Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Air Fryer hypetys

Vierailija
23.12.2024 |

Siis eihän tuolla laiteella voi kaikkea ruokaa valmistaa, esim keittoja? Eikä ole kätevä jos isolle porukalle tekee ruokaa. Jollekin parille ihmiselle sopii paremmin tehdä. Pitää olla myöskin tilaa tuolle laitteelle. Tulee mieleen et laitteella tehdään enemmän ranskis-nakki pikaruokia, toki varmasti voi laitteella tehdä muutakin. Sähkööhän kaikki keittiökoneet käyttää, jotkut enemmän, jotkut vähemmän, kun mainostetaan tämän laitteen pienempää sähkönkulutusta, joka olisi kuin jotain taikaa. 

Käytä jopa 90% vähemmän rasvaa,

siis mihin ruokiin käytetään tolkuttomasti rasvaa, tulee vaan mieleen friteerauskoneella tehtävät ranskikset.

On kyllä tehty laitteesta markkinoinnin avulla hypetys tuote, joka jossain välissä jää unholaan. 

Kommentit (493)

Vierailija
401/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiseen sinkkutalouteen hyvä laite. Tulee kanafileet nopeasti salaatin lisäksi.

Minä kypsennän kanafileet yms. mikrossa silloin kun tahdon nopeasti ja vaivattomasti valmista. Se on paljon terveellisempääkin.

Minä paistan pannulla, menee ehkä 10min.

Pannussa on ainakin sellaiset huonot puolet, että kananfileet on paras laittaa pannuun vasta sitten kun se on kuuma ja niitä täytyy kääntää ja ehkä siirrellä muutenkin kypsymisen aikana. Mikro on huolettomampi, kun sen voi jättää kypsentämään fileitä juuri halutuksi ajaksi juuri halutulla teholla ja se sammuu itsestään sitten kun ruoka on valmis. 

Enkä nyt sano että mikro olisi aina paras vaihtoehto, mutta sille on ehdottomasti paikkansa.

Hyi hemmetti. Toivottavasti ei tarvitse ikinä syödä jotain mikrokanaa. 

Vierailija
402/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiseen sinkkutalouteen hyvä laite. Tulee kanafileet nopeasti salaatin lisäksi.

Minä kypsennän kanafileet yms. mikrossa silloin kun tahdon nopeasti ja vaivattomasti valmista. Se on paljon terveellisempääkin.

Pannussa on ainakin sellaiset huonot puolet, että kananfileet on paras laittaa pannuun vasta sitten kun se on kuuma ja niitä täytyy kääntää ja ehkä siirrellä muutenkin kypsymisen aikana. Mikro on huolettomampi, kun sen voi jättää kypsentämään fileitä juuri halutuksi ajaksi juuri halutulla teholla ja se sammuu itsestään sitten kun ruoka on valmis. 

Enkä nyt sano että mikro olisi aina paras vaihtoehto, mutta sille on ehdottomasti paikkansa.

No onneksi ei ole niin kiire elämässä etten ehtisi 10 minuuttia paistaa kanafilettä pannulla. Siinä samalla voi vaikka täyttää tai tyhentää astiapesukoeen. Sen verran on makuaistia vielä jäljellä etten mikrokanaa ikinä tekisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä silmälasipäisenä en paista pannulla juuri mitään. Vaikka kuinka hyvin ja siististi yrittää paistaa, aina sitä rasvaa jostakin roiskuu linsseille. 

Vierailija
404/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä mikrosta höyryät AirFryer-keskustelussa? Itse käytän nimenomaan fryeriä, koska mikrossa tehty liha tai kala muistuttaa enemmän keitettyä kuin paistettua eli fryerissä saa noista oikeanlaisia.

Vierailija
405/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä silmälasipäisenä en paista pannulla juuri mitään. Vaikka kuinka hyvin ja siististi yrittää paistaa, aina sitä rasvaa jostakin roiskuu linsseille. 

