Ihanaa, kun saa viettää joulua yksin ihan omissa oloissani
Kommentit (25)
Voi viettää täysin omanlaistaan joulua
Mä valitsin tänä jouluna yksinäisyyden omasta tahdostani. Eka kerta elämässä näin. Oli takana muutamia vaikeita ja surullisia asioita, joita piti työstää. Mutta eihän tämä ole yhtään surullista, vain rauhallista.
En todellakaan kaipaa muita ihmisiä tai mitään hössötystä. Muutama päivä rauhassa omissa oloissaan auttaa jaksamaan taas kiireistä työelämää.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan kaipaa muita ihmisiä tai mitään hössötystä. Muutama päivä rauhassa omissa oloissaan auttaa jaksamaan taas kiireistä työelämää.
Kannattaisko mielummin miettiä sitä työelämän muuttamista.
🥂 Kippis tälle omalle rauhalle. Jo yli 10 vuotta viettänyt jouluja oman tahdon mukaan. Ei stressiä, ei pettymyksiä, ei suuria odotuksia. Vain itselle tärkeitä asioita (mm puuron teko) ilman hössötyksiä. Nyt juon glögiä.
Totta.
Ei ole naista nalkuttamassa. Mies on onnellisin sinkkuna.
Voisinpa minäkin joskus. Mutta taas tulin kiltisti vanhempien luokse, kun se heille on tärkeää.
Täälläkin yksin aatto. Takassa tuli ja punkkua lasissa. Päivällä kävely kaupungilla. Mikäs tässä ollessa. Leppoisaa. Hyvät joulut muillekin yksinviettäville.
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Ei ole naista nalkuttamassa. Mies on onnellisin sinkkuna.
Ei meillä nalkuteta ollenkaan parisuhteessa.
Saa syödä ihan hyvällä omallatunnolla kinkkupizzaa
Vierailija kirjoitti:
Varmaan surullista :(
Ei todellakaan ole. Vapaaehtoisesti itekseni joulua vietän. Ja aika surullista tuokin, että jos sulla on seuraa siellä niin täällä vaan näköjään hengailet.
Kieltämättä hyvä fiilis. :) Jäin tänä vuonna kotiin. Oikein rentouttavaa, kun saa olla omassa kodissa ja tehdä mitä tykkää tai olla tekemättä yhtään mitään. Voi syödä silloin kun siltä tuntuu, ei tarvitse suorittaa mitään, voi vain ottaa rennosti sohvalla telkkaria katsoen ja teetä juoden. Aika mukava vapaa viikko. Tänäkin aamuna laitoin puhelimestani äänikirjan soimaan ja puuhastelin omia kotijuttuja. Oli aika tunnelmallista, kun ulkona pimeää, kodissa kausivalot päällä ja tee tuoksui.
Huomenna joulupäivänä muiden seuraan.
Kivaa joulua sitä itsekseen viettäville!.
Joo minäkin vietän yksin. Vähän ahdisti etukäteen mutta onkin ollut ihan hyvä fiilis. Tehnyt mieleistäni ruokaa, koonnut palapeliä, katsonut joitain ohjelmia ja äsken olin saunassa. Ei hassumpaa.
Aivan ja saa tehdä mitä huvittaa. Olen todella nauttinut yksinäisestä joulusta tänä vuonna.
Minullakin piti olla rauhallinen joulu kaksin koiran kanssa, mutta tänään tytär laittoi vietiä että tulee käymään ja yöpyy niin että lähtee vasta Tapanina. Stressaannuin, mutta en tietenkään voinut sanoa, että jätä tulematta.
On ihanaa. Kun aloin viettää Jouluja välillä yksin, tajusin kuinka vähän itse saan perhejoulusta. Se on lähinnä velvollisuus äitiäni varten. Eilen olin illalla elokuvissa. Tänään lähdin heti aamulla kauppaan. Ostin lahjoja itselleni ja hyviä ruokia pariksi päiväksi. Olen siivonnut ja koristellut kotini. Tämän illan luin kirjaa. Ihana levollinen tunnelma.
Näin on.