Onko miehen ammatilla väliä? Siltä vaan tuntuu
Olen päälle kolmekymppinen sinkkumies, varastossa töissä, koulutus merkonomi. Ihan hyvännäköinen ja oikein mukava ja kunnollinen, mutta eipä vaan flaksi tunnu käyvän. Onko syynä etten ole kirurgi, lentäjä tai edes insinööri? Sitäkö naiset haluatte?
Kommentit (133)
Sellaisen neuvon voi antaa, että älä ainakaan väheksy työtäsi. Työsi on välttämätöntä asioiden sujuvuudelle. Ole ylpeä työstäsi.
Suhtaudu uteliaasti ja arvostavasti kaikkiin muihin ammatteihin. Jos olet kateellinen, naamioi se ihailuksi: on hienoa, että jotkut jaksavat opetella hankaliakin asioita, kuten vaikkapa sähköverkon toimintaa.
Lue jotakin isoa sanomalehteä uteliaasti ja sivistä itseäsi. Sivistys kiehtoo vastakkaista sukupuolta. Tai jos sivistyminen ei ole sinua varten, on aina muitakin joita se ei kiinnosta ja sinun on hyvä keskittyä treffaamaan heitä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on väliä. Miksi valittaa ilmiselvästi asiasta? Sama kuin ihmetellä, onko naisen ulkonäöllä väliä.
Siis sä vertaat miehen koulutusta naisen ulkonäköön?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väliä, ulkonäöstä se on kiinni. Voi olla vaikka mikä työtön peruskoulupudokas, niin kiinnostuneita naisia on jonoksi asti, jos naama ja pituus ovat kunnossa. Vastaavasti jos ei ylitä naisten ulkonäkörimaa, niin sitä ei voi millään koulutuksella tai ammatilla kompensoida.
En ole samaa mieltä. Miettikää jotain miljardöörejä, eiköhän naisia ole jonoksi? Koulutetuille naisille peruskoulupudokas ei todellakaan kelpaa, olkoon mikä adonis tahansa. Itse en ainakaan puolisoksi huolisi. Huh.
Kyllä ammatilla on väliä. Itse en ole ottanut miehekseni duunarijannuja vaikka kysyntää olisi ollutkin. Miehen ammatti on oltava samaa tai korkeampaa tasoa kuin omani, muuten ei maailmankuvat täsmää... Työsi on tärkeää siitä tässä ei ole kyse vaan siitä, että jokainen etsiköön itselleen omantasoista seuraa ja tähän tasoon vaikuttaa paljon myös ammatti
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo epäseksikäs ammatti 😐 next!
Ai jotkut valitsee ammattinsa seksikkyyden mukaan? Minulla ainakin se seksikkyys tulee ihan itsestä. Monia eri hommia olen elämäni aikana tehnyt ja mikään homma ei ole ollut sellaista mikä olisi lopettanut naisen mielenkiinnon, harvemmin noita kukaan on edes kysellyt, ne on vaan tullut ilmi sitten jutellessa.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai on väliä. Miksi valittaa ilmiselvästi asiasta? Sama kuin ihmetellä, onko naisen ulkonäöllä väliä.
Ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ammatilla on väliä. Itse en ole ottanut miehekseni duunarijannuja vaikka kysyntää olisi ollutkin. Miehen ammatti on oltava samaa tai korkeampaa tasoa kuin omani, muuten ei maailmankuvat täsmää... Työsi on tärkeää siitä tässä ei ole kyse vaan siitä, että jokainen etsiköön itselleen omantasoista seuraa ja tähän tasoon vaikuttaa paljon myös ammatti
Maailmankuvat ei täsmää? Ammattihan kertookin paljon ihmisen maailmankuvasta. Tässä sen näkee että vaikka sulla koulutusta olisi niin se ei vielä tee ihmisestä fiksua.
välillä tuntuu että liian hyväkin palkka on huonosta. Itse ihan ei mitään koulutusta vaativassa duunariammatissa ja tulot n 6000e/kk+päivärahat ja sitten tietysti jos huvittaa ylitöitä tehdä (tällä verotuksellako). Eräälle akateemiselle seurustelukumppanille tuo tuntui ihan ylitsepääsemättömälle kun kehtasin häntä enemmän tienata kun hän oli kouluja käynyt hieno ihminen ja vaativassa työssä. Ei uskonut kun kerroin että palkka tulee työn vaativuuden eikä sen mukaan paljonko on kouluja käynyt. Mun mielestä ihan järjetöntä koska itsehän oli alansa valinnut ja jos on valmis vuosia kouluttautumaan ja palkka on niin tärkeä niin ottaa sitten semmoisen uran missä tienaa myös hyvin
Kerron olevani logistiikka-alalla. Jos tulee lisäkyselyä sanon, että pyöritämme koko Suomen logistiikkaketjua asiassa X. Jos tulee vielä kysymyksiä sanon, että se on vähän sellaista hybridihommaa, osa fyysistä ja osa päätetyötä. Olen myös töissä varastolla.
Eihän se seksikäs työnimike ole ja ihmisillä on jänniä ennakkoluuloja, että kaikki on jotain yhteiskunnan jämäpaloja. Omalta työpaikalta on pari jopa lähtenyt lipastoon. Että ei se ehkä ihan automaatio ole, että jos on varastolla, on tyhmä kuin saapas ja hänen kanssaan ei voi edes keskustella mistään.
Vierailija kirjoitti:
Lipastoon? :O
Niin, on aika hurjaa kun oletus tuntuu usein olevan se, että siellä varastolla ollaan siksi, ettei ns. omat riittäneet mihinkään muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on miehenä paljon kokemusta että naisen kiinnostus loppuu täysin kun kerron ammattini.
Ammatti on naisille äärimmäisen tärkeä, koska jotkut naiset ihan oikeasti aloittaa keskustelun näin:
"Moi mitä teet työksesi?"
Tai jos kysyt naista treffeille niin hän vastaa:
"Ehkä ;) mutta mikä olitkaan ammatiltasi"
Eli jos et ole lääkärijuristi niin nainen ei lähde treffeille.
Palomiehet, poliisit ja kapiaiset ovat kuumaa kamaa naisten keskuudessa.Väärin. Nuo ovat vuorotyöntekijöitä ja voi olla monelle naiselle kynnyskysymys.
En perustaisi perhettä vuorotyötä tekevän kanssa näin miehenäkään.
Tiedän useampi pareja joissa nainen on parturi-kampaaja tai vastaavaa, ja mies on grindannut yliopiston. En tiedä yhtäkään paria jossa asetelma olisi toisinpäin, eli mies olisi tyyliin kokki ja nainen joku uraohjus. Mistä sitten henkii.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useampi pareja joissa nainen on parturi-kampaaja tai vastaavaa, ja mies on grindannut yliopiston. En tiedä yhtäkään paria jossa asetelma olisi toisinpäin, eli mies olisi tyyliin kokki ja nainen joku uraohjus. Mistä sitten henkii.
Mun tuttu pariskunta: mies lähihoitaja, nainen psykiatri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu pariskunta: mies lähihoitaja, nainen psykiatri
Siis kyllähän tuollaisia pareja varmasti on, mutta harvemmassa.
Jos joku viitsii lanseerata maikkarille Varastomiehelle morsian -formaatin, niin aion seurata sarjaa.
Niin onhan se totta ettei se työ itsessään määritä ketään ja varmasti Suomi täynnä varastomiehiä joilla hulppea elämä kun voi olla perhe, peritty iso velaton talo ja tontti sekä yhteisöllinen elämäntyyli ja matalat muut elinkustannukset kun asuu maakunnassa. Joissain yhteisöissä näitä ihmisiä arvostetaan.
Lähtökohtaisesti jossain pk-seudulla varastomiesten arvostus on olematon ja syynsä varmaan silläkin että varastoissa työskentelee huomattavan paljon epäsosiaalisia tapauksia joiden tavat ja asenteet eivät ole kenenkään naisen mieleen.
Ei ole minulle ainakaan minkään valtakunnan väliä. Kunhan ei ole mikään parittaja tai muu oikeasti moraalisesti arveluttava ala. Vika on tapauksessasi jossakin muualla kuin ammatissa.
Ammatilla on aina väliä kun kumppanivalintaa mietitään.
Harva mieskään esimerkiksi prostituoitua ihan miettimättä ottaisi vaimoksi vaikka muutoin tykkäävätkin huudella, että naisen ammatilla ei ole väliä. Myöskään "some-influensseri" tuskin olisi ihan ensimmäisenä haluttavien ammattien listalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos flaxi ei käy, syy on poikkeuksetta siinä ettet ole niin mukava kuin luulet. Ei ammatissasi, koulutuksessasi, rahatilanteessasi tai ulkonäössäsi.
Tämä. Tiedän epäkiinnostavissa duunariammateissa olevia, joilla naisia olisi jonoksi asti tarjolla.
Ja tämä ei siis missään nimessä tarkoita, etteikö amiksia tarvittaisi tai etteikö amiskin voisi olla hyvä ja ammattitaitoinen työntekijä. Maailma nyt vain tarvitsee eri tasoisesti koulutettuja ammattilaisia.