Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pariluistelussa miehet todella vahvoja vai naiset todella kevyitä kun he tuntuvat nousevan ilmaan niin kevyesti?

Vierailija
11.02.2026 |

Kyllä minusta sellaisen 60 kilon säkin pyörittely ja nostelu ilmaan olisi tekemätön tai vähintään vaativa paikka.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kevyitä toki, mutta luistelun vauhti tekee suuren osan erityisestä keveysvaikutelmasta - voi verrata vaikka klassiseen balettiin.

Vierailija
2/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se keveys ole illuusio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on oikeesti ilmatäytteisiä

Vierailija
4/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että osa noista naisista painaa jotain 40-50 kg:n välillä eli tosi hentoisia/laihoja/pieniä ovat. 

Vierailija
5/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikkaa, osaamista, ajoitusta. Painaa ne nuokin naiset kymmeniä kiloja.

Vierailija
6/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että kuntosali- ja voimaharjoittelu on aika olennaista tuossa lajissa.

Vierailija
7/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariluistelussa naiset painavat 40-50 kg (ovat siis pienempiä kuin yksinluistelijat) ja ovat noin 150 cm pitkiä, mutta kyllähän se silti voimaa vaatii. 

Mutta olen itse 165 cm ja hoikka, kyllä mun mieheni jaksoi hyvin kääntää nuorempana mut huvikseen ylösalaisin ja nostaa korkealle eli miehillä nyt vain on enemmän voimaa. Mieheni on yli 190 cm pitkä, pariluistelumiehet ovat huomattavasti pienempiä.  

Vierailija
8/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiluistelija osaa auttaa omaa nousuaan huomattavasti enemmän kuin samanpainoinen säkki.

Vierailija
9/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariluistelussa naiset painavat 40-50 kg (ovat siis pienempiä kuin yksinluistelijat) ja ovat noin 150 cm pitkiä, mutta kyllähän se silti voimaa vaatii. 

Mutta olen itse 165 cm ja hoikka, kyllä mun mieheni jaksoi hyvin kääntää nuorempana mut huvikseen ylösalaisin ja nostaa korkealle eli miehillä nyt vain on enemmän voimaa. Mieheni on yli 190 cm pitkä, pariluistelumiehet ovat huomattavasti pienempiä.  

Ps. Monet eivät tiedä sitä, mutta telkkarissa kaikki näyttävät isoilta ja painavammilta kuin ovat. 

Vierailija
10/10 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiluistelija osaa auttaa omaa nousuaan huomattavasti enemmän kuin samanpainoinen säkki.

Tämä.  Samaan perustuu showpainissakin se, miten jaksavat nostaa toisiaan suorille käsille: se nostettava auttaa omalla kropallaan suorituksessa.