Miten olette saaneet aikuisena kavereita?
Ei nyt siis mistä, koska paikkoja tavata ihmisiä riittää vaan miten tuttavuus on syventynyt kaveruudeksi tai jopa ystävyydeksi? Lapsenahan voi vaan pyytää toista leikkimään, mutta miten nämä jutut aikuisena menee?
t. kaveriton
Kommentit (56)
Ryyppäämällä. Leikkimisen sijaan pyydetään tuttavaa juomaan.
En mitenkään. Ei taida onnistua Suomessa. Joku hyvän päivän tuttu voi tulla, mutta että ihan kaveri saati hyvä ystävä - niin ei. Ei ihmisiin voi nykyään oikein luottaa.
Työkavereiden ja harrastuskavereiden kanssa olen vaan alkanut juttelemaan ja siitä se on sitten lähtenyt.
Töistä. Ei tosin sydänystäviä, mutta en sellaisia oikeastaan kaipaakaan.
Avantosaunalta nyt viime vuosina. Jopa miehiltä treffikutsuja.
Opiskelemasta, töistä, harrastuksista, lasten kautta
Olen saanut uusia kavereita aikuisena töistä ja harrastuksista. Olen myös ystävystynyt joidenkin kavereideni kaverien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Töistä ja harrastuksista
Ok, kerrotko miten? Nyt ei kysytty paikkoja. Ehditkö esim pitkään käydä harrastuksessa/työssä ennen aloitte kavereiksi myös harrastuksen/työn ulkopuolella? Kuka ns. teki aloitteen?
Moikkaustutun voi saada, ystävää ei.
Eri paikoista pikkuhiljaa tutustumalla. Suomessa aikuiset eivät ihan niin spontaanisti solmi ystävyyssuhteita kuin muualla maailmassa, sosiaalisesti kyvykkäimmissä maissa ja varmaan siksi edetään suomessa aina niin hitaasti. Sieltä tutavamoikkauksista hiukan pidemälle voi mennä vuosia :D
Lasten kautta eli puistossa, kerhossa tai harrastuksessa on alkanut jutella jonkun kanssa, yleensä kun lapset oli pienempiä niin alkuun oltiin yhdessä äidit ja lapset. Kaveruussuhteita on kuitenkin säilynyt, vaikka meillä nuorin kohta 15 v. Eli edelleen soitellaan ja nähdään joidenkin äitien kanssa.
Seurakunnasta, harrastuksesta, ja puolison kavereihin tutustumalla. Hyvä tapa syventää tuttavuutta on se, että pyytää tapaamaan kahden kesken esim. kyläilemään tai kahvilaan. Päästään puhumaan pitemmin kuin sen yhteisen harrastuksen tms. yhteydessä ehtisi.
Karavaanarit on kaikkien kavereita. Tosin ei enää pidä paikkaansa uudempien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eri paikoista pikkuhiljaa tutustumalla. Suomessa aikuiset eivät ihan niin spontaanisti solmi ystävyyssuhteita kuin muualla maailmassa, sosiaalisesti kyvykkäimmissä maissa ja varmaan siksi edetään suomessa aina niin hitaasti. Sieltä tutavamoikkauksista hiukan pidemälle voi mennä vuosia :D
Totta, Suomessa et yli 30 veenä moikkauskamua syvempää tuttavaa saa enää mistään aikuisiässä. Tulin Tanskasta takaisin 2 vuotta sitten eikä minulla enää ole yhtään suomalaista ystävää, vain Tanskassa solmitut syvät ystävyydet. Aion palata sinne heti, kun vain saan kotini vuokralle hyvälle maksukykyiselle tyypille.
Vierailija kirjoitti:
Pakottamalla🥊
Tämä voisi muuten toimiakkin. Olen koittanut saada uusia kavereita, mutta ihmiset on niin tylsiä eikä oo napannu. Jos löytää jonkun oikeen kivan kannattaa tehdä tosi selväksi, että tykkää ja on kiinnostunut seurasta. Toki siinä on riski, että vaikuttaa hullulta stalkkaajalta. Eli henkisesti terveellä tavalla toki.
Suomalaisista. Mahdotonta.
Ulkomailla heti.
Suomessa ystävyys ei kuulu kulttuuriin.