Kumppani ei halua romantiikkaa missään muodossa
Kysymys kuuluu: voiko olla että miehelle riittää arkinen arki: katsotaan hiljaisuudessa samaa televisiota?
Kun elämä menee näin, hän ei valita mistään. Onko todella niin että monelle tämä riittää, ruutuihin tuijottaminen?
En jaksa enää laittautua kun sitä ei noteerata. Kyllä, minä kehun häntä.
Kommentit (47)
Millä sanoilla tehdä se?
Olen kertonut rauhallisesti että minulla on tarve tuntea oloni kotona rakastetuksi, halutuksi ja erityiseksi kumppanilleni. Et se vaikuttaa olooni merkittävästi, enkä voi tyydyttää tarpeita muualla.
Olen antanut myös litanian esimerkkejä siitä mitä tarkoitan. Mutta ei. Homma luisuu päivän yritteliäisyyden jälkeen television katseluun hiljaisuudessa.
Mies ei valita siitä. Mutta onhan muutakin oltava! Entisessä elämässäni oli.
Miten mies on vastannut, kun olet kertonut tunteistasi ja tarpeistasi? Kykeneekö hän keskustelemaan näistä asioista lainkaan?
Ei kykene.
Puolustautumisen, hyökkäämisen, poistumisen defenssi lyö päälle hetkeksi, minkä jälkeen myöntää et teemat ovat kyllä tärkeitä. Tsemppaa joskus päivän. Usein ei kyvyttömyydeltä/häpeltä juuri sitäkään. Ja tilanne solahtaa taas siihen että ruutu vie huomion.
Siitä on tutkimus kuinka perheiden joissa katsotaan paljon televisiota keskustelutaidot ovat ratkaisevasti erilaiset. Taidetaan olla juuri siinä törmäyspisteessä.
Taustatkin vaikuttaa. Ilmeisesti on ainakin miehiä, joille tuo on ihan ok kotielämää. Eikä sanoja, huomionteja edes osata kaivata. Kerran kuussa seksiä niin ihan ookooksi ajatellaan suhde.
No jos tasa-arvo vaatii, ettei mies voi puoliskoaan mitenkään arvostaa, niin on kyllä tavattoman pihi mies. Onko muussakin? Vai onko heittäytynyt muuten vaan minimalistiksi? Naiset harventaa vaatekaappia, mies kontaktia. Olo on sitä rennompi, mitä vähemmällä noteeraamisella eukko pysyy hiljaa. Taiteenlaji kai sekin. Laihialaisen hevonen, juuri kun oppi olemaan syömättä, kuoli mokoma.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut suhteissa ihan tarpeekseni tuosta. Edellinen sönkötti, että hän haluaa että parisuhde on tasa-arvoinen ja hänestä ei ole tasa-arvoa, jos odotan että hänen pitää jotenkin nostaa minut jalustalle. Turha oli yrittää selittää, että minusta sen oman kumppanin pitäisi kuitenkin olla omissa silmissä ihana ja erityinen verrattuna kaikkiin muihin. Minä olin mieheen hulluna ja kerroin sen kyllä hänelle, joten tuntui koko ajan vain lannistavammalta kun itse tunnuin olevan hänelle ihan yks ja hailee, kunhan joku akka on.
Mitä nämä miehet perimmältään tarkoittaa?
"Haluan tasa-arvoa, en halua nostaa jalustalle"
Mulle on tullut tällaisten kanssa olo ettei heille kyseinen nainen ole mikään suuri rakkaus. Eli tarkoittaa suomeksi että juuri sinun nostaminen jalustalle tuntuu teennäiseltä.
Mä haluaisin kumppanin, joka ei halua minkäänlaista romantiikkaa! Läheisyys muuten kyllä kelpaisi. Mutta hyvät keskustelutaidot pitää olla ja kyky käsitellä tunteita ja nähdä asiat toisenkin ihmisen näkökulmasta, mitkä ap:n miehellä vaikuttavat aika vajailta.
Ei se mies tuosta olennaisesti tule muuttumaan, mutta ap voi muuttaa elämänsä eroamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut suhteissa ihan tarpeekseni tuosta. Edellinen sönkötti, että hän haluaa että parisuhde on tasa-arvoinen ja hänestä ei ole tasa-arvoa, jos odotan että hänen pitää jotenkin nostaa minut jalustalle. Turha oli yrittää selittää, että minusta sen oman kumppanin pitäisi kuitenkin olla omissa silmissä ihana ja erityinen verrattuna kaikkiin muihin. Minä olin mieheen hulluna ja kerroin sen kyllä hänelle, joten tuntui koko ajan vain lannistavammalta kun itse tunnuin olevan hänelle ihan yks ja hailee, kunhan joku akka on.
Mulle on tullut tällaisten kanssa olo ettei heille kyseinen nainen ole mikään suuri rakkaus. Eli tarkoittaa suomeksi että juuri sinun nostaminen jalustalle tuntuu teennäiseltä.
Tuo mies osasi kyllä kehua muita naisia kauniiksi, söpöiksi ym. Kun kysyin miksi ei koskaan sano minusta mitään kaunista, sanoi että ei ole pinnallinen. Siinä tuli olo, että olen käytännöllinen kodinkone ja ne naiset on sitten jossakin erikseen.
Tarkoitan monenlaisella romantiikalla kaiken kaikkista huomaamista et olen olemassa. Ja sen arvostamista!
Esim se kun kysyn mukaani saunaan ja toinen ei lähde, tuntuu se ikävältä.
Toivoisin et joku syy innostaisi haluamaan mukaan. Niitä on kuitenkin erilaisia:
Halu tehdä yhdessä ylipäätään jotain, halu pysähtyä yhdessä ja jutella rauhassa. Tai vaikka pelkkä halu nähdä mut alasti.
Ap
En valittaisi romantiikan puutetta, jos ainoa, mitä mies tekee, on TV:n katselu. Tuohan on idiootti. Ei kannata koskea. Ajattele jos sattuu vahinko ja tuleekin raskaaksi? Tuollaisesta ei ole isäksi.
Vierailija kirjoitti:
En valittaisi romantiikan puutetta, jos ainoa, mitä mies tekee, on TV:n katselu. Tuohan on idiootti. Ei kannata koskea. Ajattele jos sattuu vahinko ja tuleekin raskaaksi? Tuollaisesta ei ole isäksi.
Asiat ei ole aina näin yksinkertaisia. Kaikissa kumppaneissa on joku vaikea puoli.
Ap, on se sama trolli Porvoosta, joka päivittäin näitä satuja keksii tänne palstalle.
Laita ap se kone tai puhelin kiinni ja lähde ulos lenkille. Lopeta näiden typerien tarinoiden päivästä toiseen keksiminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Mies haluaa vain kodinhoidon ja sekosin minimipanostuksella, oikeaa suhdetta odotellessaan. Sen takia ei panosta suhteeseen.
Miehesi taitaa olla tyypillinen nainen. Yleensä juttu on toisinpäin. Naiset haluavat kulutusjuhlaa ja miehet seksiä ja romantiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan monenlaisella romantiikalla kaiken kaikkista huomaamista et olen olemassa. Ja sen arvostamista!
Toivoisin et joku syy innostaisi haluamaan mukaan. Niitä on kuitenkin erilaisia:
Halu tehdä yhdessä ylipäätään jotain, halu pysähtyä yhdessä ja jutella rauhassa. Tai vaikka pelkkä halu nähdä mut alasti.
Ap
Osta iso uroskoira ja mieluummin musta, niin saat rakkautta siltä. Myös paneminen onnistuu makuhuoneen puolella tai vaikka ulkoiluttaessa sitä koiraa. Hyviä pusikoita löytyy aina missä nussia.
Kyllä se romantiikka on vaikea laji monelle suomalaiselle miehelle. Taustalla tietysti suomalaisille tyypilliset kiintymyssuhdemallit ja lapsuudenperheenmallit, missä ei ole puhuttu eikä pussattu, ei aikuisia eikä lapsiakaan. Mistäs sen tunteiden näyttämisen, puhumisen ja läheisyyden silloin oppisi?
Oma nykyinen myöskään ei jotenkin pysty olemaan romanttinen. Hänelle tulee selvästi epämukava olo siitä ja sekä romantiikka että läheisyys on hänestä turhaa. Koska hyviä puolia meidän suhteessa on muita (esim. mies on todella luotettava, hauska, haluaa olla yhdessä vapaa-ajalla ja seksuaalisesti meillä synkkaa), olen tässä läheisyys/romantiikka asiassa yrittänyt häntä haastaa. Mutta tosiasia on, että onhan hän tuolla käytöksellä minulle usein myös pahan mielen saanut; vaikka se olisi ollut helposti estettävissä. Olen pyytänyt asioita kuten pusuja ja haleja hänen tekeminä aloitteina joskus, yhteistä tekemistä (muuta kuin tv:n katselu) ja romanttista lahjaa joskus ja jouluna.
Samat ongelmat ne on ollut eksienkin kanssa, mutta siihen päälle on sitten ollut vielä luottamusongelmat ym.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä jos kysyisit jo etukäteen, mikä päivä olisi hänen aikataulussaan sopiva saunapäivä?
Perusmies. Eipä parisuhde sellaista kestä, että parisuhdetta ei ole. Jälkikäteen mies itkee, että tällaista se on kun ei ole rahaa eikä pituutta.
Tällä tavoin kävi omassakin parisuhteessa. Eikä ehtinyt kestää kuin muutaman vuoden.
Jälkikäteen ajatellen en usko että mies koskaan todella rakasti minua. Oli ihastumisen aika, noin puoli vuotta - vuosi, ja sen jälkeen tunteet hävisivät. Kuitenkin kätevää kun oli parisuhdestatus ja naiselta säännöllisesti seksiä.
Onkohan miehesi jostain syystä jotenkin uupunut, masentunut? Onko työhuolia, joita ei kerro sinulle?