Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävä halusi, ettei kumpikaan osta joululahjaa toisilleen

Vierailija
23.12.2024 |

Vähän ihmettelen sitä, kun olen nyt 8kk seurustellut miesystävän kanssa ja minä olin jo suunnitellut, mitä voisin ostaa hänelle joululahjaksi, mutta hän lähettikin viestin, jossa kirjoitti, että"sovitaanko, ettei osteta toisillemme joululahjoja, sillä en keksi mitä ostaisin sinulle?". Varsin, että se sopii. 

Ihmettelen vaan, että miten niin ei keksi mitä ostaisi minulle, että eikö hän ole yhtään tutustunut minuun näiden kuukausien aikana, että voisi yhtään ajatella, millaisista jutuista minä pidän? Esimerkiksi joku ravintola- tai hierontalahjakortti olisi ollut just sopiva ja helppo hankkia.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hittooks sitä osteleen kun roskiin lentävät kuitenkin sitten kun homma on loppu. Ei varmasti minunkaan antama joulunalle enää istuskele hyllyllä.

No siis, jos ajatustasolla elelet jo eron jälkeistä aikaa, niin turhahan siinä kohtaa suhdetta on jatkaa.

Ja teillä taas suhde kaatuu siihen ettei saa jotain helvetin joululahjaa :D mitä helvetin lapsia.

Vierailija
82/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi, olin vuosia sitten suht uudessa suhteessa. Miehellä oli synttärit sitten  ja halusin hankkia hälle jotakin. No, hän oli puhunut prätkästä, että vielä haluaisi hankkia sellaisen. Ostin hälle sitten sellaisen lelupyörän, eli semmoisen n. 10 senttisen pyörän. Alkosta hankin sen kaikkein pienimmän pullon viskiä ja kirjoitin kortin missä kerroin, että varani eivät riittäneet oikeaan pyörään niin hankin lohduksi sen lelun ja viskin sitten siihen suruun kun ei ollut oikea prätkä. Kyllä tykästyi lahjastani. Olimme yhdessä monta vuotta tuon tapauksen jälkeen emmekä kumpikaan juuri lahjoneet toisiamme.

Kerran äitienpäivänä hän lähti käymään kaupassa ja toi minulle äitienpäiväkukan kun tiesi etteivät lapseni päässeet käymään, mies ei siis ollut lasteni isä. Hän vain halusi ilahduttaa tuolla tavoin sillä kertaa. Eli pikku muistamiset on kivoja, mutta en halua mitään tiettyjä päiviä siihen enkä todellakaan mitään lahjanhankinta pakkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä ymmärtää, että joillekin se lahjan valita on vaikeaa ja jos on mennyt joskus pieleen niin stressaa vaan enemmän.

Voitte tehdä sen lahjan sijaan jotain kivaa yhdessä.

Itse kerroin aiemmassa parisuhteessa tällaisessa "en keksi mitään, niin en anna mitään" -tilanteessa, että kesäisenä merkkipäivänä ihan niityltä poimitut kukat olisivat ihana yllätys.

Kun en saanut niitäkään, niin ymmärsin ettei kyse ole siitä, ettei toinen millään keksi lahjaa. Häntä ei yksinkertaisesti vain kiinnostanut. 

Et kai sä niistä kukista enää innostuisi jos sitten pyynnöstä menisi ne rehut hakemaan. Naisten vaatimukset on loputtomat.

Vierailija
84/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille ei varmaan kelpaa jos mies sanoisi että sopiva joululahja olisi katsoa vaikka joku elokuva yhdessä. Eiii-iiii haluaa lahjan!

No olisi se aika erikoista nimittää lahjaksi sitä, että katsotaan illalla telkkaria yhdessä.

Ai ei arvon rouvalle kelpaa, rouva kaipaa jotain bling blingiä.

Vinoile minkä haluat, mutta jos ilahduttamiseni olisi toiselle niin vastenmielinen ajatus, niin sittenhän se olisi vaan molemmille parempi lähteä eri suuntiin.

Vierailija
85/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille ei varmaan kelpaa jos mies sanoisi että sopiva joululahja olisi katsoa vaikka joku elokuva yhdessä. Eiii-iiii haluaa lahjan!

No olisi se aika erikoista nimittää lahjaksi sitä, että katsotaan illalla telkkaria yhdessä.

Ai ei arvon rouvalle kelpaa, rouva kaipaa jotain bling blingiä.

Minun kanssani ei tarvitse olla parisuhteessa, ellei halua. Minä nimittäin todellakin kaipaan välillä lahjaksi koruja. Sori siitä. Jopa poikani tajusin ostaa tyttöystävälleen lahjaksi korun, valitsikin sitä huolella monta päivää.

Vierailija
86/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä ymmärtää, että joillekin se lahjan valita on vaikeaa ja jos on mennyt joskus pieleen niin stressaa vaan enemmän.

Itse kerroin aiemmassa parisuhteessa tällaisessa "en keksi mitään, niin en anna mitään" -tilanteessa, että kesäisenä merkkipäivänä ihan niityltä poimitut kukat olisivat ihana yllätys.

Kun en saanut niitäkään, niin ymmärsin ettei kyse ole siitä, ettei toinen millään keksi lahjaa. Häntä ei yksinkertaisesti vain kiinnostanut. 

Et kai sä niistä kukista enää innostuisi jos sitten pyynnöstä menisi ne rehut hakemaan. Naisten vaatimukset on loputtomat.

Näin se ex:kin taisi ajatella.

Lopputuloksena en saanut koskaan mitään muistamisia. En lahjaa, en vientiä vaikka ravintolaan tai muualle treffeille, ei edes kun olin kertonut mistä pidän ja minkälainen muistaminen olisi mukavaa.

Kyllä siinä jossain vaiheessa alkoi miettiä, että olen toiselle aivan totaalinen itsestäänselvyys. Emme tosiaan ole enää yhdessä.

Vierailija
87/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kunhan siinä tekemisessä kuluu rahaa. Tämä tuntuu olevan erityisen tärkeää ja arvotettavaa että rahaa kuluu tai ei ole lahjat minkään arvoista. Voitte näitä romanttisia voikukkatoiveitannekin esittää muttette te niistä oikeasti innostuisi kun sekihän olisi merkki pihistä miehestä sitten tilanteen tullen.

Vierailija
88/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei vain kehtaa sanoa, ettei sillä ole varaa ostaa lahjaa. 

Tää on se selitys

Vierailija
89/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi, olin vuosia sitten suht uudessa suhteessa. Miehellä oli synttärit sitten  ja halusin hankkia hälle jotakin. No, hän oli puhunut prätkästä, että vielä haluaisi hankkia sellaisen. Ostin hälle sitten sellaisen lelupyörän, eli semmoisen n. 10 senttisen pyörän. Alkosta hankin sen kaikkein pienimmän pullon viskiä ja kirjoitin kortin missä kerroin, että varani eivät riittäneet oikeaan pyörään niin hankin lohduksi sen lelun ja viskin sitten siihen suruun kun ei ollut oikea prätkä. Kyllä tykästyi lahjastani. Olimme yhdessä monta vuotta tuon tapauksen jälkeen emmekä kumpikaan juuri lahjoneet toisiamme.

Kerran äitienpäivänä hän lähti käymään kaupassa ja toi minulle äitienpäiväkukan kun tiesi etteivät lapseni päässeet käymään, mies ei siis ollut lasteni isä. Hän vain halusi ilahduttaa tuolla tavoin sillä kertaa. Eli pikku muistamiset on kivoja, mutta en halua mitään tiettyjä päiviä siihen enkä todellakaan mitä

Alkoi hymyilyttää tuo antamasi lahja :D 

Vierailija
90/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoa joku elokuva ei ole lahja. Katsoa antajan ajatuksella valitsema elokuvat samalla antajan hankkimia ja miettimään herkkuja syöden on oikein hyvä lahja.

Vierailija
91/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi suhde loppu jos alkaa tällaista thaikkunaisen meininkiä olemaan että jos ei miehellä olla raha niin minä lähteä.

Vierailija
92/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kunhan siinä tekemisessä kuluu rahaa. Tämä tuntuu olevan erityisen tärkeää ja arvotettavaa että rahaa kuluu tai ei ole lahjat minkään arvoista. Voitte näitä romanttisia voikukkatoiveitannekin esittää muttette te niistä oikeasti innostuisi kun sekihän olisi merkki pihistä miehestä sitten tilanteen tullen.

Naisten kohdalla tärkeintä on että mies on antelias ja että rahaa palaa.kaikkein pahinta naiselle on pihi mies.siitä ei ole hyötyä. 

Vierailija
93/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoa joku elokuva ei ole lahja. Katsoa antajan ajatuksella valitsema elokuvat samalla antajan hankkimia ja miettimään herkkuja syöden on oikein hyvä lahja.

Niin ehkä materialistiselle ja pröystäilevälle beverly hillssin naiselle.

Vierailija
94/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sissus soikoon mitä Beverly Hillssin täydellisiä naisia täällä. Että ihan johonkin lahjojen ja rihkaman puutteeseen kaatuu koko homma sitten.

Ei, kulta, vaan välittämisen puutteeseen.

Jos sulle välittäminen on lahjoja niin heikosti menee.

Välittäminen on tekoja. Huomaavaisten, harkittujen ja vaivalla hankittujen lahjojen antaminen on välittämistä osoittava teko. Miten voisin tietää että toinen välittää, jos hän ei osoita sitä käytännön teoillaan?

Noinhan laiska ja piittaamaton haluaisi tietysti uskotella, että teoilla ei ole väliä, mutta selitys ei kelpaa.

Tässä vaiheessa erottelisin teot ja rahan kuluttamisen toisistaan.  On olemassa niitä romanttisia tekoja jotka ei maksa rahaa ja jotka voi olla myös lahjoja ja sitten on vain kylmää rahalla hankittua rojua mitä toiset ainoastaan laskee lahjoiksi.

Vierailija
95/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa ei osteta lahjaa toisillemme vaan ostetaan jotain kivaa joulun alla yhdessä. Tänä vuonna uudet tyynyt ja black fridaysta 80 eurolla 100 euron ravintolan lahjakortti, käytimme sen lauantaina.  Yhtenä vuonna ostimme joulun alla asunnon. Näin ei tule turhaa tavaraa. Hintataso vaihdellut muutamasta kympistä siihen asunnon hintaan. 

Vierailija
96/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ehkä materialistiselle ja pröystäilevälle beverly hillssin naiselle.

Ahaa. Eli se, että katsotaan "joku elokuva" on ok. Mutta se, että katsotaan sen lahjan saajan mieleinen elokuva ja varattu valmiiksi herkkuja, menee sitten jo ihan yli ja överiksi? :D :D

Juu, en kokisi lahjana sitä, että katson puolison seurana puolison mieleisen toimintaelokuvan, joista en itse välitä pätkääkään.

Vierailija
97/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko nyt joltain aspergerimiehiltä odottaa että tulisi romanttisia lahjoja.

Vierailija
98/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotkos nyt siis itse, millä tavalla ilahdutat/ilahduttaisit puolisoasi?

Vierailija
99/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se ex:kin taisi ajatella.

Lopputuloksena en saanut koskaan mitään muistamisia. En lahjaa, en vientiä vaikka ravintolaan tai muualle treffeille, ei edes kun olin kertonut mistä pidän ja minkälainen muistaminen olisi mukavaa.

Kyllä siinä jossain vaiheessa alkoi miettiä, että olen toiselle aivan totaalinen itsestäänselvyys. Emme tosiaan ole enää yhdessä.

Mikähän siinä on että miehille nämä ei ole tärkeitä asioita ja ovat usein ihan vaan pelkästään siitä naisen kanssa olemisesta tyytyväisiä. Naiset vaatii taas tätä muistamista ja kaiken maailman värkkäämistä.

Vierailija
100/131 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotkos nyt siis itse, millä tavalla ilahdutat/ilahduttaisit puolisoasi?

En, koska eihän teitä mikään ilmainen miellytä eikä niitä lasketa lahjoiksi.