Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:. KesäHeinät -07 .:. Vk 9

26.02.2007 |

Aloitan nyt tämän ketjun meille, mutta sitä LA-listaa en tähän edes yritä kopioida.. Mutta onpa edes paikka mihin kirjoitella tällä viikolla :)

Kuutar rv+6

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot pehmee ja ajatukset on aivan muualla kuin tässä päivässä ja ajassa. Eipä ollut tällastakaan ilmiötä ekassa raskaudessa, että pitihän tääkin vielä kokea. Pitäisi vielä töitä tehdä... huh-huh!

Eilen aamulla vedin pohjat - ajoin ojaan niin, että vanteet meni soikeeksi eturenkaasta. Ei onneksi ollut juuri siinä kohtaa puuta tai sähkötolppaa, johon olisin törmännyt! Varjelus siis mukana, yht´äkkiä vaan huomasin, että toinen puoli autosta on ojassa, pohja raahaa jääkasaan ja kuskin puolen renkaat enää tiessä! Kuinka kalliiksi tämä raskaus vielä tuleekaan?! En kyllä yhtään tiedä mitä siinä tapahtui... mutta onneksi ei käynyt kuin aineellisia vahinkoja. Kyllä on porukat ihmetelleet, että miten mä pääsin sieltä ojasta pois - en tiedä itsekään?!

No, tänään pääsin viimein pomon juttusille. Kiva on orientoitua vielä tässä kevään aikana palkkakeskusteluihin ym. tulevan suunnitteluun, kun oikeesti voisin jo jäädä kesälomalle 22.3. alkaen. Laskin tänään pahuuttani, jos pitäisin lomat pois alta, mitä en tietenkään tee, koska mieluummin olen kotona vaavin kanssa sitten pitempään. Että ei kai tässä kovin pitkään enää töitä tarvii tehdä, äippäloma alkaa oikeesti sitten helluntain tienoilla... mutta niinkuin moni muukin on jo todennut, motivaatia ja työteho on täysin kadonnut!

Nyt yleisen väsymyksen lisäksi on tullut pakonomainen pissakäyntitarve kesken unien. Viime yönäkin kahelta ja neljältä piti herätä vessaan. Itsseni en luota enää missään asiassa, tänä aamuna huomasin unohtaneeni laittaa kellon soimaan illalla. Eikä edes yöllä juoksennellessa tullut missään vaiheessa mieleen koko aamuherääminen... höh! Ei ollenkaan mun tapaista :(

Emmaljunga yhdistelmistä en voi sanoa kuin pelkkää hyvää. Yhden lapsen jäljiltä ovat edelleen kuin uudet, kuosi on kunnossa ja kangas kestää. Suosittelen hankintaa, hinnasta riippumatta, jos vähänkään on teillä tarkoitus enempään kuin yhteen lapseen. Otin silloin isoilla renkailla ja alumiinirungolla; kevyet mutta tukevat, toimi myös lumessa ja hiekalla. Sekä säädettävällä aisalla, että sain lisää tilaa pitkille askeleilleni kuntokävelyä ajatellen. Lisäksi vaunuosan koko oli iso etu verrattuna niihin " pussiyhdistelmiin" . Meillä kyllä pieni esikoinen, mutta eipä tullut ahdasta talvikeleilläkään. Halvat on autot teilläpäin, jos samaan hintaan saa... ;O Kyllä kahdet huonommatkin kärryt tulee kalliiksi, jos joka lapsen kohdalla aikoo ns. uudet hankkia. Mutta makuja on monia, enkä mä sillä, mutta oikeesti olen ollut tosi tyytyväinen aiempaan hankintaani.

Tässäpä tätä vuodatusta taas oikeen urakalla - ja viikon aloittajalle vielä kommenttia, että mulle ei ainakaan ole tarpeellinen koko listan kopiointi siihen alkuun, kyllähän täällä jo tutut tunnetaan, turhaan vaan pidentää muutoinkin pitkiä viestiketjujamme!

Vierailija
42/72 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaunut on sitten meilläkin.. Ne Kangaroot. Vähän ärsyttää mutta kyllä se siitä haihtuu kun niillä työntelee :) Koska on vaan niin loistavat.. Ihanaa, että voidaan pitää niitä siellä liikkeessä toukokuuhun, kun ei huvita tuoda ryökälehtämään tänne kämppään ihan vielä.. Onhan ne ihanat.

Joo, itekkii lueskelin tuota veriseulakeskustelua, ja yhtä mieltä oon siinä että jokainen tekee itse omat päätöksensä eikä niitä pitäisi lähtee arvostelemaan. Mielipiteeni mullakin on asioista, mutta noi asiat on NIIN monipiippusia ja herkkiä että ihan mustavalkosesti asiaa ei voi tarkastella.. Täällä meidän kesäheinien vauvakerhossa vaan tosiaan tuntuu olevan järkevää ja ihanaa porukkaa, olen huomannut :)

Ja tietysti onnea hyvien uutisten johdosta, S@ri@!!

Alanpas lajitella jo tuota hurjaa vauvanvaatepinoa.. Voisi osan laittaa eteenpäin mitä ei itse tarvitse. Voisin tehdä jonkin listan niistä tavaroista ja antaa teille jos on halukkaita ihan postikuluilla tai noudolla, ne on kaikki käytettyjä mutta ihan siistejä kamoja! Vauvalehtiä on kanssa jos jonkinlaisia ja ikäsiä. En kehtaa hintaa ottaa kun itsekkin saanut ilman, ja ei oo " uusia raskaita" nyt tuttavapiirissä :)

p&p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotettiin just samaan aikaan :) niin, se autojuttu vähän vitsi, mutta mun lapsuuden kodissa ja isillä vieläkin aina auto tyyliin 500-1000, oikeesti :D Ja tulihan noille hintaa se 765, city-kopalla. Ja just oon lohdutellut itseäni että onhan ne loistavat, just se runko, isot ilmakumipyörät, todella kätevät kasata, mahtuu meidän pieniin tiloihin, silti aika hyvät mitat jos miettii että tulisi isompikin tyyppi masusta. Mutta hyvä kuulla kehuja tosta merkistä, niin se vähän lievittää tota kauhisteluani hinnasta :D

Ja herranen aika, onneksi selvisit ulosajostasi ilman vammoja!! Kamalaa jos jotain olisi sattunut :( Ja onhan se ikävää jos autoon tulee häikkää ja rahaa menee, mutta kuhan ei mene äitiä tai vauvaa!!

p&p

Vierailija
44/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

Nostetaas meitä vähän, oltiin kolmossivulle tipahdettu.

Mä olen taas ehtinyt lueskella, mutten kirjotella. Joten nyt pikaisesti muutama sana.

Sain juuri uudesta autosta tarjouksen, pitää vaihtaa tuo vanha pois, kun ei sinne mitään mahdu (taisin kertoa aiemminkin jo siitä). Joo, pari nollaa perään meidän vaunujen hintaan niin aletaan puhua uuden citymaasturin hinnoista =) On se kyllä masentavaa, miten kalliita autot on.

Joku puhui helluntain jälkeen äippäreille jäämisestä, mä olen onnellinen jos pääsen ennen synnärille menoa töistä pois, yritys ois jäädä pois 4.6 kuitenkin. =(

Ja nyt pitää jatkaa rahan tienaamista, että saa maksettua sen uuden auton (katotaan nyt minkä valitsen).

Vierailija
45/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi Poppanelle TERVETULOA minunkin puolestani!

Viime viikko menikin hiihtoloman merkeissä :). Mekään ei hiihdelty, mutta kävimme Ikaalisten kylpylässä ja siinä vieressä olevassa Ti-Ti -nallen talossa miehen ja esikoisen kanssa. Oli kiva reissu, vähän vaihtelua arkeen. Loman alku menikin supistellessa ja levätessä - en sitten tiedä aiheuttaako tuo tosi sitkeä hiivatulehdus niitä suppareita vai onko kyseessä jotain muuta. Saikulla on minuakin uhattu, mutta toistaiseksi töissä painan.

Tosi paljon olette vaunukaupoilla käyneet - minäkin olen uusimpia malleja lehdistä ihaillut, mutta kun on nuo pojan teutoniat vielä hyvinkin käyttökelpoiset, niin kärrytellään sitten niillä. Kyllähän ne hyvät vaunut maksavat maltaita, nuo meidänkin olivat varsin hinnakkaat, mutta kyllä ne sitten kestävätkin käyttöä. Mitään korjauksia tai rukkauksia ei ole näihinkään tarvinnut tehdä. Emmaljungista olen myös kuullut vain hyviä käyttökokemuksia.

Meillä ei niitä hankintoja todellakaan ole pahemmin tarvetta tehdä - yhtään ainutta vaatekappaletta en ole edes vielä hankkinut. Pojalta on kaikki tallessa ja äitiyspakkauksen ajattelin ottaa tälle kakkosellekin. Tietysti jos nyt ensi viikon 4d:ssä tulokas tytöksi paljastuu (mitä kovasti epäilen), niin sittenhän sitä pääsee ostelemaan kaikkea vaaleanpunaista ihanuutta :). Hankintalistalla on nyt vain isommista ostoksista kaukalo ja hoitopöytä. Olin vähän suunnitellut Camin allas/hoitotaso -yhdistelmää:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=610&toim…

Onko kenelläkään tuosta käyttökokemusta?

4d -ultria onkin meillä KesäHeinillä oikein urakalla ensi viikolla. Me menemme 6.3. klo 8.45 Kurjelle Felicitakseen :) ja toivottavasti palaamme hyvien uutisten kera. Kukas se olikaan juuri Kurjella käynyt ja oli katsottu myös kohdunkaulan -ja suun tilanteet? Pyysitkö katsomaan erikseen ja katsottiinko ne sisätutkimuksen omaisesti? Vähän itseä mietityttää, että ovatko supparit saaneet jotain aikaan siellä...

S@ri@lle onnittelut hyvistä punktiotuloksista!!

Minäkin sain verensokerimittarin kotiin viime viikolla ja nyt sitten napsutellaan ja merkitään tuloksia ylös. Vähän jännittää, että joudunko insuliinille minäkin :(. En tiedä miksi se on mulle niin kauhea juttu, mutta jotenkin vaan tuntuu siltä. Saanko kysyä, millaisia ruoanjälkeisiä arvoja olet S@ri@ saanut, kun tunnut niin varmalta, että kohta on insuliinin paikka? Mulla ne ovat (olen siis mitannut nyt vaan 1 tunti aamiaisen jälkeen - vuorokausikäyrä edessä vasta lauantaina) pyörineet 7,6 ja 9,5 välillä - yleensä luokkaa 8,2 ja mietinkin, josko nuo ovat jo niin korkeita, että insuliini on täälläkin kohta kehissä.

Nyt on kyllä lounaan paikka!!!

-Cityäippä ja Öttiäinen 21+4-

Vierailija
46/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ongelma noi paastoarvot eli ennen ateriaa otetut ovat korkealla saamieni suositusten mukaan pitäis olla ennen ateriaa alle 5,8 ja mulla jopa 8! Vain muutamana päivänä alle sallitun.

Aterian jälkeiset arvot mulla koholla vain kahdessa mittauksessa.

Lääkäri eilen sanoi, että mulle aloitetaan se pitkäkestoinen insuliini eli kerran päivässä pistettävä, mutta aloitusajankohta vielä epäselvä.

Sanoi et viikon 28 jälkeen alkavat noi arvot vaikuttaa vauvan kasvuun.

Eli niihin aikoihin insuliini aloitetaan mulla...jos ei nyt tämän mittausjakson aikana pysyttele arvot kohdillaan, mutta lekuri epäili, koska loppua kohti kuulemma yleensä heittelee enemmän. Sain eilen pitkän sepostuksen kaikesta aiheeseen liittyvästä.

Edellisessä raskaudessahan mulle määrättiin sitä lyhytkestoista insuliinia eli pistelin kolme kertaa päivässä.

Ja kiitokset onnitteluista :) kyllä ne tietyllä tavalla helpottivat olemista, vaikka tietty " pelko" ei katoa kuin vauvan syntymään.

Tuo oli vain yksi etappi minun raskaudessa.

Hyvää keskiviikkoa kaikille :)

Vierailija
47/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aterian jälkeiset arvot mun lapuissa sanotun ohjeen mukaan pitäis olla tunti aterian jälkeen alle 7,8 eli jos ylittävät sen olis jotain häikkää.

En sit osaa sanoa insuliinin aloitusta niiden arvojen mukaan!

Vierailija
48/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan menossa rv28 paikkeilla 4d-ultraan, huhtikuun alussa siis. Kun sieltä lääkäriasemalta sanottiin, että se on kaikista paras ajankohta tehdä se =) Meillähän oli tavallinen rakenneultra rv21+1...

Meillä on kanssa Emmaljungat varattuna =) Kalliithan ne, 670¿, kun otettiin viime vuoden värillä, joka oli meistä kyllä parempikin kuin tämänvuotiset. Ja jos niitä nyt myöhemminkin käyttää, niin samahan se on, että onko se nyt ollut uutta väriä.

Sänkyä en saanut huuto.netistä =( Täytyy jatkaa etsintöjä!

Autosta, meillä ei edes ole omaa autoa, joten ei tartte vaihtaakaan... Mun vanhempien toinen auto on meillä aina tarvittaessa.. Oma ostetaan sitten joskus, vähän vaikeeta vaan isompia ostoja tehdä kun itse on opiskelija ja mieskin on määräaikaisilla soppareilla töissä. Ja eihän kaupungissa autoa tarttekkaan välttämättä.

Mulla on luvassa maaliskuun puolivälin jälkeen sokerirasituskoe :( Ton mun ylipainon takia. Ei mulla kyllä koskaan aikaisemmin ainakaan ole ihan perussokeriverikokeissa mitään häikkää ollut, mutta hyvähän toi on nyt testata, vaikka se koe itsessään ei kyllä järin kivalta vaikuta :( Mulle on nyt painoa tullut 500-1000g raskauden alusta, eli ainakaan en usko, ttä kovin pahaksi tilanne olisi nyt raskauden aikana mennyt. Mutta katsotaan..

Kuitenkinhan tuo sokeriasia on otettava siltä kannalta, ettei sitä lääkitystä aloiteta, jos sille ei tarvetta ole. Ja jos se lääkitys on sitten vauvalle parhaaksi, niin sittenhän se on hyvä homma =) Ei ne piikitykset tietty kivoja ole, mutta hyvän asian puolesta ne kestänee.

Posti toi mulle juuri turvavyönalentimen, jee! Nyt on hieman turvallisempaa sitten autoilla.

Jaahas, täytynee alkaa valmistautua lähtemään yliopistolle, mukavat jatkot kaikille =)

Kuutar rv23+1

Vierailija
49/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin reippaana tyttönä tällä viikolla kaksi päivää töissä ja ah ihanuutta kun oli mukavaa... Mutta eilen illalla se sit taas alkoi, siis supistelu. Edellisellä kerralla ehdin olla 4 päivää töissä ja sit alkoi supistelu. Eli ei oikein hyvältä näytä tää mun työtilanne. Nyt poika tuli räkikseen (jee kaksi päivää oli päiväkodissa ja heti imuroi taas sieltä meille jonkin uuden flunssan) ja sen takia olen nyt kotona ja itsekin samalla makoilen. Mut ei tää tietty ratkaise kuin tämän päivän tai loppuviikon korkeintaan. Eipä vielä tekis mieli jäädä loppuajaksi sairaslomalle, mutta siitäkin ollaan kyllä miehen kanssa juteltu, että jos jään niin sitten jään. Meidän maailmankaikkeudessa se noin 1000 euron nettokuukausitulojen tippuminen on viime kädessä sitten vain rahaa. Pahinta on vaan mahdollisesti joutua makaamaan kevyet 20 viikkoa, viikonhan jo aikaisemmin supistusten takia makasin. Hiihtoloma osoitti sen, että jos on pystyssä 2-3 tuntia vain päivässä, niin supistuksia ei tule. Jos on yhtään enempää, niin hei hulinaa.

Ja meillä mies sai vaan lisäpontta hyllyjen kiinnityksen suunnitteluun, kun luettiin Iltasanomista sitä ex-nhl-kiekkoilijan pojan vakavasta onnettomuudesta. Toivottavasti kaikki menee pojalla hyvin.

Vierailija
50/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään tässä nyt teiltä diabeteskonkareilta, että onko niin, että jos näkyy sokeria virtsassa, niin sitten on luultavasti raskausajan diabetes? Kaveri kun on kans raskaana (tai oikeastaan useampikin), niin hältä oli löytynyt sokeria virtsassa. Nyt ensin odottelee pääsyä paastoverinäytteeseen ja jos siellä on jotain, niin sitten sokerirasitukseen.

Mähän jouduin pojan makrosomisuuden takia sokerirasitukseen viimeiksi joskus viikolla 26 tai jotain ja nytkin mietin, että pitäisköhän käydä jollain ultraavalla gynellä tarkistamassa tuossa 26-28 viikoilla, että miten iso tää pienempi poika on. Bruno ei ainakaan luvannut mulle yhtään pienempää poikaa, vaikka yritin sanoa, että esikoisen isällä on isompi pää ja ollut suurempi syntyisään kuin tän nuoremman isä, mut äidin syntmäpaino kuulema vaikuttaa vaan ja sit aikaisemmat lapset käy viitteestä kans. Eli jos loppuun asti päästään, niin luultavasti voi olla sen standardin 200g painavampi taas kuin edellinen eli sit olis 4,4 kg.

Vierailija
51/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kokemuksesta, en välttämättä tiedä kuinka homma on asiantuntijoiden mielestä :) luulisin et virtsassa voi näkyä sokeria myös silloin kun on syönyt normia enemmän sokeripitoista esim. karkkia just ennen näytteen ottoa. Ja välttämättä sokeria ei tule virtsaan vaik oliskin diabetes, mulla ei nimittäin näy pississä sokeria!?!

Sillä on hyvä tarkastaa verestä, näkyykö siinä sit sokrua.

Yleensähhän sokerin näkyminen on eka merkki mahdollisesta diabeteksestä, elimistö tuottaa glukoosia liikaa ja ylimäärä erittyy virtsaan. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä?

Noista painoista vielä, meidän pikkuinen painoi eilisen arvion mukaan 450g ja viikkoja eilen se 21+4. Lekuri ainakin sanoi et tässä vaiheessa kaikki okei.Tullaan seuraamaan tota painon kehitystä loppuun asti tarkemmin.

Innostuin muuten siirtelemään järjestystä kämpässämme ja nyt aivan poikki kaiken uurastamisen jälkeen, mut mieli ihanan virkeä kun sai vähän uutta kehiin. Vauveli ollut hyvin aktiivinen tänään, ilmeisesti haluais mun ottavan vähän rauhallisemmin. Mut eilen kun tulin sairaalasta oli innokas fiilis touhuta jotain, olokin ollut parempi.

Ei supistelujakaan tällä viikolla. Kevättä vissiin kun vimma uudistaa sisustusta ja vaihtaa järjestystä.

@nikki - tota ojaan ajoa piti kommentoida kanssa jo aiemmin (minä pöhelö aina unohdan jotain!) onneksi todellakaan ei käynyt pahemmin!

Itse olisin ollut varmaan ihan säikkynä. Hyvä et selvisit kuitenkin itse ilman mitään pahempaa!

Vierailija
52/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän miehet on keksiny kivan nimen! Sori, mut en enää muista kenen ukot ne oli tän keksiny.

Pals: Sulla on sit kans vaunut hankittuna. Mut jos yhtään lohduttaa, niin kyllä mun mielestä kannatti hankkia kunnon vaunut, saat hyvät rahat niistä viel parin vuoden päästä tai voit käyttää seuraavalla. Ei niissä rahat hukkaan mene.

ElluP: juu, ei niitä töitä ihan helpolla pääse lopettaan. Olen kans jo ottanut varauksia yo- ja muista valmistujaiskampauksista. Let`s hope, että pysytään terveenä.

Kuutar: Sulla on tullu tosi vähän painoa, mulle on pukannu jo 8 kg, että millä näistä saa hankkiuduttua eroon. Tulitko jo muuten tulokseen siitä 4d ultrasta? Kumpaan olet menossa, sinne Hämeenlinnaan vai Tampereelle?

melba: Noi supparit on ikäviä, ja varsinkin jos joutuu ihan kotona köllötteleen. Toivottavasti ne sulla helpottais.

Meillä on koiraparka tosi sairaana. Sai maanantaina tosiaan ne hormonit valeraskauteen ja alkoi eilen oksentamaan ja ripuloimaan. Onneksi sentään juo vettä, kun on niin pieni (2,5kg), että pelkään nestehukan puolesta. Mutta on siis tosi surkeena.

Ite olen alkanu tekeen vähän lyhyempiä työpäiviä. Mulla alkaa ottaan selkään noi kaikki tosi ergonomiset työasennot. Jotenkin on pikkuhiljaa raskauden aikana pahentunu asento. Lapaluut ja pylly työntyy ulos ja ristiselkä sisään, ja olen mutkalla ja käy selkä kipeeks. Olisko jumppavinkkejä asennon parantamiseksi?

t: Kihara ja pampula

Vierailija
53/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko vielä tähän porukkaan uutta kirjoittelijaa? Olen teitä aina silloin tällöin käynyt lueskelemassa ja mukavan aktiiviselta porukalta vaikutatte :)

Itsestä sen verran, että la on minulla 6.7.07 ja viidettä villahousua odotellaan meille. Edelliset lapset ovat ikähaitarilla 2,5v - 12v. Ja koska yksikään meidän lapsista ei ole viihtynyt mahassa laskettuun aikaan asti, niin en nytkään tiedä, synnytänkö kesä- vai heinäkuussa, vai milloin. Siksi tämä pino tuntuisi minulle sopivalta :)

Ai niin, Pirkanmaalla asustellaan, Treen eteläpuolella. Ja koska bongasin tänään tuon Kuuttaren aloituksen tuosta Hml:n 4D-ultrasta, niin sinnehän sitten tuli aika varattua. Minä olen Treen gynekeskuksessa käynyt muuten ultrassa ja siellähän tuo 4D ultra on todella kallis! Joten kiitos vain vinkistä Kuutar :) Hml on meidän kotikaupunkimme miehen kanssa, joten sinne on ihan kotoista tulla.

Eli tällainen tätsy olisi tyrkyllä KesäHeinäksi :)

Misti rv 21+5

Vierailija
54/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on tullut tekstiä vaiks " vasta" keskivikko!

Kävin maanantaina lääkärillä ja sairaslomaahan sieltä tuli aluksi kuukauden verran, ja nyt jo hirvittää kuinka saan ajan kulumaan... ja VARSINKIN jos saikku jatkuu vielä senkin jälkeen!! Vitsi miten alhaiset verenpaineet pals:illa (?) oli 80/52 jos oikein muistan :) Itselläni oli 137/94 ja nyt sitten seurannassa eli jos nousee alapaineet sataan niin sitten aloitettas lääkitys ;(

Lisäksi kärsin turvotuksesta, päänsärystä, supisteluista... Kaikin pualin ihanaa tämä odotusaika :) hih, no ei haittaa!

Vitsi...miekii haluan vaunu ostoksille!!! Ajattelin vielä odotella muutaman kuukauven, nii ja sit pitäis varmaan kaukalo ja pinnasänkykin ostaa.

Enpähän esikoiselta säästänyt mittään :(

Uusia tullut joukkoon joten teretulemast =0)

Pitäis varmaan alkaa täytteleen noit kelan papruja mutta ei jaksais...ne on niin... ! Vielä en kyl tiijä otanko pakkauksen vai rahat... Vaatteita yms. on ihan tarpeeksi ja esikoisen pakkaus myös tallessa joten en mie tiijä kumpa sit kannattee???

Do mutta eip tällä erää muuta joten sii juu ;)

äp81 & 22+5

Vierailija
55/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistille ja Poppaselle oikein paljon tervetuloa minunkin puolestani :)

Äp, pitää olla tyytyväinen näihin alhaisiin, vaikka välillä vähän heittää päässä :D koska eihän sekään oo yhtään hyvä jos on liian korkee, toivottavasti sulla sairasloma rauhottaa paineitakin :) Mä voisin ottaa sulta niitä vähän ;D Mutta koita rentoutua saikulla, mieti miten kevätkin on jo kk päästä ja kohta meidän odotukset lähenee huipennustaan :)

Huomenna olisi taas neuvola, katellaan että miten on paineitten laita sun muitten.. Oon 8-16 normaalisti töissä huomenna ja pe, olis ollut vielä illat 16-20 toisessa kampaamossa mutta en pysty mitenkään menemään, siellä on ne viiden kerroksen rappuset mitkä on mulle ihan tappoo, ja muutenkin hurja meno välillä niin että tätä mammaa alkaa jo siinä vaiheessa päivää heikottaa aika lailla.. Jos pystyisi edes tommosta kevyempää tekemään, niin se olis hyvä. Jäisin tottakai suosiolla saikulle, jos tää ei ois työharjottelua.. Kun jos sinnittelen jotenkin päin tuolla kentällä tän kevään, niin valmistuisin sitten ennen pienokaisen tuloa! Se vasta ylentäisi mieltä! :)

Kihara, mulla on sama ton selän kanssa, ristiselkä meinaa painua notkolle koko ajan, ja pitkät pesupaikalla olot vihloo ihan kamalasti joka paikkaan ja alkaa supistella. Oon 172 cm ja ne tuntuu älyttömän matalilta, joudun olemaan kumarassakin vielä.. Ja kun minä työn touhussa oon niin innoissani, että ei tuu tarpeeksi kiinnitettyä asentoihin huomiota.

Alanpas järkätä nyt noita vauvanvaatteita, vihdoin :)

Pals ja pikku p 22+5

Vierailija
56/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistille tervetuloa porukkaan! Meillä onkin la:t lähekkäin, mulla 070707 :).

