Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa ihmisistä kassalla ei laita sitä kapulaa ostosten

Vierailija
22.12.2024 |

Taakse?

Se kapula kuuluu laittaa aina edellä olevan ihmisen jos takana on muita ihmisiä.

Paljon näkee juntteja jotka sitä ei kuitenkaa laita.

Ne kapulat on siellä juuri sitä varten että se laitetaan eikä ostokset mene sekaisin toisten kanssa?

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken heittelin iloisesti ostokseni hihnalle ja huomasin ettei edellinen ollut kapulaansa laittanut. Siinä sitten kärttyinen kiireinen ukko kirosi kun kassa rupesi vähentämään minun ostoksiani hänen ostoksistaan. Heleällä äänellä kysäisin jotta sattuiko herra sen kapulan unohtaa laittaa. Voihan v***u mikä reaktio tuli 😆🙌

Vierailija
82/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntteja, kuten kirjoitit. 

Joskus veetuillessani olen antanut kassan laittaa ostoksiani edelläolevan piikkiin. Sit maksaja alkaa itkemään  siinä  niin sanoin et mikset laittanut kapulaa

Minä olen ollut tällaisessa tapauksessa se edellä ollut shoppailija. Hiljainen kauppa, jonossa ei takanani ollut ketään, joten en laittanut kapulaa, se olisi pitänyt kurottaa melkein kassamyyjän kainalosta asti. Toinen asiakas tuli vasta siinä vaiheessa, kun olin hihnan päädyssä pakkaamassa ostoksiani (isot ostokset, kassa edelleen skannaili loppupäätä). Näin selvästi, että sen toisen asiakkaan kasvoilla käväisi sellainen ilkikurinen hymy, ja osasin aavistaa miten tässä käy. Asiakas ei tosiaan laittanut kapulaa, vaan alkoi laittamaan omia ostoksiaan omieni perään. Annoin tehdä niin, ja al

Niin siis se viimeinen tietenkin maksaa kaiken, se on kupletin juoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kapulassa ei lue että "edellinen" eikä siinä lue "tähän loppuu minun ostokset" vaan siinä lukee "seuraava" niin kyllä sen on sen seuraavan tehtävä laittaa se kapula

Kuten jo aiemmin mainittu: Se teksti on info kassalle, että piippaa ostokset siihen kapulaan asti, sitten on seuraavan asiakkaan ostokset vuorossa. Ymmärsitkö, vai pitääkö tavata?

Vierailija
84/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus veetuillessani olen antanut kassan laittaa ostoksiani edelläolevan piikkiin. Sit maksaja alkaa itkemään  siinä  niin sanoin et mikset laittanut kapulaa

Minä olen ollut tällaisessa tapauksessa se edellä ollut shoppailija. Hiljainen kauppa, jonossa ei takanani ollut ketään, joten en laittanut kapulaa, se olisi pitänyt kurottaa melkein kassamyyjän kainalosta asti. Toinen asiakas tuli vasta siinä vaiheessa, kun olin hihnan päädyssä pakkaamassa ostoksiani (isot ostokset, kassa edelleen skannaili loppupäätä). Näin selvästi, että sen toisen asiakkaan kasvoilla käväisi sellainen ilkikurinen hymy, ja osasin aavistaa miten tässä käy. Asiakas ei tosiaan laittanut kapulaa, vaan alkoi laittamaan omia o

Se on juuri näin, eli summaaminen päättyy kapulan kohdalla ja se kuka siinä kohdalla töröttää on maksaja.

Vierailija
85/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt samaa 😅

Vierailija
86/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se takana tuleva voi laittaa sen kapulan ihan yhtä hyvin.

Tää ois parempi käytäntö.

Kaikkea muuta se on kuin käytännöllistä. Kerropa, mikä siitä tekee sinun mielestä käytännöllisen, kun kapulaa täytyy ronkkia lähes edelläkulkijan kainalon alta?

Kapulat sijaitsee hihnan toisella puolella eikä kenenkään kainalon alla. Olet omituinen.

Vierailija
87/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edellinen ei laita kapulaa hihnalle niin työnnän kapulan sen perseeseen, muistaa seuraavan kerran

Vierailija
88/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jälkeeni tulee 1 asiakas ja laitan omasta mielestäni ystävällisesti kapulan, mutta sitten se jälkeeni tullut häipyykin jonosta toisern jonoon ja olen viimeinen, niin sitten kassätäti tuijottaa minua vihaisesti kun olen laittanut kapulan ihan turhaan.

Vierailija
89/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kun olen ainoa asiakas enkä silloin laita kapulaa, niin myöhemmin jonoon tuleva ei koskaan voi laittaa sitä ennen ostoksiaan vaan alkaa mielenosituksellisesti heittämään omia tavaroitaan aivan kiinni minun ostoksiini

Tämä! En tietenkään laita kapulaa jos missään ei näy muita asiakkaita. Laitan vain jos taakseni on tulossa toinen asiakas.

