussalkku on 5000-10000 euroa. Mutta tokihan täällä monen miehet tienaa yli sata tonnia vuodessa, joten ymmärtäähän sen.

Eivätkö naiset tienaa ja sijoita?

Vierailija
22/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko kun ei ole todisteita näyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas varakas otos suomalaisia täällä, kun suomalaisen keskivertosijoitussalkku on 5000-10000 euroa. Mutta tokihan täällä monen miehet tienaa yli sata tonnia vuodessa, joten ymmärtäähän sen.

Varmasti, mutta aika moni täällä kehuskelee miehensä tuloja.

Vierailija
24/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen kannattaa aina ja vaikka 100€/kk hyvä summa mihin jokainen pystyy. Aika menee niin nopeasti, että kymmenen vuoden kuluttua kiva pesämuna versus se ettei käyttötilillä ole rahat säilyneet.

Vierailija
25/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen salkun oon saanut kasaan 10 v. Itse tein saman vuodessa kryptoilla ja alkupääoma oli vain 1000 euroa:D. Olen 22 vuotias. Kannattaa mieluummin kuunnella nuorten oppeja, kun hikisiin indekseihin sijoittaa vuosikymmeniä huonolla profiilia. Minusta tulee miljonääri 1-2 v sisään kun cryptot raketoi! Sulla ehkä 120 k kasassa :D

Vierailija
26/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen salkun oon saanut kasaan 10 v. Itse tein saman vuodessa kryptoilla ja alkupääoma oli vain 1000 euroa:D. Olen 22 vuotias. Kannattaa mieluummin kuunnella nuorten oppeja, kun hikisiin indekseihin sijoittaa vuosikymmeniä huonolla profiilia. Minusta tulee miljonääri 1-2 v sisään kun cryptot raketoi! Sulla ehkä 120 k kasassa :D

Raketoi tai sitten ei. 

Vierailija
27/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 miltsii on kyllä hyvä saavutus. Onneksi olkoon.

Vierailija
28/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100000 eukkoo vuodessa on vielä nappikauppaa. Tosimiehet puhuvat tienaamisesta kun vuositulot pääomatuloineen ylittävät puoli miljoonaa.

Vierailija
29/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pihi ja säästänyt aina melkein kaiken. Käyttänyt vain ihan pakollisiin. Nyt n. puolen miljoonan säästöt ja pieni asunto. 

Vierailija
30/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ne cryptot paketoi 

Vierailija
31/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Pystyin palkasta saastamaan vain n 4 v, silla jain pienen elakkeen varaan ja aloin matkustella. Hyvilla sijoituksilla salkku kasvoi yli 100% 10 v mennessa. 

Vierailija
32/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 300000 rikki mutta käytin melekin kaiken asunnon ostoon. Ei ole jälkeläisiä joten sijoitan omaa mukavaa elämää varten, tällä kertaa panostin asuinmukavuuteen.

Vierailija
33/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna se voi olla ihan jotain muuta. 

Vierailija
34/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti, mutta aika moni täällä kehuskelee miehensä tuloja.

Ne on yhteisiä.

Vierailija
35/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kanssa, mutta ei tuo lapsille ole. Jään heti pois töistä kun pystyy ja tuhlaan rahat viimeistä senttiä myöden.

Olen sääatänyt sivussa lapsille omat salkut. Saavat sitten jatkaa itse kun täyttävät 18v.

Vierailija
36/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin saan 1000€/kk säästettyä eli 120k/10v ilman sijoittamista. Ja vielä helposti kun enemmän menee jo asuntolainan lyhentäämiseen.

Vierailija
37/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen kannattaa aina ja vaikka 100€/kk hyvä summa mihin jokainen pystyy. Aika menee niin nopeasti, että kymmenen vuoden kuluttua kiva pesämuna versus se ettei käyttötilillä ole rahat säilyneet.

Entä kun tulee tarve rahalle ja on pakko myydä osakkeet ja kurssi onkin romahtanut? Osaikkeissa ei ole mitään taetta, että saat omasi takaisin vaikkapa 20 vuoden päästä.

Vierailija
38/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun tulee tarve rahalle ja on pakko myydä osakkeet ja kurssi onkin romahtanut? Osaikkeissa ei ole mitään taetta, että saat omasi takaisin vaikkapa 20 vuoden päästä.

Sijoita vain rahaa minkä olet valmis menettämään.

Vierailija
39/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sijoittaa osakkeisiin, vaatii se paljon seuraamista ja perehtymistä, että osaa tehdä hyviä ajoituksia ja valintoja. Myls hajautus tulee olla kunnossa. Mikäli ei jaksa perehtyä, indeksirahastot on hyvä vaihtoehto. Toki salkub ohessa on tärkeää olla purkurirahasto kääshiä, ettei tartte realisoida pääomaa huonossa tilanteessa. 

Hullu saa olla muttei tyhmä. 

Vierailija
40/174 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on n. 12000€ sijoituksissa, saatan lähiaikoina vähän joutua vaan ottamaan sieltä. Toisaalta kun nämä menot saa hoidettua pääsen taas kunnolla lisää sijoittamaan. Tavoitteena voisi olla se 100 000€ seuraavaan 10 vuoteen, vaikka se onkin aika tiukkaa tämänhetkisillä tuloilla.