Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluinen mysteeri: Miksi lähikaupan myyjä vaikuttaa vihaavan minua?

Vierailija
25.12.2024 |

Kassajonossa palvelee muita hymyssä suin ja kun on minun vuoroni maksaa, kääntyy naama nurinpäin. Joskus hän on täysin mykkä koko kassatapahtuman ajan eikä sano edes ostosten loppusummaa. Kerran kokeilin tervehtiä häntä, hän ei tervehtinyt takaisin.

Ainakaan tietääkseni en tunne tätä henkilöä eikä hän minua, eli en ole tehnyt mitään häntä loukatakseen. En ole myöskään koskaan häiriökäyttäytynyt, tai varastanut kaupasta. Ostan ihan tavallisia juttuja, hedelmiä, maitoa, leipää ym. Yritän jatkossa vältellä häntä, koska selvästi hän ei minua halua palvella enkä itsekään tykkää asioida enää, koska paha mieli siitä tulee vain. 

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa miettiä, kysy suoraan "onko sinulla jotain minua vastaan?".

Vierailija
102/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani lähellä olevan kaupan mieskassa on ihan samanlainen. Ei katso edes kohti, ei vastaa tervehdykseen, ei sano yhtään mitään. Muille asiakkaille tuntuu käyttäytyvän ihan normaalisti, minä saan jostain syystä niin kylmää kohtelua, että nykyään menen suosiolla itsepalvelukassalle. Ei ole mitään mahdollisuutta, että tuntisin hänet jostain aiemmin ja olisin esim. loukannut jotenkin, mutta oikeuttaisiko sellainenkaan tuollaiseen surkeaan asiakaspalveluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en tiedä onko keksitty tarina, mutta olen huomannut että minuun jotkut suhtautuvat tuolla tavalla vaikka ei tunnettaisikaan. Ehkä muistutan heitä jostain epämiellyttävästä tyypistä. Olen ihan normaali ja kiva ihminen kuitenkin.

Vierailija
104/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samanlaisen myyjän. Nuori nainen joka kääntää päänsä aina kun kävelen ohi. Kassalla ei sano sanaakaan. Katsoo kuitenkin vihaisen oloisesti kun luulee etten näe.

Parasta tässä on se, etten olisi koskaan kiinnittänyt häneen huomiota ellei käytös olisi tuollaista.

Vierailija
105/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt häneltä jotain sellaista, mitä hän ehkä pitää sopimattomana. Esimerkiksi Löytyykö teiltä kissanlihaa?

Vierailija
106/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kassa ja mielestäni kaikkia pitää kohdella hyvin ja samalla tavalla. Pois lukien häirököt ja varkaat tms.

Mutta mullakin on joskus asiakkaita jotka toivon häviävän pois nopeasti ja siksi en juuri sano mitään tai ota muuta kontaktia kuin yleiset kohtelaisuudet.

Ja syynä on tuoksu. nimenomaan tuoksu, ei haju. Koitan olla jopa hengittämättä asiakkaan suuntaan jos tuoksu on erittäin voimakas. Saan niistä migreenin heti. Tuoksuista. En voi sanoa taas asiakkaalle että laita hajuvettä vähemmän tms

Tämä siis syy mulla.

Vierailija
107/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan vastaava kokemus Ärrän myyjän kanssa. Tuijotti kuin olisin pissannut hänen kahviinsa,paiski ostoksiani ja tuijotti äkäisesti perään kun poistuin. Muille oli yhtä hymyä.Ikinä en ollut tätä naista muualla nähnyt,en ollut koskaan kioskilla häiriköinyt.. mitään syytä ei ollut. Viimeisen kerran kun kävin hakemassa paketin ennenkuin muutin toiselle puolelle kaupunkia,heitti paketin niin että liukui lattialle ja löi kortinlukijalla käteen kun työnsi rajusti minua kohti. Silloin kysyin että mikä hel""tti sinulla on ongelma! Ei vastausta,käänsi vaan selän. 

Vierailija
108/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kassa ja matchaan käytökseni asiakkaan olemukseen. Sun tapauksessa olisit itsekin synkkä ja hymytön, ja arvaisin tekopirteyden ärsyttävän.

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
109/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valita siitä!

"Yhyy, tuo ei hymyile mulle, BYÄÄÄÄH!"

Vierailija
110/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valita siitä!

Vierailija
111/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan sua vihaa, joo joo.

Vierailija
112/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kassa ja matchaan käytökseni asiakkaan olemukseen. Sun tapauksessa olisit itsekin synkkä ja hymytön, ja arvaisin tekopirteyden ärsyttävän.

Eli kuvittelet omiasi asiakkaista, ja kohtelet osaa mielivaltaisen huonosti. 

Todella kiinnostava ketju, ihmisistä oppii paljon, vaikkei kovin hyvää. 

Vierailija
113/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valita siitä!

Riittää, että tervehtii ja käyttäytyy ammattimaisen asiallisesti. Ap voisi aivan hyvin laittaa palautetta liikkeeseen. 

Vierailija
114/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkani lähellä olevan kaupan mieskassa on ihan samanlainen. Ei katso edes kohti, ei vastaa tervehdykseen, ei sano yhtään mitään. Muille asiakkaille tuntuu käyttäytyvän ihan normaalisti, minä saan jostain syystä niin kylmää kohtelua, että nykyään menen suosiolla itsepalvelukassalle. Ei ole mitään mahdollisuutta, että tuntisin hänet jostain aiemmin ja olisin esim. loukannut jotenkin, mutta oikeuttaisiko sellainenkaan tuollaiseen surkeaan asiakaspalveluun?

Joillain pyrkimys korostetun asialliseen käyttäytymiseen johtaa tylyyteen. 

Vierailija
115/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kuvittelet omiasi asiakkaista, ja kohtelet osaa mielivaltaisen huonosti. 

Todella kiinnostava ketju, ihmisistä oppii paljon, vaikkei kovin hyvää. 

Kuvittelen omiani kyllä, koska en voi tuntea kaikkia. Sinä tuntemalla tunnet kaikki maailman ihmiset? Miksi kuvittelet heidän kaikkien pitävän hymyilystä ja kukkuluuruukysymyksistä? 

Vierailija
116/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinuna tekisin niin, että menisin kassalle ihan neutraalilla ilmeellä enkä enää tervehtisi enkä kiittäisi. En ottaisi edes katsekontaktia myyjään. Kun ei kerran hänkään, niin ei sunkaan tarvitse. Keskittyisin vaan ostosteni latomiseen tiskille ja maksaisin ja lähtisin. Älä kuluta energiaasi ihmisiin jotka ovat tylyjä. Älä anna heidän vaikuttaa itseesi. Et tarvitse heidän huomiota.

Ymmärrän, mitä tässä ajetaan takaa, mutta tavallaan myyjä vaikuttaa silloin enemmän itseen, jos hänen kohdallaan on väkisin muutettava omaa luontaista ystävällistä käyttäytymistään. Minulle tuli mieleen, että ehkä ap. muistuttaa ulkoisesti jotakin myyjälle traumaattista ihmistä. Ihmiselon ihmeitä.

Vierailija
117/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kassa ja mielestäni kaikkia pitää kohdella hyvin ja samalla tavalla. Pois lukien häirököt ja varkaat tms.

Mutta mullakin on joskus asiakkaita jotka toivon häviävän pois nopeasti ja siksi en juuri sano mitään tai ota muuta kontaktia kuin yleiset kohtelaisuudet.

Ja syynä on tuoksu. nimenomaan tuoksu, ei haju. Koitan olla jopa hengittämättä asiakkaan suuntaan jos tuoksu on erittäin voimakas. Saan niistä migreenin heti. Tuoksuista. En voi sanoa taas asiakkaalle että laita hajuvettä vähemmän tms

Tämä siis syy mulla.

Niin no, sinä olet kohtelias, tämän tarinan myyjä ei. 

Vierailija
118/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain pyrkimys korostetun asialliseen käyttäytymiseen johtaa tylyyteen. 

Ja joillakuilla kiukustuminen johtaa kirvesmúrhaan, mutta ei se ole mikään syy hyväksyä moista. 

Vierailija
119/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan hauskaa että jollekin tuo asiointitapahtuma on niin tärkeä hetki. Itse tervehdin ja siinä kaikki. En kiinnitä myyjään mitään huomiota ja vielä vähemmän minua kiinnostaa hänen asenteensa tai kasvojen ilmeensä. Hän toimii välikappaleena ostotapahtumassa ilman mitään muuta merkitystä.

Vierailija
120/129 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikanaan kassarouva samalta asuinalueelta. Minua vanhempi, ei oltu sen kummemmin tuttuja. Koskaan ei sanonut hei, kiitos, tai ole hyvä, vaikka muille sanoi. Summan sanoi vihaisesti. Mieheni sitä aina naureskeli ja oli itselläkin vaikeaa pitää pokkaa kassalla. Ei noista tarvi välittää, omassa liemessään kiehuvat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän