Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sitten tietää, että haluaa lapsia? lapsettomana vielä kysyn..:)

Vierailija
23.12.2024 |

Olen  lapseton nainen ja ei ole tullut sellaista vauvakuumetta. Olen jo reilusti päälle 30v. Tuleeko se sitten "joskus?" Mistä tiesit että halusit lapsen?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella kuinka keski-ikäinen uupuu yösyöttoihin ja intensiiviseen vauvan hoitamiseen.

Nuorena sitä jaksaa vaikka parin tunnin yöunilla mut keski-iässä ei saatika myöhäiskeski-iässä.

Olen nyt reilusti 30-vuotiaana fiksumpi, virkeämpi, terveempi ja hyväkuntoisempi kuin koskaan parikymppisenä. Elämä on pääosin stressivapaata ja vaikeatkin asiat osaa laittaa perspektiiviin monien aiempien vastoinkäymisten myötä. Kamalaa olisi kuvitella, että millaista olisi jos olisin saanut lapsen jo parikymppisenä. Moni tuntemani 25-vuotiaskin on vielä ihan lapsi. Näissä asioissa kannattaa huomioida että ihmiset ovat valmiita vanhemmiksi hyvin eri ikäisinä.

Vierailija
62/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vaan kauhea vauvakuume 😊 Mut jos jollekin ei tule, niin kandee asiaa miettiä perinpohjin jo heti 30:n alussa. Jos meinaan haluaa vaikka kaksi lasta, niin 35 vuotiaana voi yksikin olla jo suuri työvoitto. 

Itse onneksi sain ekani jo 24 v, niin on hyvin ehtiny vielä kolme muutakin saada. Lapset on mun pääasiallinen urani, vaikka olen kouluja pitkälle käynytkin ja sen mukaisissa töissäkin olen.

Voitko selittää miltä se vauvakuume tuntuu?

Se on vaan tunne, syvä kaipuu ja halu saada oma lapsi. Se on täysin biologiaa, muuten ihmiset olisivat kuolleet sukupuuttoon jo aikoja sitten.

Siis ei ole tullut tälläistä tunnetta, ainoastaan tunne että haluan harrataa sexiä kumppanini kanssa. Ja että haluan parisuhteen(miehen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vaan kauhea vauvakuume 😊 Mut jos jollekin ei tule, niin kandee asiaa miettiä perinpohjin jo heti 30:n alussa. Jos meinaan haluaa vaikka kaksi lasta, niin 35 vuotiaana voi yksikin olla jo suuri työvoitto. 

Itse onneksi sain ekani jo 24 v, niin on hyvin ehtiny vielä kolme muutakin saada. Lapset on mun pääasiallinen urani, vaikka olen kouluja pitkälle käynytkin ja sen mukaisissa töissäkin olen.

Se on vaan tunne, syvä kaipuu ja halu saada oma lapsi. Se on täysin biologiaa, muuten ihmiset olisivat kuolleet sukupuuttoon jo aikoja sitten.

Olen töissä saattohoidossa. En ikinä voisi tuottaa sellaista tuskaa toiselle ja kaikki

--------

Sekobolla

Vierailija
64/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Meillä lapset nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Onko osa sun lapsipuolia? Muutenhan oisit synnyttänyt 14-vuotiaana.

Niin? Luin joskus suomalaisesta 28-vuotiaasta tytöstä joka oli jo isoemä. Tämä on kehitysmaa. Enää ei opita edes lukemaan.

Vierailija
65/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä koskaan halunnut lapsia. Aloin yrittämään, koska en kuitenkaan ollut valmis jättämään niin isoa kokemusta pois elämästäni. Ja maailman rakkaimpia noista kahdesta sitten tuli enkä ole katunut yhtään mitään. Joten ei sitä palavaa halua tai vauvakuumetta välttämättä tarvita, jotta perhe-elämään olisi tyytyväinen. Mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja elämä voi olla varsin hyvää, päädyit sitten mihin tahansa ratkaisuun.

Vierailija
66/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella kuinka keski-ikäinen uupuu yösyöttoihin ja intensiiviseen vauvan hoitamiseen.

Nuorena sitä jaksaa vaikka parin tunnin yöunilla mut keski-iässä ei saatika myöhäiskeski-iässä.

Olen nyt reilusti 30-vuotiaana fiksumpi, virkeämpi, terveempi ja hyväkuntoisempi kuin koskaan parikymppisenä. Elämä on pääosin stressivapaata ja vaikeatkin asiat osaa laittaa perspektiiviin monien aiempien vastoinkäymisten myötä. Kamalaa olisi kuvitella, että millaista olisi jos olisin saanut lapsen jo parikymppisenä. Moni tuntemani 25-vuotiaskin on vielä ihan lapsi. Näissä asioissa kannattaa huomioida että ihmiset ovat valmiita vanhemmiksi hyvin eri ikäisinä.

Aina löytyy selityksiä. Keski-ikäinen on keski-ikäinen.

Vierailija
67/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä koskaan halunnut lapsia. Aloin yrittämään, koska en kuitenkaan ollut valmis jättämään niin isoa kokemusta pois elämästäni. Ja maailman rakkaimpia noista kahdesta sitten tuli enkä ole katunut yhtään mitään. Joten ei sitä palavaa halua tai vauvakuumetta välttämättä tarvita, jotta perhe-elämään olisi tyytyväinen. Mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja elämä voi olla varsin hyvää, päädyit sitten mihin tahansa ratkaisuun.

Aika riskin otit?

Vierailija
68/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Meillä lapset nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Onko osa sun lapsipuolia? Muutenhan oisit synnyttänyt 14-vuotiaana.

Niin? Luin joskus suomalaisesta 28-vuotiaasta tytöstä joka oli jo isoemä. Tämä on kehitysmaa. Enää ei opita edes lukemaan.

Tuo ei ole vastaus kysymykseen.

Vierailija
69/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt mistään, heitin lopulta kolikolla ja menin sen mukaan.

Vierailija
70/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä kysytty kun astutettiin. Synnärillä kiinnitettiin lypsykoneeseen ja myöhemmin lapsi vietiin pois, jotta hänestä tehtäisiin ruokaa. Toivottavasti edes tuli käytettyä eikä vain heitetty päivämäärän ylittäneenä roskiin :(

Vierailija
71/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tunne, että pakko oli olla toimintaa kun se aika kuusta ja sitten kauhea kyttäys alkaako menkat. Näin kaikkialla lastenvaunuja ja vauvoja. Kaupassa kuultuun vauvanitkuun tosissaan havahtui: vauva!!  Kaupoissa pakonomainen käynti vauvanvaateosastoilla. Kaiken mahdollisen tiedon ahmiminen raskaudesta. Elämän muokkaaminen raskaudelle mahdollisimman hyväksi: ruokavalio, vitamiinit, liikunta jne. 

Vierailija
72/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N30

No eipä niiden saaminen ole näyttänyt tuovan onnea kuin vain hetkellisesti, kun uusia on pitänyt noin tiuhaan tehdä...

Vierailija
73/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika riskin otit?

No jaa, eihän lapsen saaminen mikään riskitön ratkaisu ole niillekään, jotka sitä palavasti haluavat. Mitä tahansa kun voi milloin vain sattua. Mutta elämä ei vain luonteeltaan ole kovin turvallista.

Vierailija
74/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina löytyy selityksiä. Keski-ikäinen on keski-ikäinen.

Keski-ikäisyys on vain käsite, joka muuttuu ajan saatossa. Aina löytyy tekosyitä olla pitämättä huolta itsestään.

Vierailija
75/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä tietää että haluaa mitään muutakaan? Eri asia on miten toimii. Kyllä minäkin halusin lapsia vaikka maapallon kantokyky on ylitetty ja kärsimyksen ja kuoleman voi mahdollistaa lapselle vain synnyttämällä hänet. Samoin halusin omakotitalon rantatontilla ja oman auton vaikkei sellaisiin ole varaa. Kyllä haluta voi ihan mitä vain, ei se tarkoita että ne silti toteuttaa.

Vierailija
76/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuuskymppinen ja aina olen tiennyt etten halua lapsia. Kaikilta miehiltä kenen kanssa ollut vakava suhde olen sanonut ja kysynyt lapsista. Miksi tähän tälläiseen maailmaan pitäisi lapsia tehdä?  Eläiimiä on ollut lapsesta asti, sijaiskotina ollut ja koiria kouluttanut, päivätyökseni ollut tarhatätinä ja se riittää, ihana tulla hiljaiseen kotiin missä kukaan ei vaadi mitään, ei kiukuttele ym. 

Vierailija
77/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Naiset poikivat lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylikansoitetulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja miehet tekevät tarpeensa emättimeen ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.

Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.

Vierailija
78/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saaminen on normaalia elämää, ihan kuin hammaslääkärillä käynti.

Vierailija
79/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen sukupolven heikoin aines lisääntyy ja väestön ÄO laskee koko ajan. 

Vierailija
80/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N30

Lapset pitäisi hankkia ennen kaikkea lapsen etua ajatellen, eikä vain omaa itsekästä tarvetta tyydyttämään. Oletko koskaan miettinyt, mikä on se tarve/tyhjiö, jota olet jo 8 lapsen kautta yrittänyt täyttää? Rohkenen väittää, että ei se sinulla täytykään vaikka hankkisit vielä 20 lasta lisää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme