Kaiken tuon tavaran, ihran ja kylläisyyden keskellä: mitä sanottavaa sinulla on Jeesus-lapselle? Unhoittuiko kokonaan?
Kommentit (26)
Rehellisesti sanottuna, ei mitään sanottavaa. En ole koskaan häntä nähnyt, eikä kukaan muukaan lähipiirissäni. Yhtähyvin voin kertoa asiani hammaskeijulle, molemmat taruolentoja.
Ei mun jouluuni liity yhtään mitään jeesuksia tai uskontoa muutenkaan, se on pelkkä lahjanantopäivä keskellä pimeintä talvea. Valoja, koristeita, hyvää ruokaa, hyvää seuraa ja kivoja lahjoja, kaikki kaamoksen piristämiseksi. Joulupukki on juhlan sankari, ei mikään hemskatin jeesus.
Mikä tavara, ihra ja kylläisyys? Ei ole meillä
Vierailija kirjoitti:
Ei mun jouluuni liity yhtään mitään jeesuksia tai uskontoa muutenkaan, se on pelkkä lahjanantopäivä keskellä pimeintä talvea. Valoja, koristeita, hyvää ruokaa, hyvää seuraa ja kivoja lahjoja, kaikki kaamoksen piristämiseksi. Joulupukki on juhlan sankari, ei mikään hemskatin jeesus.
Tämä kirjoittaja edustaa valtaväestöä.
Huokaisen helpotuksesta ettei jeesus taaskaan tullut väkisin sisääni
Ollaan koko perhe flunssassa, ei ole ollut joulua, kinkku on vieläkin pakastimessa ja laatikkovärkit kaupassa, ja talo siivoamatta. Joulukuusta tai mitään ei nyt laiteta. Viime jouluna oltiin kaikki vuorollaan koronassa, mutta saatiin sentään jotain laitettua. Nyt mietitään että josko jouluruokia tehtäisiin uutena vuotena kun niitä on ainakin minä odottanut koko vuoden. Lahjatkin annetaan vasta ensi viikolla, kun tärkeimmät on vielä tulossa postissa.
Jeesukselle sanon, että hyvää syntymäpäivää. Ei ole koskaan unohtunut että joulu on hänen syntymänsä muistojuhla.
Joulu on sydämessä.
En unhoita koskaan Vapahtajaamme.
Jeesuksen syntymäyö ja nyt vietämme Joulua.
Ap:lle sanoisin, jos ihmisellä ei ole mitään sanottavaa Jeesukselle koko vuonna, miten se asia jouluna muuttuisi?
Joulu jo sanana ei ole kristillinen, saati perinteenä.
Millä kielellä Jeesukselle puhutaan? Ymmärtääkö hän savvoo?
En juttele mielikuvitusolennoille, se kuuluu lapsuuteen.
Mitä ukko, onko heppa ja ammu siinä bää, lammas. En tiedä mutta navetassa ehkä näin. En osaa jutella lasten kanssa, tuijotus ahistaa.
Pidän hätkähdyttävän ns. uskovaisia, jotka uhkailevat muita kristinuskolla.
On sanottavaa: Ihraa Jeesus-lapselle!
Jesse, haluuks hörpyn mun kossua? On parempaa kun kun vesiviini.
"Koska meinaat tulla uudestaan?" Tietyt piirit odottelevat jo kovasti ja ovat odoteleet jo pitkään.