Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset ruoasta nirsoilijat - ärsyttävyyden huippu.

Vierailija
23.12.2024 |

Ja sanotaan nyt ensin, että nyt en siis tarkoita ihmisiä, jotka joutuvat vaikkapa allergioiden tai muiden vastaavien terveydellisten rajoitteiden takia vahtimaan mitä syövät, vaan ihmisiä, jotka nirsoilevat pelkästä nirsoilemisen ilosta.

Siis näitä tapauksia, jotka loukkaantuvat siitä, että nyt vaikka joulupöydästä puuttuu jokin ruokalaji tai kieltäytyvät syömästä jotain, jos se ruoka ei ole valmistettu täsmälleen häntä miellyttävällä tavalla. Ovat yleensä jotain keski-ikäisiä tai sitä vanhempia ihmisiä, ja pahimmillaan muut vielä ympärillä hössöttävät ja ymmärtävät ja suvaitsevat loputtomiin tuota nirsoilua ja ovat nähtävästi sitä mieltä, että tämän yhden henkilön mieliksi oleminen menee kaikkien ja kaiken muun edelle.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen näitä tapauksia todella paljon. Pahenee vain iän myötä. 

Vierailija
2/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nirso, mutta onneksi olen myös aikuinen ja saan päättää mitä suuhuni pistän. Mutta en pidä itsestäni meteliä, jos ei ole mieluista apettaa niin jätän vain ottamatta. Isäni oli nirsouden vastakohta, eli kaikki (pilantuneetkin) ruuat piti syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella nirso, siihen pisteeseen asti että useat ruoka-aineet aiheuttavat oksennusrefleksin. Hävettää itseänikin istua ruokapöydässä kun tiedän etten pysty syömään juuri mitään. Oman kokemukseni mukaan tästä pitää kuitenkin enemmän meteliä ne ihmiset jotka seuraavat vierestä toimintaani ja loukkaantuvat loukkaantumisen ilosta jos en syö kaikkea (ihmisiä on aivan riittävästi ilman minuakin tuhoamaan se ruokamäärä pöydältä). 

Vierailija
4/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joulupöydässä kieltäydytään jostain vai onko teillä se sveitsiläinen perinne, jossa pöydän päässä istuva emäntä annostelee ruuat ja lautanen on syötävä tyhjäksi? Meillä jokainen ottaa mitä haluaa eikä ole pakko edes maistaa.

Aikuisuuteen kuuluu sekin, että ei itse kiusaa itseään ja tee jotain muiden miellyttämiseksi. Jos en pidä sinappisillistä, en syö sitä, vaikka miniä miten vaatii, että pakko on syödä, vihaan nirsoja.

Vierailija
5/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pahimpia ovat ne, jotka vahtaavat muiden syömiset ja syömättä jättämiset ja ääneen kommentoivat. Pahimmat jopa haastavat kysymyksillään. Antakaa olla ja keskittykää omiin syömisiinne. En toki hyväksy ääneen nirsoilijoitakaan sen paremmin. Pyrin olemaan erossa kummastakin ihmistyypistä.

Vierailija
6/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joulupöydässä kieltäydytään jostain vai onko teillä se sveitsiläinen perinne, jossa pöydän päässä istuva emäntä annostelee ruuat ja lautanen on syötävä tyhjäksi? Meillä jokainen ottaa mitä haluaa eikä ole pakko edes maistaa.

Aikuisuuteen kuuluu sekin, että ei itse kiusaa itseään ja tee jotain muiden miellyttämiseksi. Jos en pidä sinappisillistä, en syö sitä, vaikka miniä miten vaatii, että pakko on syödä, vihaan nirsoja.

No, olen itse ollut tilanteissa joissa joku on häipynyt ruokapöydästä murjottamaan toiseen huoneeseen, kun tarjolla oli "väärää" kastiketta ja toisen kerran sitä maristiin koko loppuilta, kun ei ruokien joukossa ollutkaan keitettyjä perunoita.

Vierailija
7/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, kun emäntä ei anna ihmisten ottaa mitä haluavat, vaan tinkaavat syitä. En todellakaan avaa sairauksieni kirjoa muille! 

Vierailija
8/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin ihmisen joka ei syönyt mikään mikä kuulosti vähääkään "epäilyttävältä". Jokin ainesosa jos oli mukamas epäilyttävä (heitän esimerkiksi... fenkoli), niin tämä ihminen ei syönyt sitä ruokaa. Ei edes kokeillut koska tiesi heti ettei tule tykkäämään kun siinä on yksikin epäilyttävä ainesosa. Taitaa olla nykyään 30 -vuotias.

Hän myös käyttää vain suolaa ja pippuria ruoanlaitossa, niitäkin äärimmäisen niukasti.

