Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisittekö töihin 2500 euron bruttopalkalla?

Vierailija
26.12.2024 |

Jos työmatkoihinkin menee tuosta 300 euroa kuukaudessa?

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on mun palkka nyt ja ihan tyytyväinen olen.

Aika peruspalkka, vähän parempi kuin yleisimmillä aloilla pohjapalkka (ilman kokemuslisiä yms)

Olettaako ihmiset oikeasti että saavat heti 3000€ käteen kun töihin menevät? 

Miksi oletat, että kyseessä olisi ap:n ensimmäinen työpaikka?

Koska tuo on pieni palkka, siksi. Ei tietenkään välttämättä. On aloja joilla palkka ei koskaan nouse tuon yli. 

- eri 

Vierailija
42/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, seuraavassa työpaikassa olisi hyötyä, että on jonkun työn hyväksynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika peruspalkka, vähän parempi kuin yleisimmillä aloilla pohjapalkka (ilman kokemuslisiä yms)

Miksi oletat, että kyseessä olisi ap:n ensimmäinen työpaikka?

Koska tuo on pieni palkka, siksi. Ei tietenkään välttämättä. On aloja joilla palkka ei koskaan nouse tuon yli. 

- eri 

Kummallinen päätelmä.

Vierailija
44/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon menee jo pelkkiin työmatkoihin rahaa. Ei se varmaan oikein hyvältä tunnu, mutta näin Kelan päivärahoihin ja osa-aikatyön palkkaan verrattuna se reilu paritonnia kuussa olisi suorastaan luksusta. Siitä jäisi itsellä joka kuukausi tonni säästöönkin.

Vierailija
45/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun kysymys on sama kuin jos kysyisi, että hengitättekö päivittäin. Mitä liikkuu tällaisen ketjun ap:n päässä?

Vierailija
46/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin

Vierailija
47/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n palkalla uskaltaa vaikka irtisanoutua ja vaihtaa paikkaa, niin työ- kuin asuinpaikkaakin, jos ei nykyinen työ ja palkka innosta.

Vierailija
48/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000e nettona käteen on tosi iso palkka suomessa, bruttopalkan on oltava n.4500e.

Minä saan nettona palkkaa n.1800e ja 10v työkokemus työstä, pärjäillään ihan ok meidän vanhassa mutta remontoidussa talossa.

Vierailija
49/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saat työmatkoihin 300 € kuukaudessa? Tuo on 15 € jokaisena työpäivänä, toisin sanoen 8 l bensaa, toisin sanoen 120-150 km ajoa.

Junalipun hinta. Päivittäinen työmatka yli 200 km.

Ap

Muuttaisin työn paikkakunnalle, jos mahdollista.

Vierailija
50/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saat työmatkoihin 300 € kuukaudessa? Tuo on 15 € jokaisena työpäivänä, toisin sanoen 8 l bensaa, toisin sanoen 120-150 km ajoa.

Pohjoisessa ihan tavallinen työmatka 

Vierailija
51/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan takia kyllä, koska nykyinen on 500 € vähemmän, mutta tuollaisen työmatkan takia en. 

Vierailija
52/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Enemmän minua häiritsisi aika, joka työmatkaan menee päivittäin. Tietysti, jos junassa voisi tehdä etätöitä, voisi onnistua ihan hyvin.  Riippuu myös elämäntilanteessa, onko pieniä lapsia yms. Työttömänä ottaisin kyllä työn vastaan ja etsisin samalla töitä lähempää. 

Vierailija
53/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tottakai! Työtön olen. Edellisen työn brutto alle 2000.

Vierailija
54/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Enemmän minua häiritsisi aika, joka työmatkaan menee päivittäin. Tietysti, jos junassa voisi tehdä etätöitä, voisi onnistua ihan hyvin.  Riippuu myös elämäntilanteessa, onko pieniä lapsia yms. Työttömänä ottaisin kyllä työn vastaan ja etsisin samalla töitä lähempää. 

Tunti per suunta junassa plus kävelymatkat päälle.

Ap

Vierailija
55/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän verran olen aina tienannut ,työmatka 50 km .Hyvin pärjää tuolla palkalla,ei tarvitse vuokrakopperossa asua ja autoakin pystyy pitämään.

Työsi ilmeisesti on hyvin yksinkertaista ja helppoa.

Suomi on siitä hassu maa että työn vaativuus ja raskaus sekä koulutustaso ei välttämättä korreloi palkkaukseen. 

