Ateisti, kai olet seuraavat 3 päivää töissä?
Vai haluatko kuitenkin sisimmissäsi uskoa Herraamme Jeesus Kristukseen ja olet vapaalla seuraavat 3 päivää Hänen syntymäänsö juhlistaen?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen uskovainen ja olen seuraavat 3 pvä töissä.
Mutta provohan tämä onkin. Päivän "ateistit sitä sun tätä".
Sehän on palsta uskovaisen mukaan syntiä mennä seuraavana kolmena päivänä töihin.
Juu. Seuraava vapaa on 2.1. Eikä sillä ole mitään tekemistä ateismin tai teismin kanssa. Satun tykkäämään rahasta ja haalin kaikki pyhät mitä tyrkyllä on. Jos pyhälisät poistetaan en ehkä ole enää yhtä joustava.
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen syntymäpäivä on määritetty syksylle. Miksi teidän pitää pilata pakanoiden juhlat?
Juuri näin!
Vaihtaisit sinäkin älykääpiö vähitellen jo levyä.
Olen kyllä. Eipä kiinnosta teidän pakanoilta varastettu krääsäjuhla pätkääkään. Otan mielelläni pyhäliksat pois kuleksinasta ja pidän vapaata vuodenvaihteessa.
Joulu on ikivanha keskitalven juhla. Juhlin sitä, en teidän mielikuvituskaveria, joka ei edes syntynyt jouluna.
Minä juhlin jo talvipäivänseisauksena. Tämän viikon olen ihan normaalisti töissä.
Veljet sekä siskot,
kokoontukaamme yhteen pöytään!
On meidän malja nostettava
uudelle jumalalle.
Tähden alla syntynyt
meidän seuraamme nyt liittyy.
Hän syö kaikki pöydän antimet
ja vapahtajaksemme ilmoittautuu.
Ketkä asettivat sankarinsa juhlittaviksi
aina meidän pyhiemme aikaan?
Ja he toistuvasti julkeavat puhua meistä häpäisijöinä!
Juopot eivät ulos astu lain,
valvova isäntä vaihtuu vain.
Sillä jok' ikistä päivää kuluvaa
seuraa loputon pimeä yö.
Pian suden uneen
taas vaipua saa...
Moonsorrow: Pakanajuhla
Olen taiteilija ja teen joka päivä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä juhlin jo talvipäivänseisauksena. Tämän viikon olen ihan normaalisti töissä.
Tuo se oikea ajankohta sille olikin, hyvä. Itse asiassa ennen kristinuskon tuloa syksyn iso juhla oli kekri, joka nyt on jäänyt varjoon. Pakanaversio joulustakin oli juuri vähän aiemmin, seisauksen kahta puolen.
Eli juhlikaa vaikka silloin jatkossakin. Eiköhän juhlille tilaa aina ole.
Tiesitkö uskis, että ateistikin on ihminen. Raamatun luomiskertomus koskee myös häntä. Hän tarvitsee myös vapaapäivän. Mikä teitä Jeesustelijoita vaivaa. Tuoko on lähimmäisenrakkautta, vttuilla lomilla ja vielä JOULUlomilla? Kunnon kus:päitä olette.
Vierailija kirjoitti:
Kristus syntyi syksyllä lehtimajan juhlan aikaan. Tyhmäkin tämän tietää. Sillä asialla ei ole mitään tekemistä joulun kanssa.
Ja vielä vähemmän joulukinkun kanssa! Jeesushan ei juutalaisena sianlihaa syönyt.
Juuri näin. Ateisti ei voi vakaumuksensa vuoksi osallistu tämän juhlan viettoon.
Vierailija kirjoitti:
Oon vapailla kun työpaikka on kiinni.
Sama täällä, työskentelen tehtaassa joka on joulun takia suljettu. Terv. Ateisti
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Ateisti ei voi vakaumuksensa vuoksi osallistu tämän juhlan viettoon.
Niin. Se pakanajule on sekin uskonnon juhla, vaikka ei kristinuskon. Ei kuulu ateisteille sellainen.
Onko jonkun mielestä vapaapäivät jouluna ja työnteko sunnuntaisin jotenkin tekemisissä työntekijöiden uskonnollisen maailmankatsomuksen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kristus syntyi syksyllä lehtimajan juhlan aikaan. Tyhmäkin tämän tietää. Sillä asialla ei ole mitään tekemistä joulun kanssa.
Ja todisteet tälle, kiitos.
En ole töissä. Vietän joulun pääasiassa yksin.
En välitä lähi-idän tuontiuskonnoista. Juhlin alkuperäistä suomalaista joulua.