S@ri@lle iso kiitos sokeriarvotiedoista! Meillä sitten tilanne ihan eri päin, kun mulla paastot ihan ok - pyörii siinä neljän ja viiden välillä. Tarkastin tuota omaa " seurantataulukkokirjastani" ja sinne oli merkitty, että arvot 1h ruokailuista po alle 8 - no eipä ole kuin kerran ollut sillä tasolla aamupalan jälkeen. Täytyy sitten katsoa, miten vuorokausikäyrä käyttäytyy.

Melba kysyit sokrun näkymisestä pissanäytteessä. Mullakaan ei ole sen tarkempaa tietoa kuin oma kokemus - mulla ei ole koskaan pissassa näkynyt tätä raskausdiabetesta eli ihan sama kuin S@ri@lla.

Mun löpinät tuntuu liikkuvan nykyisin vaan tän sokerijutun ympärillä - pahoittelut siitä!

-Cityäippä ja Öttiäinen edelleen 21+4-

Vierailija
57/72 |
28.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas. Lueskellut koko viikon, mutta kirjoitella en oo kerennyt! Tervetuloa uudet " kerhoomme" !

Niin monilla 4D... Ihan pikkuisen kade vain... ;) No, meillä oli neuvola maanantaina piiiitkästä aikaa. Olipa mukavaa taas päästä mukavan terkkarin puheille. Hempat oli aika alhaset, eli 108. Jatkan siis nestemäistä rautaa (muista menee maha sekaisin).

Verenpaineet oli 108/71. Melkeen koko ajan pysynyt samana, kuulemma harvoin noin samana pysyy. Painoa mulle oli tullut 200g! Wuhuu, nyt ollaan jo nousussa. Enää ei nimittäin oksennuskaan lennä aamuisin! Ja se SF-mitta oli 19,5, eli vissiin melko iso lukema (?). Vaiks masu onkin vielä melkoisen pieni. En oo vieläkään päässyt käyttään äitiyshousuja! :(

Kävin just äitin luona ja me kateltiin sitä sen äitiyskorttia siltä ajalta kun se on oottanut mua (oon kolmas lapsi). Äiti on tosi pieni, 157cm ja painaa jotain 50kg. Yllätyttiin tosissaan kun huomattiin, että mun odotuksen alussa äiti on painanut 40kg. Lihonut raskauden aikana sit 12kg, mutta että 40! Huh huh. Äiti ei itekään muistanut että on ollut NIIN pieni. Minä painoin syntyessäni 2800g, joten uskon ettei meillekään mitään kovin suurta mötkylää tule!

Huusin Huuto.netistä uudenveroisen imetystyynyn 25eurolla. Anoppi hakee sen huomenna Vantaalta. Se olikin mun eka huuto kyseisessä palvelussa. Siihenhän jää koukkuun!

(Niinkuin tähänkin ;)

Musta on ihanaa kun meitä on täällä palstalla niin eri-ikäisiä, kokoisia ja muutenkin ihan eri elämäntilanteissa olevia! Ja silti monesti niin samanlaiset ajatukset. Ja toki erilaisetkin, mutta kaikki hyväksytään. Me lukeudutaan niihin ei niin hyvin toimeen tuleviin immeisiin... Minä siis nuorisoalalla ja mies opiskelee historian opettajaksi. Mutta tottunut olen kun itse tulen perheestä, jossa matala toimeentulo. Rakkautta sitäkin enemmän.

Hei pals, NYT lepäät, vaikka kuinka olisit työharjottelussa! MinunKIN äidilliset vaistoni aivan heräävät kun haluan sun vaan nyt ottavan rauhallisesti että kaikki menee hyvin loppuun asti!

Monilla muuten oli väsymystä ilmassa... Mulla sama. Töissä ei jaksais olla, nimenomaan ei KIINNOSTA! Haluaa vaan istahtaa ja silitellä masua ja... olla vaan. Mulla ei siis oikeen oo hiihtolomaa, ens viikolla kyllä to ja pe otan ylityövapaita. Vuosilomapäivät säästän Pääsiäiseen ja sillon lomailenkin reilun viikon - hyvällä omallatunnolla! Loput vuosilomapäivät vois sitten säästää just ennen äitiyslomaa, ja koska siihen syssyyn tulee helatorstaikin, niin mulla alkais sitten loma 16.5. Toivottavasti jaksan siihen asti!

Nyt on tullut ihme sepostusta jo yli sallitun rajan, joten painun tästä lueskelemaan... Ja syömään jotain!

-Veruska 22+5 & Sirriäinen-

Ps. Mulla synnytysvalmennukset vasta kesäkuussa kolmena eri tiistaina! Kuka niihin enää silloin kykenee/on maisemissa?!?!?!

Vierailija
58/72 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi kateellisena lueskelen, kun monet kertoo, että töissä olo ei kiinnostais. Mulla taas kiinnostais niin hirveästi, kun tykkään työstäni kuin hullu puurosta. Mutta ei... enhän mä sinne töihin pääse... viime yö meni naistenklinikalla kipeiden supistelujen takia ja taas 1,5 viikkoa sairaslomaa. Mut toki mä ymmärrän, että vauvan parhaaksi tää on ja se on tietty tärkeintä.

Vierailija
59/72 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille ja terveisiä lyhyeltä hiihtolomalta. Olin kaverin luona Sveitsissä pidennetyn viikonlopun, ja mukavaa oli. Ilmarikin " näki" siis jo maailmaa kodin ulkopuolella!

Neuvola oli eilen, kaikki oli ok, hemppa 129, RR 133/77, SF 20, Ilmarin syke vaihteli siinä möyryämisen lomassa 135-150. Veruska mietti omaa SF-lukemaansa isoksi, mutta aika samoissa oli mulla. Ei oo kyllä mitään käsitystä, onko iso vai pieni arvo? Painoa on tullut n. 4 kg lisää.

Ja huomenna mulla paukkuu vuodet! Kuulemma nykyään yksi kymmenestä ensisynnyttäjästä on täyttänyt 35, joten siihen joukkoon pukkaa meikäläinen.

Ilmarilla taasen paukkui eilen viikot, joten rv 23+1 on menossa.

KELA:n paperit odottaa tuossa työpöydällä täyttämistä, haluisin vaan odotella vuoden 2007 äitiyspakkausta. Jos vasta huhtikuussa vaihtuu, niin voi loppua kärsivällisyys ennen ;) Onko kenelläkään " sisäpiirin" tietoa uuden pakkauksen aikataulusta?

Uusille tervetuloa ja hyviä vointeja kaikille!

Koala ja Ilmari (rv 23+1)

Vierailija
60/72 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vauvakerho! :-)

osuva nimi, pakkohan tuo on ottaa käyttöön. Meilläkin miesparka saa jatkuvasti kuulla mitä milloinkin on täällä palstalla keskusteltu ja pohdittu.

Maanantaina oli neuvola (22+5). Kaikki oli ok. Mittanauhalla mitattiin SF-mitta (?) ja se oli 19 cm, että kyllä mullakin on jo melkoinen maha. Ei mene kauan kun napa työntyy ulospäin :-) sitä joka ilta kytätäänkin. Vaavi potkii reippaasti, tuntuu oikein urakalla kaivavan itselleen lisää tilaa joka suunnalta.

Kun otin neuvolantädin kanssa puheeksi äitini raskaudet (kolme, kaikki syntynyt ennen LA, ja 6. kk supistuslääkkeet) niin sain lääkäriajan vähän aikaisemmaksi kuin muuten olisi... En kyllä tiedä miltä supistukset tuntuu, mutta teidän muitten jutteluista olen päätellyt että sitten jos niitä alkaa tulla, niin sen kyllä tajuaa (meikäläisen kovalla kallollakin).

Käytiin eilen potkimassa vaunujen renkaita. Valinta on kyllä hankala, mutta luulen että mies ihastui sen verran vakavasti Hartanin Skatereihin, että ne meille taitaa tulla. Vaikka ovatkin aika ison oloiset. S-malli kääntyvällä eturenkaalla tulee maaliskuun lopussa Treen Vauvatalo Johannaan, että sitten pääsee sitäkin mallia livenä näkemään. Netistä sitä ollaan jo pari kuukautta katseltu ;-) Onkos teillä kellään kokemusta että miten se kääntyvä eturatas oikein pelittää? Me asutaan kyllä ihan keskikaupungilla, eli yleensä kadut on aurattu...

Kelan paperin kävin eilen pudottamassa postilaatikkoon, jospa se äitiyspakkaus kohta tulisi :-) Minulle kelpaa mieluusti viime vuoden mallikin, kivoja sinisävyisä vaatteita siinä on kyydissä

tulipas minä-keskeinen juttu.. aivokapasiteetti ei tunnu tänään riittävän muistamaan mitä kukin on aiemmin kertoillu, vaikka luettu on kaikki ketjut

Tervetuloa mukaan uudet!

t. Fiikus (tänään 23+1, kohta aletaan olla " turvallisilla" lukemilla)