Tultiin äidille jouluksi, heti alkoi valitus
Voi että kun kaduttaa että tultiin tänne. Ajattelin että kerrankin ilahdutetaan ikääntyvää äitiäni tulemalla lasten kanssa ihan yökylään jouluna. Sovitusti tultiin nyt illalla niin että varsinainen joulunvietto voi alkaa huomenna. No kuulemma tultiin nyt ihan väärään aikaan, koko päivä on mennyt pilalle meitä odotellessa eikä ole sen takia ehtinyt syömään. Napisee ihan joka asiasta väsyneenä ja kiukkuisena. Ruoat tuotiin tullessamme joten niitä hänen ei ole tarvinnut laittaa. Kuvittelin tosiaan että hän ilahtuisi kun on monta vuotta toivonut tällaista perhejoulua... milloin pääsee kotiin..
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vad hindrar att packa allt tillbaka i bilen och styra hemåt? Julen är först i morgon. I detta fall är det frivilligt att lida och det finns inget att vinna. Ingen svår ekvation.
Painu v r.! Tai viestittele suomeksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vad hindrar att packa allt tillbaka i bilen och styra hemåt? Julen är först i morgon. I detta fall är det frivilligt att lida och det finns inget att vinna. Ingen svår ekvation.
Painu v r.! Tai viestittele suomeksi!
Ei se kehitysvammainen ymmärrä että suomenkieliseen aloitukseen vastataan suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tytär kun tuo ruoat. Tämä(kin) joulu menee niin että minä teen lähes kaiken ja aikuiset lapset ja lastenlapset kokoontuvat meillä..olisihan se joskus kiva itse saada kutsu valmiiseen pöytään mutta ajattelen niin että kun lapsilla on vielä pieniä lapsia niin mulla on enemmän aikaa (olen vielä työelämässä). Tosin joskus olisi kiva kun esim. puolison lapset toisivat vaikka viinipullon tai kukan tullessaan. Osa aikuisista on todella itsekkäitä, kun eivät itse koskaan valmista juhla-ateriaa isolle porukalle, niin eivät tajua kuinka paljon aikaa ja vaivaa se vaatii. Anna vanhan äidin olla hetken kärttyinen, kohta se makaa haudassa ja muistelet kaihoisasti yhteistä aikaa.
Siinä meillä on taas oikea marttyrologian maisteri. Sinun kaltaisiasi on Suomi täynnä. Teillä on ihana joulu. Onnittelut.
Luitkohan ihan AJATUKSELLA tuon alkuperäisen, mihin vastasit? Sä varmaan hymysuin laitat jouluateriat vuodesta toiseen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko itse pedannut petinne, kattanut pöydän, laittanut ruoat, tiskannut, hyssyttänyt lapset hiljaisiksi jne? Ei vanhat ihmiset jaksa meteliä ja jäätävää nuorten ja terveiden passaamista.
2 päivää vuodessa ei jaksa? Tosiaan, koska joulu on hyvän tahdon juhla, sitä on mahdotonta viettää ihmisten kanssa, joilla ei ole hyvää tahtoa.
Ai että vanhan ihmisen on kaksi päivää jaksettava yli voimiensa, kun se on vain kerran vuodessa?
Mietipä vähän. Sitäpaitsi se ei ole kaksi päivää. Sinä kun tulet kahdeksi päiväksi, niin kaikki valmistelutko sinun ja pesueesi vierailua varten alkaa siitä hetkestä, kun astut ovesta sisään?
No edelleen, miksi pyytää kylään ellei jaksa kyläilijöitä? Kukaan ei pakota jaksamaan kahta päivää yli voimavarojen. Se on ollut ihan oma päätös, josta ei voi kyllä muita syyttää tai muille kiukutella. Itse pitää omat voimavaransa tunnistaa ja pitää huolta, että ne eivät ylity. Muut eivät ole ajatuksenlukijoita sen suhteen.
Ei kannata enää mennä kylään vaikka pyydetään, kun se näköjään aiheuttaa kuitenkin mussutusta. Kaikki pääsevät helpommalla.
Kun itse en enää jaksa laittaa joulua mieheni kanssa, lähdemme matkoille jouluna.
Minulla on ollut työuupumukseni vuoksi pari joulua, jolloin olen tehnyt vain minimin lapsiemme perheille ja siitä ei ole seurannut mitään marinaa puolin tai toisin.
Tänä jouluna jaksoin panostaa, kun olen vihdoin ansaitulla työeläkkeellä 44 vuoden työurani jälkeen. Tehkääpä vauvapalstalaiset perässä.