Vierailija
90/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ihmiset tiesivät ostoksensa, ei noita kapuloita tarvinnut muutama vuosi sitten ollenkaan.

Vierailija
91/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt samaa 😅

Minäpä työnnän koko roskan takaisin alkuun ja aloitetaan alusta niin monta kertaa kun on tarpeen.

Vierailija
92/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina itse sen. Olen herrasmies. Sikaniskajuntti kun ei ymmärrä hyvän käytöksen päälle. Kerran sanoin asiasta niin ukko kävi riveleihin käsiksi ja nosti minut liukuhihnalle ja tokaisi paljonko pistetään hintaa.

Vierailija
93/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silloin useinkaan laita, jos olen ainut asiakas kassalla ja minulla on niin vähän ostoksia, että tiedän niiden menevän kassalta läpi ennen kuin seuraava tulee. Ehkä säästän kassahenkilöä turhalta työltä tuolloin. Muuten kyllä laitan kapulan.

Kassakapulat saisivat myös olla selvästi nykyistä suurempia, varsinkin korkeampia. Useamman kerran on käynyt niinkin, että edessä tai takana olevalta on kapulan yli pudonnut ostoksia minun ostosten sekaan.

Vierailija
94/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset laittaa, toiset ei, joskus laita , joskus en. Mitä sitten, ei ole iso asia mistä pitäisi hermostua,

Vierailija
95/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy kassahenkilöä kun alkaa selvimään sitten mihin ostokset rajataan kun jo ehtinyt lukea niitä. Muuten tuo olis ihan toimiva keino.

MInä laitan aina sen kapulan, vaikka olisin kaupan ainoa asiakas. Jostain syystä osa jonossa seuraavista laittaa omat ostoksensa aivan kiinni kapulaan ja koska olen pakkaamassa ostoksia hihnan toisessa päässä, en aina huomaa, että siellähän on seuraavan ostokset kiivenneet kapulan yli ja kassa laittanut ne minun maksettavikseni. Ihmettelen, miksi se ostostensa viere

"Jostain syystä osa jonossa seuraavista laittaa omat ostoksensa aivan kiinni kapulaan ja koska olen pakkaamassa ostoksia hihnan toisessa päässä, en aina huomaa, että siellähän on seuraavan ostokset kiivenneet kapulan yli"

Tuo ei valitettavasti ole vain siitä kiinni, laittaako asiakas ostoksensa kiinni siihen kapulaan vai ei. Monesti kassahihnan pyöriessä ne ostokset alkaa sumppuuntua ennen kassahenkilölle tuloa ja silloin ne ostokset pakkaantuu siihen kapulaan kiinni, vaikka kapulaan olisikin pitänyt etäisyyttä ostoksia hihnalle laittaessa. Ongelma on tuossa mielestäni ennemmin kassakapuloiden liian pienessä koossa, varsinkin korkeudessa. Ei niinkään asiakkaiden toiminnassa.

Vierailija
96/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonko minä, että minne minä työnnän kohta kapulani ap:lle?

Vierailija
97/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ihmiset tiesivät ostoksensa, ei noita kapuloita tarvinnut muutama vuosi sitten ollenkaan.

On ne olleet käytössä semmoiset kolmisenkymmentä vuotta, jos ei kauemminkin. Ilmeisesti sulle tekee ruokaostokset joku muu, jos olet vasta nyt havahtunut asiaan.

Vierailija
98/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takana tuleva ei tiedä milloin olet kaikki tavarasi latonut. Ja se laitetaan myös silloin jos takana ei tule ketään, koska se pysäyttää tyhjän hihnan. 

Vierailija
99/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jälkeeni tulee 1 asiakas ja laitan omasta mielestäni ystävällisesti kapulan, mutta sitten se jälkeeni tullut häipyykin jonosta toisern jonoon ja olen viimeinen, niin sitten kassätäti tuijottaa minua vihaisesti kun olen laittanut kapulan ihan turhaan.

No ei. Vaan hihna lopettaa turhaan pyörimisen. Monesti kassa laittaa sen kapulan, jos ei ole asiakkaita. 

Vierailija
100/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ois parempi käytäntö.

Kaikkea muuta se on kuin käytännöllistä. Kerropa, mikä siitä tekee sinun mielestä käytännöllisen, kun kapulaa täytyy ronkkia lähes edelläkulkijan kainalon alta?

Kapulat sijaitsee hihnan toisella puolella eikä kenenkään kainalon alla. Olet omituinen.

Tuo juuri osoittaa miten kuutamolla olet koko asiasta! Olet omituinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi