Onko pariluistelussa miehet todella vahvoja vai naiset todella kevyitä kun he tuntuvat nousevan ilmaan niin kevyesti?
Kyllä minusta sellaisen 60 kilon säkin pyörittely ja nostelu ilmaan olisi tekemätön tai vähintään vaativa paikka.
Kommentit (10)
Mä luulen, että osa noista naisista painaa jotain 40-50 kg:n välillä eli tosi hentoisia/laihoja/pieniä ovat.
Tekniikkaa, osaamista, ajoitusta. Painaa ne nuokin naiset kymmeniä kiloja.
Luulisin, että kuntosali- ja voimaharjoittelu on aika olennaista tuossa lajissa.
Pariluistelussa naiset painavat 40-50 kg (ovat siis pienempiä kuin yksinluistelijat) ja ovat noin 150 cm pitkiä, mutta kyllähän se silti voimaa vaatii.
Mutta olen itse 165 cm ja hoikka, kyllä mun mieheni jaksoi hyvin kääntää nuorempana mut huvikseen ylösalaisin ja nostaa korkealle eli miehillä nyt vain on enemmän voimaa. Mieheni on yli 190 cm pitkä, pariluistelumiehet ovat huomattavasti pienempiä.
Ammattiluistelija osaa auttaa omaa nousuaan huomattavasti enemmän kuin samanpainoinen säkki.
Vierailija kirjoitti:
Pariluistelussa naiset painavat 40-50 kg (ovat siis pienempiä kuin yksinluistelijat) ja ovat noin 150 cm pitkiä, mutta kyllähän se silti voimaa vaatii.
Mutta olen itse 165 cm ja hoikka, kyllä mun mieheni jaksoi hyvin kääntää nuorempana mut huvikseen ylösalaisin ja nostaa korkealle eli miehillä nyt vain on enemmän voimaa. Mieheni on yli 190 cm pitkä, pariluistelumiehet ovat huomattavasti pienempiä.
Ps. Monet eivät tiedä sitä, mutta telkkarissa kaikki näyttävät isoilta ja painavammilta kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiluistelija osaa auttaa omaa nousuaan huomattavasti enemmän kuin samanpainoinen säkki.
Tämä. Samaan perustuu showpainissakin se, miten jaksavat nostaa toisiaan suorille käsille: se nostettava auttaa omalla kropallaan suorituksessa.
Ovat kevyitä toki, mutta luistelun vauhti tekee suuren osan erityisestä keveysvaikutelmasta - voi verrata vaikka klassiseen balettiin.