Menisittekö töihin 2500 euron bruttopalkalla?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Menin töihin jopa, niin että käteen jäi 200e enemmän kuin jos olisin ollut työttömänä. Siitä poiki sitten lisää töitä enkä ole ollut työttömänä vuoden 2006 jälkeen.
Itse tein töitä muutaman vuoden niin, että käteen jäi saman verran kun työttömänä. Tuo sen takia, että oli pieni palkka, mistä vielä ulosmitattiin velkoja. Velat ei sitten lyhentyneet kuitenkaan kunnolla, vaikja n. 300€ otettiin joka kk, ellei enemmänkin, koska ulosmittaus on niin reilu velallista kohtaan, että suurin PSA menee korkoihin ja muihin maksuihin.
Jos on useampi velkoja miin UO ukkeli jakoi tuosta 300€ summasta esim. viidelle velkojalle ja jokaiseen maksuun tuli päälle vielä UO maksu n. 80€ ja korkoja eli pääoma ehkä lyheni vein 20€ per velka.
Lyllä on reilu Suomi ja Suomen valtion järjest
Jaahas ei toimi lainausmerkit ja ihan kun korjatut kirjoitusvirheet joskus jääneet päälle vaikka korjattu?
Luulen että sulla on jäänyt päälle vaan putki. Sen verran sekavaa settiä on..
Olen itseasiassa mennyt. Ongelma ei ollut työmatkojen hinta, vaan pituus. Päivät olivat vähän turhan raskaita matkoineen. Mutta sain jalkani vastavalmistuneena oven väliin. 1,5 vuotta myöhemmin olin jo toisessa firmassa töissä (ihan yhtä pitkä matka) mutta tein pääasiassa etätöitä, toimistolle vain 1-2 krt/kk ja palkka tuplat.
Joskus huonompikin diili johtaa johonkin erinomaiseen eikä siksi tilaisuuksia kannata jättää käyttämättä.
2500€ voi olla vähän eri summa eri ihmisille riippuen tilanteesta. Moni ei tykkää vsrmasn, mutta mielestäni voisi kysyä: Jos palkastasi jää xxx summa enemmän, kun mitä jäisi työttömänä ,menisitkö töihin. Jos vastaat kyllä, vaikka jäisi vain vähän esim. 150€ enemmän, niin monta vuotta tekisit niin tai olet tehnyt niin?
Tuo laskettuna mahdollisimman realistisesti, ilman vääristelyjä, vähättelynä tsi liioitteluja. Ja käteen jäävä summa on se, mikä jää palkka miinus kaikki asumiskulut ja työmatkat. Sitä verrataan sitten mitä jää työttömänä tuet miinus asumiskulut.
Ja jos jonkun mielestä on röyhkeää tai typerää miettiä tai laskea tuollaista, kuulut todennäköisesti siihen sakkiin, jolle on aina jäänyt reippaasti enemmän kokopäivätyöstä kun mitä jäisi jos olisi työtön.
Mikä tää lässytts on, että menisin jos olisin työtön?
Kun et ole, etpä voi tietää. Pää kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää lässytts on, että menisin jos olisin työtön?
Kun et ole, etpä voi tietää. Pää kiinni!
Ensimmäinen työhaluton työtön löytyi
Riippuu työstä, mutta jos on koulutusta vastaavaa ja ok-hommaa, niin menisin tottakai.
T: Tuntematon
En noilla työmatkakuluilla. Minulla jo pelkkään toimeentulotukeen laskettavat kulut ovat 2100€, joten vasta noin 2500€ bruttopalkan ylittävä tulo lisäisi tulojani.
Matkakulut 300€ €/kk tarkoittavat todella pitkää työmatkaa. Omavastuu 900€/vuosi tekee kk-tasolla 25€. Saat vähentää 7000€/vuosi eli 583,33€/kk Jos saat käyttää omaa autoa työmatkalle, saat vähentää 0,27€/km. Saadaksesi maksimi vähennyksen (omavastuu+7000€) 7900€, sinun pitäisi ajaa vuodessa 7900/0,27=29259,26km kodin ja työpaikan välisiä matkoja. Tekee muuten yli 70km/suunta ja siis tuossa saat maksimivähennyksen, enemmän pitää olla, ettet saa vähentää kaikkia kuluja ja sitten aikaa menee jo niin paljon, ettei joka työpäivä kannata ajallisesti kulkea.
Eli palkka olisi ok, matkan pituus näillä kilometreillä liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Matkakulut 300€ €/kk tarkoittavat todella pitkää työmatkaa. Omavastuu 900€/vuosi tekee kk-tasolla 25€. Saat vähentää 7000€/vuosi eli 583,33€/kk Jos saat käyttää omaa autoa työmatkalle, saat vähentää 0,27€/km. Saadaksesi maksimi vähennyksen (omavastuu+7000€) 7900€, sinun pitäisi ajaa vuodessa 7900/0,27=29259,26km kodin ja työpaikan välisiä matkoja. Tekee muuten yli 70km/suunta ja siis tuossa saat maksimivähennyksen, enemmän pitää olla, ettet saa vähentää kaikkia kuluja ja sitten aikaa menee jo niin paljon, ettei joka työpäivä kannata ajallisesti kulkea.
Et sitten yhtään sekavammin osannut tätä asiaa ilmaista? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on mun palkka nyt ja ihan tyytyväinen olen.
Onko yhtä pitkä työmatka?
Ap
Mutta nehän saa omavastuun jälkeen vähentää verotuksessa
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Kertoo tästä v i t u n hyysäysyhteiskunnasta kun tuollaista tarvitsee edes kysyä.
No ei kerro. Jos luet ketjua, huomaat, että useimmille kelpaisi.
Työmatkahan tuossa luultavasti on pitkä, ja se isoin ongelma onkin jos on perhettä. Sinkkuna minulle ei olisi ongelma istua tuntikausia junassa, mutta mites järjestät lasten hoidon, tai pääset edes näkemään niitä silloin kun ovat hereillä?
Olen mennyt pienemmälläkin palkalla, ja työmatkoihinkin meni enemmän kuin avauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten yhtään sekavammin osannut tätä asiaa ilmaista? :D
Syyttömiä muut siihen ovat, jos et ymmärrä kodin ja työpaikan välisten matkakulujen vähentämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat työmatkoihin 300 € kuukaudessa? Tuo on 15 € jokaisena työpäivänä, toisin sanoen 8 l bensaa, toisin sanoen 120-150 km ajoa.
Junalipun hinta. Päivittäinen työmatka yli 200 km.
Ap
Enemmän minua häiritsisi aika, joka työmatkaan menee päivittäin. Tietysti, jos junassa voisi tehdä etätöitä, voisi onnistua ihan hyvin. Riippuu myös elämäntilanteessa, onko pieniä lapsia yms. Työttömänä ottaisin kyllä työn vastaan ja etsisin samalla töitä lähempää.
Junassa voi roikkua Vauvalla. Hoitaa päivän palstailut, niin ei enää illalla tarvitse. Ihmmiset nykyään kumminkin koko ajan tuijottaa luuriaan, joten sama se kai, tekeekö sen junassa työmatkalla vai kotisohvalla. Autolla työmatkojaan taittavien toivoisin kumminkin pitävän katseensa tiessä. Valitettavasti se puhelin silloinkin monia enemmän kiinnostaa.
Kyllä. Kävinkin kerran yli 50 kilsan päässä töissä ja oli hiukan menoja ja palkasta jäi käteen aika vähän niin putosin toimeentulotuelle. Ihan kiva duuni oli mutta päivässä melkein pari tuntia työmatkoihin olis vaatinut paljon paremman liksan. Talkoiks meni mutta säilyipä päivärahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat työmatkoihin 300 € kuukaudessa? Tuo on 15 € jokaisena työpäivänä, toisin sanoen 8 l bensaa, toisin sanoen 120-150 km ajoa.
Junalipun hinta. Päivittäinen työmatka yli 200 km.
Ap
Enemmän minua häiritsisi aika, joka työmatkaan menee päivittäin. Tietysti, jos junassa voisi tehdä etätöitä, voisi onnistua ihan hyvin. Riippuu myös elämäntilanteessa, onko pieniä lapsia yms. Työttömänä ottaisin kyllä työn vastaan ja etsisin samalla töitä lähempää.
Junassa voi roikkua Vauvalla. Hoitaa päivän palstailut, niin ei enää illalla tarvitse. Ihmmiset nykyään kumminkin koko ajan tuijottaa luuriaan, joten sama se kai, tekeekö sen junassa työmatkalla vai kotisohvalla. Autolla työmatkojaan taittavien
Jotta kodin ja työpaikan välisten matkakulujen vähennysten jälkeen jää 300€/kk maksettavaa, niin saa olla aika himputin pitkä työmatka junalla. Esimerkiksi Tampere-Helsinki ei riitä alkuunkaan. Tuo kuitenkin on junallakin ajallisesti (nopeimmillaan n. 1,5h/suunta) jo sen verran pitkä matka, ettei ihan päivittäin viitsi kulkea kovin pitkään, varsinkaan, kun harva asuu ihan asemalla ja työpaikka on ihan asemalla.
Saahan tuosta työmatkasta vähennykset veroprosenttiin työmatkakuluina.
Jaahas ei toimi lainausmerkit ja ihan kun korjatut kirjoitusvirheet joskus jääneet päälle vaikka korjattu?