Miesystävä halusi, ettei kumpikaan osta joululahjaa toisilleen
Vähän ihmettelen sitä, kun olen nyt 8kk seurustellut miesystävän kanssa ja minä olin jo suunnitellut, mitä voisin ostaa hänelle joululahjaksi, mutta hän lähettikin viestin, jossa kirjoitti, että"sovitaanko, ettei osteta toisillemme joululahjoja, sillä en keksi mitä ostaisin sinulle?". Varsin, että se sopii.
Ihmettelen vaan, että miten niin ei keksi mitä ostaisi minulle, että eikö hän ole yhtään tutustunut minuun näiden kuukausien aikana, että voisi yhtään ajatella, millaisista jutuista minä pidän? Esimerkiksi joku ravintola- tai hierontalahjakortti olisi ollut just sopiva ja helppo hankkia.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vai onko kyse vain siitä, että ei halua käyttää rahaa minuun? Jos siitä on kyse, niin sitten en ehkä halua jatkaa seurustelua pihin miehen kanssa.
Todennäköisesti tämä selitys on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi vastasit, että sopii. Olisit vastannut, että haluat ostaa hänelle lahjan ja toivot myös, että hankkii sinulle jotain, vaikkapa lahjakortin.
Vastaisin itsekin, ettei anneta lahjoja, ja joulun jälkeen sitten ero.
En lähtisi enää suhteeseen, jossa toinen ei edes sen kerran vuodessa keksisi yhtään mitään lahjaa, ja tämän miettimisen sijaan vain toteaa, etten anna mitään. Kun voisi ihan hyvin antaa sen lahjakortin, jos ei kerran mitään keksi. Itselleni tuollainen vaan nykyään kertoo, etten aidosti kiinnosta toista.
Mun mies on kanssa huono keksimään lahjoja. Ja ollaan sentään tunnettu toisemme jo 26 vuotta, joista yhdessä 22 vuotta (ikää 42v). Samoin hänelle on hirveän vaikea keksiä lahjaa. Hän ei käytä koruja, hänellä on kaikki vaatteet mitä hän tarvitsee. Ravintolalahjakortit su
Ymmärrän tuonkin, mutta toisaalta jos kumppanille osaa antaa yhtään mitään, niin vähän ehkä itse siinä kohtaa mietin. Kun antaa voi vaikka hierontalahjakortin, jotain luksuskonvehteja joita ei itse ei raatsisi ostaa tms.
Laiskuus on minunkin vastaus. Miestä ei vaan jaksa kiinnostaa nähdä vaivaa sinun eteesi. Et ole kovin tärkeä. Sinuna miettisin, kuinka paljon itsesi kannattaa panostaa tuohon mieheen.
Noniin, selvishän se että se lahja pakolla pitää ostaa toiselle jotta sillä sitten kiristetään se toinenkin ostamaan lahja itselle, mikä on se homman pointti. Tee muille se mitä haluat että itsellesi tehdään, eli paskat sen toisen haluista.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkas tämä viestienvaihro tehtiin? Tuskin sentään tänään teillä oli molemmilla vielä lahjat ostamatta?
oletteko puhuneet asiasta jos olette nähneet sen jälkeen toisianne?
jos sinulle on tärkeää että saat puolisolta lahjoja esim synttäreillä, jouluna jne niin kuulostaa että teidän suhde tulee olemaan haastava. Jos taas sinulle on ok että lahjoja ei osteta puolin ja toisin niin mikäs siinä.
Sellainen suhde on kummallinen. Tavallisesti ihminen haluaa ilahduttaa sitä henkilöä, josta pitää ja joka on hänelle tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkas tämä viestienvaihro tehtiin? Tuskin sentään tänään teillä oli molemmilla vielä lahjat ostamatta?
jos sinulle on tärkeää että saat puolisolta lahjoja esim synttäreillä, jouluna jne niin kuulostaa että teidän suhde tulee olemaan haastava. Jos taas sinulle on ok että lahjoja ei osteta puolin ja toisin niin mikäs siinä.
Reilu pari viikkoa sitten miesystävä ilmoitti, että hän ei halua lahjojen vaihtoa. Minun mielestäni tuntuisi kivalta antaa ja saada lahjoja. Toki eihän kaikki saa mielihyvää siitä, että ilahduttaa toista ihmistä.
Ap
Oletko ihan varma, että lahja ilahduttaa? Hymyilisitkö iloisena, kun saisit lahjaksi pörrösukat ja hajuvettä, jota et ikimaai
Mitä te oikein teette seurustellessa. Nussitte vain, tutustumatta sen kummemmin? Kuvittelisi sitä sen verran toisesta oppivan, että tietää mistä asioista hän pitää ja nauttii. Ainakin minä tiedän mistä puolisoni pitää ja mistä ei.
Sissus soikoon mitä Beverly Hillssin täydellisiä naisia täällä. Että ihan johonkin lahjojen ja rihkaman puutteeseen kaatuu koko homma sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu pari viikkoa sitten miesystävä ilmoitti, että hän ei halua lahjojen vaihtoa. Minun mielestäni tuntuisi kivalta antaa ja saada lahjoja. Toki eihän kaikki saa mielihyvää siitä, että ilahduttaa toista ihmistä.
Ap
Miksi yleensä haluat olla tuollaisen kanssa? Näitä on kohdattu elämän varrella. Jälkeenpäin on puistattanut, että edes ryhdyin tekemisiin niin itsekkään ja kylmän henkilön kanssa.
Nappiin mennyt lahja saa suut messingille.
Pidän suuresti arvossa mieheltäni kauan sitten saatua kultaketjua.
Mummorintakoru meni pieleen, samoin höyryrauta, aktiivisuusranneke ja joku sykkivä discokaiutin.
Hänkään ei tykännyt kalliista brändikalsareista, paksusta neulepaidasta tai Harald Hiemuinen -silkkisolmiosta! Suklaat, konjakit ja kirjat ovat uponneet puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Sissus soikoon mitä Beverly Hillssin täydellisiä naisia täällä. Että ihan johonkin lahjojen ja rihkaman puutteeseen kaatuu koko homma sitten.
Ei, kulta, vaan välittämisen puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi vastasit, että sopii. Olisit vastannut, että haluat ostaa hänelle lahjan ja toivot myös, että hankkii sinulle jotain, vaikkapa lahjakortin.
En lähtisi enää suhteeseen, jossa toinen ei edes sen kerran vuodessa keksisi yhtään mitään lahjaa, ja tämän miettimisen sijaan vain toteaa, etten anna mitään. Kun voisi ihan hyvin antaa sen lahjakortin, jos ei kerran mitään keksi. Itselleni tuollainen vaan nykyään kertoo, etten aidosti kiinnosta toista.
Mun mies on kanssa huono keksimään lahjoja. Ja ollaan sentään tunnettu toisemme jo 26 vuotta, joista yhdessä 22 vuotta (ikää 42v). Samoin hänelle on hirveän vaikea keksiä lahjaa. Hän ei käytä koruja, hänellä on kaikki va
Entä jos ei tykkää käydä toisten ihmisten hiplattavana tai syödä suklaata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle välittäminen on lahjoja niin heikosti menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas odotan parisuhteelta vastavuoroisuutta, myös siinä että toinen haluaa nähdä samaa vaivaa minun eteeni, kuin mitä minä näen hänen eteensä.
Yhdestä suhteesta olen jo oppinut, ettei sellainen tee "itsekästä pikkutyttöä", kuten jostain syystä nimittelet.
No jos toinen sanoo ettei tarvitse jossain asiassa nähdä vaivaa, kuten lahjan ostamisessa niin mikä ongelma? Vai onko ne lahjat sulle niin hemmetin tärkeitä.
No, suoraan sanoen olisin täysin myyty siinä kohtaa, kun olisin sanonut ettei TARVITSE. Mutta toinen silti antaisi lahjan, koska HALUAA ilahduttaa.
Pakkohan ei ole tehdä yhtään mitään, mutta en sellaiseen suhteeseen enää itse jäisi, jos ilahduttamiseni olisi toiselle aivan kauhea tehtävä.
Ei kaikki ilahdu lahjoista. Pakkohan se on esittää ilahtunutta jos lahjan saa mutta mielessään ajattelee että taas tätä turhaa roinaa. Tuntuu että jotkut on vaan niin himoshoppailijoita että itse rakastavat sitä krääsän ostoa. Oikeasti ilahduttavat itseään ja tyydyttävät ostohimojaan.
Vierailija kirjoitti:
On tasapuolinen. Mies ei vain ole jouluihminen. Me ei siis olla vietetty joulua yhdessä kertaakaan, vaan lahjan olen antanut etukäteen. Tämän joulun lahjan annoin eilen hänelle. Mies ilahduttaa muuten ja viihdymme yhdessä.
Nyt on pakko kysyä mikä kuvio tässä on kyseessä. Ei ole koskaan vietetty joulua yhdessä. Siis eikö ole suhdetta eikä avoliittoa tai avioliittoa? Varmaan ihmiset ovat epätovoisia, kun suostuvat tällaiseen kohteluun. Vai...onko miehellä itse asiassa vaimo ja lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas odotan parisuhteelta vastavuoroisuutta, myös siinä että toinen haluaa nähdä samaa vaivaa minun eteeni, kuin mitä minä näen hänen eteensä.
Yhdestä suhteesta olen jo oppinut, ettei sellainen tee "itsekästä pikkutyttöä", kuten jostain syystä nimittelet.
No jos toinen sanoo ettei tarvitse jossain asiassa nähdä vaivaa, kuten lahjan ostamisessa niin mikä ongelma? Vai onko ne lahjat sulle niin hemmetin tärkeitä.
No, suoraan sanoen olisin täysin myyty siinä kohtaa, kun olisin sanonut ettei TARVITSE. Mutta toinen silti antaisi lahjan, koska HALUAA ilahduttaa.
Pakkohan ei ole tehdä yhtään mitään, mutta en sellaiseen suhteeseen enää itse jäisi, jos ilahduttamiseni olisi toiselle aivan kauhea tehtävä.&
Luultavasti ihan hyväksi kummallekin sitten päättää suhde, materialisti ja minimalisti ei oikein sovi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on kanssa huono keksimään lahjoja. Ja ollaan sentään tunnettu toisemme jo 26 vuotta, joista yhdessä 22 vuotta (ikää 42v). Samoin hänelle on hirveän vaikea keksiä la
Entä jos ei tykkää käydä toisten ihmisten hiplattavana tai syödä suklaata?
No, mikä onni etteivät ne ole maailman ainoat lahjavaihtehdot! :)
Voi keksiä ihan sitä omaa puolisoa miellyttävää jutun, oli se sitten vaikka äänimaljarentoutus tai lahjakortti johonkin liikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulle välittäminen on lahjoja niin heikosti menee.
Välittäminen on tekoja. Huomaavaisten, harkittujen ja vaivalla hankittujen lahjojen antaminen on välittämistä osoittava teko. Miten voisin tietää että toinen välittää, jos hän ei osoita sitä käytännön teoillaan?
Noinhan laiska ja piittaamaton haluaisi tietysti uskotella, että teoilla ei ole väliä, mutta selitys ei kelpaa.
Megan Foxia deittaillessa olisi taatusti keksinyt jonkun lahjan. Ei vaan piittaa tarpeeksi.
Laiska ja pitää sinua jo tässä vaiheessa itsestäänselvyytenä.