Vierailija
56/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin jos ei muuta olisi tarjolla. Parempien aikojen koittaessa hakisin paremmin palkattua paikkaa.

Juuri näin! 

Vierailija
57/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi vaikka olisi nolla perässä. Saan nyt kotii sohvallen tarpeeksi ja vapaa-aikaa riittävästi.

kohta menet kun leikkaukset jatkuu ensivuonna ja alkaa olemaa nälkä ja vuokra luukustakin lentää ulos.

Vierailija
58/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menisin. Ja mieheni menisi lennossa. Mutta kun mitään ei saa. Ikää pian 60, järeä työkokemus, muttei työvoimapula-alalta. Ei pääse mihinkään. Saa peruspäivärahaa käteen noin 600 Euroa. Tässä tilanteessa 2500 olisi bruttona luksusta. Olemme tosi masentuneita tilanteesta. On terve, työkykyinen, kärryillä nykypäivästä jne. Jaksaa kaikenlaista. Ei vaadi kuuta taivaalta. Suostuisi ihan mihin vaan hanttihommaan, kun saisi vähän enemmän rahaa kuin nyt. Mutta kun ei kelpaa edes rakennussiivoojaksi tai mihinkään muuhun kuin ovelta ovelle myyntiin. (johon ei lähde) 

Tilanne on masentava ihan oikeasti. Elämme pitkälti minun palkallani. Miehellä on vielä vuosia eläkkeeseen ja nämä vuodet vielä leikkaa sitäkin mukavasti. Ei paljon auta lähes 40 vuotta kestänyt työura, kun edessä on tätä samaa useampi vuosi vielä ja eläke tosiaan jää odotettua pienemmäksi. Mutta sekin on helpotus, kun on sen 65,5-vuotias. Saa edes eläkkeen, joka on paljon enemmän kuin tämä päiväraha nyt. 

Jos on vinkkejä, mihin tuon ikäinen mies pääsisi vielä töihin, niin otetaan vastaan. On terve, liikkuu normaalisti, ei liikuntaelinvaivoja, ei perussairauksia, on ihan nuorekas ikäisekseen, työkokemusta kaikenlaisesta, pääosin myynnistä. Ei tietenkään mitään erityisen raskasta fyysisesti enää jaksa kuten nuoret, mutta noin pienissä määrin ei lahoa raskaamman taakan alle. On ajokorttia, on C-kortti (ei ammattilupia) jne. 

Vierailija
59/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän verran olen aina tienannut ,työmatka 50 km .Hyvin pärjää tuolla palkalla,ei tarvitse vuokrakopperossa asua ja autoakin pystyy pitämään.

Työsi ilmeisesti on hyvin yksinkertaista ja helppoa.

Suomi on siitä hassu maa että työn vaativuus ja raskaus sekä koulutustaso ei välttämättä korreloi palkkaukseen. 

En tehnyt tätä päätelmää palkan perusteella.

Vierailija
60/149 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Menin töihin jopa, niin että käteen jäi 200e enemmän kuin jos olisin ollut työttömänä. Siitä poiki sitten lisää töitä enkä ole ollut työttömänä vuoden 2006 jälkeen. 

Itse tein töitä muutaman vuoden niin, että käteen jäi saman verran kun työttömänä. Tuo sen takia, että oli pieni palkka, mistä vielä ulosmitattiin velkoja. Velat ei sitten lyhentyneet kuitenkaan kunnolla, vaikja n. 300€ otettiin joka kk,  ellei enemmänkin, koska ulosmittaus on niin reilu velallista kohtaan, että suurin PSA menee korkoihin ja muihin maksuihin.

Jos on useampi velkoja miin UO ukkeli jakoi tuosta 300€ summasta esim. viidelle velkojalle ja jokaiseen maksuun tuli päälle vielä UO maksu n. 80€ ja korkoja eli pääoma ehkä lyheni vein 20€ per velka. 

Lyllä on reilu Suomi ja Suomen valtion järjestelmät tavallista kansalaista kohtaan.

Sitten ihmetellään kun tämä yksilö on muka laiska ja mukavuudenhaluinen, eikä maksa velkojaan!

Jumalaita kärvistele itse kokopäivätöissä niin että käteen ei jää mitään ja mussuta  sen jälkeen asioista. 

Ja monet tokaisee: Kyllä minäkin aikoinaan..ja vetää esimerkiksi tilanteen, mikä ei kuitenkaan ihan sama. Tuossa piti olla lainausmerkit. En tiedä tuleeko näkyviin, kun ainahan ei tule tällä palstalla.