Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa ihmisistä kassalla ei laita sitä kapulaa ostosten

Vierailija
22.12.2024 |

Taakse?

Se kapula kuuluu laittaa aina edellä olevan ihmisen jos takana on muita ihmisiä.

Paljon näkee juntteja jotka sitä ei kuitenkaa laita.

Ne kapulat on siellä juuri sitä varten että se laitetaan eikä ostokset mene sekaisin toisten kanssa?

Kommentit (177)

Vierailija
41/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntteja, kuten kirjoitit. 

Joskus veetuillessani olen antanut kassan laittaa ostoksiani edelläolevan piikkiin. Sit maksaja alkaa itkemään  siinä  niin sanoin et mikset laittanut kapulaa

Sääliksi käy kassahenkilöä kun alkaa selvimään sitten mihin ostokset rajataan kun jo ehtinyt lukea niitä. Muuten tuo olis ihan toimiva keino.

MInä laitan aina sen kapulan, vaikka olisin kaupan ainoa asiakas. Jostain syystä osa jonossa seuraavista laittaa omat ostoksensa aivan kiinni kapulaan ja koska olen pakkaamassa ostoksia hihnan toisessa päässä, en aina huomaa, että siellähän on seuraavan ostokset kiivenneet kapulan yli ja kassa laittanut ne minun maksettavikseni. Ihmettelen, miksi se ostostensa vieressä seisova ei sano, että hei, tuo on meidän tms., miksi antavat tuon tapahtua.

Minä oen varoissani, voin varsin hyvin maksaa muutaman tomaatin, kahvin ja paistopisteen herkkuja, vaikka ne eivät ole olleet ostoskärryissäni, mutta jostain syystä maksessani alkaa se seuraava huutelemaan, että hei, nyt sinne meni meidän tomaatit. Hymyilen hänelle iloisesti ja totean, että niinkö, minä maksoin ne ja nyt ne ovat minun. Osa syyttää minua varkaaksi ja silloin kysyn, mistä alkaen varas on ollut sellainen, joka maksaa ostoksensa.

Vierailija
42/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omissa tapauksissani tilanne on joka kerran ollut se, ettei takana ole ollut ketään ja edessä on tyyliin vain "seppo-pappa". Eli olen ajatellut, että kun seppo sen kessuaskinsa ostaa, niin sitten olen jo heti vuorossa. Noh! seppo-pappa kuitenkin ei osta vain tupakkiaskia, vaan hän haluaa ostaa kymmenen ässä-arpaa. Jokainen niistä pitää tietenkin yksitellen valita. Sen lisäksi hän vetää taskusta tuhdin nipun veikkauksen pelitositteita, mitä pitää ensin tarkastaa ja sitten vielä uusia. Kun sepon asiointi venähtääkin puolituntiseksi, niin toki siihen on minun taakseni tullut joku, tai oikeastaan jo jonoa. Mutta tuossa tilanteessa tulkitsen asian niin, että kun marjatta on tullut taakseni jonottamaan ja NÄKEE ettei sitä kapulaa ole hihnalla, niin hän sen siihen itse siinä kohtaa sitten osaa laittaa, ennen kuin alkaa latomaan omia ostoksiaan.

mikä sinun nimesi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita itse, jos ei toinen ole vielä ehtinyt.  Niin toimii joustava ihminen.

Vierailija
44/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuosta pitää tehdä ongelma? Jos kapulaa ei ole niin laita se itse. Miksi edelläolijan pitäisi laittaa kapula jos ostokset on ladottu hihnalle eikä ketään ole siinä vaiheessa perässä?

Vierailija
45/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se takana tuleva voi laittaa sen kapulan ihan yhtä hyvin.

Tää ois parempi käytäntö.

Siis missä mielessä parempi?

Vierailija
46/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takana oleva sitä kapulaa enemmän tarvitsee.

Vierailija
47/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaa kertaa ei tule. En enää laita sitä kapulaa edessä olevan asiakkaan ostosten perään. 😈 😁

Vierailija
48/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuosta pitää tehdä ongelma? Jos kapulaa ei ole niin laita se itse. Miksi edelläolijan pitäisi laittaa kapula jos ostokset on ladottu hihnalle eikä ketään ole siinä vaiheessa perässä?

Miksi vessa pitää vetää jos kukaan ei ole tulossa jälkeesi paskalle? 

Vierailija
49/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ovat itsekkäitä ihmisiä joiden mielestä kapulan laittaminen ei heille kuulu. Tai sitten ajattelevat että se on aina seuraavan vuorossa olevan homma. Kapuloinnin järjestystähän ei ole missään opastettu eikä ohjetta ja käskyä siitä annettu.

Voi helvetti. Kaikestako pitäisi olla ohje nokan alla? Ei sitten osata käyttää omaa järkeä, jos sitä edes kaikilla taulapäillä edes on?

Tilannetaju ja maalaisjärki on kyllä hyvä olla olemassa. Luulen että ainakin mulla on ne.

Vierailija
50/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut paremmat ihmiset ajattelevat ettei heidän tarvitse koskea kapulaan jota rahvas on sormeillut mikrobipitoisilla kätösillään. Mutta jos et laita kapulaa se on merkki että mielellään maksat seuraavankin ostokset.

Vierailija
51/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kaikesta voi tietysti valittaa, jos itse on kädetön.

Vierailija
52/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa pillua niin en halua tehdä toisten päivästä helpompaa

uliuli, kannattaisi sitten varmaan työstää itseään. Ehket saa sitä nimenomaan tuon myrkyllisen asenteen takia. 

Ei pillua ei tarvitse olla muille mukava. Kun san pillua niin voin kohdella muita paremmin

Et saa pillua kun asenteesi on tuo, ei voi mitään. Can't fix stupid. 

Kassatytöllä on varmasti poikaystävä jota nussii kotona. Tulee vihanen ja katkera olo ja tekee mieli olla ilkeä kaikille ympärillä

Vierailija
53/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kapulamies ja laitan aina kapulan eteen ja taakse 👍

M38

Vierailija
54/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uliuli, kannattaisi sitten varmaan työstää itseään. Ehket saa sitä nimenomaan tuon myrkyllisen asenteen takia. 

Ei pillua ei tarvitse olla muille mukava. Kun san pillua niin voin kohdella muita paremmin

Et saa pillua kun asenteesi on tuo, ei voi mitään. Can't fix stupid. 

Kassatytöllä on varmasti poikaystävä jota nussii kotona. Tulee vihanen ja katkera olo ja tekee mieli olla ilkeä kaikille ympärillä

Ja oletat että joku haluaisi olla kanssasi, kun vellot tuollaisia ajatuksia ja käyttäydyt noin? lol 

Vierailija
55/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntteja, kuten kirjoitit. 

Joskus veetuillessani olen antanut kassan laittaa ostoksiani edelläolevan piikkiin. Sit maksaja alkaa itkemään  siinä  niin sanoin et mikset laittanut kapulaa

Mulla sama mutta toisin päin. Pakkaan omat tavarat kassiin ja lähden lätkimään. Viimeinen maksaa.

Vierailija
56/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takana oleva sitä kapulaa enemmän tarvitsee.

Sinä myös kun olet jonkun takana.

Vierailija
57/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä kassajonosta et ainakaan sitä saa.

Vierailija
58/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea muuta se on kuin käytännöllistä. Kerropa, mikä siitä tekee sinun mielestä käytännöllisen, kun kapulaa täytyy ronkkia lähes edelläkulkijan kainalon alta?

Vierailija
59/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kassat ei tuupi niitä kapuloita sitä kourua pitkin. Varsinkin näissä tilantrissa on käytännöllisempää että lähempänä kassaa oleva pistää sen kapulan. Mutta kohteliasta olis muutenkin laittaa se.

Aika harvoin kassat tuuppii niitä kapuloita saataville. Naamasta näkee että ihan piruillakseen tekevät 

Vierailija
60/177 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävimpiä on ne, jotka laittaa hihnalle ostoksensa, vaikka edellä olevalla on puoli kärryllistä ostoksia vielä kärryssä. Näinkin on käynyt - piti työntää toisen ostoksia reilusti taaksepäin, että sain omani mahtumaan. Kuului jupinaa, että mitäs nyt tapahtuu. Minä totesin, että mulla on hommat vielä kesken tässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän