Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sitten tietää, että haluaa lapsia? lapsettomana vielä kysyn..:)

Vierailija
23.12.2024 |

Olen  lapseton nainen ja ei ole tullut sellaista vauvakuumetta. Olen jo reilusti päälle 30v. Tuleeko se sitten "joskus?" Mistä tiesit että halusit lapsen?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vaan kauhea vauvakuume 😊 Mut jos jollekin ei tule, niin kandee asiaa miettiä perinpohjin jo heti 30:n alussa. Jos meinaan haluaa vaikka kaksi lasta, niin 35 vuotiaana voi yksikin olla jo suuri työvoitto. 

Itse onneksi sain ekani jo 24 v, niin on hyvin ehtiny vielä kolme muutakin saada. Lapset on mun pääasiallinen urani, vaikka olen kouluja pitkälle käynytkin ja sen mukaisissa töissäkin olen.

Vierailija
22/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää miettiä sillon ei missään nimessä kannata. Lapsi on koko elämän juttu. Muutenkin maailman meno on huonossa suunnassa.

Maailman meno on synkistelijöiden mielestä aina huonossa suunnassa.

Teidän asenteilla ihmiskuntaa ei olisi ollut enää tuhansiin vuosiin.

Ehkä niin olisi jatkossa ihan hyväkin olla. Siis ettei ihmiskunnalle enää jatkoa tulisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta eronnut reilu kolmekymppinen nainen enkä tiedä vieläkään. Jos löytäisin sopivan miehen, voisin kuvitella perustavani perheen ainakin näin ajatuksen tasolla. Toisaalta myös lapsia haluamaton mies kävisi minulle. Vaikeaa kun en osaa esim. Tinder profiilissa kertoa, haluanko lapsia vai en.

Vierailija
24/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli vaan kauhea vauvakuume 😊 Mut jos jollekin ei tule, niin kandee asiaa miettiä perinpohjin jo heti 30:n alussa. Jos meinaan haluaa vaikka kaksi lasta, niin 35 vuotiaana voi yksikin olla jo suuri työvoitto. 

Itse onneksi sain ekani jo 24 v, niin on hyvin ehtiny vielä kolme muutakin saada. Lapset on mun pääasiallinen urani, vaikka olen kouluja pitkälle käynytkin ja sen mukaisissa töissäkin olen.

Ongelmahan olikin se, kun sitä HALUA ei nyt ole. 🙄

Opetelkaa ihmiset lukemaan.

Vierailija
25/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko selittää miltä se vauvakuume tuntuu?

Vierailija
26/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan tiennyt, joten mietin kummalla tavalla jää vähemmän jossiteltavaa. Lapseni on jo aikuinen.

Vierailija
27/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule jätä lapsenteko nuoremmille.

Keski-ikäinen muijahan sä jo oot.

xD

En ole tuo alkuperäinen kommentoija, mutta turhaan naurat. Jos olet jo reilusti 30 paremmalla puolella niin kiire tulee saada terve lapsi. Googleta vaikka aiheesta naisen hedelmällisyys ja munasolut..

Enempi ikä ei tarkoita automaattisesti sairasta lasta. 🤦🏻

Vierailija
28/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vasta eronnut reilu kolmekymppinen nainen enkä tiedä vieläkään. Jos löytäisin sopivan miehen, voisin kuvitella perustavani perheen ainakin näin ajatuksen tasolla. Toisaalta myös lapsia haluamaton mies kävisi minulle. Vaikeaa kun en osaa esim. Tinder profiilissa kertoa, haluanko lapsia vai en.

Tinder profiiliko se onkin tärkein syy osata sanoa haluaako vai ei?

Vierailija
29/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin ihan jo lapsena haluavani tulla äidiksi, eikä se koskaan muuttunut. 

Kysymys olikin, että MISTÄ sen tietää....🙄

Vierailija
30/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille tule miitä vauvakuumetta, siis että haluaa nimenomaan vauvan, mutta kova halu saada oma lapsi. Vauvavuosi on nopeasti ohi, ja aika kuluu muutenkin lapsen kanssa niin nopeasti, että yhtäkkiä huomaat että lapsesi on sua pidempi ja lähtee omilleen. Lapset on vain lainaa. Heillä on oma elämänsä, ja sinä annat sille vain alkusysäyksen.

Vierailija
31/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

xD

En ole tuo alkuperäinen kommentoija, mutta turhaan naurat. Jos olet jo reilusti 30 paremmalla puolella niin kiire tulee saada terve lapsi. Googleta vaikka aiheesta naisen hedelmällisyys ja munasolut..

Ootsä yksinkertainen?

Vierailija
32/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mene kaikilla samalla tavalla. Joillekin on kaikki elämän valinnat helppoja ja selkeitä, toiset pohtii ja analysoi pitkään isoja päätöksiä. Ei se tarkoita että haluaisi jotain vähemmän, jos miettii sitä pitkään eri kannoilta ja menee ns järki edellä. Eikä tällaiselle analyyttiselle ihmiselle oikein tule missään asioissa tai mielipiteissä sellaisia päätöksiä, joista ajattelee että tämä on varmuudella 100% näin. Aina tiedostaa muutkin puolet ja vaikutukset. 

Vierailija
33/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aika varma pitkään, etten halua lapsia. Tai jos haluan, niin sitten adoptoin. No sitten tuli vastaan sellainen mies, jonka kanssa vaan jotenkin tiesi, että tässä se on, ja kappas, sitä huomasi olevansa vauvakuumeessa. En tiedä, kai se sitten on joku kemia tai jotain, ja hormonit lähtee hyrräämään. 

Mutta sitä en ymmärrä, miksi osa tekee lapsia, jos ollaan oltu pidempään yhdessä, ja sitten alkaa se ulkopuolinen painostus, että kai te nyt lapsia teette jne. Kyllä se pitää itsestä lähteä, ei muiden odotuksista. Itse tietää parhaiten omat voimavaransa. Meillä on ystäväpariskuntia, jotka ovat tietoisesti valinneet lapsettoman elämän, ja se on minusta myös ok. Jokainen tekee omanlaisensa elämän.

Vierailija
34/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin aika varma pitkään, etten halua lapsia. Tai jos haluan, niin sitten adoptoin. No sitten tuli vastaan sellainen mies, jonka kanssa vaan jotenkin tiesi, että tässä se on, ja kappas, sitä huomasi olevansa vauvakuumeessa. En tiedä, kai se sitten on joku kemia tai jotain, ja hormonit lähtee hyrräämään. 

Mutta sitä en ymmärrä, miksi osa tekee lapsia, jos ollaan oltu pidempään yhdessä, ja sitten alkaa se ulkopuolinen painostus, että kai te nyt lapsia teette jne. Kyllä se pitää itsestä lähteä, ei muiden odotuksista. Itse tietää parhaiten omat voimavaransa. Meillä on ystäväpariskuntia, jotka ovat tietoisesti valinneet lapsettoman elämän, ja se on minusta myös ok. Jokainen tekee omanlaisensa elämän.

Olen ap ja mulla on ihanin mies ihana. Luotan häneen täysin enkä ole koskaan ollut näin rakastunut. Mutta niitä lapsia en vain halua edelleen. Mikähän mussa vikana? Onko se sitten jos, kun sairastin masennusta teinistä niin aivot jotenkin vaurioitui?

Vierailija
35/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille tule miitä vauvakuumetta, siis että haluaa nimenomaan vauvan, mutta kova halu saada oma lapsi. Vauvavuosi on nopeasti ohi, ja aika kuluu muutenkin lapsen kanssa niin nopeasti, että yhtäkkiä huomaat että lapsesi on sua pidempi ja lähtee omilleen. Lapset on vain lainaa. Heillä on oma elämänsä, ja sinä annat sille vain alkusysäyksen.

Ok,, ei ole koskaan ollut kovaa halua saada oma lapsi tai tulla äidiksi... ap

Vierailija
36/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on noinkin ulkona kuin lumiukko ois parasta että asia jää sillensä.

Vierailija
37/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

xD

No ei tuo mua paljon pelota, kun en edelleenkään edes tunne haluavani lapsia. ap

Vierailija
38/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

xD

No ei tuo mua paljon pelota, kun en edelleenkään edes tunne haluavani lapsia. ap

Asiahan on sitten selvä. 

Vierailija
39/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on samanlainen toive kuin mikä muukin. Osa meistä tietää jo lapsena, että haluaa perheen, johon kuuluu myös omia lapsia. Osa haluaa myös koiran tai omakotitalon, osa ei halua niitäkään itselleen.

Ei sen kummempaa.

Vierailija
40/88 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

xD

Ootsä yksinkertainen?

Sinä kuulostat olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme