Mikä siinä on että toisten on pakko viettää aina koko lomat puolison/perheen kanssa?
Sitten saa lukea, kuinka kärsi puolison alkoholin käytöstä, oli erilaiset intressit, oli tylsää. Jotkut jo "pelkää lomia etukäteen", mutta silti ei osata viettää aikaa/reissuja erillään.
Kertokaa joku mikä ihmeen pakko on viettää koko lomat yhdessä jos jo arki eletään yhdessä? Missä ystävät ja sukulaiset?
Kommentit (14)
Itse ainakin haluan, puolisoni on ihan parasta seuraa ja meillä on samanlaiset intressit loman suhteen. Yhteinen kesäloma on ehdottomasti vuoden kohokohta.
AP on kolmas pyörä, ja nyt v.tuttaa kun äijä viettää koko loman perheensä kanssa. Vaikka lupasi erota siitä akasta jo neljä vuotta sitten? Viimeistään kun nuorin on kirjoittanut? Viimeistään kun vanha äitimuori muuttaa palvelutaloon? Viimeistään kun aurinko nousee lännestä? Viimeistään kun ihan kohta saa sen uuden duunipaikan sieltä ihan sun läheltä, viimeistään...
Ei ole pakko. Mies käy porukkavaelluksella joka toinen vuosi ilman minua. Ihanaa, kun nyt on se välivuosi ja saa olla loman yhdessä. Kun tapella ei tarvi mistään, yhdessä oleminen vapaalla on juhlaa.
Itse en ihmettele miksi halutaan viettää loma kumppanin kanssa, mutta ihmettelen sitä miksi ollaan ylipäätään yhdessä sellaisen kumppanin kanssa, jolla on täysin erilaiset intressit tai alkoholiongelma.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin haluan, puolisoni on ihan parasta seuraa ja meillä on samanlaiset intressit loman suhteen. Yhteinen kesäloma on ehdottomasti vuoden kohokohta.
Näin meilläkin, mutta jos olisi tuollaista ap:n kuvaamaa, niin ei todellakaan vietettäisi lomia yhdessä. Itseasiassa en ylipäätään olisi yhdessä ihmisen kanssa kenestä en edes pidä.
Ei ole pakko ja yleensä vietän lomat sekä juhlapyhät itsekseni. Jos haluan lomareissulle, yleensä joudun lomailemaan sukulaisten kanssa. Mulla ei oikein ole varaa muunlaiseen lomailuun, kun ei ole varaa vuokrata mökkejä eikä varaa matkustaa ulkomaille tms. Toisaalta ei ole muuta matkaseuraa. Ei yleensä tule riitaa sukulaisten kanssa, kun harvoin nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko ja yleensä vietän lomat sekä juhlapyhät itsekseni. Jos haluan lomareissulle, yleensä joudun lomailemaan sukulaisten kanssa. Mulla ei oikein ole varaa muunlaiseen lomailuun, kun ei ole varaa vuokrata mökkejä eikä varaa matkustaa ulkomaille tms. Toisaalta ei ole muuta matkaseuraa. Ei yleensä tule riitaa sukulaisten kanssa, kun harvoin nähdään.
Ai ap tarkoittikin perhettä, eikä sukua. Yleensä ne on niitä sukujouluja, missä ihmiset rähisee.
Vietän puolisoni kanssa niin paljon aikaa kuin mahdollista. Parasta seuraa ikinä. Mutta ei meillä ole ap:n kuvailun kaltaista. Muutenkaan en halua esim. reissata ystävien kanssa. Riittää että näen heitä muutaman tunnin kerrallaan.
En halua lomailla ystävien tai sukulaisten kanssa, ei tunnu ajatuksenakaan kivalta. Aiemmin lomailin ja reissasin miehen ja lasten kanssa, nykyään kaksin miehen kanssa ja se on ihanaa!
Jos joskus riidellään niin se on arkena, kun tuntuu että nähdään liian vähän ja on toista ikävä. Lomalla on vaan ihanaa!!
Minä ainakin vietän siksi, että puolisoni on parasta seuraa, viihdymme keskenämme :)
Vierailija kirjoitti:
Näin myös meillä. Odotamme yhteistä lomaa ja se on vuoden hienointa aikaa! Siitäkin huolimatta että olemme kotona 24/7 yhdessä (mies etänä ja minä eläkkeellä).
Lomaillaan toki myös ystäväpariskuntien kanssa pitkä vkl joka vuosi ja lasten perheet lomailevat ainakin viikon luonamme.
Viimeisen vuoden ajan olemme olleet myös useita viikkoja eri maissa kun vietän aikaa 2. kodissamme. Mies tulee perässä lomille ja etäviikkoja viettämään. Parhaillaan 3. vko erillään ja tapaamme taas 3 vkon kuluttua
Komppaan monia muita eli mieheni on parasta seuraa mitä tiedän ja vietän mielelläni kaiken vapaa-ajan hänen kanssaan. Ehditään kyllä tapaamaan muitakin, mutta esim. viikon lomalle en lähtisi kenenkään muun kanssa. Alkoholia emme käytä kumpikaan emmekä viitsi riidelläkään.
Me ollaan vuosia pidetty puolison kanssa eri aikaan ettei lasten tarvi olla keskenään koko kesää.