Vierailija
9/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä naurettavinta on aikuinen mies joka "vihaa" kaikkia kasviksia niin paljon että ei voi koskaan syödä niitä missään ja huutelee kuinka kauheita "veke" ihmiset on. Tulee ihan mieleen joku 5 vuotias lapsi

Vierailija
10/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen nirso, mutta en tietenkään valita tarjotusta ruoasta. Onneksi joulupöydässä on aina kinkkua ja lohta, niitä ei hevillä syömäkelvottomaksi turmele.

Vierailija
11/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olen itse ollut tilanteissa joissa joku on häipynyt ruokapöydästä murjottamaan toiseen huoneeseen, kun tarjolla oli "väärää" kastiketta ja toisen kerran sitä maristiin koko loppuilta, kun ei ruokien joukossa ollutkaan keitettyjä perunoita.

Olet valinnut väärät läheisesi ja tuttavasi. Olen pian 70 vuotta enkä ole koskaan elämässäni kohdannut kuvaamasi kaltaisia ihmisiä.

Vierailija
12/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo yli viisikymppinen ja äitini edelleenkin yrittää asennekasvattaa minua ruokapöydässä. Kun järjestää vaikka syntymäpäivänsä, pöydässä voi olla vaikkapa kieltä, elimiä tai jotain muuta vastavaa. Varmasti tietää jo puolen vuosisadan kokemuksesta, että jätän syömättä, mutta aina tuo jaksaa yrittää ja sitten leikkii marttyyriä, kun ei kelpaa.

Vierailija
13/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten syömisestäkin on tullut näin vaikeaa. Antakaa toisten syödä rauhassa mitä haluavat. 

Vierailija
14/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten syömisestäkin on tullut näin vaikeaa. Antakaa toisten syödä rauhassa mitä haluavat. 

Se muuttuu aina vaikeaksi, kun aikuistet ihmiset eivät halua noudattaa tuota neuvoasi.

Vierailija
15/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt teet nirsoilusta aika lavean asian. Yleensä kyse on siitä, että ei syödä jotain, sinulle nirsoilu on näköjään sitä, että vaaditaan jotain. Tuolla perusteella minäkin olen nirso, koska ravintolassa tilasin annokseni ilman röstiperunaa.

Vierailija
16/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin ihmisen joka ei syönyt mikään mikä kuulosti vähääkään "epäilyttävältä". Jokin ainesosa jos oli mukamas epäilyttävä (heitän esimerkiksi... fenkoli), niin tämä ihminen ei syönyt sitä ruokaa. Ei edes kokeillut koska tiesi heti ettei tule tykkäämään kun siinä on yksikin epäilyttävä ainesosa. Taitaa olla nykyään 30 -vuotias.

Hän myös käyttää vain suolaa ja pippuria ruoanlaitossa, niitäkin äärimmäisen niukasti.

Näitä riittää. Ei noita tarvitse huomioida, huomiota vain hakevat. Jos ruoka ei kelpaa, niin voi voi. Yleensäkään en ymmärrä, miksi jouluruuista tehdään niin hirveän iso numero. Jotkut keittää ja paistaa viikkotolkulla, mikäs siinä jos siitä tykkää. Itselläni jouluruuat tuppaa olemaan samaa kuin muinakin päivinä, kalaa eri muodoissa, sienisalaattia, skagenröraa, juustoja, maksapateeta, perunamuusia tai perunalaatikkoa. Joulutortuista tykkäisin, mutta unohdin ostaa. Näillä liukkailla keleillä jää kaupassakäynti. No pitää ajatella, että tortuthan olis vaan lihottanu.

Vierailija
17/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt teet nirsoilusta aika lavean asian. Yleensä kyse on siitä, että ei syödä jotain, sinulle nirsoilu on näk

Nyt täytyy ihan mielenkiinnosta kysyä, että mitä termiä nirsoilijan sijasta sitten käyttäisit aloitusviestissä kuvatuista henkilöistä?

Vierailija
18/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi... Mä en syö sitä mikä on pahaa. On oikeus kieltäytyä.

T. 30+

Vierailija
19/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi... Mä en syö sitä mikä on pahaa. On oikeus kieltäytyä.

T. 30+

Ei tietenkään tarvitse syödä, jos jostain ei pidä. Mutta painutko ruokapöydästä tiehesi loukkaantuneena siksi, että tarjolla on yksikin ruokalaji, mistä et nyt satu pitämään?

Vierailija
20/50 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, itsekin pidän tällaisia vauvasuita rasittavina. Yritä nyt sopia vaikka jotain kounastreffejä ravintolaan, jos pizza ja ranskalaiset on ainoa mikä kelpaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme