Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiltteys ei kannata

Vierailija
22.12.2024 |

Kiltteys ja muiden auttaminen ei kannata?

Saat vain paskaa niskaan

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon että mitä kylvää sitä niittää. Olen aina ensin mukava, yleensä ei tarvitse ruveta mulkuksi. 

Vierailija
2/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut että joku täysin rändömi tyyppi saattaa olla ystävällinen, avuliaampi hädän hetkellä kuin omat "minä en ole kenellekään mitään velkaa" sukulaiset? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan totta. Jos auttaa paljon toisia, he rupeavat pitämään itsestään selvyytenä, että aina saa apua ja suuttuvat jos joskus ei pysty auttamaan. 

Vierailija
4/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kittinä itseään pitävä ei ole muiden mielestä kiltti. Joskus auttaminen ei ole autettavan mielestä auttamista vaan vallankäyttöä, päällepäsmäröintiä ja puolestatekemistä. Aina autettava ei edes halua tai tarvitse apua. 

Vierailija
5/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten auttaa. Jos auttaa kun apua ei tarvita, saa ihan varmasti huonoa palautetta. Jos auttaa kun apua tarvitaan saa yleensä hyvää palautetta. Pitää osata kuunnella avun tarvitsijaa eikä auttaa väkisin.

Vierailija
6/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut että joku täysin rändömi tyyppi saattaa olla ystävällinen, avuliaampi hädän hetkellä kuin omat "minä en ole kenellekään mitään velkaa" sukulaiset? 

Jotain kummallista aina välillä tapahtuu. Selittämättömiä asioita.

Vierailija
7/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten auttaa. Jos auttaa kun apua ei tarvita, saa ihan varmasti huonoa palautetta. Jos auttaa kun apua tarvitaan saa yleensä hyvää palautetta. Pitää osata kuunnella avun tarvitsijaa eikä auttaa väkisin.

Auttakaa sitten saamaan työ yksi työpaikka. Vinkit annetaan parasta aikaa.

Vierailija
8/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat kiltteydellä? 

Vierailija
9/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisyyttä, kohteliaisuutta, toisen kunnioitusta ja auttamista. Kukaan ei ole kuitenkaan täydellinen.

Vierailija
10/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttiys ei todellakaan kannata. Petersonii selaukseen ja salin kautta parturiin.

Vierailija
11/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata. Eikä saa olla tunnollinen. Haukut siitä tulee ja sanotaan vielä että susta ei tykätä. 

Vierailija
12/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttiys ei todellakaan kannata. Petersonii selaukseen ja salin kautta parturiin.

Nähdään palstan "kilttimies"-kirjoituksista. Niissä kuitenkin on totuuden siemen. 

Vierailija
13/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kittinä itseään pitävä ei ole muiden mielestä kiltti. Joskus auttaminen ei ole autettavan mielestä auttamista vaan vallankäyttöä, päällepäsmäröintiä ja puolestatekemistä. Aina autettava ei edes halua tai tarvitse apua. 

Tämä totta. 

Vierailija
14/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kannata. Eikä saa olla tunnollinen. Haukut siitä tulee ja sanotaan vielä että susta ei tykätä. 

Tuollaisen sanojalla on tarkoitus loukata, haluaa polkea sut alemmaksi. 

Vierailija
15/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kannattaa mutta muista myös olla kiltti itsellesi, et saa hyvän ihmisen mainetta olemalla kiltti koko ajan ja kaikille ja kaikissa tilanteissa. Muistakaa se terve itsearvostus. Ilkeäksi ei kannata ryhtyä, siitäkin on itselle haittaa.

Vierailija
16/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon että mitä kylvää sitä niittää. Olen aina ensin mukava, yleensä ei tarvitse ruveta mulkuksi. 

Nonni tämä justiinsa.

Vierailija
17/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin on totta.

Vierailija
18/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin, sillä joka kerta kun antanut jotain jollekin, vaikka tavaran, se on ollut väärin ja petetty seuraavaksi luottamus. Turhaa!

Vierailija
19/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen sanojalla on tarkoitus loukata, haluaa polkea sut alemmaksi. 

Jep ja hän menee uhriutuen. Oma vika tämäkin. Ei kannata luovuttaa sitä voimaansa muille kuitenkaan.

Vierailija
20/79 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin jo lapsena, että kiltteys tulkitaan heikkoudeksi, noloudeksi tmv. Kun meidän luokkaan tuli esim. uusia oppilaita, olin ainut joka puhui heille, ei kiusannut ja auttoi alkuun. Hetken pääste he olivat niitä, jotka kiusasivat minua. Näin kävi vielä, kun olin 16 vuotias. Työpaikoilla sama juttu, että yritän olla heikkojen puolella. Sitten joudun toteamaan, että he ovat juuri ne pahimmat selkään puukottajat. Ex Mieskin sanoi pettäneensä minua koko 20 vuoden yhdessäolon ajan, koska olin kuulemma aina niin hyvällä tuulella, ettei minua tarvinnut pelätä.  En opi varmaan koskaan. 

N.52

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän