Menisittekö töihin 2500 euron bruttopalkalla?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Miten saat työmatkoihin 300 € kuukaudessa? Tuo on 15 € jokaisena työpäivänä, toisin sanoen 8 l bensaa, toisin sanoen 120-150 km ajoa.
Junalipun hinta. Päivittäinen työmatka yli 200 km.
Ap
Etsisin töitä lähempää/muuttaisin. Palkka on ok, mutta tuolla työmatkalla päivät venyvät liikaa. Olen muuttanut töiden perässä nuorempana itsekin. Sinkku tosin olin, vaikempaa on perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on mun palkka nyt ja ihan tyytyväinen olen.
Aika peruspalkka, vähän parempi kuin yleisimmillä aloilla pohjapalkka (ilman kokemuslisiä yms)
Olettaako ihmiset oikeasti että saavat heti 3000€ käteen kun töihin menevät?
Miksi oletat, että kyseessä olisi ap:n ensimmäinen työpaikka?
Vierailija kirjoitti:
Miten saat työmatkoihin 300 € kuukaudessa? Tuo on 15 € jokaisena työpäivänä, toisin sanoen 8 l bensaa, toisin sanoen 120-150 km ajoa.
Eli 60 km suuntaansa joten aika monella menee ton verran ja töissä käydään. Eikä se pelkkää polttoainetta ole mitä se maksaa täytyy sille autollekkin laskea jotain vaikka se joka tapauksessa onkin olemassa. Mutta toisaalta saat sitten myös väventää tömatkakuluja verotuksessa.
Olen työtön joten menisin. En olisi tyytyväinen koska palkka on todella pieni ja hakisinkin koko ajan paremmin palkattua työtä. 300e/kk työmatkoihin on liikaa. Toki jos asuu jossain korvessa niin siihen saanee varautua. Valintoja. Asumiskulut korvessa on murto-osa esimerkiksi pk-seudun kuluista joten jää noin pienestäkin palkasta löysää matkakuluihin laitettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Etsisin töitä lähempää/muuttaisin. Palkka on ok, mutta tuolla työmatkalla päivät venyvät liikaa. Olen muuttanut töiden perässä nuorempana itsekin. Sinkku tosin olin, vaikempaa on perheen kanssa.
Muutto ei ole mahdollinen.
Ap
Tämän verran olen aina tienannut ,työmatka 50 km .Hyvin pärjää tuolla palkalla,ei tarvitse vuokrakopperossa asua ja autoakin pystyy pitämään.
Tottakai. Kertoo tästä v i t u n hyysäysyhteiskunnasta kun tuollaista tarvitsee edes kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän verran olen aina tienannut ,työmatka 50 km .Hyvin pärjää tuolla palkalla,ei tarvitse vuokrakopperossa asua ja autoakin pystyy pitämään.
Työsi ilmeisesti on hyvin yksinkertaista ja helppoa.
Olen ollut samassa firmassa yli 17 vuotta ja vasta nyt palkkani noussut tuohon bruttoon eli olen vuosikausia työskennellyt pienemmälläkin brutolla. Eli joo kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samassa firmassa yli 17 vuotta ja vasta nyt palkkani noussut tuohon bruttoon eli olen vuosikausia työskennellyt pienemmälläkin brutolla. Eli joo kyllä.
Koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus?
Merkonomi
Tuo palkka on jo keskituloisuuden alarajoilla Suomessa.
Ammattisi palkkatasoon ei vaikuta millään tavalla juuri sinun työmatkakustannuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Täyttyy helposti ihan Uudenmaan alueellakin. 60km suunta
Vierailija kirjoitti:
Tuo palkka on jo keskituloisuuden alarajoilla Suomessa.
Ammattisi palkkatasoon ei vaikuta millään tavalla juuri sinun työmatkakustannuksesi.
Luuleeko joku, että kaikki tekevät tarkalleen koulutusta vastaavaa työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus?
Merkonomi
Tilitoimistokirjanpitäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi oman alan töitä niin joo. Etsisin samalla parempipalkkaista työtä.
No jos oman alan hommista saat 2500e niin luuletko että joku maksaisi samasta 3000e?
Mitä? Kyllä samalla alalla, jopa samasta työstä, voi olla erilaisia palkkoja.
En tule valtiolle töihin millään hinnalla.
Pahin källihän on kun valtio työnantajana jankuttaa 24/7 7 päivänä viikossa aamusta iltaa yli 12 vuoden ajan tulisinko valtiolle töihin. No, en taatusti tule!
Tottakai. Olen koko ikäni tehnyt töitä 1300 e nettopalkalla, ja nyt työtön joten melkoinen nousuhan se olisi.