Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehen ammatilla väliä? Siltä vaan tuntuu

Vierailija
23.12.2024 |

Olen päälle kolmekymppinen sinkkumies, varastossa töissä, koulutus merkonomi. Ihan hyvännäköinen ja oikein mukava ja kunnollinen, mutta eipä vaan flaksi tunnu käyvän. Onko syynä etten ole kirurgi, lentäjä tai edes insinööri? Sitäkö naiset haluatte?

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös varastotyöntekijä ja tienaan 50 000e vuodessa. On sitä kai huonommin tienattujakin aloja olemassa. Nainen olen. 

Ihmisillä on oletus, että akateeminen tienaa automaattisesti paremmin kuin joku duunari. 

Koulutusinflaatio, kun useammalla on saman arvoinen tutkinto tutkinnon arvo alenee ja kilpailu on kovaa ja se laskee palkkoja. Duunarialoilla tehdään myös enemmän ylityötunteja.

- KTM, yt-neuvottelujen jälkeen nuohooja

Vierailija
42/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On väliä akateemisille akoille ja hyväksikäyttäville muijille.

Katsoin yleltä sitä sarjahuijari sarjaa. Kun nainen haluaa itselleen jotain parempaa hän tulee huijatuksi ja hyväksikäytetyksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro olevasi yksityisellä sektorilla logistiikan asiantuntijana ja materiaalivastaavana.

Vierailija
44/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaunis nuori nainen ja minulla on ollut kolme miestä: työtön, rekkakuski ja insinööri. 

Oliko tuossa järjestyksessä ?  Nousujohteinen

Vierailija
45/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esim vuorotyö. Olen oman terveyteni jo kerran pilannut vuorotyöläisen puolisona, toista ei tule. 

Vierailija
46/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan sillä on valtava merkitys koska deittimarkkinoilla vallitsee naisten valta. He voivat olla kuinka kranttuja tahansa ja silti löytyy seuraa. On aivan absoluuttinen lottovoitto olla nainen nykypäivän Suomessa!

Miehen elämä on vaikeaa, naisen elämä on helppoa

Vierailija
47/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi reilua olla jakamatta täällä harhaanjohtavaa tietoa jos aloittaja oikeasti haluaa tietää missä mennään. Ihan tutkitusti varastomiesten ja muiden matalasti koulutettujen miesten asema parisuhdemarkkinoilla on huono.

Tilasto ei tietenkään ole este jollekin yksilölle löytää helpostikin seuraa. Ja toisaalta moni duunarihenkinen nainen ei edes halua muuta kuin miehen joka tekee suorittavaa työtä. 

Vierailija
48/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miehenä paljon kokemusta että naisen kiinnostus loppuu täysin kun kerron ammattini.

Ammatti on naisille äärimmäisen tärkeä, koska jotkut naiset ihan oikeasti aloittaa keskustelun näin:

"Moi mitä teet työksesi?"

Tai jos kysyt naista treffeille niin hän vastaa:

"Ehkä ;) mutta mikä olitkaan ammatiltasi"

Eli jos et ole lääkärijuristi niin nainen ei lähde treffeille.

Varmistan nyt, että onko siis niin, että vain lääkärit ja juristit (ja muut vastaavat) ovat pariutuneet tässä maassa, eli kaikki muut ovat ikisinkkuja? Eli myös toimeentulotukea saavissa ydinperheissä miehellä on jokin tällainen ammatti?

Vierailija
49/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaunis nuori nainen ja minulla on ollut kolme miestä: työtön, rekkakuski ja insinööri. 

16-17v ikäisenä työtön nuorimies (18-20v) kelpasi sillä miehellä oli ikää ostaa alkoholia.

18v vaihdoit rekkakuskiin, jolla oli sentään oma auto.

20v vaihdoit insinööriin jolla oli parempi asunto...

Vierailija
50/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu työtön, kouluttamaton, aina persaukinen ja sairaalloisen lihava mies saa naisia vaikka kuinka. Tosin on nyt jo pidempään ollut ihanan avopuolisonsa kanssa. Riittää, kun on aivan järjettömän mukava.

Ei koskaan kitise, rutise tai puhu pahaa kenestäkään. Päinvastoin saattaa ilmoittaa, että nyt loppuu tuollainen p*skanjauhanta. Kehuu muita, osaa imarrella olematta ällöttävä. On kohtelias, hauska, ja aina kaikki ympärillään huomioiva. Kohtelee ihan kaikkia samanarvoisina.

Vierailija
51/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä varastomiehet paljon nappaa akateemisia naisia. Mitä sellaisen kanssa voisi edes tehdä? Jutella ei viitsi, matkusteluun sillä ei ole varaa, perheen perustamiseenkaan ja asuntolainaan sillä ei ole varaa. Panna voi fiksummankin kanssa.

Aina jaksaa naurattaa nää, että duunarit on kaikki jotain typeryksiä. Oma isäni oli duunari, mutta omasi laajemman yleissivistyksen kuin moni akateemisen koulutuksen saanut. Duunariksi päätyi, koska halusi tehdä käsillään ja siihen maailman aikaan sillä alalla jossa oli, niin liksakin oli hyvä.

Vierailija
52/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väliä.

Vierailija
53/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan sillä on valtava merkitys koska deittimarkkinoilla vallitsee naisten valta. He voivat olla kuinka kranttuja tahansa ja silti löytyy seuraa. On aivan absoluuttinen lottovoitto olla nainen nykypäivän Suomessa!

