.:. KesäHeinät -07 .:. Vk 9
Aloitan nyt tämän ketjun meille, mutta sitä LA-listaa en tähän edes yritä kopioida.. Mutta onpa edes paikka mihin kirjoitella tällä viikolla :)
Kuutar rv+6
Kommentit (72)
Olipas taas paljon luettavaa, kun en eilen ehtinyt olleenkaan lueskelemaan. Tosi hölmö fiilis...ei huvittais käydä töissä, vaikka siellä ihan viihtyykin. Ei jaksais odottaa, et vaavi syntyy. Toisaalta siis pitäis pitää itsensä kiireisenä, et aika kuluis nopeampaa ja toisaalta haluiaisi vaan haaveilla kotosalla siitä pienestä nyytistä =D Vaikka meneehän tää aika ihan älyttömän nopeeta, mut eteenpäin katsottuna tuntuu pitkältä.
Mullakin niitä supisteluja on, mut ei tunnu kipeiltä. Maha vaan menee kovaksi. Selkä väsyy tosi helposti, enää ei vihlovii kipuja oo ollu, mutta pötköttää täytyy työpäivän jälkeen. Nyt välillä vihloo nivusia ja kylkiä, oisko nyt niitä liitoskipuja vai mitä...
Mulla oli n. kk sitten se sf-mitta 18. Maanantaina neuvola, et saa nähdä mitä nyt. Niin ja meilläkin seurataan tiiviisti navan tilannetta. Omistan " normaalisti" ison navan, joka on nyt kutistunut olemattomaksi ja odotellaan et koska plumpsahtaa väärinpäin =D
Pitäs juu sinne kelalle mennä viemään lippusia lappusia. En varmaan jaksa odottaa pakkauksen vaihtumista, vaikka en järin innoissani varsinkaa tästä nykyisen pakkauksen toppapuvusta ole.
Tervetuloa uudet ja päivänjatkoja kaikille vauvakerholaisille =)
Peetta ja vaavi 22+6
Fiikus 77:lle
Meillä ei vielä kokemusta tuosta yhdestä isosta etupyörästä muuta kuin pikkuriikkisiltä ajoilta tyyliin autolta kotiin, mutta näin ihan näppituntumalta sanoisin, että ihan hyvä on, kunhan pari seikkaa toteutuu eli on riittävän iso (varmaan halkaisija hyvä olla yli 20 cm) ja että saa sen lukittua suoraan. Sellainen poikittain oleva pyörä kun saattaa hivenen haitata menoa vaikka sohjossa...
Eikös Senniinan pitänyt tänään päästä koneelle? Töistä? No, jospa hänkin on elävien kirjoissa :)
Veruska, joo, minä otan rennommin.. Neuvolassa täti oli erittäin pahansuopa tänään, sanoi etten välitä lapsesta ja minun paikka on kotona. Ei edes kuunnellut kun kolmesti kerroin että kipeitä supistuksia oon tuntenu vaan pari kertaa, ja muuten supparit on kivuttomia mutta tukalan tuntusia. Ja erinnäisiä paikkoja kolottaa kovastikkin.. Mutta tosiaan sitten suuttui vielä kun ollaan la lähössä Ylläkselle, sanoi että iso riski ja huono homma. Minä taas oon hyvillä mielin ollu koko ajan, ja itse oloni tiedän parhaiten! Pinei tuntuu erittäin onnelliselta ja liikkuu paljon, ja äitikin on tosi onnellinen. Tyhmää kun alkoi valittamaan. Hempat oli 94 ensin, ei uskonut mittaustulosta ja mittasi uudestaan, jolloin tuli 84.. No joo. Minun vika kun on huono hemppakin vielä. Ja OON syönyt rautaa, nestemäistä, paprikaa, parsaa, lihaa, ruisleipää.. Huoh. Paineet oli sentään 100/60..
Saa nähä loman jälkeen että miten toimittaan, varmaan saikulle laittaa lääkäri, ja enhän toki vastustele jos se vaan on aiheellista! Pienen paras on tärkein!! Vaikka tuolla tukussa on kyllä ollu ihan huippua olla töissä, ihan ihana työkaveri ja mukavaa puuhaa siellä. Tosi opettavaista ollut.. Ja siellä saa ottaa niin omaan tahtiin kun tuntuu, istua ja syödä vaikka koko ajan ja hyvät tuolit ja vehkeet, välillä voi vetristellä kun täyttelee hyllyjä ja muuta mukavaa :)
Mutta ei voi mitään, niin vaan tänäänkin kun kävelin töistä kotiin niin supisteli ja tuntu tosi ilkeeltä kyllä kyljissä ja ihan tuolla kohdunsuullakin. Nyt rauhottunut kun tunnin ollu kotona.
Mutta illalla lissää, lähen saunaan :)Ihana oli lukee teidän kirjotuksia, huippua kun olette olemassa.
p&p 22+6
Osaiskohan joku sanoa, että onko normaalia tuntea jonkinlaista painetta tuolla alakerrassa? Kun välillä tuntuu todella voimakkaasti, ja istuminenkin saattaa tuntuu ikävältä. Välillä ei sitten tunnu juuri mitään.
Maanantaina on kyllä neuvola, ajattelin mainita asiasta, mut jos jollain ois samantapasia tuntemuksia...Aina tuppaa kaikesta uudesta ajattelemaan, et onkohan normaalia. Kun ei oo minkäänlaista vertauspohjaa/ aikasempaa kokemusta.
peetta ja pikku kaveri myllää masussa ( iltajumppa)
Sama tuntuu täällä, enkä kyllä osaa sanoa sen paremmin että onko se normaalia.. tosi kovaakin painetta tuntuu välillä, ja asentoa pitää ihan varoa että miten on. Täälläkin pikku p iltajumpalla..
p&p
peetta ja pals.. siitä painon tunteesta alapäässä,
kysyin samaa viime neuvolakäynnillä ja vastaus oli, että normaalia...
lapsi alkaa kasvaa ja jos vauva on sellainen, että viihtyy alhaalla kohdussa ja sielä on vielä paremmin tilaakin, niin tuntuu sellaista painetta. ja pienet jalatkin on sielä potkiskelemassa virtsarakkoa kohti. käski treenailemaan lantionpohjalihaksia ,että pysyy paikat paremmin kiinni ja välttyy pissan karkailulta loppuraskaudessa, vauva kun saattaa potkia kovinkin rakkoa kohti.
ja jos mahdollista niin menee selin makuulle vähäksi aikaa ja nostaa jalatkin vaikka seinää vasten , niin olo pitäis parantua.. vauva pääsee vaihtamaan asentoa. toki jos olo muuttuu tosi tukalaksi ..aina voi soittaa tai mennä käymään neuvolassa tarkistuttamassa asian.
tämä tälläkertaa, nyt täytyy lähteä töihin.. mukavaa päivää kaikille!
[color=FF3030][size=3]? [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]?
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=4]???????????????????
Eilen palailin " sorvin ääreen" ja kävin kyllä vilkuilemassa kuulumisia, mutten saanut aikaiseksi kirjoittaa. Sen verran koville otti tuo työhönpaluu..Uusia on tullut mukaan ja he nyt puuttuvat tuosta esittelylistasta, sori. En pysty=ehdi täältä töistä rustaamaan listaa, joten jos joku osaava voisi poimia kaikki matkaan. Mulla näkyy sydänten paikalla kysymysmerkkejä? Liekö liittyy selaimeen vai mistä lie kyse.
Komeita masuja meillä taitaa jo olla, kun sf-mitat huitelee siellä parinkympin tienossa monilla:-) Mullahan se oli 20 sillon rv20 eli käyrien yläpuolella ja varmaan näin rv23 sama tahti jatkuu..Meillä mitta laitetaan neuvolakortissa olevaan käyrään, joten sieltähän sitä voi katsoa, onko mitta käyrillä. Neuvolan täti sanoi, että mun mitta on ihan tyypillinen uudelleensynnyttäjälle ja tasoittuu yleensä. Painoa on tullut jonkin verran eli n. 7-8kg. Sekin ihan " käyrillä" , vaikka hulppeelta kuulostaakin:-)
Mulla ei sellaista paineentunnetta ole ollut. Vauva välillä kääntyy ja siitä tulee sellainen harjoitussupparitunne. Voihan se olla sellainenkin. Närästys on alkanut jo ja parina yönä on särkenyt lonkkia tosi kuppasella tavalla. Samoin häpyluu on vähän arka. Eilen tuntui kauppakassin kantaminen tosi ikävältä ekaa kertaa. Isommat ostokset pitää jatkossa tehdä lauantaina, kun mieskin pääsee mukaan.
12.3. on seuraava neuvola. Ultria ei ole tiedossa ja tuntuu niin kalliilta se 4d. Jonkun pinon mukaan täällä maksaa 170 euroa ja ainakaan toinen ultria tekevä lääkäri ei saanut kovin hyvää palautetta laitteenkäyttötaidostaan..Voi siis olla, että meillä on ultrat ultrattu ellei sitten loppuraskaudessa tule jotain kokotsekkauksia tms.
Eipä muuta tällä kertaa. Pahoittelut, etten kommentoi hlökohtaisesti. Yritän tässä päästä kärryille ja kunhan saadaan kotikone, niin ahkeroin sitten enemmän!
Peetta ja pals:
paineen tunnetta täälläkin, ja minä olen ajattelun sen olevan ihan normaalia (vaikka mistäs minä sen ekakertailaisena tietäisin :-)) kun tuo vaavi tuntuis viihtyvän alhaalla ja siellä möyryävän. Välillä tuntuu niin kuin pikkuinen oikein tahallaan nojais koko painollaan kohdun reunaan :-)
mutta kerrohan mitä neuvolassa asiasta sanotaan....
t. Fiikus
Mainio nimi tuo vauvakerho =))
Kiva kuulla sinustakin Senniina. Hankalaa kun sinulla ei ole nyt kotona tietokonetta, oon niin tottunut sun kuulumisia lukemaan, et vaiks muut onkin hyviä kirjoittajia kans, mut silti tuntuu kuin jotain puuttuis päivästä, kun sinusta ei ole kuulunut.... Mites oot nyt jaksanut töissä? Tuntuuko heti, et väärään aikaan/paikkaan tulit palanneeksi? No, pianhan se mammaloma jo häämöttää, et ei mein tarvii kenenkään enää mahdottomia ahkeroida!
Painontunnetta en ole ite muistaakseni tuntenut edes esikoisesta. Joten en teitä osaa nyt auttaa, vaikka kuulostaa se on minustakin ihan normaalilta.
Mulla raskas työrupeama taas takana... Noi aamuvuorot ei oo mua varten,liian aikaisin ylös ite ja poika kans, sitten huudolla hoitoon ja huudolla kotio..... Kyllä hermoa kiristää jatkuva kitinä mitä poika minulle on pitänyt näinä päivinä, kun on aamuherätys!! Mummulla ei nukuta päikkäreitä ja kun autoon saan kovalla työllä, niin en pitkälle pääse, kun jo nukkuu. Käy siinä sitten kaupassa ja hoida raksalle syömistä!? Tänä aamuna mulla oli neuvola ja mummu tuli polkupyörällä meille, kun en raaskinut taas herättää poikaa! Ajattelin pääseväni näin paljon kivuttomammin tän vapaapäivän. Huomenna kun ois sitten taas työvuoro ja sunnuntaina vielä aamu, niin sitten saa viikon lomailla hyvillä mielin ;D
Niin niitä neuvola kuulumisia sitten Rv23+1. Lähtöpainoahan mulla oli 82kg ja nyt sitä oli sitten jo 88kg! Ite en niin oo huolissani kyllä vielä, mutta neuvolantätipä käski hiukan miettiä mitä syö, vaikkakin ihan hyvillä mielin otin tiedon vastaan, niin en ole mielestäni kovasti herkutellut kyllä nytkään! Verenpaine oli hyvä 120/60, mutta Hb oli laskenut jo 113 ja sainkin käskyn aloittaa rautakuurin. Vauvan syke oli hyvä (120-140) ja potkujakin täti sai. Sanoinkin hänelle, etten ole tässä raskudessa kaivannut noita ääniä niin, kun olen saanut potkuja pisin päivää, niin olen tiennyt ilman ääniäkin kaiken olevan kunnossa. Kohdunpohjissa taidan ottaa pohjat nyt 31 cm, vaikka täti useampaan kertaan mittas, niin et häpyluu oli ihan sairaan arka! Esikosta mulla oli samoilla viikoilla 28cm, et pelkäämpä etten saa mitään pikkukirppua nytkään mukaani laitokselta, kun on tilaa kasvaa vaikka kuinka!? Jo viikolla 17+1 mulla oli mitta 22cm, joten omilla käyrillä mennää ja korkeella noihin normeihin nähden, mutta jos linja pysyy hyvänä, niin ei kai se haittaa, vaikka mitat ois mitä!? Sokerirasitukseen sain ajan 19.3., enkä kyllä yhtään välittäisi mennä, kun pikku pelko on olemassa.. Tiesittekö muuten te joilla sokerit on hakusessa jostakin, et joku on nyt pielessä? Mulla kun ei oo tunnetta mistään, mut pelko on et käry käy!!!? Enkä tiedä edes miks pelkään, mut inhoo pistämistä ainakin.
