Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menisittekö töihin 2500 euron bruttopalkalla?

Vierailija
26.12.2024 |

Jos työmatkoihinkin menee tuosta 300 euroa kuukaudessa?

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin totta kai, jos ei olisi parempaa tiedossa. Tuolla rahalla tulee hyvin toimeen, vaikkei luksusta saisikaan. Ja tarvitaanko sitä luksusta hyvään elämään?

Itse olen hyvätuloinen, mutta se perustuu siihen, että olen aina tehnyt töitä ja opiskellut. Jos vain on työkykyinen, niin silloin tehdään töitä, eikä jättäydytä toimettomaksi.

Itse saan mielekkyyttä elämään sillä, että tulen toimeen omillani ja että pystyn itse ansaitsemaan elantoni. Eivätkö kaikki saa? Itse en lakkaa tätä hämmästelemästä.

Vierailija
142/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai menisin. Ja mieheni menisi lennossa. Mutta kun mitään ei saa. Ikää pian 60, järeä työkokemus, muttei työvoimapula-alalta. Ei pääse mihinkään. Saa peruspäivärahaa käteen noin 600 Euroa. Tässä tilanteessa 2500 olisi bruttona luksusta. Olemme tosi masentuneita tilanteesta. On terve, työkykyinen, kärryillä nykypäivästä jne. Jaksaa kaikenlaista. Ei vaadi kuuta taivaalta. Suostuisi ihan mihin vaan hanttihommaan, kun saisi vähän enemmän rahaa kuin nyt. Mutta kun ei kelpaa edes rakennussiivoojaksi tai mihinkään muuhun kuin ovelta ovelle myyntiin. (johon ei lähde) 

Tilanne on masentava ihan oikeasti. Elämme pitkälti minun palkallani. Miehellä on vielä vuosia eläkkeeseen ja nämä vuodet vielä leikkaa sitäkin mukavasti. Ei paljon auta lähes 40 vuotta kestänyt työura, kun edessä on tätä samaa useampi vuosi vielä ja eläke tosiaan jää odotettua pienemmäksi. Mutta sekin on he

Ottaisiko ne lähäriopiskelijaksi vielä, vaikka valmistuessa olisi jo 60? Ja saako mistään töitä tuossa iässä? Toki, määräaikaiset keikatkin riittäisi. Toisaalta olisiko raavaalle miehelle paikkaa esim. jossain päihdepuolella yms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo 😂 Työmatkat lisäksi 4-4,5h/päivä ja lisäksi paljon ylitöitä joista ei makseta vaan menee saldoihin. Lisäksi supertsresaava työ lakialalla (valtio). Mut otan tän vaan välivaiheena...

144/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 on listapalkka esim HUS:lla hoitajille. Aika moni heistä on suostunut lähtemään töihin tuolla palkalla, vaikka työsuhde-etuna ei ole edes autopaikkaa. En usko, että miesvaltaisella alalla suostuttaisiin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
145/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS palkoilla ihan tavis päivävuorossa.

Tätä 20 vuotta. Ihan 💩

Vierailija
146/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vapaaehtoisesti valinnut suurin piirtein tuon suuruisen palkan, koska halusin lasten takia tehdä 75% työaikaa. 

Itse olisin alkujaan halunnut opiskella paremman ammatin ja sitä kautta pyrkinyt kokoaikaiseen, vakituiseen parempaan positioon, mutta kun ei ole saanut opiskella niin olen sitten loppuelämän työttömänä=)

Miksi et ole saanut opiskella? Kuka kielsi? Ja vaikka olisit pamahtanut paksuksi teiniseksissä 16-vuotiaana, niin monet opiskelee vauvasta huolimatta :) Jotkut aloittaa vasta eläkkeellä opiskelemaan uutta ammattia :) Tsemppiä tulevaan ihanus!

Vierailija
147/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä hoitoalalla juurikin tuollaisella palkalla 6 vuotta. Eikä juuri vähempää ole löpöönkään siinä mennyt, kuin tuo summa. 

Sittemmin vaihdoin alaa ja nyt paremmilla liksoilla.

Vierailija
148/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka tienaa alle 4000€/kk?

T.Kokoomus

Vierailija
149/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

2500 on listapalkka esim HUS:lla hoitajille. Aika moni heistä on suostunut lähtemään töihin tuolla palkalla, vaikka työsuhde-etuna ei ole edes autopaikkaa. En usko, että miesvaltaisella alalla suostuttaisiin.

Kyllä, ollessani amk tutkinnolla sairaalassa töissä n. 6 vuotta juurikin tuollaisella kuukausipalkalla, päätti johto eräänä vuonna evätä työntekijöiltä ilmaiset parkkipaikat. Muuttuivat siis maksullisiksi. Tarkoitus oli kannustaa kulkemaan pyörällä tai kävellen. Oma työmatka yli 40 kilometria ja vuorot mitä sattuu.