Onko miehen ammatilla väliä? Siltä vaan tuntuu
Olen päälle kolmekymppinen sinkkumies, varastossa töissä, koulutus merkonomi. Ihan hyvännäköinen ja oikein mukava ja kunnollinen, mutta eipä vaan flaksi tunnu käyvän. Onko syynä etten ole kirurgi, lentäjä tai edes insinööri? Sitäkö naiset haluatte?
Kommentit (133)
On ollut puolisona työtön, insinööriä ja pienipalkkaista duunaria.
Tottakai ammatilla on väliä, oli sitten kyseessä ystävä, deitti tai kuka tahansa. Esimerkiksi poliitikot, taiteilijat, julkkikset, teurastajat, autokauppiaat, vakuutusmyyjät ja monet muutkin ammatit on täysi turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sillä väliä, esim. juristi ammattina on kunnon red flag. En todellakaan kaipaa elämääni älykästä, analyyttista ja läpeensä moraalitonta miestä.
Ei hitto repesin, oon juristinainen. Toivottavasti joku mies haluaa älykkään analyyttisen läpeensä moraalittoman naisen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sillä väliä, esim. juristi ammattina on kunnon red flag. En todellakaan kaipaa elämääni älykästä, analyyttista ja läpeensä moraalitonta miestä.
Ja itse suhtautuisin skeptisesti myös siihen lääkäriin. Ei sinänsä siinä ammatissa ole tietenkään mitään vikaa, mutta aika moni lääkäri vaikuttaa tietyllä lailla vähän "kylmiltä" tyypeiltä. Ja tuntemissani perheissä, joissa mies on esim. lääkäri (tai muu vastaava) pyörii koko perheen elämä miehen työn ympärillä. Miehen työajat sanelevat perheen elämää ja menevät aina kumppanin työaikojen edelle (koska miehen työ on rahakkaampi), ja joissain tapauksissa kouluikäisten lasten perhe on muuttanut toiselle paikkakunnalle miehen uran takia. En itse haluaisi elää tällaista elämää, enkä halua olla aina se, joka joustaa.
Ex-miehen vuorotyö määritteli täysin sen miten meillä nukuttiin ja mun kroppa meni täysin sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sisin on tärkein, mutta jos rinnan ovat esimerkiksi lääkäri tai lentäjä versus varastomies tai putkimies niin miten luulette, ketkä naiset valitsee?
Riippuu minkälaisisia nuo miehet ovat luonteeltaan.
Useibhan palstalaiset pilkanneet Allua joka Postissa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sisin on tärkein, mutta jos rinnan ovat esimerkiksi lääkäri tai lentäjä versus varastomies tai putkimies niin miten luulette, ketkä naiset valitsee?
Varastomies, todennäköisesti ainoa kahdeksasta neljään työ, en halua miestä jonka työ määrittelee sen arjen rytmin.
- kahdeksasta neljään duunari
Vierailija kirjoitti:
On naistenkin ammatilla väliä. Ties kuinka monet pakit sain hoikkana ja laitettuna 20 vuotiaana kun sanoin olevani siivooja. Ja tasan juuri sen sanomisen jälkeen ilme miehellä muuttui, aina. No sentään yksi otti kainaloonsa. Siivoustyössä edelleen yli 40 vuotiaana. Aina on ollu töitä ja pidän kodinkin puhtaana. Puolison kanssa maksellaan talolainaa, palkkakaan ei enää mikään huono.
Tämä on oikeasti ihan totta. Minun ex-avovaimo oli ihan oikean mallin tai missin näköinen ja hänelle oli deittaillessa osa miehistä nauranut päin naamaa kun sanoi olevansa keittäjä/siivooja.
Vierailija kirjoitti:
No eipä varastomiehet paljon nappaa akateemisia naisia. Mitä sellaisen kanssa voisi edes tehdä? Jutella ei viitsi, matkusteluun sillä ei ole varaa, perheen perustamiseenkaan ja asuntolainaan sillä ei ole varaa. Panna voi fiksummankin kanssa.
Siis nainen tietenkin maksaa lomat ja maksaa asuntolainan. Mies maksaa mitä voi. Lähinnä sapuskat? Tietenkin nainen maksaa suurempituloisena lähes kaiken. Mies osallistuu parhaansa mukaan.
Itse olen viemärisukeltaja, ja ihmettelen, miksi naiset eivät käy kuumana, kun mulla on ammattitaitoa "viemäreistä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto repesin, oon juristinainen. Toivottavasti joku mies haluaa älykkään analyyttisen läpeensä moraalittoman naisen. :D
Naisen kohdallahan asia on kuitenkin aika päin vastoin
Vierailija kirjoitti:
Jos siis kotipimpsan haluat, niin vaihda ammattia, ja lopeta ruikuttaminen. Muut kuin lentäjät, lääkärit yms eivät pariudu Suomessa👍👍👍
Olen diplomi-insinööri, kerman päältä kuorittua kermaa. En mikään AMK-pelle. Naiset, voitte laittautua jonoon. Valitsen parhaat, koska sitä olen itsekin.
Munkin entinen miespuolinen kaveri päätteli sinkkuutensa johtuvan milloin mistäkin pikkuseikasta, ja että naiset haluavat sellaisen tai tällaisen, mutta millään hän ei nähnyt omassa luonteessaan vikaa, vaikka siinä se syy sinkkuuteen on. Ja on edelleen siis sinkku, koska on jäänyt rämpimään lillukan varsiin, joita naiset eivät todellakaan pidä suhteen stoppareina. Ihan samanlaista hänen puheensa kuin aloittajankin, joten veikkaan vahvasti syyksi surkeaa luonnetta.
Silloin kun hyvännäköisenä sinkkumiehenä deittailin ahkerasti ja aloin saamaan kokonaiskuvaa tarjonnasta, niin kyllä se ammatti olisi ollut se game-changer ja jossain määrin myös itsensä esiin tuominen somessa. Työskentelin siis silloin duunarina.
Minulla oli toki paljonkin tutustumisia myös koulutetumpien naisten kanssa, mutta jossain vaiheessa tajusin kuinka ratkaisevia avainsanoja tutustumisen lämpeämiselle se miehen koulutus ja titteli on.
Vierailija kirjoitti:
Olen diplomi-insinööri, kerman päältä kuorittua kermaa. En mikään AMK-pelle. Naiset, voitte laittautua jonoon. Valitsen parhaat, koska sitä olen itsekin.
AMK- pelle ?
Minulla on "AMP-pelle " , DI tytär johtajana isossa firmassa. Laajentanut osaamista usealle sektorille 😁. Mitäs teet sinä ?
Ap:stä TUNTUU.
Miehet perustaa mielipiteensä TUNTEISIIN.
Vierailija kirjoitti:
Sen, joka rakastaa. Joka näkee sydämeen eikä vain naisen vartaloon.