Mutta nyt pakko lopettaa, kun lupasin viedä pikkuveljeni hammaslääkäriin ja aika ois klo.12!
S@nde 23+1
Moro,
Tervetuloa takaisin Senniina.
Eilen olin asiakkaiden kanssa Kalastajatorpalla. Kyllä meni ilta rankaksi. Onneksi pääsin lähtemään jo kympiltä kun muut jatkoi keskustaan, mutta silti. Julle piti mahassa koko illan sellaista myllerrystä, että ei pystynyt kunnolla keskittymään keskusteluihinkaan. Ja selkä tietysti sanoi itsensä irti jo illallisen aikaan.
Onneksi huomenna pääsen naantalin kylpylään nauttimaan joululahjastani. Mies osti hemmotteluhoidon, johon sisältyy käsi/jalka/kasvohoidot ja niska-hartijahieronta. JEI!
Tosta paineentunteesta sen verran, että mulla se on enemmänkin ylhäällä kun alhaalla. Eli taitaa Julle potkia vastalaukkua joka sitten nousee keuhkoihin ja painaa niitä kasaan. Todella tuskaista hengittämisen kannalta!
Mutta joo.. pakko jatkaa töitä. Katsotaan jos ehdin sunnuntaina illalla kommentoimaan. Jos ei niin hyvät viikonloput kaikille!
aluksi uusille kesäheinille: tervetuloa joukkoon!
on kiva että meitä on paljon, niin jutunjuurtakin löytyy kokoajan.
eikä haittaa yhtään vaikka tänne purkaa omia huoliaan tai kyselee asioista, niinhän me saadaan kaikki lisää tietoa tai ajateltavaa ja sitäpaitsi aikas saman suuntaisia meidän kaikkien murheet ja ilot onkin.
esim toi sokeri asia on mulle aivan vierasjuttu ,vaikka raskaus on jo kolmas, joten mielenkiinnolla luen kaiken mitä siitä kirjoittelette.
joku kyseli hartaneista... joo meillä oli edellisellä lapsella hartanit (kylläkin ne 4-pyöräiset ), mutta muuten sama malli( -03) ja ostettiin ne johanna vauvatalosta.
olin tosi tyytyväinen vaunuihin, ei todellakaan mitään pahaa sanomista, toimivat siis aivan moitteettomasti ja myytiin eteenpäin noin vuosi sitten ,saatiin niistä350¿.
eilen illalla päätettiin ,että lauantaina mennään kattelemaan nyt niitä vaunuja ja muitakin juttuja.. jee, tosi kivaa! sitähän innostuu kuin pieni lapsi...
joku ( en vain muista kuka ) oli joutunut naistenklinikalle suppareiden takia.. huh sentään, kyllä noi jutut pysäyttää aina itteäkin miettimään , että kumpa vauva pysyis sisällä ja osais hiljentää omaa tahtia. ja paras valmistella asioita etukäteen, niinkuin nämä vaunu ja tarvike asiat, jos vaikka joutuu loppuajan lepäilemään makuu asennossa.
mutta tosiaankin, niinkuin joku oli jo maininnutkin.. alkaa olla kriittiset viikot lähes täynnä. mutta onhan se niin ,että mitä lähemmäs 40 viikkoa pääsee sitä paremmalta tuntuu ja toisinkin päin, kun alkaa mennä yli niin se vasta tuskallista onkin..
joten eiköhän oteta päivä kerrallaan..
mutta nyt lähen tekemään kotihommia ja sitten töihin (kävellen 3km), odotettavissa liitoskipuja ,supistuksia ja selkäsärkyä.. ei ole paikallisliikennettä joten on varattava aikaa vaan mahdollisimman paljon ,ettei tarvi kiireessä kävellä.
besero 23+2