Nyt ei sit oo ollenkaan rahaa, eikä ruokaa. Ja joulu yksin kun ei ole varaa viettää sitä mitenkään tai matkustaa...Istun pimeässä asunnossa
Kiitos tästä hallitus ja kela!! Multa on leikattu jo 4kk ajan yli 30% pois toimeentulotuen perusosasta, siitä VIIMESIJAISESTA etuudesta joka on se viimeinen turvaverkko. Nyt ei ole varaa ostaa edes lamppuja palaneiden tilalle, joten olen kotonani pimeässä. Tänään en ole syönyt mitään, ja koko joulu näyttää menevän yksin pimeässä asunnossa syömättä...
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt opit kantapään kautta, aloita heti säästäminen.
10-20€ säästöön joka kk niin ens vuonna parempi juolu.
Miten luulet säästämisen olevan mahdollista näin olemattomista tuloista?
ap
Lopeta herkkujen ostaminen ja dokaaminen. Olin itse poiskelijana 20 vuotta ja JOKA kuukausi pystyin jostain säästämään hieman rahaa jouhlapyhiin sun muuhun. Olette täysin avuttomia nykyaikana, ettekä kestä mitään.
Mitä tavoitteita sinulla on elämällesi? Olisiko aika jättää tämä maailma?
Siunausta. Hyvää joulua kaikesta huolimatta.
Joo. Pimeässä pirtissä istun nälän kurniessa ja punon vttumaisia juonia fasististen PerrsKokkareiden, Kristillisdemonien och " bäättre fålkdel"in päiden menoksi...
Syyllinen on natsihalitus eli kokoomuspersut persukokoomus...
silti netti näkyy pimeäsä asunnossasi... tääei ole piruilua- vaan vastaus jos aloitus on lehtitalojen tiltujen tekemä...
Suomessa on monilla asiat huonosti-
ja syyllinen on persukokoomus-hallitus joka riistää kansaamme
KELALLA oikeus vähentää vain 2 kk ajan...
sitten pitäisi tulla ainakin 1 kuukauden ajan täydet...
Päätöksetkin kuuluisi tehdä 6kk kerrallaan- jos niin paljon on anottu- mutta eivät tee niin koskaan?
Jossain on sanottu että KELA ja muut tuki-tahot varastaa tuollatavoin kansalle kuuluvia rahoja.
EU on vaatinut suomeen muuten noin 1400 eur per kk tukia- koska oleemme EUn kallein valtio hinnoiltamme
Vierailija kirjoitti:
KELALLA oikeus vähentää vain 2 kk ajan...
sitten pitäisi tulla ainakin 1 kuukauden ajan täydet...
Päätöksetkin kuuluisi tehdä 6kk kerrallaan- jos niin paljon on anottu- mutta eivät tee niin koskaan?
Jossain on sanottu että KELA ja muut tuki-tahot varastaa tuollatavoin kansalle kuuluvia rahoja.
EU on vaatinut suomeen muuten noin 1400 eur per kk tukia- koska oleemme EUn kallein valtio hinnoiltamme
Päätöksissä on valitusmahdollisuus-
on aina arvoitus kannattaako valittaa vai ei...jos alkavt sitten piruilemaan.
On kylätiedossa että valitus on auttanut palauttamaan tuen toimimaan kunnolla.
Ne valitukset käsittelee eri taho kuin tukien päätösten tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tavoitteita sinulla on elämällesi? Olisiko aika jättää tämä maailma?
Tavoite on että sinä jätät tän maailman.
Ja siihen asti voi käydä kaupassa ja unohtaa maksella tuotteet...
Hallitus on nyt kova, oikesitolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sulla menee joulu ja uus vuos mukavasti kun spämmäilet tätä yhtä ja samaa sontaas palstalla tasasin väliajoin päivien aikana kunnes tajus lähtee nälästä. Sähköt kun sulla pelaa näemmä. Ihan on oma valintas koko tilanne, ei hallituksen eikä kelan. Juuri sitä nyt kylvät mitä olet itse ollut koko ikäs niittämässä.
Ei tällä p*skiaisella mikään oikea nälkä ole. Tää on joku räkänokka kaveriton luuseri, joka nauttii, kun saa aikuiset reagoimaan hänen trolleihinsa. Kun muuta sosiaalista elämää ei ole, eikä isi maksa ulilaudan maksua, sitten p*rseilee täällä.
Olen ap, ja tämä aloitus on tosi. Miksi ei olisi?
ap
Kyllä halvemman saa jos ei asu jo kaupungin halvimmasta kämpässä. Meidän perhe muutti 100m2 pari talosta , 42m2 kaksioon. Ahdasta on mutta vuokra 300e halvempi. Ainut mikä minua risoo on se , että jos teen kokopäiväisesti töitä niin nykyään ei palkka enää riitä siihen kolmioon. Asumisen kustannukset karanneet käsistä. Toki voisin tehdä sitten kahta työtä, että lapset saisivat omat huoneet. Olen kuullut huhuja , että lastensuojelu puuttunut kun ei teinellä yksityisyyttä ja nukkuvat vanhemman kanssa samassa huoneessa. Meillä ei ole toista huonetta missä nukkua sohvaa ym.. toki jos eteiseen menisin , mutta silloin ei kukaan voisi kulkea vessaan tai ovesta ulos.
Syön just kinkkua,lohta ja maittavia laatikoita...kohta lämmittämään rantasaunaa...ole hengessä mukana,ja nauti..
Uli-uli-uli... Eläisit kuten isänmaalliset Perus-Suomen kansalaiset. MENE TÖIHIN ja lopeta pummina eläminen. Ittiäs vain niskasta kiinni. Jokaisella on samat mahdollisuudet kun viitsii auttaa itseään. Eikä Herra laiskoja punikkeja ruoki !
Enkelin Apu -fb ryhmässä ilmoitus:
Harmajankatu 3 a 1 ruokaa, lämmintä vaatetta ja pieniä paketteja löytyy lapsille myös, kiitos teidän lahjoittajien me voimme jakaa kaikkea ilmaiseksi pois
Te olette niitä enkeleitä, ei me
Ota meihin yhteyttä kellon ympäri.
Käy sieltä noutamassa ruokaa.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid035Lt9WKsRmUfbSz…
Vierailija kirjoitti: Mutta sulla on silti varaa 25e maksavaan saliin.
Mistä tiedät mitä Ap harrastaa?
Tule mun luo jos olet nainen, on hyvät ruoat, juomat ja olen mukavaa seuraa. Iso sänkykin on.
Monta ketjua sinä vetelä lusmu oikein perustit? https://www.vauva.fi/keskustelu/5875016/voinko-soittaa-itselleni-ambula…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hakenut ruokajakelusta ja diakonilta ruokakasseja. ?
Ruokajakelusta loppuu kesken, ja diakonilta ei mitään kasseja saa
ap
Kolmesti kävit ruokajakelussa, ja joka kerta loppui kesken. Onko mieleen tullut tehdä muutoksia kuten hilata ahteria aiemmin paikalle? Eipä tietenkään. Vinkuvonku vauvalle jatkuu.
Kuulostaa oikeinkin tunnelmalliselta joululta. Onko kynttilöitä, tai edes päreitä mahdollisuus polttaa seinän raossa.
Ihan oikein se näyttää menevän.