No, ei ihme että keität ja höyrystät kaiken, kun et osaa ruokaa laittaa. Jos joskus laittaisit ruokaa, tietäisit, että pannuihinnsaa esim semmosia ritilöitä, jotka estää rasvan ym. roiskumisen. 

Parempa vaan kun jatkat lihan keittämistä, höystämistä ja mikrottamisesta, niin säästyt ainakin rasvapalolta noilla ruoanlaittotaidoilla. 

Vierailija
406/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei ihme että keität ja höyrystät kaiken, kun et osaa ruokaa laittaa. Jos joskus laittaisit ruokaa, tietäisit, että pannuihinnsaa esim semmosia ritilöitä, jotka estää rasvan ym. roiskumisen. 

Parempa vaan kun j

Kuuleppas pölkkypää, osaan varmaan laittaa paljon parempaa ruokaa kuin sinä. Se ritilä muuten ei estä sen rasvan roiskumista yhtään, tiedoksesi vain, ehkä vain vähän estää. Laitan ruokaa erittäin monipuolisesti, on hellan lisäksi uuni, mikro, tuo parjattu fryer sekä jopa trangia. Osaan myös tehdä ruokaa sekä puu- että kaasulämmitteisillä laitteilla, onnistuuko sinulla mikään muu kuin länkyttäminen toisten ruoanlaittotavoista tietämättömyyksissäsi ja harhaluuloissasi?

Vierailija
407/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airfryerin suosio perustuu myös siihen, että se kuulostaa paljon hienommalta kuin joku tavallisen tylsä kiertoilmauuni. Leipäkonekin voisi nousta taas hetkeksi uuteen suosioon, jos sitä alettaisiin myydä tarpeeksi houkuttelevalla nimellä. 

Breadfryer. Uusi supertrendikäs laite jolla saa aina tuoretta leipää.

Aamulla heräät tuoreen leivän tuoksuun. Aaaahhhh....Osta osta osta. naapurin Pirjokin osti jo.

Ei tartte. Yönylisämpylät jääkaapissa ja kun herää keittää kahvia, heittää pari taikinapalloa airfryeriin.. siinä kun kahvi tippunut, on tuoreet sämpylät odottamassa :P

Kunnon breadfryer ei pelkästään paista vaan myös vaivaa, kohottaa ja leipoo taikinan ennen paistamista. Sitä paitsi vasteleivottu on muutenkin ihan eri asia kuin jääkaapissa yön yli muhinut taikina. Kuinka kukaan tuoreen leivän ystävä voisi vastustaa breadfryeria?

Vierailija
408/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suljetussa astiassa se ilma ei kierrä siinä ruoan ympärillä, vaan kuumentaa astiaa, jonne muodostuu se vesihöyry. Ihan samanlailla, kun höyrytät kattilassa kannen ollessa kiinni, missä on vesihöyryä. Yhtälailla airfryerissä voit säätää lämpötilaa."

Mikään ei poista sitä tosiasiaa, että airfryer kuumentaa höyryṭyksessä käytettävää astiaa joka puolelta. Tällä tavalla ruoka kypsyisi myös ilman höyryä. 

Puhtaassa höyrytyksessä ruoka ei kypsyisi lainkaan ilman kuumaa höyryä. 

Vierailija
409/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunia joutuu pesemään perusteellisesti pari kertaa vuodessa, mutta se airfryer joka käytön jälkeen ettei ala haisemaan rasvalle. 

Vierailija
410/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunia joutuu pesemään perusteellisesti pari kertaa vuodessa, mutta se airfryer joka käytön jälkeen ettei ala haisemaan rasvalle. 

Ei vaan meillä ole haissut rasva, koska me tehdään rasvaa tiriseviä ruokia useamman kuukauden väliajoin. Yleensä laitan fryerissä peruslaatikkoruokia eli makaronilaatikkoa ja kiusauksia ymv. Aika erikoinen ruokavalio sinulla, jos rasva aina roiskuu ja tuskin se on edes terveellinen.

Vierailija
411/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airfryer on parhaimmillaan epäterveellisten ruokien kypsentämisessä. Kannattaako sellainen ottaa tilaa viemään ja vielä maksaakin siitä, jos tekee ranuja kerran pari kuussa? 

Vierailija
412/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan meillä ole haissut rasva, koska me tehdään rasvaa tiriseviä ruokia useamman kuukauden väliajoin. Yleensä laitan fryerissä peruslaatikkoruokia eli makaronilaatikkoa ja kiusauksia ymv. Aika erikoinen ruokavalio sinulla, jos rasva aina roiskuu ja tuskin se on edes terveellinen.

Etkö sitten pese joka käytön jälkeen kuten ohjeistettu?

Vierailija
413/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sitten pese joka käytön jälkeen kuten ohjeistettu?

Ei ollut minun laitteen ohjekirjassa sitä, että joka ikisen kerran pitäisi pestä myös vastukset. Ennemmin minä luotan laitteen ohjeisiin kuin Vauvan ohjeisiin. Lisäksi käytän oikeita suojapapereita laitettavien ruokien alustana.

Vierailija
414/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttären opiskelija-asunnossa ei ole uunia vaan valmistaa todella paljon ruokia af:llä.

Itse taas vietän ulkomailla puolet vuodesta yksin joten on turha lämmittää uunia yhden ihmisen ruokia varten. Ruuasta tulee lämmitettynäkin parempaa kuin mikrossa

Vierailija
415/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten pizzoista saa fryerillä jopa syömäkelpoisia. Itse en ole sietänyt mikrossa lämmitettyjä pistävänmakuisia kuralätkiä, olen syönyt niitä vain, jos siippa on niitä lämmittänyt valmiiksi useamman. Tunnin huoneenlämmössä seisseinä ne ovat paljon parempia. Nyt sitten uskalsin kokeilla fryerissä paistamista ja ylläri vieköön, siitähän tuli jopa syötävä ruoka, kun pohjakin kypsyi kunnolla.

Vierailija
416/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airfryer on parhaimmillaan epäterveellisten ruokien kypsentämisessä. Kannattaako sellainen ottaa tilaa viemään ja vielä maksaakin siitä, jos tekee ranuja kerran pari kuussa? 

Kannattaa ehdottomasti. Lihapiirakkaa ja mozzaeellarikkuja just menossa Airiin.

Vierailija
417/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypsennän kasvikset Airfryerissa. Tänään kypsensin ruusukalia. En tee mitään epäterveellistä ruokaa. 

Vierailija
418/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 125cm...

Vierailija
419/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarioisten pizzoista saa fryerillä jopa syömäkelpoisia. Itse en ole sietänyt mikrossa lämmitettyjä pistävänmakuisia kuralätkiä, olen syönyt niitä vain, jos siippa on niitä lämmittänyt valmiiksi useamman. Tunnin huoneenlämmössä seisseinä ne ovat paljon parempia. Nyt sitten uskalsin kokeilla fryerissä paistamista ja ylläri vieköön, siitähän tuli jopa syötävä ruoka, kun pohjakin kypsyi kunnolla.

Yksikään itseään kunnioittava ihminen ei syö roiskeläppiä.

Vierailija
420/493 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttären opiskelija-asunnossa ei ole uunia vaan valmistaa todella paljon ruokia af:llä.

Itse taas vietän ulkomailla puolet vuodesta yksin joten on turha lämmittää uunia yhden ihmisen ruokia varten. Ruuasta tulee lämmitettynäkin parempaa kuin mikrossa

Sellainen pikkuasunto, jossa ei ole lainkaan uunia, onkin yksi harvoista paikoista joissa airfryeria kannattaa tosissaan harkita. Itse kyllä pärjäsin hyvin pelkällä mikrolla silloin kun talon puolesta oli pelkät keittolevyt. Mutta jos silloin olisi ollut airfryereita (tai jos olisin tiennyt niistä), en tiedä kumman olisin hankkinut vai olisinko koittanut tehdä tilaa molemmille.