Ulvila uudelleen tutkintaan
Kommentit (9457)
^ Ketjussa on näköjään annelisteja, jotka eivät tiedä, mikä on faktan ja tulkinnan ero.
Vierailija kirjoitti:
On se vähän kummallista että häke nauhalta ei kuulu Annelin eikä Huppiksen kävelyä lasin päällä, eikö tämä kerro siitä että häkenauha on tosiaan litteroitu väärin tai että se ei nappaa kaikkia ääniä luurin asennosta johtuen. Luurihan oli tytön kädessä, onko painanut luuria esim. Itseään vasten välillä joka selittäisi äänien puuttumisen
Minua kyllä ihmetyttää, millä keinoin äiti ja tytär heiluttelevat sitä luuria koko kolmeminuuttisen ajan, jotta huppiksen ääniä ei tallennu nauhalle lainkaan.
Ovikello ei toiminut, joten huppis varmaan siksi rikkoi ikkunan? Niinkö siinä kävi, että Jukka kävi koputtelemassa ulko-ovea ja rikkoi ikkunan kun ei päässyt sisälle. Sitten alkoi riita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Murhaaja juoksee A perässä ja A tulee sitten hengästymättä puhelimeen. Tyttö lähtee samaan tilaan josta A juoksi karkuun murhaajaa ja näkee isänsä lattialla verisenä? Miksi antoi tytön mennä katsomaan en ymmärrä tai ylipäätänsä liikkumaan tilassa jossa murhaaja takoi tämän isää ja uhkasi äitiä?
Eikö AA juokse ulos asti. Tulee takaisin, koska lapset vielä talossa. Olisiko todennäköisesti tässä vaiheessa (etuovesta keittiöön lankapuhelimeen) hengästynyt?
Keittiöstä ei näe takkahuoneeseen, joten ei ehkä tiennyt että tyttö mennyt takkahuoneen ja olkkarin rajalle?
Pitäisiköhän sinun mennä katsomaan sitä pohjapiirrosta? Puhelimesta on ihan hyvä näköyhteys ainakin olohuoneen matolle. Ja jos vähänkin viitsii siirtyä ja venyttää luurin johtoa, niin näkee ovi-ikkunaan saakka. Auer on siis nähnyt tytön sijainnin, muttei ole välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vähän kummallista että häke nauhalta ei kuulu Annelin eikä Huppiksen kävelyä lasin päällä, eikö tämä kerro siitä että häkenauha on tosiaan litteroitu väärin tai että se ei nappaa kaikkia ääniä luurin asennosta johtuen. Luurihan oli tytön kädessä, onko painanut luuria esim. Itseään vasten välillä joka selittäisi äänien puuttumisen
Minua kyllä ihmetyttää, millä keinoin äiti ja tytär heiluttelevat sitä luuria koko kolmeminuuttisen ajan, jotta huppiksen ääniä ei tallennu nauhalle lainkaan.
No eipä kuulu Annelinkaan ääniä, ei puuskutusta ei mitään sanoja kun nauhoittaa Jukan murhaa taustanauhalle ja sitten kun on tiedossa puhelun kulku niin menee itse pois luurista vaikka hyvin olisi saanut itselleen alibin kun olisi vaan pysynyt puhelimessa kun taustanauhalta tulee Jukan kuolema.. Ei nyt ihan käy järkeen tämä taustanauhateoriakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä kuulu Annelinkaan ääniä, ei puuskutusta ei mitään sanoja kun nauhoittaa Jukan murhaa taustanauhalle ja sitten kun on tiedossa puhelun kulku niin menee itse pois luurista vaikka hyvin olisi saanut itselleen alibin kun olisi vaan pysynyt puhelimessa kun taustanauhalta tulee Jukan kuole
Taustanauhalta kuullaan kyllä Auerin suusta seuraavaa:
1:54 mitäkö/pitääkö (huutaa raivokkaasti)
1:55 vittikö (juoksuaskelia)
2:03 uole
2:07 öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
2:23 hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti)
Auerin oli pakko poistua puhelimesta, koska tulossa olivat taustanauhalle nauhoitetut "pakojuoksut". Eihän siinä muuten mitään järkeä olisikaan ollut poistua puhelimesta. On mahdollista, että hän oli alunperin suunnitellut, että huppis pakenisi siinä kohtaa talosta etuoven kautta astaloituaan Jukan, mutta tytön tultua se suunnitelma meni mönkään, koska tyttö olisi nähnyt, ettei sieltä kukaan mies juokse.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen takia Naakka sai mun luottamuksen. Hän näkee asiat samalla tavalla kuin minä näen ne.
Minkä ikäinen olet ?
Vierailija kirjoitti:
^ Ketjussa on näköjään annelisteja, jotka eivät tiedä, mikä on faktan ja tulkinnan ero.
Jukka kuoli, fakta. Anneli oli paikalla, fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä kuulu Annelinkaan ääniä, ei puuskutusta ei mitään sanoja kun nauhoittaa Jukan murhaa taustanauhalle ja sitten kun on tiedossa puhelun kulku niin menee itse pois luurista vaikka hyvin olisi saanut itselleen alibin kun olisi vaan pysy
Voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys tulee selvästi siitä, kun mamma siirtää kuolleen kylppärin oven eteen. Eli on mamman aiheuttama , samoin kuin UOLE. ( kuole). AA ei ole edes kieltänyt etteikö o,e hänen suustaan, koska ääni on tunnistettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä kuulu Annelinkaan ääniä, ei puuskutusta ei mitään sanoja kun nauhoittaa Jukan murhaa taustanauhalle ja sitten kun on tiedossa puhelun kulku niin menee itse pois luurista vaikka hyvin olisi saanut itselleen alibin kun olisi vaan pysy
Miksi Anneli huutaa taustanauhalke kuole? Miksi taustanauhalta ylipäätään on pakojuoksu, eihän sellaista tarvita kun ei siellä kukaan ole vähän nyt on ontuvaa tämäkin teoria.
^ Vai on taustanauhateoria ontuva mielestäsi? Miksi sieltä kuuluu kuole ja juoksu? No ihan vaan sen vuoksi, että Auer on äänittänyt nauhalle Jukan valituksia ja avunhuutoja puukotuksen jälkeiseltä ajalta. Siinä hän ryntää juosten myös itse astaloimaan Jukan ja tulee sanoneeksi uole.
Auer ei voinut varmaksi tietää, kuinka pitkään häkepuhelu kestäisi. Alussa oli 23 s tyhjää, koska Auer ajatteli, että siinä hän antaisi alkutiedot häkelle. Sitten alkaisi olevinaan Jukka huutaa apua, minkä häke kuulisi. Häke oli kuitenkin poistunut hetkeksi linjoilta ja puhelu jatkui. Oma juoksu piti saada vaikuttamaan huppiksen juoksulta, joten oli pakko lähteä pois luurista. Pakojuoksun lisäksi hän loi mielikuvaa huppiksesta myös toistelemalla useasti "joko se mies lähti". Kuole-sana kuului niin hiljaa, ettei Auer tajunnut sen edes tulleen nauhalle.
Oliko AA:lla kengät jalassa juostessaan? En muista tarkkaan kuuluiko häkenauhalta kenkien äänet, mutta ainakin juoksuaskeleet kuuluivat selvästi.
Minusta mielenkiintoinen teoria oli myös se, että iskujen roiskesuojana olisi käytetty mahdollista kynnysmattoa, joka olisi ollut kätevästi oven läheisyydessä. Niissähän on usein käytetty materiaalina ruskeita tekokuituja. Ei ole tietoa onko se mahdollista, mutta tietämättä yksityiskohtia tarkemmin, ihan potentiaalinen materiaali.
Toinen hyvä huomio liittyi ähkäisyyn, joka voisi syntyä kun uhri siirretään oven eteen. En tiedä tukeeko roiskeet tätä ajatusta.
Vierailija kirjoitti:
^ Vai on taustanauhateoria ontuva mielestäsi? Miksi sieltä kuuluu kuole ja juoksu? No ihan vaan sen vuoksi, että Auer on äänittänyt nauhalle Jukan valituksia ja avunhuutoja puukotuksen jälkeiseltä ajalta. Siinä hän ryntää juosten myös itse astaloimaan Jukan ja tulee sanoneeksi uole.
Auer ei voinut varmaksi tietää, kuinka pitkään häkepuhelu kestäisi. Alussa oli 23 s tyhjää, koska Auer ajatteli, että siinä hän antaisi alkutiedot häkelle. Sitten alkaisi olevinaan Jukka huutaa apua, minkä häke kuulisi. Häke oli kuitenkin poistunut hetkeksi linjoilta ja puhelu jatkui. Oma juoksu piti saada vaikuttamaan huppiksen juoksulta, joten oli pakko lähteä pois luurista. Pakojuoksun lisäksi hän loi mielikuvaa huppiksesta myös toistelemalla useasti "joko se mies lähti". Kuole-sana kuului niin hiljaa, ettei Auer tajunnut sen edes tulleen nauhalle.
Miksi hän juoksee Jukan luokse jos kerran aikaa on ollut, ei siinä tarvitse poistua takkahuoneesta ollenkaan, senkun nauhottaa vaan Jukan valituksia ja on hiljaa ja odottaa kunnes on kuollu.. ei tarvita juoksuaskelia eikä puhumista.
Jos alussa on hiljaista niin miksei sitten anna niitä tietoja häkelle? Häke poistui linjoilta pariksi sekunniksi ja sekin puolivälissä puhelua..
joo on todellakin epätodellista, siksi syyttäjäkin tästä teoriasta luopui, lisäksi oikeuslääkäri totesi että Jukan vammat ovat sellaisia että hän on kuollut hiukan ennenkuin ensihoito saapui.. että se siitä..
Mä oon alusta asti tulkinnu sen raahaavan äänen tarkottavan että joku siirtää Jukkaa. Voi olla että Jukkaki siirtyi itse, mut se ei kuulostaisi samalta. Tuossa niin kuin vedellään jotain painavaa mötkylää pitkin lattioita.
Vierailija kirjoitti:
Oliko AA:lla kengät jalassa juostessaan? En muista tarkkaan kuuluiko häkenauhalta kenkien äänet, mutta ainakin juoksuaskeleet kuuluivat selvästi.
Minusta mielenkiintoinen teoria oli myös se, että iskujen roiskesuojana olisi käytetty mahdollista kynnysmattoa, joka olisi ollut kätevästi oven läheisyydessä. Niissähän on usein käytetty materiaalina ruskeita tekokuituja. Ei ole tietoa onko se mahdollista, mutta tietämättä yksityiskohtia tarkemmin, ihan potentiaalinen materiaali.
Toinen hyvä huomio liittyi ähkäisyyn, joka voisi syntyä kun uhri siirretään oven eteen. En tiedä tukeeko roiskeet tätä ajatusta.
Äänitutkimuksen mukaan kohdan 1:55 ja 2:25 on tehty kengät jalassa. Ne eivät kuitenkaan voi olla huppiksen askeleita, koska juoksu ulottuu askelmääriltään tuulikaapista takkahuoneeseen.
Terassin liepeillä oli kyllä kynnysmatto, mutta on vaikea kuvitella, että huppis tai edes Auer olisi käyttänyt sitä sisätiloissa. Uskottavampana pidän jopa kilpeä, jossa oli kuvaillusti kädensija.
Ähkäisyä pidän itse astaloinnin aiheuttaman rasituksen aiheuttamana. Ruumista on kyllä Auer voinut siirtää jonkin verran lähemmäs ovea, millä ei olisi ollut muutosta roiskeitten sijaintiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annelin syyllisyys on olemassa vain syyttäjän tarinassa, jota media on levittänyt. Tuomarit tai ulkopuoliset objektiiviset tarkastelijat eivät nähneet mahdollisuutta Annelin syyllisyyteen.
Annelia ei ole todettu syylliseksi. On siis syytön.
A on juridisesti syytön, koska 100% näyttöä ei saatu kasattua. Kaikki silti tietää ettei mitään huppuaavetta ole, joten en sanoisi että on aikuisten oikeasti syytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän juoksee J
Ihan hyvä kysymys, miksi Auer juoksee astaloimaan Jukan, kun odottaa tai kävelläkin voisi. Kun nauhaa kuuntelee tai litterointia lukee, huomaa, että siinä on Jukka juuri pyrkinyt pystyyn (kylhä nous). Auer oli siihen mennessä saanut jo tarpeeksi ääntä nauhalle, ja tuossa kohtaa uhkasi mahdollisuus, että uhrin "liiallisen" tokenemisen vuoksi Auer joutuisi vaikeuksiin eikä saisikaan miestään helposti surmatuksi. Hän oli myös tunnereaktion vallassa ja se purkautui raivokkaana hyökkäyksenä.
Jukan ääntä alkaa kuulua siinä vaiheessa, kun Auer on ehtinyt kertoa jo perusasiat häkelle.
Ei oikeuslääkäri pysty minuutilleen kertomaan kuolinhetkeä. Hänen mukaansa vatsaan tehdyt pistot oli tehty jonkin aikaa ennen tai jälkeen kuoleman. Krp tutki, missä ajassa veri voi kuivua. Sen perusteellahan päädyttiin kuolinajan arviointiin. Ei kenties edes kyseenalaistettu, etteikö Jukka kuollut "livenä" häkepuhelun aikana.
Nuo askeleet kuulostaa kuin lapsi juoksisi, se viimeinen askellus on sellainen tasahyppy. "Miten mä pääsen tästä yli."
-Poliisille uusia vihjeitä Ulvilan murhasta
Perheenisän surmaaja on edelleen vapaalla jalalla. Muutama vihjeistä on herättänyt KRP:n mielenkiinnon.
Jutun uusi tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Olli Töyräs kertoo Ilta-Sanomille, että muutama vihjeistä herätti poliisin mielenkiinnon. Poliisin tarkoituksena on myöhemmin tutkia vihjeitä tarkasti.
Niissä on muutama sellainen, että ne kiinnostavat meitä kaiken kaikkiaan, Töyräs sanoo. IS
Jaahas... ja taas mennään.
Tää faktojen alapeukutus on kyllä omituinen ilmiö.