No voi voi! Minä en ainakaan heteronaisena pysty vaikuttamaan siihen, kuinka helposti naisille löytyy (mies)seuraa. Omituista, että miehet valittavat vuodesta toiseen siitä, miten naiset saavat paljon matcheja ja helposti seuraa, vaikka olisivat millaisia - ja samaan aikaan miehet swaippaavat melkein kaikki naiset oikealle ja kelpuuttavat suunnilleen kenet tahansa naisen.

Vierailija
54/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole väliä. Nykyinen on tällä hetkellä työtön. Lähtee opiskelemaan ja sekin ammatti on ihan duunari tasoa. Minut on kyllä ghostattu pariin otteeseen heti kun kerron työni. Se kun on miesten alalla. 

Vierailija
55/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naistenkin ammatilla väliä. Ties kuinka monet pakit sain hoikkana ja laitettuna 20 vuotiaana kun sanoin olevani siivooja. Ja tasan juuri sen sanomisen jälkeen ilme miehellä muuttui, aina. No sentään yksi otti kainaloonsa. Siivoustyössä edelleen yli 40 vuotiaana. Aina on ollu töitä ja pidän kodinkin puhtaana. Puolison kanssa maksellaan talolainaa, palkkakaan ei enää mikään huono.

Vierailija
56/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä ja mua ei haittaa tilapäinen työttömyyskään. Miehiä sen sijaan haittaa minussa joku niin pahasti, että saan pakit ihan kaikkien ammattikuntien edustajilta. Tuo työtön mieskin perui treffit kanssani.

Kaveri kehui treffikaverilleen "äitini oli vttumainen ihminen, mutta sinä olet kymmenen kertaa vttumaisempi"  olisiko tuota piirrettä

Vierailija
57/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatilla ei ole väliä, kunhan se on laillista ja elättää itse itsensä. Ja kunhan ei ole 247 töissä. 

Luulen myös että nämä 24/7 töissä, ylitöissä, työmatkoilla ym olevat alkavat olla vähän "out", jos sen kumppanin haluaa, niin sen pitäisi olla joskus seurana/kotona, muutoin voi ihan yhtä hyvin olla yksin, eikä tarvitse murehtia "mikä sihteeri siellä taas polvella istuu kun muka ylitöissä" ja näin....

Vierailija
58/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi reilua olla jakamatta täällä harhaanjohtavaa tietoa jos aloittaja oikeasti haluaa tietää missä mennään. Ihan tutkitusti varastomiesten ja muiden matalasti koulutettujen miesten asema parisuhdemarkkinoilla on huono.

Tilasto ei tietenkään ole este jollekin yksilölle löytää helpostikin seuraa. Ja toisaalta moni duunarihenkinen nainen ei edes halua muuta kuin miehen joka tekee suorittavaa työtä. 

Jokaisella meistä on niin paikkaansa pitäviä kuin pitämättömiäkin uskomuksia. moni ihminen on äärimmäisen vakuuttunut uskomustensa paikkansapitävyydestä. Vaikka he tiedostaisivatkin, että uskomus on heille haitaksi, uskovat he sen olevan kuitenkin totta, koska se on linjassa heidän aiempien 2-3 kokemustensa kanssa.

Ja tottahan tuo on. Kylmä, brutaali tosiasia on se, että matalasti koulutettujen miesten on huomattavasti vaikeampaa saada naisia. Vaikka heidän on vaikeampaa pärjätä tässä asiassa, se ei tarkoita, etteivätkö he voisi silti pärjätä. Se varmasti vaatii enemmän työtä, mutta se on silti kaukana mahdottomasta. 

Ja uskomukset vähentävät toimintakykyämme ja edistävät passivoitumista. Jos ei näe perustetta toiminnalle (tai jos ei usko toiminnasta olevan mitään hyötyä), niin ei myöskään toimi. Parinhaun kannalta tämä on tuhoisaa, sillä silloin jäämme vielä todennäköisemmin yksin.

Vierailija
59/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä väliä, esim. juristi ammattina on kunnon red flag. En todellakaan kaipaa elämääni älykästä, analyyttista ja läpeensä moraalitonta miestä.

Ja itse suhtautuisin skeptisesti myös siihen lääkäriin. Ei sinänsä siinä ammatissa ole tietenkään mitään vikaa, mutta aika moni lääkäri vaikuttaa tietyllä lailla vähän "kylmiltä" tyypeiltä. Ja tuntemissani perheissä, joissa mies on esim. lääkäri (tai muu vastaava) pyörii koko perheen elämä miehen työn ympärillä. Miehen työajat sanelevat perheen elämää ja menevät aina kumppanin työaikojen edelle (koska miehen työ on rahakkaampi), ja joissain tapauksissa kouluikäisten lasten perhe on muuttanut toiselle paikkakunnalle miehen uran takia. En itse haluaisi elää tällaista elämää, enkä halua olla aina se, joka joustaa. 

Vierailija
60/133 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni syyttää muita ihmisiä liian valikoiviksi. Tämä on mielestäni kummallinen syytös. Mielestäni on ihan järkevääkin, että pohdimme tarkoin, kenen kanssa alamme vakavaan parisuhteeseen tai kenen kanssa päädymme harrastamaan seksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi