Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä halusi, ettei kumpikaan osta joululahjaa toisilleen

Vierailija
23.12.2024 |

Vähän ihmettelen sitä, kun olen nyt 8kk seurustellut miesystävän kanssa ja minä olin jo suunnitellut, mitä voisin ostaa hänelle joululahjaksi, mutta hän lähettikin viestin, jossa kirjoitti, että"sovitaanko, ettei osteta toisillemme joululahjoja, sillä en keksi mitä ostaisin sinulle?". Varsin, että se sopii. 

Ihmettelen vaan, että miten niin ei keksi mitä ostaisi minulle, että eikö hän ole yhtään tutustunut minuun näiden kuukausien aikana, että voisi yhtään ajatella, millaisista jutuista minä pidän? Esimerkiksi joku ravintola- tai hierontalahjakortti olisi ollut just sopiva ja helppo hankkia.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko kyse vain siitä, että ei halua käyttää rahaa minuun? Jos siitä on kyse, niin sitten en ehkä halua jatkaa seurustelua pihin miehen kanssa.

Vierailija
2/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa päästä helpolla. Tee oma valintasi haluatko ostaa lahjan vai katkeroidutko siitä sitten, kun et saa vastalahjaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa päästä helpolla. Tee oma valintasi haluatko ostaa lahjan vai katkeroidutko siitä sitten, kun et saa vastalahjaa. 

En tietenkään osta lahjaa hänelle, kun hän nimenomaan sanoi, ettei halua lahjaa.

Vierailija
4/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi vastasit, että sopii. Olisit vastannut, että haluat ostaa hänelle lahjan ja toivot myös, että hankkii sinulle jotain, vaikkapa lahjakortin.

Vierailija
5/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vain kehtaa sanoa, ettei sillä ole varaa ostaa lahjaa. 

Vierailija
6/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sovin puolisoni kanssa et mitään ei toisille osteta. No se kuulemma osti. Ei mulla oo sille mitään. Ei haittaa kumpaakaan.

Vierailija
7/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään osta lahjaa hänelle, kun hän nimenomaan sanoi, ettei halua lahjaa.

Lahjaa ei hankita tai olla hankkimatta siksi, että joku käskyttää. Lahjan tehtävä on ilahduttaa eikä olla velvoite tai pakko. 

Itselläni ja rakkaallani tulee nyt kahdeksas joulu. En ole häneltä koskaan saanut lahjaa. Itse hankin lahjan, koska siitä tulee minulle hyvä mieli ja tiedän, että rakas ilahtuu. 

Vierailija
8/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkas tämä viestienvaihro tehtiin? Tuskin sentään tänään teillä oli molemmilla vielä lahjat ostamatta? 

oletteko puhuneet asiasta jos olette nähneet sen jälkeen toisianne?

jos sinulle on tärkeää että saat puolisolta lahjoja esim synttäreillä, jouluna jne niin kuulostaa että teidän suhde tulee olemaan haastava. Jos taas sinulle on ok että lahjoja ei osteta puolin ja toisin niin mikäs siinä.

Vierailija
9/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjaa ei hankita tai olla hankkimatta siksi, että joku käskyttää. Lahjan tehtävä on ilahduttaa eikä olla velvoite tai pakko. 

Itselläni ja rakkaallani tulee nyt kahdeksas joulu. En ole häneltä koskaan saanut lahjaa. Itse hankin lahjan, koska siitä tulee minulle hyvä mieli ja tiedän, että rakas ilahtuu. 

Nyt täytyy sanoa, että olet parempi ihminen kuin minä 😂

Vierailija
10/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla siitä kiinni. Hän on hyvin toimeentuleva ja joku esim. 30€ ravintolalahjakortti ei mielestäni ole kohtuuttoman kallis.

Vierailija
11/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkas tämä viestienvaihro tehtiin? Tuskin sentään tänään teillä oli molemmilla vielä lahjat ostamatta? 

oletteko puhuneet asiasta jos olette nähneet sen jälkeen toisianne?

jos sinulle on tärkeää että saat puolisolta lahjoja esim synttäreillä, jouluna jne niin kuulostaa että teidän suhde tulee olemaan haastava. Jos taas sinulle on ok että lahjoja ei osteta puolin ja toisin niin mikäs siinä.

Reilu pari viikkoa sitten miesystävä ilmoitti, että hän ei halua lahjojen vaihtoa. Minun mielestäni tuntuisi kivalta antaa ja saada lahjoja. Toki eihän kaikki saa mielihyvää siitä, että ilahduttaa toista ihmistä.

Ap

Vierailija
12/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli näitä "en osta lahjoja kun en keksi mitään" ihmisiä. Tavallaan se oli ok, mutta toisaalta harmitti olla joulun ainoa joka ei saanut mitään vuosi toisensa jälkeen. Nyxä on toista maata, lahjoja on aina useita ja hän keksii hyviä lahjoja paljon (olen myös helppo lahjojen kohde kun en juurikaan ole mitään saanut niin kaikki ilahduttaa).

Vierailija
13/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieromasauva on aina hyvä lahja naiselle. Kyllä miehen pitäisi se tietää.

Vierailija
14/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ja sinä et ole ilmeisesti hänelle rakas, koska hän ei halua ilahduttaa sinua? Itse kyllä lopettaisin lahjan ostamisen tähän jos toinen ei ole seitsemään jouluun saakka ostanut mitään, mutta ottanut kyllä vastaan minun lahjani. Onko suhteenne muutenkaan tasapuolinen? Vai vain sinä ilahdutat ja teet hyvän mielen toiselle? 

Vierailija
15/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistava asenne. Noin minäkin toivoin mieheltäni, mutta eikö se perhana tullut pakettien kanssa kotiin, ja tässä nyt aatonaattona stressaan, että mitä keksin vielä hankkia hänelle.

Meillä on kaikkea.

Vierailija
16/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla siitä kiinni. Hän on hyvin toimeentuleva ja joku esim. 30€ ravintolalahjakortti ei mielestäni ole kohtuuttoman kallis.

Miksi ihmeessä antaisit puolisolle 30 euron ravintolalahjakortin? Sama kuin sujautat saman verran setelirahaa kirjekuoreen. Sen kumppanin kanssa sinne kuitenkin todennäköisesti mennään syömään, ja jompikumpi laskun joutuu kuittaamaan joka tapauksessa.

Vierailija
17/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tyttöystävälle kivat pikkupöksyt, niin voimme täten molemmat antaa sitten kivan lahjan toisillemme.

Vierailija
18/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu. Turhaa tavaraa on liikaa kaikilla. Palvelut on erikseen, mutta ainakin minä haluan ja voin ostaa itse esim. kasvohoitopalvelun mieluisalta tuottajalta. Lahjahössötys on ihan älytöntä.

Vierailija
19/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tasapuolinen. Mies ei vain ole jouluihminen. Me ei siis olla vietetty joulua yhdessä kertaakaan, vaan lahjan olen antanut etukäteen. Tämän joulun lahjan annoin eilen hänelle. Mies ilahduttaa muuten ja viihdymme yhdessä. 

Vierailija
20/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä hän sitten voisi vaikka tietää, että sellainen voisi olla sinulle hyvä lahja, jota et pitäisi loukkauksena sen suuruuden pienuuden tai minkä tahansa muun ominaisuuden vuoksi. Ymmärrän täysin kyseistä miestä, koska on mahdotonta ostaa naispuoliselle seurustelukumppanille lahjaa vaarantamatta suhdetta. Sen kun vielä pitäisi olla kait sellainen, josta itsekin pitää, ettei osta vain lahjomisen vuoksi.